Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

HP leuk voor iedereen? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 07, 2007 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
ik vind gewoon dat het boek leuk kan zijn voor iedereen die van dit genre houdt. en dat zijn niet eens zo veel mensen (helaas!!!)

Op dat gebied, lijkt het mij dat er wel steeds meer mensen in zien dat Harry Potter eigenlijk niet meer echt alleen voot kleine kinderen is. Ik zie en hoor ook steeds meer oudere mensen het over Harry Potter hebben. Zelf laatst in de trein had ik een gesprek met een man van zeker 30 jaar en een vrouw van zeker 40 jaar. En die vonden het eerst ook maar niks en nu? Nu lezen en kijken ze het zelf mee met hun kinderen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 07, 2007 13:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de eerste boeken (lees boek 1, 2, 3) toch vooral voor kinderen waren geschreven. Maar de andere boeken zijn ook voor volwassenen geschreven en ook steeds spannender.
Ik vind dat Harry Potter leuk is voor iedereen.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2007 11:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, ze waren bedoeld als kinderboeken maar ik geloof dat dat, zeker in de laatste boeken toch niet helemaal het geval meer is. Ik zou de eerste twee, drie boeken 10+ noemen, maar daarna is het toch eigenlijk echt wel voor oudere mensen geschreven. Je groeit met Harry mee, dat was de bedoeling en zo zou je het éigenlijk ook moeten lezen denk ik. Ik vind overigens alle boeken ook héél geschikt voor volwassenen, ik zie niet in waarom het in die zin als een 'kinderboek' bestempeld zou moeten worden.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2007 12:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor welke leeftijden is het boek nu eigenlijk en waarom?
Ik vind het gewoon een boek voor alle leeftijden. Er zijn hele jonge mensen die het verhaal boeiend vinden, en ook hele oude. Ook als je hier op het forum kijkt, er zitten mensen van allerlei leeftijden. Ik denk dat het verhaal gewoon jong en oud aanspreekt.

Wie in je omgeving lezen deze boeken?
Niemand die ik ken. Dat wil dus zeggen geen oude en geen jonge mensen. xD Ja, alleen van mijn nichtje weet ik dat ze de helft heeft gelezen. Zij is nu 17.

Schaam je je soms dat je de boeken leest en waarom?
Nee niet echt. Maar ik ga er zelf ook niet overal over beginnen dat ik ze lees. Maar als mensen het erover hebben zeg ik echt wel dat ik ze lees. Wat maakt dat uit, wie weet wat zij allemaal doen dat ik raar vind. xD

Wat vind je ervan als mensen hier anders over denken?
Dat moeten ze dan zelf weten, misschien hebben die zelf ook wel vage hobby's. xO

Waarom vind je de HP boeken leuk (voor iedereen)?
Ik denk dat het een mooi verhaal is, waar genoeg diepgang in zit om het ook interresant te maken voor oudere mensen.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2007 18:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het boek geschikt is voor alle leeftijden. Ik vind, zeker als het verhaal naar het einde toe loopt, het zeker geen kinderboek meer. Ik ben van mening dat je de boeken kan lezen vanaf het moment dat je zal snappen. Ik denk trouwens dat sommige dingen best heftig zijn voor jonge kinderen.

M'n moeder leest de boeken in het Nederlands, even als mijn beste vriendin. verder lezen nog een paar mensen op school het. Niemand is echter zo erg gefreakt als ik.

In principe schaam ik me er niet voor dat ik de boeken lees. Ik bedoel, ik ga het niet overal rondbazuinen maar als iemand het vraagt, zal ik zeker niet ontkennen. Ik vertel echter aan bijna niemand dat ik op een harry Potter forum zit. Niet dat ik me er echt voor schaam, maar je wordt meteen zo raar aangekeken dan.

Dat moeten ze zelf weten. Is trouwens zonde, want ze missen dan zeven hele mooie boeken in hun leven.

Omdat het hele actuele en eeuwige thema's bevat. Er zijn best veel wijze leesen uit te halen, en er zit veel diepgang in. Ik denk dat de boeken over 100 jaar nog steeds fatsoenlijk te lezen zijn.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 708 Sikkels

Frie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de boeken het best geschikt zijn voor 12-... jarigen.
Als je jonger bent is het misschien wat moeilijker om te snappen. Ik had eerst de film gezien en pas veel later het eerste boek gelezen. Ik was 10 ofzo toen ik de film zag, en ik snapte hem toen nog niet helemaal.
Er zijn mensen die de films/boeken ook helemaal niets vinden. Mijn moeder bv. die kijkt de films niet en de boeken leest ze ook niet, omdat het haar stijl niet is. Ik moet eerlijk zijn, voor HP was dit soort stijl ook mijn stijl helemaal niet Smile Maar nu dus wél. En HP begint een stijl opzich te worden Cool

It stops here, but you're in my heart forever!
lauie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

lauie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rudy schreef:

ik vind: iedereen zijn eigen mening, als je ze niet graag leest, héééééél jammer voor jou!!

maar als mensen zo zeggen van 'jij leest HP whahahaha je bent een sukkel!

dan kan ik er niet echt tegen en zeg ik gewoon ik lees wat ik wil en als ik graag HP lees dan lees ik ook HP ' en dat heb ik al een paar keer moeten zeggen!

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 7:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind HP tijdloos, het is voor alle leeftijden bedoeld en zo vind ik het ook geschreven. Het is stom als je ergen een leeftijd op gaat plakken, want dan dwing je mensen misschien tot taboe en zullen ze zich schamen als ze Harry Potter lezen, omdat hun leeftijd buiten de categorie valt.
In m'n omgeving lezen mijn vader en veel van mijn vrienden en sommige familieleden HP. Erg leuk, je kan supergoede discussies houden.
Maar mij schamen voor HP? Nee, niet meer. Eerst hadden wel een groepje meisjes die mij niet kunnen uistaan uitgevonden dat ik een fanfiction schreef, en toen kwamen ze op me af: 'Eeeh, Elyn, schrijft ge verhaaltjes over Harry Potter??'
Toen heb ik dat wel helemaal ontkent en gezegd dat ik geen HP las... Iets waar ik nu spijt van heb en niet meer doe.
Je hebt van die mensen die HP kinds vinden omdat ze ergens gehoord hadden dat het oorspronkelijk een kinderboek was, maar die trekken hun mond niet open, want er zijn téveel mensen van mijn leeftijd die HP lezen.
De thema's zijn ook voor iedereen bedoelt, dit is gewoon de moderne versie van het vroegere 'Goed tegen Kwaad'-sprookje.

Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iedereen heeft natuurlijk zelf een voorkeur qua genre. De eerste paar HP boeken zijn meer voor kinderen vind ik. Daarna wordt het volwasseneren en kan het voor iedereen. Maar ik ken genoeg mensen die het niks vinden, vooral omdat er door sommige nog gedacht wordt dat het echte kinderboeken zijn, terwijl ik het daar niet mee eens ben. Ik vind dat het dus eigenlijk voor iedereen kan, ik ken genoeg mensen die kinderboeken lezen (Geen HP) en dat vind ik zelf ook super!

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Crissy77
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit boek is voor alle leeftijden. Of je nu 10 of 80 bent, het blijft een spannend boek.

Mijn broer en zus lezen de boeken, en verder nog een hoop mensen die ik ken.

Nee helemaal niet. Als ik het maar leuk vind toch.

Dan moeten ze dat helemaal zelf weten. Ze weten dan niet wat ze missen, want het blijven ge-wel-di-ge boeken en films!!

Ze zijn gewoon spannend en ze boeien van het begin tot het eind. Het is ook vlot geschreven. Je ziet gelijk alles voor je. Heeeerlijke boeken die nooit vervelen.

The Potions Master
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

The Potions Master is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind:

8-90 Alle leeftijden waarop je kunt lezen en het begrijpen!

Mijn oma

Niet meer, vroeger wel

Moeten zij weten, ik trek me nooit zoveel aan van anderen

Omdat het een verhaal is wat niet kinderachtig is, maar ook niet moeilijk geschreven en vooral heel spannend!

HG
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn

HG is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 12:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

ook ik vind dat HP boeken leuk zijn voor iedereen, nou ben ik ook een echte HP freak en heb dan dus ook alle 7 de boeken, maar het moet wel je genre zijn zoals iemand hier al zei, want ken genoeg mensen die HP maar kinderachtig vinden Wink

"Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat het boek voor alle leeftijden is. Het slaat bij veel mensen aan, jongeren en ouderen.

Enkel 2 vrienden van me, maar niet zo fanatiek als ik. Alle andere mensen die ik goed ken eigenlijk niet, wat ik raar vind.

Ik schaam me niet echt, maar ik houd het wel een beetje voor mezelf. Er zijn altijd mensen die dat een reden vinden om je uit te lachen.

Ieder zijn smaak hé. Er zijn altijd mensen die fantasie niet zo leuk vinden, dat is hun goed recht. Ze weten wel niet wat ze missen.

Het is fijn om helemaal in een andere wereld terecht te komen. Dat doet soms wel eens deugd.

Opmerking: Ik praat mss niet met iedereen over Harry Potter, maar ik ben er wel in geslaagd iemand Harry Potter te laten lezen en nu is die er wild van. Wink

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
MrM@tthijs
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 60 Sikkels

MrM@tthijs is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor welke leeftijden zijn de boeken nu eigenlijk en waarom?

Ik denk zoals vele anderen dat de eerste 3 boeken voor kinderen vanaf 10 jaar is. De laatste 4 boeken zijn zeker 12+.

Niemand! Kben HP beginnen lezen uit eigen overweging(een paar jaar geleden). Kheb meteen de eerste 4 boeken tegelijk en daarna meteen toen er een nieuw boek uitwas direct gekocht! En kheb er zeker geen spijt van Wink

Nee tuurlijk niet, klasgenoten lachen soms wel maar dat trek ik me niet aan.

Maakt niet uit wat andere mensen vinden. Als ze het saai ofzo vinden, dan vinden ze het maar saai, het maakt voor mij geen verschil.

Ze zijn gewoon prachtig! Als je begint te lezen tuimel je er gwn in en is het net of je erin meedoet. Het is mooi geschreven en nog een +punt is dat het totaal niet voorspelbaar is. Ik verveel me geen minuut!

grtz

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

ron weasly1 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2008 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat je zeker ouder moet zijn dan 10 jaar om het toch te kunnen begrijpen

in men gezin lees ik alleen harry potter. men broer en mama kijken graag naar de films

nee zeker niet, als je ziet hoeveel mensen de boeken lezen

ze moeten natuurlijk wel eens een boek van HP opengeslagen hebben en niet zeggen wat zijn of haar beste vriend(in) zegt

omdat ze heel erg vlot lezen en rowling alles wat ze schrijft heel mooi en goed kan beschrijven

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp