Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 04, 2007 16:22 |
 |
Rayatje schreef: | De producent van een belspel op VIJFtv heeft een kandidate die 2.000 euro misliep nadat er geknoeid was met de oplossing, alsnog de geldprijs overgeschreven. De presentatrice, Chantal Lambert (33), werd na de uitzending bedreigd en heeft intussen de politie ingeschakeld. Tijdens het bewust spelletje op 15 februari moesten de kandidaten een woord vormen met de letters S en I. De laatste beller antwoordde 'si'. De presentatrice haalde het blad met de oplossing uit de enveloppe en draaide het snel om, zodat de 'si' een 'is' werd. YouTube filmpje |
Het is inderdaad overduidelijk dat ze het blad op het laatste nog helemaal omdraaid, waardoor de S ondersteboven komt te staan...
Hier nogmaals dezelfde vrouw aan het werk, en net zoals in het vorige is ze ook hier niet al te eerlijk... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Coole-boy9
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 16:26 |
 |
ik vind belspellen niet leuk want die vrouwen praten maar aan 1 stuk door en ik word er gek van en ze schreeuwen altijd ook heel hard en dan moet ik het geluid zacht zetten en ze hebben ook altijd zoon felle stem. |
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 17:41 |
 |
Naar aanleiding van die YouTube filmpjes ben ik even verder gaan kijken en zoeken en het staat er echt vol van op YouTube ^^
Het is echt grappig om te zien en heel mooi gevonden (: Good job van de maker van de filmpjes!
Ik kijk wel af en toe naar belspelletjes, moet ik eerlijk bekennen. Ik weet dat het fake is en dom - dat vind ik zelf ook, maar als er niets op tv is en je hebt niets te doen, ach dan valt het wel mee xD Of ja, de laatste paar maanden kijk ik er bijna nooit meer na, ik zap wel eens voorbij en kijk twee minuten, maar dan heb ik het wel gehad. Vroeger keek ik er veel meer na.
Van mij mag het wel afgeschaft worden. Het is belachelijk en ik zal het ook zeker weten niet missen, nee. |
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 16:08 |
 |
Die belspelletjes vind ik sowieso al belachelijk. Soms zijn ze heel gemakkelijk en dan zeggen de presentators dat het nog steeds fout is. Kijk naar het voorbeeld dat Rayatje gaf. Er waren waarschijnlijk al veel mensen geweest die zeiden dat het antwoord 'is' was en dan als de tijd op is, blijkt het woord toch 'is' te zijn. En die filmpjes bewijzen dat die spelletjes pure oplichterij zijn. Je geeft toch het juiste antwoord maar dan is dat volgens hun fout. Hier heb je een voorbeeldje:
Sander (hierboven) gaf een filmpje met diezelfde presentatrice van dat filmpje van Rayatje. In het tweede filmpje zoekt de vrouw een woord dat een dier is. Uiteindelijk blijkt het dier een deel van een dier te zijn en niét het dier zelf... Het woord telde 4 letters: ... IER. Dus het kon 'Gier', 'Pier' of Dier ofzo zijn. Er was geen andere mogelijkheid. Op het einde van het spelletje zegt ze: 'Ooh, jammer! Niemand heeft het woord kunnen raden! Het was 'Uier', niet het dier zelf!' Dit vind ik gewoon te verdacht. Opeens veranderd ze van gedachte en geven de mensen een fout antwoord natuurlijk. Ik kijk soms naar de belspelletjes (maar alleen als er echt niets op tv is) en ik heb het nog niet meegemaakt dat er ooit iemand is gewonnen... |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 16:19 |
 |
Dat valt mij wel op dat dat in België is en dat niet zo is in Nederland. In België houden ze op met het programma ook al is het woord niet geraden. Ze hebben een vaste tijd dat ze weg gaan en als het woord niet geraden is jammer dan. In Nederland geven ze gewoon net zoveel hints dat het woord uiteindelijk na 3 uur toch nog geraden word. Dat vind ik wel wat beter. In Nederland geven ze dan sowieso geld weg aan de kijker. Ik vind het flauw dat je dus in België dat niet hebt. Dat er dus een belspel is van 3 uur en uiteindelijk niemand het geld wint.
Ik heb ook een paar van die filmpjes gezien, en het is gewoon echt erg om te zien hoe erg ze de boel oplichten. Echt belachelijk. Gelukkig zijn ze in Nederland hier iets strenger op geworden. In ieder geval dat waren ze van plan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
suns
1e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 21:16 |
 |
Ik zat het ook een keer te kijken, en dat was echt vaag.
Het was met zo'n man, en het was z'n laatste aflevering omdat TIEN van de buis ging. Maar dus, je moest een woord van vier letters achter BAL zien te plakken. Alles wat fout was schreef hij op, op een bord.
Maar dus eerst belt er zo'n vrouw zegt ze: Bowling bal.
Hoe dom kan je zijn? VIER LETTERS.
Nou dat schrijft hij op. Dan belt er iemand: Voetbal.
Dat was het niet maar dat schrijft hij niet op.
Dan belt er nog iemand: Softbal.
Is het ook niet, schrijft hij wel op.
Dan belt er weer iemand en zegt: voetbal.
Die gek schrijft het weer niet op.
Weer een beller: Honkbal, niet goed, wel op het bord geschreven.
Dan nog een beller, zegt ook voetbal en dan schrijft die man het pas op.
Omdat het niet op het bord stond dachten mensen dat het nog niet geraden is!! Dan komt er reclame.
Na de reclame is het woord Voetbal weggehaald van het bord.
