Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter Sjaal / Das Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
shanake
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 52 Sikkels

shanake is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

hey iedereen als je graag een sjaal van griffoendor wilt is het eigenlijk niet zo moeilijk om te vinden ik heb even iets opgezocht waar je goed de sjaal op een foto kunt zien

http://www.imdb.com/gallery/ss.....amp;seq=25 hier kan je de foto vinden je kan aan harry's sjaal zien hoe hij moet

http://www.imdb.com/gallery/ss.....amp;seq=44 Hier is nog een foto van hermeliens sjaal je kan goed zien hoe hij moet die foto's zyn wel van hun derde of 4 jaar

http://www.imdb.com/gallery/ss.....amp;seq=52 hier is een foto uit hun eerste jaar dus je kan nog kiezen persoonlijk vind ik die va,n hun 3 de of 4 de jaar het mooist
dat waren ze je kan het patroon zien ik weet niet of er een letter in zit als
je daty wil weten moet je even de films herbekijken
kusjes shanake

watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 16:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

sorry Sad ik heb geen idee waar je het patroon kan vinden Sad ik heb nog even voor je op google gezocht ... maar daar kan je ook niks vinden Crying or Very sad
Ik denk dat de sjaals in de fabrieken worden gemaakt en er dus geen brei patroon van is Sad

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of er een echt patroon voor die sjaals is. Ik heb maar gewoon zelf iets geprobeerd. Als iemand geïntresseerd is in het partoon dat ik heb gebruikt:

Ik heb dus mijn sjaal dubbel zo breed gemaakt als hij eigenlijk hoort te zijn, en dan opzij vastgemaakt op zo'n speciale manier die mijn ma me geleerd heeft, en dan zie je het bijna niet.

Patroon 1:
Blok 1=blauw: 60 steken breed. 30 lijnen lang. Afwisselend een rij rechts/averechts.
Blok 2=wit: idem
Blok 3= blauw
enz...
Blok 11=blauw
Blok 12=wit: Begin van de letter
Blok 13=blauw: Einde van de letter. Laatste blok.

In het totaal 13 blokken. Dan is die sjaal wel echt lang, dus neem gerust minder blokken. Zorg er wel voor dat de eerste en de laatste blok blauw zijn.
De ingebreide letter heb ik volgens dit patroon gedaan:

Image

Patroon 2:
Blok 1=blauw: 60 steken breed, 30 lijnen lang, afwisselend een rij rechts/averechts.
Band wit: 4 rijen wit
Band blauw: 4 rijen blauw
Band wit: 4 rijen wit
Blok 2=blauw
enz...
Blok 8=blauw
Band wit, band blauw, band wit
Blok 9= Begin van de letter
Band wit, band blauw, band wit
Blok 10= Einde van de letter, laatste blok.

In totaal 10 blokken. (Mag minder.) Ingebreide letter volgens patroon:

Image

Ik heb ook eens een H gemaakt (Die eigenlijk gewoon de eerste letter van de naam van m'n zus is, maar ook kan dienen voor Huffelpuf):

Image

Als alles gebreid is, en alles is dichtgenaaid (ook de boven en onderkant), kan je er ook flosjes aanhangen. Ik nam langs elke kant 8 (witte) flosjes van zo'n 20 draadjes. Ik heb die flosjes ongeveer even lang gemaakt als 1 blok.

Nog enkele tips:

Arrow Die letters erin breien is wel behoorlijk moeilijk. Ik heb gemerkt dat (voor mij) het het beste gaat als ik telkens ik van kleur verander, de draad afknip en de twee draadjes samenknoop (redelijk strak, maar ook niet te strak, anders vervormd alles). Dat is véél werk, zeker als het maar 1 steek is in een andere kleur, maar als je de draden niet samenknoopt, krijg je sommige steken die veel groter zijn dan de rest, omdat die draad niet meer aangespannen staat.
En dan krijg je lang de achterkant (de toekomstige binnenkant van de sjaal) een hele hoop draadjes, die je dan maar gewoon redelijk kort afknipt, en laat hangen (aangezien die toch langs de binnenkant zitten, ziet niemand die).

Arrow Als je aan het tellen bent hoeveel rijen je al gebreid hebt, moet je opletten dat je altijd een rij minder ziet dan dat je eignelijk al gedaan hebt... nogal moeilijk om uit te leggen, maar als je bijvoorbeeld 11 v-tjes telt, heb je eigenlijk al 12 rijen gebreid. (Je moet dus in feite de rij die nog op je naald zit ook meerekenen). Een trucje daarbij is dat je de 'rechtse' kant hebt voor bijvoorbeeld het even aantal rijen en de 'averechts' kant voor de oneven rijen. Nouja, da merk je wel snel genoeg als je eraan begint.

Voila, da was dus zo'n beetje hoe ik het gedaan heb... Het resultaat staat in m'n vorige posts ook, maar voor de gemakkelijkheid zet ik ze er nog effe bij:

Nummero 1
En nummer 2

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb mijn sjaal eindelijk af

Image

Ik geef toe, hij is niet echt mooi geworden maar zelfs breien met een breimachine vind ik lastig.
De verhoudingen kloppen ook helemaal niet maar who cares. Als ie maar warm is.

