Auteur |
Bericht |
Darcy
1e jaars

Verdiend:
87 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 19:05 |
 |
Niet alleen goth's vragen aandacht neem nou de jeugd van tegenwoordig die met de mode mee gaan.. Als je nauwelijks een stofje om je lichaam hebt noem ik dat ook aandacht vragen. |
_________________ Mind is the Magic |
|
  |
 |
T O N K S
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 9:53 |
 |
Meh, kledingstijl kan me absoluut niks schelen. Het is gewoon mensen hun smaak, niks anders. Vooroordelen vind ik zinloos en ik doe het niet snel.
Ik ken genoeg mensen die zich alternatief kleden enzo en die zijn heel aardig en vrolijk hoor. Heus niet allemaal depresief.
Op het moment ben ik ook heel alternatief gekleed: zwarte balerina's met rode strikjes, doodshoofdkniekousen, zwart wit gestreept rokje, zwarte riem met studs, zwart topje, rode choker om mijn arm, een rode haarband en zwarte eyeliner. Rood, wit en zwart. En alleen omdat ik het mooi vind, want soms kleed ik me ook in alle kleuren van de regenboog hoor.
Nouja ik kan alleen zeggen dat in elke groep wel wanna-be's zitten en dat gaat heus niet veranderen. Leer iemand eerst kennen voor je ze beoordeelt, het gaat immers om karakter and niet om uiterlijk. |
_________________ Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus
Somos Campeões Portugal |
|
  |
 |
Rietje
2e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 10:39 |
 |
Ik draag ook wat ik zelf leuk vind. De ene dag ben ik helemaal in het zwart en de andere dag heb ik allemaal kleurtjes.
En ik vind niet dat je iemand kan beoordelen dmv zijn/haar kleding.
Er zijn ook genoeg mensen die met de mode meegaan, die depressief zijn.
In de vakantie had in 2 vrienden die bijna altijd in het zwart rond liepen en ik zelf ben ook best wel alternatief. Toen hadden we een jongen leren kennen en die was een beetje bevooroordeeld. Hij ging wel gewoon met ons om enzo, maar de laatste avond vertelde hij ons dat hij ons in het begin eng vond.
Zijn vrienden hadden altijd tegen hem gezegt dat gothics eng zijn en slaan enzo. Maar hij vond ons eigenlijk best wel heel erg aardig
Oké ik kan niet ontkennen dat ik nooit iemand in hokjes plaats, maar ik doe het alleen tegenover vrienden om duidelijk te maken wat voor soort persoon het is en bedoel het nooit op een slechte manier. |
Wise Words #382:
Laat je leven niet door iemand anders verpesten.
- Riët |
|
  |
 |
Moonslave
Schoolkampioen

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 10:43 |
 |
Ik word echt altijd zo kwaad als ik mensen goths/skaters/emo's en al die andere dingen hoor afkraken. Waarom zou je dat doen? Wat is er in hemelsnaam verkeerd aan die stijlen? De meeste mensen die grof ertegen doen, kennen er meestal ook het minste van.
Ik ben op Pukkelpop meermaals 'uitgescholden' voor emo. Ik heb ook 2 mensen gezien die gewoon op hun blote buik en shirt iets van "say no to emo" hadden staan. Mannen, waarmee zijn we bezig? Moet iedereen echt netjes in het gelid lopen om niet uitgescholden te hoeven worden? Mogen we ons niet kleden en uiten zoals we willen, zonder daarvoor scheef te bekeken te worden?
Ik ben trouwens nog niet eens emo, al heb ik natuurlijk veel respect voor die mensen. Dat is zo zielig aan die mensen; ze zien iemand met rood haar of zwarte kleren, en ze beginnen al meteen 'emo, gothic' te roepen. Like... get a life. |
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:16 |
 |
Ik houd eigenlijk niet van hokjes denken, terwijl iedereen het eigenlijk doet. Ik snap nooit waarom je iemand niet kan accepteren om wie hij is. Maakt het veel uit als iemand skater of gothic is? Nee, helemaal niet. En als iemand veel zwart draagt, maakt dat iemand tot een ander persoon dan jij zelf?
Ik vind sowieso al dat er té snel over wordt gedacht. Als iemand veel zwart draagt, is het niet gelijk een gothic.  |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Zwart^Duiveltje
3e jaars

Verdiend:
140 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 14:04 |
 |
@ Lady Voldemort: Daar ben ik het helemaal mee eens.
Op school is dat ook zo, heel irritant. Ik draag bijvoorbeeld veel zwart, maar dat zijn gewoon donkere spijkerbroeken die iedereen draagt, met een zwart vest wat anderen in een andere kleur dragen. Ik kon kiezen uit blauw, roze en zwart en toen koos ik zwart, gewoon omdat ik dat een mooie kleur vind. Maar in principe is het hetzelfde vest als die andere. Kom ik vervolgens op school, word ik van alle kanten aangesproken en 'uitgescholden' voor gothic...
Ik heb een keer iemand proberen te overtuigen dat ik precies hetzelfde als hij ben. Hij lachte me recht in mijn gezicht uit, in het bijzijn van ongeveer 15 anderen. Ik was boos, echt boos en ik schaamde me kapot omdat ik net een heel verhaal op had gehangen en er uiteindelijk achter kwam dat er niemand luisterde...
Citaat: | en hou jij een op met mij telkens te af te zeuren
ik ben een harry potter freak
jij zo te zien niet |
We zeuren jou niet af, jij zeurt goths af en wij gaan daar tegenin omdat we het onredelijk vinden. En niet alleen Addiie zei er iets van, dat deden er een stuk meer, waaronder ik. Maar ik krijg niet zo'n reactie. Ik vind het ook erg zwak dat je nu de rollen om gaat draaien. Je zegt iets wat niet eerlijk en vreselijk laf en onaardig is, kunt er niet tegen dat iemand er iets van zegt, en gaat dan proberen anderen tegen iemand op te steken omdat diegene gewoon gelijk heeft met haar woorden. Iedereen hier op dit forum zal Harry Potter wel leuk vinden, anders registreren ze zich niet hier. Maar iedereen op dit forum, heeft ook respect voor zijn of haar forum-genoten en zo te zien heb jij dat niet. Dus val nou mij maar aan of zo, je weet wat ik er van vind en ik heb vast nog wel een paar woordjes terug voor je. |
_________________ Happy Together Forever
Geschiedenis van de Toverkunst |
|
  |
 |
Camisado
Huffelpuf Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 14:15 |
 |
Moonslave schreef: | Ik ben op Pukkelpop meermaals 'uitgescholden' voor emo.
Ik ben trouwens nog niet eens emo, al heb ik natuurlijk veel respect voor die mensen. Dat is zo zielig aan die mensen; ze zien iemand met rood haar of zwarte kleren, en ze beginnen al meteen 'emo, gothic' te roepen. Like... get a life. |
^^" Dat had ik dus ook. Ik zat even ergens alleen op de grond bij Pukkelpop -omdat een vriendin van mij weg was- en meteen begin ik overal om mij heen te horen 'emo!'. Toen had ik ook zo iets van: Zoek een leven.
Ik vind het zelf verschrikkelijk als mensen mij in een 'hokje' stoppen, omdat ik aantrek wat ik leuk vind en waar ik mij fijn bij voel. Andere mensen probeer ik dus ook zo min mogelijk in hokjes te stoppen. Moet ik een keer de style van iemand uitleggen aan vrienden, dan probeer ik het te omschrijven en niet meteen te beginnen van; 'Oh, die was alto/emo/gotic/punk/skater/modieus.'
Mensen moet je respecteren om hun karakter, niet om hun uiterlijk. Veel mensen hebben dat als ze iemand zien die veel zwart aan heeft en donkere make-up op heeft, zoiets van; 'Oh, die is depressief.', terwijl die persoon juist hardstikke aardig/lief/vrolijk kan zijn. Je moet dus verder kijken als het uiterlijk :)
Zelf draag ik dus gewoon waar ik mij fijn bij voel en als dat af en toe in de 'emo-richting' komt, maakt het me niks uit. Ik hou nu gewoon eenmaal van zwart/wit, streepjes en blokjes :) |
_________________ well there's a million other girls who do it just like you.
looking as innocent as possible to get to who,
they want and what they like it's easy if you do it right.
Well I refuse, I refuse, I refuse! |
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 18:18 |
 |
Het gaat om wie je van binnen bent.
Niet wat je kleding stijl is, hoe je er uit ziet of uit welk land je komt.
En ik draag ook veel zwart, ik vind het ook een mooie kleur, maar ik ben toch ook geen gothic =.=
en @ riccmaster, het is gewoon gothics hun stijl, en daarmee vragen ze geen aandacht - miss 1 van de 10 gothics ofzo - maar ik denk dat ze gewoon de stijl apart en mooi vinden, wat is daar mis mee?! |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 18:33 |
 |
riccmaster schreef: | en hou jij een op met mij telkens te af te zeuren
ik ben een harry potter freak
jij zo te zien niet |
Sorry hoor, maat, maar waar heb jij het in godsnaam over? Ik geef alleen maar mijn mening, dan moet je niet zeggen dat ik op je zit te zeuren. |
|
  |
 |
Kirstenxx
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 19:08 |
 |
Ik vind het onzin dat sommige mensen hun om hun kledingstijl uitschelden. Er bestaan zoveel aardige skaters/alto's/gothics.
Ik ken een meisje die gothic is, dat is echt een schat van een meid.
Mijn (ex)vriendje is alto. Ik snap niet waarom je iemand zou uitschelden om hoe die eruit ziet of wat die doet.
En aandachttrekkerij is het al helemaal niet. Die meisjes die als hoertjes over de straat lopen vind ik eerder aandacht trekken  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 23, 2007 8:15 |
 |
Als iedereen zich nou gewoon kleed zoals hij of zij zich lekker voelt dan hoeft het toch geen probleem te zijn. Als je geïntereseerd bent in waarom mensen de kleding dragen die ze dragen dan moet je dat vragen. En niet meteen met dingen als gothic/metalhead/alto/modetut e.d gaan gooien dat maakt je geen haar beter dan degene die dat wel doen.
Ik vind dat hoe je eruit ziet niet bepaald wie je bent. Ik draag zoveel verschillende kledingstijlen door elkaar en wissel ze af dat ik vaak met een scheef oog wordt aangekeken. En dan vragen ze meteen waarom ik dat lange moter jack niet meer draag of ik geen gothic meer ben. Ik bedoel heb ik ook gezegd dat ik gothic was, nee. Maar als je een dag niet aan de verwachtingen voldoet van andere dan ben je meteen niet meer gothic o.i.d.
Maar ik ga niet met 30 graden in een lang leren jack rondlopen dat is heel warm. Dan heb je een spijkerjack aan en ben je ineens normaal. Waar zijn wer nou helemaal mee bezig jongens. Als we niet meer kunnen dragen wat we willen dragen. Zonder dat mensen opmerkingen plaatsen.
Maar ach het zal wel in de menselijke geest zitten dat we beter moeten zijn dan andere. Ik heb zoiets ik draag wat ik lekker vind zitten en of dat nou een band shirt is of een 4-delig pak dat maakt mij niets uit. En dan lopen de mensen te zeuren dat ik normale kleding moet aandoen. Wat voor mij normaal is kan voor een andere abnormaal zijn en andersom ook.
Gewoon leven en laten leven vind ik hoor. |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Moonslave
Schoolkampioen

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 21:22 |
 |
Amen voor die laatste zin hierboven.
Trouwens, nog over dat 'alle goths en emo's zijn depri'; ik ken iemand en zij is emo, maar zij is één van de spontaanste, vrolijkste meisjes die ik ken. Ze glimlacht constant, echt een supermens. Helemaal niet depri dus, verre van. |
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 21, 2007 11:33 |
 |
Ik ben erachter gekomen dat ik eigenlijk niet meer in een hokje geplaatst kan worden. Ik ben zo anders dan de meeste mensen dat ze een speciaal hokje voor me moeten maken om me te kunnen plaatsen. De ene dag draag ik compleet zwart, de ander een net pak, weer een andere dag een kilt. Ja wat is hij nou eigenlijk?? Simpele antwoord ik ben mezelf en aangezien veel van mijn vrienden: Goths,alto's, metalhead etc. Zijn accepteren ze me zoals ik ben ik wordt geaccepteerd om wie ik ben en niet om wat ik ben. Dit houd in dat als ik bijvoorbeeld in normale kleding bij die groep ga staan ze me niet met de nek aankijken omdat ze me beter kennen. Ze weten namelijk dat ik van binnen een alto, goth, metalhead etc. ben. Dit is voor mij heel prettig omdat er teveel naar het uiterlijk gekeken wordt.
Nu helpt het natuurlijk wel mee dat ik een beetje op Kurt Cobain lijk. Maar dat terzijde. Waar het om gaat is dat ik liever mensen heb die me accepteren om wie ik ben en niet om wat ik ben. Als ik mijn motorjack aanheb die overigens getaxeerd is op €3500,- dan kijken de ''normale'' mensen me raar aan. En als ze dan lopen te poggen over hoe duur hun kleding is dan zijn ze heel snel op hun tenen getrapt als ik zeg; mijn jas is duurder dan die hele outfit van jou. Dit heeft nog wel eens voor problemen gezorgd. Maar ik vecht liever niet, ik gebruik liever worden. Als je geweld gebruikt om je gelijk te bewijzen is dat een teken van zwakte.
Ik vecht ook alleen als de laatste druppel gevallen is zeg maar. Ik kan heel veel hebben maar op een gegeven moment ontplof ik in de letterlijke zin van het woord. Maar ach ik ben nog nooit geschorst geweest daarvoor. Ik ben meestal het slachtoffer, en ik begin ook nooit met ruzie zoeken. Er wordt altijd ruzie met mij gezocht omdat ik anders ben dan de meeste mensen.
En dat is het domste wat mensen kunnen doen bij mij, ik ben nogal bijdehand en neem het leven niet te serieus. Als mensen zeggen zullen we gaan knokken? Dan is het bij mij zoiets als dit. ''Nee het is mij te koud buiten.'' of ''Nee geen zin in.'' of '' Je weet wat er met de vorige gebeurd is waarmee ik vocht he?''
Maar ja leven en laten leven. Ik kan wel serieus zijn maar aangezien niemand me serieus neemt dan laat ik het maar gewoon voor wat het is. |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 21, 2007 11:45 |
 |
Mmm...
Ik heb helemaal niks tegen gothics. Ik ken er geen een dus ik kan het niet echt zeggen. Een vriendin van mij staat denk ik wel op het punt er een te worden. No big duel. Als zij dat wil. Ik blijf haar heus nog wel aardig vinden xD
Ik ken wel een jongen die metal is. Maar hij is gewoon vriendelijk enzo, dus ook niks mis mee. Ik houd niet van hokjes denken.
Ik heb zelf ook wel eens te horen gerkegen dat ik een gothic was. Nja, dat was dan een gothic voor een dag:P
Ik had een donker blauwe wijdere spijkerbroek aan, zwarte schoenen, een zwart truitje. Ik heb van mezelf donkerbruin haar en heel erg donkere ogen(serieus, je ziet me pupil amper) en ik had zwarte nagellak op en toen vroegen ze aan me of ik gothic was en in Satan geloofde... |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 21, 2007 12:52 |
 |
weet je?
al die stijlen, ik heb er niets tegen hoor, en het is zoals malou zegt, iedereen kraakt af, en dan moet het nog niet eens om een stijl gaan.
ik vind dat je gewoon jezelf moet zijn, als je van zwart houd draag je zwart, al moet je dan nog geen emo of gothic zijn,
mensen die een stijl hebben denken dat ze uniek zijn, dat vind ik dus helemaal niet, je bent uniek als je een eigen stijl hebt.
ook vind ik dat emo's echt depressieve mensen belachelijk maken,
ze doen maar alsof, en ik zou het nooit leuk vinden om te doen alsof ik depri ben hoor.
terwijl die mensen die echt in de put zitten hopen dat ze er ooit boven op komen, doen emo's het omgekeerde.
mijn mening  |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
|
|