En voor de reclame was het bedrag dat je kon winnen 15.000, na de reclame maar 7.000. Het is echt zo vaag!! |
|
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 17:09 |
 |
belspellentjes zijn echte brol
het lijkt goedkoop maar het is duur
je moet lang wachten voor je aan de beurt kom en dan moet je het woord nog goed hebben
dus het is een dikke leugen
he is eigelijk dom om daar aan mee te doen niet?? |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Bietje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 19:01 |
 |
De enige keer dat ik naar een belspelletje kijk is 's morgens als Lijn4 (als het nog steeds zo heet) tussen As The World Turns door komt.
Het is echt heel erg irritant, aangezien het allemaal zoo heel erg lang duurt en ze alleen maar hetzelfde zeggen. En dan hebben ze eindelijk een klokje onderin, met dat het nog 3 minuten duurt voordat ATWT begint, en dan denk je 'Goh, dat is handig, even 3 minuten zappen zodat je zeker weet dat je niets van ATWT mist' maar als je dan na 2,5 minuut terugzapt, staaat het klokje nog op 2 minuten. Hoe kan dit, vraag je je dan af?
Het is natuurlijk niet echt 3 minuten voordat de serie begint, want meneer Nick van Lijn4 kan het klokje ook nog stil zetten, zodat we meer tijd hebben om te bellen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens gebeld heb, omdat het om veel geld gaat en ik het antwoord wist (Doh!), maar je komt er natuurlijk nooit doorheen dus daar ben ik mee gestopt en tegenwoordig zijn deze onderbrekingen van mijn favoriete soap erg goed om ontbijt te maken en de krant te lezen.
Maarja, afschaffen lijkt me een goed idee. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 20:43 |
 |
Ik vind het irritant en best dommakend. De vragen zijn zelfs makkelijk voor kleuter,s en dan gaan die meiden net doen alsof ze het niet aankunnen. Hoe sneu kan je zijn, ze zijn er ook serieus van overtuigd dat ze een zware baan hebben, omdat je zo veel moet praten. Als ik voor veel praten betaald kreeg, was ik nu eem miljonair Ik vind het vooral irritant omdat het de leuke programma's vertraagt en het is alleen maar geldklopperij. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 21:21 |
 |
Irritant! En de manier waarop ze praten. Ze verklappen in feite alles al en dan nog schreeuwen 'oh, wat is het moeilijk. Oh, goed nadenken en kijken hoor!' |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Shiralee
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 7:49 |
 |
Belspelletjes? Dat is echt zó ontzettend irritant, en dan krijg je soms ook weleens nare mensen aan de telefoon. En écht van die makkelijke dingen. En dan kan je zoveel geld winnen terwijl ze je ook gewoon echt lang aan de telefoon houden dat geld kost. Nah slaat echt nergens op. Weg ermee! |
|
|
  |
 |
boekenwurm
2e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 18:11 |
 |
Argh.. Belspelletjes, ik kan ze niet meer zien. Ze duren te lang, en je hebt de oplossing binnen 10 seconden. Alleen als je echt niks te doen hebt, en je bent melig is het grappig.
Ik snap niet hoe je als presentator zo lang kan praten over niks. En de mensen die bellen zijn meestal ook idioten die het altijd fout hebben. 'Dit is je kans mensen, je kunt hem nu grijpen.' of 'Keihard cashen' Ik bedoel, kun je niet iets nuttigers verzinnen... |
|
|
  |
 |
Daan_Leeflang
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 16:51 |
 |
Het gaat wel. Ik vind het zelf ook wel leuk ik maar ik bel liever niet omdat ik weet dat ik toch niet in de uitzending zal komen dus. |
|
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 17:05 |
 |
Ik vind die belspelletjes echt TE irritant! De zeikstemmen van die mensen die stuk voor stuk allemaal oplichters zijn! 0909...
De oplossingen heb je bijna altijd na een keer kijken gevonden.
Als ik zo'n belspel tegenkom moet ik het altijd meteen weer wegzetten, want anders blijf ik kijken. Dan zit ik erin, en dan kom ik er ook heel moeilijk weer uit. Dat is me laatst een keer overkomen, toen kwam ik om half 2 thuis, keek nog snel wat tv, kwam ik zo'n belspel tegen en ik kon het gewoon niet uitzetten en ben ik tot ongeveer 4 uur blijven kijken.
Eigenlijk moeten deze belspellen worden afgeschaft. |
_________________ Dumbledore's man through and through," said Harry. "That's right." |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 17:13 |
 |
Ik heb nog filmpjes gezien op YouTube en allemaal verlopen ze nooit eerlijk. Of de presentator veranderd opeens van gedachte en veranderd het woord of liegt dat het geraden woord niet goed is terwijl dat wel zo is. Er staan er zo veel op YouTube, ga maar eens kijken.
Op tv heb je tegenwoordig zo'n reclamespotje dat eigelijk een soort van belspel, het enige verschil is dat dit reclamespotje niet live is. Dat zegt die vrouw:
"Hallo allemaal! Je kan 1000 euro winnen door te raden wie deze acteur is! Wie is deze man? Leonardo DiCaprio of Brad Pitt? SMS het antwoord naar *zegt nummer*, dus SMS Leonardo DiCaprio of Brad Pitt naar *herhaald het nummer nog eens*. En ik geef nog een tip bij: hij speelde de hoofdrol in de film 'Titanic'! Dus doe mee en win 1000 euro! Tot de volgende keer!"
Dan lieten ze een wel heel duidelijke foto zien van Leonardo DiCaprio. En met die tip maakte ze het nog gemakkelijker. Je zag wel heel duidelijk dat het Leonardo DiCaprio was. En dat je 1000 euro kan winnen door een simpel smsje is wel heel ongeloofwaardig. Dit heb je ook met dat je moet raden van welke vlag van welk land komt. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
|