Ik ben nu met een geel zwarte bezig met blokken dus zoals op de 1e foto van Smalofski.
Het is trouwens wel pokkewol. Het zit snel in de knoop maar het is wel lekker zacht.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow Helen hij is inderdaad heel mooi geworden.. ^^ Je zou echt bijna denken dat het de echte sjaal is uit de films ofzo.. Echt heel goed gedaan ^^

En waarom kan ik nou niet breien? We hebben wel breistokken thuis.. Maar dan moet ik het eerst nog aanleren...En ik heb dnek ik het geduld er ook niet voor... ^^

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan (kon) breien maar ik vind het best saai om te doen..
Vroeger vond ik het leuker.
Het lijkt me wel cool om zo'n sjaal gebreid te hebben zeg!
Helen hij is echt mooi geworden Very Happy

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 0:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hij ziet er echt leuk uit Helen. Very Happy En warm!
Dat is waarschijnlijk stukken meer dan wat ik uit zo'n breimachinegeval zou kunnen prutsen Very Happy Geef mij maar ouderwetse breinaalden Razz
Veel succes met je tweede!

The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 7:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dubbelpost even om het topic wat naar boven te krijgen. Aangezien de laatste post op 30 oktober was, denk ik dat het wel mag. ^^

Ik heb ook eens een Griffoendor sjaal gemaakt. De wol zag er zo leuk uit in de winkel, ik kon het niet weerstaan Wink
Ik vond 'm zelf wel leuk gelukt.

Image

Detail "G"
Patroon

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 163 Sikkels

miss marlies radcliffe is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind hem ook wel mooi gelukt!

mijn oma heeft verleden jaar een hp sjaal voor mij gemaakt
een hele mooie en hij is precies zoals in hp 4 en 3 !!
ik ben er heel blij mee maar hij is ook heel zwaar omdat ie dubbel is gebreid en ze heeft ook nogeens een bijpassende muts gemaakt die ook redelijk zwaar is en ja de kleuren kloppen ook perfect!

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 22:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wil eens op internet gaan zoeken voor een Zwadderich sjaal, sterker nog wil wel een heel Zwadderich gewaad hebben. Ik weet zeker dat je het ergens via internet kan vinden, Het zal zeker weten ook wel wat gaan kosten. Maar als ik wil er gerust voor gaan sparen. Misschien wilt me moeder wel een Zwadderich sjaal maken Wink

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2007 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oew dat heb ik hier nog helemaal niet gemeld, maar ik heb nu dus ook een hele mooie Ravenklauw sjaal. Ik kan zelf niet breien maar ik heb dus pas één van de sjaals gehad die Smalofski hierboven heeft gemaakt. xD En wel deze. En ik vind hem echt heel mooi. =)
De Griffoendor-sjaal wordt vast gedoneert aan Laura, ook die vind ik heel mooi gelukt.

Zelf heb ik trouwens ook geen geduld om te breien, mijn moeder heeft eens geprobeerd het mij te leren, maar ik was het heel snel zat. xO Tja dan is het handig een vriendin te hebben die wél kan breien, en die ook nog eens zo lief is haar sjaal te doneren. ^^

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 15:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is natuurlijk ook een idee, een sjaal naaien.

Zelf heb ik geen das/sjaal. Ik vind het aan een kant wel jammer, maar aan de andere kant denk ik dat ik er verder niets mee ga doen. En ik denk dat een Huffelpuf sjaal/das niet echt in een Ajax kamer past. Ik zou het wel willen hoor, maar dan heb ik liever eigenlijk nog iets anders. Zoals een wand/toverstok, dat vind ik persoonlijk leuker.

Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 26, 2007 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn lieve oma heeft voor mij twee sjaals gebreid. Eentje met de kleuren van Gryffindor en eentje met de kleuren Slytherin. Ik ga er ook één vragen van Hufflepuff en Ravenclaw. Ik bof maar met zo'n lieve oma!^^

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2007 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog een sjaal gemaakt ^^ Zwadderich deze keer. Hij is voor Sabrè, aangezien ik niets met een Zwadsjaal ben XD. Hij is gemaakt zoals m'n vorige sjaals, maar dan met de letter Z. 'k vind 'm wel leuk ^^

Klik En deze keer ben ik niet vergeten hem eerst een beetje normaal formaat te maken.

En na - telt - 3 Ravi sjaals, 1 Gryff en 1 Zwad sjaal, ga ik ook maar eens een Huffelpuf sjaal maken, gewoon om volledig te zijn XD Dan heb ik weer wat te doen voor de tv ^^

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 19:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Die met de dikke strepen (Dus een vlak grijs/zilver, groen grijs/zilver, groen, enz.) is van het 1e jaar/film en volgens mij ook de 2e en die met dumme strepen (dik vlak groen, streepje grijs/zilver, streepje groen, streepje grijs/zilver en dan weer een dik vlak groen) komt vanaf het 3e jaar. Het kan dus alletwee.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp