Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[AF] Samenzwering in het Verboden Bos Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 08, 2007 19:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Samenzwering in het Verboden Bos

Vandaag hebben ze wéér les van Hagrid. Die stomme dikzak is de naam ''professor'' niet eens waard. Maarja, Patty Park pakt haar spullen bij elkaar. Ze heeft vandaag vier vakken: Verzorging van Fabeldieren, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten en Transfiguratie. Ze loopt met haar boekentas naar de Grote Zaal toe. Ze loopt naar de tafel van Zwadderich en gaat tussen Van Beest en Draco Malfidus inzitten.
'Wat heb jij vandaag voor vakken?' vraagt ze aan Van Beest.
'Transfiguratie, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Kruidenkunde en De geschiedenis van de Toverkunst,' antwoord Van Beest met volle mond.
'Leuk,' zegt Malfidus sarcastisch.
'Beter dan Verzorging van Fabeldieren, die dikke lummel gaat ons vast weer iets vreselijks stom vragen,' klaagt Patty. Harry Potter, Ron Wemel en Hermelien Griffel lopen net langs hun. De drie Griffoendors zijn zijn bevriend met Hagrid, de leraar Verorging van Fabeldieren en kijken boos naar Patty. Patty doet er nog een schepje bovenop.
'Die sukkel kan werkelijk niets. Ik bedoel hij is een halfréús,' zegt ze hatelijk. Griffel moet Potter bij zijn gewaad grijpen, anders zou hij Patty zeker hebben aangevallen. De Griffoendors lopen weg en de Zwadderaars lachen.
'Sirieus,' zegt Malfidus. 'Die Potter kan ook niets. Iedereen vindt hem maar zo bijzonder, maar hij heeft geen uitzonderlijk tovertalent ofzo. Hij heeft gewoon geluk gehad, maar ik kan jullie verzekeren zijn einde komt snel.' Malfidus pakt toast en smeert er marmelade op.
'Wat bedoel je?' vraagt Patty nieuwsgierig. Malfidus zegt niets en eet gewoon zijn ontbijt op.
Na het ontbijt lopen Patty, Malfidus, Korzel en Kwast richting Hagrids' huisje. De Griffoendors zijn er al en Zwadderich gaat er bij staan. Het is koud buiten en hun adem vormen rookwolkjes.Hagrid wrijft zijn grote handen op elkaar en zegt:
'Nou motten jullie even goed luisteren, want we gaan het bos in.' Potter ziet van een afstandje dat Malfidus helemaal niet op staat te letten. Hij praat met Patty en die moet giechelen door wat hij zegt. 'Kom op!' roept Hagrid en hij gaat de klas voor het bos in. Zowel de Griffoendors als de Zwadderaars zijn niet echt blij met hun uitje in het bos. Zeker niet nu het ijskoud is en ze steeds uitglijden over bevroren regenplassen. Hijgend en helemaal verkleumt komen ze aan op een open plek.
'Kom mee,'fluistert Malfidus en hij trekt Patty met zich mee het bos in. Ze sluipen weg van de groep, niemand heeft het door, zelfs Korzel en Kwast niet.
'Wat gaan we doen?' vraagt Patty, maar Malfidus legt zijn vinger tegen zijn mond en trekt haar mee. Na vijf minuten houden ze halt. Malfidus kijkt om zich heen en luistert aandachtig. 'We wachten,' hoort hij iemand zeggen. Malfidus loopt richting de stemmen en Patty loopt er achteraan. Ze kijkt om zich heen. Ze heeft de stemmen ook gehoord, maar ze ziet niemand. Ze merkt opeens dat het is begonnen met sneeuwen. Ze heeft een hekel aan die koude troep en schudt haar hoofd wild door elkaar, zodat de sneeuwvlokken uit haar haar vallen.
'Ik zei, we wáchten,' hoort ze weer iemand zeggen. Het is de zelde stem als net, ze herkent de stem en dan ziet ze ook wie het is. Lucius Malfidus, Narcissa Malfidus, Bellatrix van Detta, Rodolphus van Detta en Antonin Dolochov staan op een paar meter afstand. Narcissa Malfidus, de moeder van Draco, glimlacht als ze haar zoon en Patty aan ziet komen. 'Mooi, jullie zijn er,' zegt Lucius.
'Ja, die stomme halfreus heeft niets door,' zegt Draco.
'Wat doen we hier? Wat doen júllie hier?' vraagt Patty en ze knikt naar de Dooddoeners.
'Ik zei toch: Harry Potter komt snel aan zijn einde,' zegt Draco. Patty krijgt grote ogen. Natuurlijk zei ze altijd dat ze wel wilde dat die Potter nou eindelijk de pijp uit zou gaan, maar moet ze er nu bij zij? Wat zijn ze precies van plan?
'Je bent toch niet bang he?' vraagt Draco, hij heeft een kille ondertoon in zijn stem.
'N-nee,' zegt Patty.
'Mooi,' zegt Bellatrix. Bellatrix straalt arrogantie en haat uit.
'Wat gaan we precies doen?' vraagt Patty.
'Het plan is om Potter, en als het nodig is die bloedverader en die modderbloed, gevangen te nemen. Dat is jullie taak, jullie kunnen het dichst bij hen komen. Als ze ons zien dan gaan ze vluchten en kunnen we het wel vergeten,' legt Lucius uit. 'Daarna vermoorden we ze, we moeten even kijken wie dat doet.'
'Ik doe het wel,' biedt Bellatrix zichzelf aan.
'Laten we erom loten,' zegt Rodolphus kwaadaardig.
'We laten het Draco doen,' stelt Dolochov voor. 'Die moet het nog leren, je kan het toch wel?'
'Tuurlijk. Ik doe het wel,' zegt Draco zelfverzekerd.
'Okee, laten we dan maar eens in actie komen. Draco, Patty, ga terug naar de les en kom daarna mét Potter terug,' zegt Lucius.
'Succes,' zegt Narcissa, en Draco en Patty lopen weer weg.
'Was het al de hele tijd de bedoeling om me mee te nemen?' vraagt Patty aan Draco, als ze buiten gehoorsafstand zijn.
'Ja, ' antwoord Draco onverschillig.
'En wat als ik nou zou hebben gespijbelt of ziek was geweest of gewoon niet met je mee was gegaan?' vraagt Patty en ze kijkt boos naar Draco.
'Wat maakt dat nou uit? Je bent wél meegekomen,' zegt Draco geirriteerd.
'Ja, maar...'
'He, Patty. Hou op!' De rest van de wandeling wordt er niet meer gesproken. Patty weet niet of ze nou wel zo blij is met de ontmoeting met de Dooddoeners. Misschien wil ze wel helemaal niet Potter in de val lokken, of heeft ze er simpel genoeg niet het lef voor. De terugwandeling duurt veel korter dan de heenwandeling. Binnen no-time staan Patty en Draco weer tussen de andere leerlingen en staan ze te kijken naar een dier, dat er volgens Patty niet uitziet. Het is net een Hippogrief, maar integenstelling van de Hippogrief ziet dit dier er lelijk uit. Het is een soort poes/kraai. Het is een stuk kleiner dan een Hippogrief, maar toch nog van behoorlijke groote. De naam van dit bizarre wezen weet ze niet en eigenlijk interesseert het haar ook niet zo.
Na een kwartiertje is de les eindelijk afgelopen. Het had een eeuwigheid geduurt, vind Patty en samen met Draco loopt ze achter Potter, Wemel en Griffel aan.
'We moeten Potter alleen hebben,' fluistert Draco en Patty knikt.
'Wacht maar, ik leidt Griffel en Wemel af en jij grijpt Potter, okee?' zegt Draco. Patty schrikt. Hoezo, jij grijpt Potter? En als ze dat nou helemaal niet wil? Desondanks stemt ze toe. Draco rent naar voren en trekt aan Griffels' tas. Net zoals Draco blijbaar verwacht had, stormt Wemel op hem af.
'Reducto!' roept Patty en ze raakt Potter met een striemspreuk. Potter draait zich snel om en kijkt wie hem heeft aangevallen.
'Tarantallegra!' roept Potter, maar Patty blokkeert hem.
'Petrificus Totalis!' roept Patty en Potter is telaat met blokkeren en hij verstijft als een plank en valt dan neer. Draco is nog in gevecht met Wemel en Griffel en ze hebben niets in de gate wat ermet ''de jongen die bleef leven'' gebeurd.
'Mobilicorpus,' mompelt Patty en ze loopt snel weg, richting de Dooddoeners. Het is maar goed dat ze de laatste waren die weggingen en dat niemand hen heeft gezien, ook Hagrid niet. Ze haast zich door een dun laagje sneeuw, met een een verstijfde, zwevende Potter achter zich aan. Het laatste stukje rent ze. Ze ziet de Dooddoeners staan en rent in hun richting.
'Waar is Draco?' vraagt Narcissa als Patty, hijgend en trillend, bij hen komt.
'Wemel en Griffel afleiden. Hij zal zo wel komen,' antwoord ze.
'Okee, dan wachten we even en dan kan Draco het doen. Finite,' zegt Rodolpus en Potter kan zich weer bewegen. Hij probeert weg te rennen, maar Lucius haalt hem met een zwiepje van zijn toverstok weer terug.
'Heb je haast?'vraagt hij gemeen glimlachend. Patty haat Potter, maar dit gaat haar te ver. Ze is stras verantwoordelijk van zijn dood. Patty doet een stap in Lucius' richting, maar wat moet ze zeggen? Ze staat te trillen op haar benen en ze merkt dat dat niet alleen van de kou is, ze is ook bang. Wat moet ze doen? Wat als ze straks betrapt worden? Wat als Hagrid het wel heeft gezien. Stilletjes hóópt ze dat Hagrid het heeft gezien. Kom me alsjeblieft helpen. Ze kijkt op en ziet dat Lucius Potter heeft vastgebonden aan een boom. Potter verzet zich, maar zijn toverstok ligt een paar meter nutteloos op de grond.
'Gaat het wel goed?' vraagt Narcissa aan Patty. Patty kijkt haar aan, ze heeft tranen in haar ogen. Narcissa ziet het.
'Je hoeft er niet bij te zijn,' zegt ze tegen Patty.
'Ja-jawel,' zegt Patty trilend. Bellartix snuift. Ze weet dat Bellatrix vindt dat ze zwak is, maar dat mag ze niet laten gebeuren. Ze recht haar rug en haalt diep adem. Draco komt maar niet en ze horen eigenlijk al bij Toverdranken te zitten, het valt toch op dat Draco, Patty, Potter, en vermoedelijk ook Wemel en Griffel, niet aanwezig zijn? Zou Sneep er wat achter zoeken? Zou hij hén gaan zoeken? Ze hoopt het. Maar wat zou Sneep doen? Het laten gebeuren? Hij was vroeger zelf ook Dooddoener en hij kan Potter niet luchten of zien, waarom weet ze niet.
'He, he..' zegt Bellatrix als Draco aan komt rennen.'Weg,' roept hij. 'Hagrid heeft het wél gezien!'
'gedoe!' roept Lucius en hij richt zijn stok op Potter, om het alsnog snel te doen.
'Kom mee!' roept Narcissa en ze pakt haar man bij zijn arm.
'Avada Ke...' Roept Lucius.
'Reducto!'gilt Patty en dit keer raakt ze Lucius met een stemspreuk. Lucius wil nu zijn toverstok op Patty richten, maar Narcissa rukt haar man met zich mee. De Dooddoeners rennen weg en alleen Patty en Potter blijven over. Draco rent met zijn ouders mee. Patty barst in huilen uit. Wat zal er nu met haar gebeuren? Moet ze naar Azkaban? Hagrid, Wemel en Griffel komen aanrennen. En Patty ziet ook Sneep aankomen. Waarom Sneep? Wilde hij zoch bij de Dooddoeners aansluiten of wilde hij Potter helpen? Ze zakt door haar benen en blijft met haar rug tegen een boom zitten. Ze huilt geluidloos terwijl ze kijkt hij Griffel Potter losmaakt en hem omhelst.
'Gaat het?' vraagt Wemel, lijkbleek en geschokt.
'J-ja...' antwoord Potter. 'Ze heeft me gered,' zegt Potter met een knikje naar Patty.
Hagrid loopt naar haar toe en kjkt haar aan.
'Je hebt iets goeds gedaan, dan hoeffie niet te huilen,' zegt hij. Door die woorden begint Patty helemaal te snikken.
'Ik heb Potter hier juist naartoe gebracht! Daar is helemaal niets goeds aan!' roept ze.
'Ja, en toen redde je me leven. Lucius Malfidus wilde me vermoorden, maar jij vervloekte hem. En dat allemaal precies optijd' zegt Potter en hij biedt haar een hand aan. Patty kijkt Potter ongelovig aan, maar pakt dan zijn hand. Potter trekt haar overeind.
'Bedankt,' mompelt ze.
'Jij bedankt,' zegt Potter.
'Graag gedaan,' antwoord Patty. Sneep komt aanlopen. Hij kijkt van Wemel,Griffel en Hagrid naar Patty en Potter, die nog steeds hand in hand staan. Patty rukt snel haar hand los en zegt uitdagend: 'Maar ik maak er geen gewoonte van om je te redden uit Lucius Malfidus' klauwen, dus wen er maar niet aan.' En met dezelfde arrogantie als waarmee ze die ochtend opstond gaat ze deze avond ook naar bed.

Zo dat was mijn aller eerrste one-shot die ik ooit heb geschreven, dus oordeel niet te hard Very Happy

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp