Auteur |
Bericht |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 20:16 |
 |
Ik ken een meisje ze leert nooit, en kan mega goed spieken(spiekbriefjes enzo) ze gaat elk jaa rover, maar dat is echt dom voor je examen.
Maar ik spiek niet echt, ik maakte alleen mijn proefwerk samen met mijn vriendinnen. We vullen het hele proefwerk in (er staan altijd tassen tussen) en steken briefjes voor het proefwerk in onze mauw. Weet je iets niet zeker dan schrijf je je vraag op zo'n briefje en schuiven we het onder onze tas door. We zijn zelfs zo goed geworden dat we de één rechts in de klas een halve hoestbui laten krijgen zodat de andere en briefje kunnen gooien(als er geen tassen tussen staan)
Dat doe ik nu soms nog het is gewoon zo dom om te spieken bij bijv. wiskunde want je komt er dan gewoon niet ook niet bij je examen. En we spieken daarom alleen nog maar bij Geschiedenis&Ak&Economie anders loopt het helemaal fout. Het is gewoon stom eigenlijk, om te spieken als je het goed geleerd hebt.
Als je spiekt en je hebt geleerd en je wordt betrapt»» een 1
Als je spiekt en je hebt niet geleerd en je wordt betrapt»» een 1
Als je niet spiekt en je hebt niet geleerd»» een 1
Als je spiekt en je hebt niet geleerd en je wordt niet betrapt»» een 6/7
Eigenlijk is het alleen slim om te spieken als je het niet geleerd hebt. |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 22:30 |
 |
Ik spiek niet behalve bij één vak dat ik gewoon nutteloos vind; Duits. Volgend jaar laat ik het vallen, en ik weet van mezelf dat ik nooit naar duitssprekende landen toe ga.
Ik vind het ook vreemd dat sommige mensen een drama maken van spieken. Zo van; "Je verdient die punten dan niet!" xO
Ik bedoel van... Hallo, zo'n absolute ramp is het niet hoor... Het wil ook niet meteen zeggen dat je altijd spiekt, of dat je een rebels rotkind bent ofzo. Ik spiek alleen bij duits, en sommige mensen geloven dat wel, en sommigen niet. Waarom wel bij Duits en niet bij Frans? Omdat Frans makkelijker is [/vind ik]
Conclusie: Spieken kan, maar maak er geen gewoonte van. Dan ga je - denk ik - wel problemen krijgen. |
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 09, 2007 18:23 |
 |
Ik spiek eigenlijk nooit. Ik heb één keer gespiekt en daar voelde ik mij zo schuldig over, dat ik het eigenlijk nooit meer heb gedaan. Nou, vooruit: Vorig jaar hadden we les van een leraar en die kon niet uitleggen. Dan zat iedereen gewoon te overleggen en dan deed ik wel eens mee. Niemand snapte er iets van, dus we hadden er sowieso niet zoveel aan.
Maar spieken doe ik voor de rest helemaal niet meer. Je hebt er niets aan, je leert er niets van en het helpt vaak amper. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 09, 2007 18:26 |
 |
spieken of afkijken doe ik nooit. Alleen als ik niet iets weet. Alleen niet bij de examens hoor alleen een oefening ofzo... |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 09, 2007 18:34 |
 |
Nope, ik heb echt bijna nooit gespiekt. ^^ Meestal was ik juist degene bij wie mensen gingen spieken. xD Ik was altijd zo'n typje dat bij proefwerken echt letterlijk een heel boek uit het hoofd ging leren. Dus mensen keken bij mij, niet ik bij andere. xD Al vond ik dat nooit zo leuk, soms deed ik ook heel subtiel (NOT) mijn hand ervoor. xO |
  |
 |
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Zo Sep 09, 2007 18:54 |
 |
Hahaha, voor mij geldt precies hetzelfde verhaal als dat van Shirley. Ik spiek echt bijna nooit. Sommige mensen gaan bewust naast mij zitten. Niet dat het zin heeft, want mijn handschrift is niet heel duidelijk. Meestal laat ik ze wel kijken. Moeten ze lekker zelf weten. Maar ik ga er niet aan meewerken. dat risico ga ik gewoon niet lopen. Ik heb trouwens wel het idee dat het veel minder is dan toen ik in de lagere klassen zat. Iemand enig idee hoe dat komt? |
 |
apiekadapie
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 14, 2007 18:47 |
 |
spiek soms wel eens, maar dan spreken we voor een SO af dat je je arm niet op of voor je blaadje mag leggen, want je moet je klasgenootjes ook wel een eerlijke kans geven om bij jou af te kijken. |
_________________ Onderschrift |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 17, 2007 8:52 |
 |
Nou, nu iet meer, ik zit nu op het MBO. Maar met de middelbare school heb ik wel eens gespiekt. Maar eigenlijk (wanneer ik spiekte) per ongeluk. Ik dacht aan een antwoord en keek een beetje vaag uit me ooghoeken en opeens zag een antwoord staan en dacht, nou dat kan best. Maar nooit veel gespiekt, misschien van de 10 toetsen dat ik bij 1 of 2 toetsen had gespiekt, en dan maar misschien 1 of 2 vra(a)g(en). |
|
|
  |
 |
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 17, 2007 9:14 |
 |
Ik heb donderdag mijn allereerste toets op de Uni en ik laat het wel uit mijn hoofd om dan te gaan spieken. Niemand komt er ongestraft mee weg, denk ik. En zelfs als je kan spieken.. Wat heb je er zelf aan? Ik bedoel: je zal dan waarschijnlijk die ene keer een beter cijfer krijgen (als je geluk hebt, het kon nog wel eens zo zijn dat je bron het zelf fout heeft). Maar voor alle opleidingen waar je een diploma mee kan behalen geldt dat je uiteindelijk die kennis zelf moet kunnen toepassen. Dus stel, je zit op de middelbare en hebt geen zin om Engels te leren... Dan wordt het knap lastig als je keer op keer spiekt en dan het centraal schriftelijk moet maken. Van ervaring leer je toch het beste.
Op de middelbare school heb ik wel een paar keer gespiekt en dingen overgenomen in werkstukken (wel aangepast, maar toch). Alleen door een wonder is het me gelukt om ermee weg te komen, maar de spanning en het schuldgevoel vraten me bijna op.
Dit laatste kan ik op de universiteit al helemaal niet meer proberen: plagiaat betekent schorsing, iets waar ik bepaald niet op zit te wachten. Ik kan iedereen dan ook dringend aanraden om vanaf het begin voor jezelf te zorgen in plaats van te spieken en over te nemen, daar heb je uiteindelijk het meeste aan. |
|
  |
 |
Boterham
4e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 10, 2007 12:54 |
 |
Euhm.. ik spiek wel soms. Zo af en toe, als ik niet geleerd heb ofzo. Ik laat ook vaak mensen spieken, want ik vind dat helemaal niet erg. Ik snap ook niet dat mensen daar een drama van maken. Ik bedoel, zo een paar keer, dat kan echt geen kwaad. En als je daar echt tegen bent, dan is dat toch niet jou probleem? |
_________________ A memory remains just a tiny spark. |
|
  |
 |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 10, 2007 14:41 |
 |
ZIe mijn vorige post xO
Ik speik nu echt niet meer, ik zit niet meer bij mijn vriendinnen in de klas en zoiezo in al mijn vakken moet ik nu examen doen, tuurlijk kijk ik wel eens een woordje af, maar niet meer het hele proefwerk samen maken enz.
Ik ben er ook niet tegen ofzo, wat boeit mij het nou, dan schrijven ze mijn hele proefwerk toch over, maken doe ik het toch en als diegene betrapt wordt moet ie toch echt sterk in zijn schoenen staan om te zeggen: nee zij heeft alles van mij. |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 10, 2007 15:04 |
 |
Ik spiek wel. Maar alleen als ik zeker weet dat de leraar niet kijkt en ik niet betrapt kan worden. Ik snap ook niet wat er zo erg aan is. De gene bij wie je spiekt heeft er geen last van, dus waarom is het dan zo erg. Ik vind behoorlijk wat vakken nutteloos, dus dan hoef ik er toch niet veel van te leren. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 10, 2007 16:18 |
 |
Tops<3 schreef: | Ik ken een meisje ze leert nooit, en kan mega goed spieken(spiekbriefjes enzo) ze gaat elk jaa rover, maar dat is echt dom voor je examen.
Maar ik spiek niet echt, ik maakte alleen mijn proefwerk samen met mijn vriendinnen. We vullen het hele proefwerk in (er staan altijd tassen tussen) en steken briefjes voor het proefwerk in onze mauw. Weet je iets niet zeker dan schrijf je je vraag op zo'n briefje en schuiven we het onder onze tas door. We zijn zelfs zo goed geworden dat we de één rechts in de klas een halve hoestbui laten krijgen zodat de andere en briefje kunnen gooien(als er geen tassen tussen staan)
Dat doe ik nu soms nog het is gewoon zo dom om te spieken bij bijv. wiskunde want je komt er dan gewoon niet ook niet bij je examen. En we spieken daarom alleen nog maar bij Geschiedenis&Ak&Economie anders loopt het helemaal fout. Het is gewoon stom eigenlijk, om te spieken als je het goed geleerd hebt.
Als je spiekt en je hebt geleerd en je wordt betrapt»» een 1
Als je spiekt en je hebt niet geleerd en je wordt betrapt»» een 1
Als je niet spiekt en je hebt niet geleerd»» een 1
Als je spiekt en je hebt niet geleerd en je wordt niet betrapt»» een 6/7
Eigenlijk is het alleen slim om te spieken als je het niet geleerd hebt. |
Beetje tegenstrijdig he. Eerst noem je haar dom, en daarna zeg je: Het is alleen slim als je niet geleerd hebt... Logica anywhere?
Maar nee, ik spiek niet meer. Ik kan het ondertussen wel op eigen kracht. Behalve dan bij economie en moeilijke dingen bij wiskunde. Daarvan heb ik nog steeds wat spiekbriefjes in mijn grafische rekenmachine staan. Maar dat noem ik eigenlijk niet spieken, maar gewoon... Gebruik maken van de situatie en de dingen die je hebt. |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 11, 2007 10:22 |
 |
Blijerd schreef: | Maar nee, ik spiek niet meer. Ik kan het ondertussen wel op eigen kracht. Behalve dan bij economie en moeilijke dingen bij wiskunde. Daarvan heb ik nog steeds wat spiekbriefjes in mijn grafische rekenmachine staan. Maar dat noem ik eigenlijk niet spieken, maar gewoon... Gebruik maken van de situatie en de dingen die je hebt. |
Ja, ik heb precies hetzelfde. Ik maak ook altijd 'spiekbriefjes' in mijn grafische rekenmachine. Maar hier maken ze daar geen probleem van, je mag gewoon de formules enal in je rekenmachine zetten. Onze docente economie vorig jaar heeft ons gewoon gezegd dat het mag en dat het 'dom' zou zijn als je daar geen gebruik van zou maken - gewoon voor de zekerheid voor als je het even niet meer weet of ter controle.
Vroeger spiekte ik wel eens, maar toen was het ook heel makkelijk. Niet oplettende docenten die soms half doof leken bij geritsel van spiekbriefjes, fluisteren en het schuiven van tafels/stoelen. Nee, vroeger ging spieken echt heel makkelijk.
Tegenwoordig, nu ik toetsweken heb, is het bijna onmogelijk om te spieken behalve met een spiekbriefje of met je grafische rekenmachine.
Maar, spieken doe ik niet meer, ook al zou het kunnen. Ik doe het nu op eigen kracht.
Het is niet dat ik vroeger veel gespiekt heb hoor, heel af en toe eens. Er waren mensen die spieken standaard bij élke toets/so/whatever we kregen en dat vond ik soms ook wel te ver gaan. |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 11, 2007 19:02 |
 |
De grafische rekenmachine wat een handig ding was dat. Iedereen had bij ons daar ook de antwoorden in staan. Je kan daar namelijk heel makkelijk de hele samenvatting van een vak erin zetten. Ik gebruikte hem zelfs voor vakken zoals Aardrijkskunde waar je niet eens een rekenmachine bij nodig hebt. Dan zei ik dat ik zogenaamd iets uit moest rekenen, en daarbij zat ik gewoon mijn samenvatting door te lezen. Ik heb hem niet zo heel vaak gebruikt eigenlijk. Ik vond het nogal een moeilijk ding en wist niet heel vaak hoe hij werkte. En daarbij was het veel werk om het erin te zetten. Gelukkig deden sommige mensen het sowieso altijd al, en krijg je leuke snoertjes bij de rekenmachine. Dus het gebeurde heel vaak dat die bestanden dan over genomen werden. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|