Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 14:13 |
|
Hallo allemaal!
Het vragentopic was weer aan opruiming toe, vandaar hier een nieuwe...
In dit topic kan je vragen stellen aan de moderators, administrators en webmaster. Een klein overzichtje:
Administrators: Rayna, Rudy en Glenn
Moderators: Idril, MeLoveSnape, BeeGee Kenobi, Charlie, Jalf, Olivier, Shirley. en Smalofski
Lees dit bericht eerst zorgvuldig door voordat je een vraag stelt! Veel van deze opmerkingen zullen namelijk ophelderend zijn voor de meeste mensen die een vraag hebben!
- Er is een standaard FAQ (veel gestelde vragen) sectie. Lees deze door voor de algemene tips over hoe dit forum werkt!
- Avatars (plaatjes bij je naam) mogen maximaal 100x100 pixels zijn (en 20kb). Als er toch een te grote avatar wordt geplaatst, zal hij worden verwijderd. Ook de avatar functie van deze persoon kan worden uitgeschakeld. Als jou dit overkomt/overkomen is, stuur dan Missy een bericht met de reden waarom je een te grote avatar had. Vervolgens wordt de functie weer aangezet.
Voor vragen over avatars is een apart topic!
Lees ook even de mededelingen door. Hier staan belangrijke kwesties.
Stel a.u.b nuttige vragen!
Met vriendelijke groeten,
HarryPotterForum.nl Crew
Hier nog even wat weetjes uit de vorige vragentopics, lees dit ook door voor je een vraag stelt. Hier zou je antwoord kunnen staan!
- Wat is een Modje/mod (en een admin)?
Modje is een afkorting voor Moderator. Een moderator zorgt ervoor dat het forum mooi schoon blijft. (Zodat iedereen er met plezier gebruik van kan maken.)
Een Admin doet bijna hetzelfde als de moderator, maar heeft meer knopjes. Bijvoorbeeld als iemand een te grote avatar heeft of als er iemand verbannen moet worden, dan zal een admin hier iets aan doen. Een admin assisteert de webmaster waar nodig, maar als er beslissingen moeten worden genomen, dan doen de webmaster, admins en moderators dit als team.
De Webmaster is uiteindelijk degene die belangrijke beslissingen neemt.
- Hoe wordt je Moderator/Administrator?
Dit wordt je als de Crew dit persoonlijk aan jou vraagt. Er wordt niet ingegaan op mailtjes waarin men vraagt 'mag ik moderator worden?'
- Hoe kom je bij een afdeling?
Op dit forum mag je je afdeling gewoon kiezen. Kies er één! uit. Als je je opgeeft via de sorteerhoed in de grote zaal wordt je vanzelf op de lijst gezet als deze wordt bijgewerkt.
- Kan ik naar een andere afdeling overlopen?
Nee, je kunt niet naar een andere afdeling als je eenmaal gekozen hebt. Dit is zo omdat het anders erg lastig en verwarrend wordt bij het doorgeven van punten die behaald zijn bij de lessen.
- kan ik mijn naam wijzigen?
Nee!
- ik kan niet meer op mijn account, HELP!
Stuur een mail aan Missy of Joyce, dan zoeken we een oplossing!
- kan ik mijn account verwijderen?
Nee! Eventueel kan je een verzoek doen aan een admin of de webmaster, maar een account wordt zelden verwijderd...
- kan ik mijn topic sluiten?
Nee! Dat is een taak voor de moderaters
- mijn berichtenaantal is gedaald, hoe kan dat?
Op het forum worden regelmatig topics gesloten en verwijderd, dit beinvloed je berichtensaldo...
- Ik kan geen kleur/bold/Quote/img of andere codes in mijn tekst gebruiken. Wat nu?
Controleer of BBCode aan staat. Als je een nieuw berichtje maakt moet je het vinkje hiervoor weghalen. Dit is het eerste vinkje onder het vak waar je je tekst typt.
- Wat is BBCode, waar is het goed voor?
Dankzij BBCode kan je in je berichten URL's, Plaatjes en kleuren toevoegen. (o.a.) wat je nog meer kan zie je in de FAQ.
- Ik zie steeds vaker leden die kleuren gebruiken die niet in de (standaard)lijst staan. Hoe doe je dit?
Hier kun je veel kleuren vinden. Geef je tekst op de gebruikelijke manier een kleur (bijvoorbeeld rood) en vervang de kleur in de gewenste andere kleur zoals skyblue.
- wanneer is een topic 'populair'?
Als het icoontje voor een onderwerp beweegt (zie onderaan de pagina in de 'legenda') wil dat zeggen dat het populair is. Het icoontje begint te knipperen als er 25 of meer reacties zijn. Dan is het dus 'populair'...
- Hoe maak je een poll?
Bij elk topic die je opent kun je een poll doen. Dat staat onderaan elk bericht dat je moet typen als je een nieuw topic opent.
Bij de vraag, kun je de vraag van de poll invullen.
Bij de antwoorden, kun je 1 antwoord neerzetten. Deze kun je dan toevoegen [daar is een knop voor] en daarna kun je nog een antwoord toevoegen.
- Kan je je Poll later aanpassen?
Nee.
- Wat is RPG?
RPG = Role Playing Game. Hierbij krijgen alle posters een rol en als je post post je dus in die rol. Hierdoor ontstaat er een interactief verhaal. Om hier aan deel te nemen is het wel verstandig om met regelmaat op het forum te komen! Bekijk het board goed en zie daar hoe je aan een RPG kan deelnemen.
- Kan je een PB ineens naar meerdere mensen sturen?
Nope. Tot nog toe is er geen manier gevonden om dat te kunnen doen.
- Wat is het verschil tussen de Outbox en Sentbox bij Privé Berichten?
Berichten in de Outbox staan klaar om te versturen, je hoeft hier verder niks mee te doen. Zodra de ontvanger het bericht heeft ontvangen komt het in je Sentbox. Zo werkt het nu eenmaal bij PHPBB. Let er wel op dat als een bericht in je Sentbox staat, dit geen garantie hoeft te zijn dat de ontvanger het heeft gelezen. Doordat iemand pop-ups uit heeft staan kan het gebeuren dat hij online komt, maar niet merkt dat er nieuwe berichten zijn.
- Ik zou een PB hebben ontvangen, maar hij staat er niet?
Als je een PB verstuurd, wordt er meteen een mailtje gezonden aan de ontvanger. Degene die de PB verstuurd kan deze echter weer 'intrekken', waardoor de PB niet meer aankomt.
- Wat zijn Spoilers?
Spoilers zijn teksten over de boeken en films die teveel verklappen voor mensen die het nog niet gelezen hebben. We gaan er nu van uit dat iedereen die hier komt tot en met boek 6 gelezen heeft en film 4 gezien. Komt er informatie over boek 7 of film 5 dan kunnen we daar een spoiler waarschuwing geven. Mensen die niks 'voorgezegd' willen hebben moeten ervoor zorgen deze topics niet te bekijken. Dit is overigens geen garantie dat je niet ergens anders een spoiler tegenkomt. Gelieve dan een mod te waarschuwen.
- Waarom kan ik maar een titel van 45 tekens maken (ipv 60)?
de " tekens worden in de database onder een 'code' opgeslagen, omdat een pagina het anders niet goed weergeeft. Die code is " en dat neem 5 karakters in, ipv 1. Ook met de < > tekens is dit het geval...
Als je veel van dat soort tekens gebruikt is het topictitel aanzienlijk korter.
- Wat is 'abonneer je op dit onderwerp'?
Je kan een abonnement op een onderwerp nemen. Je krijgt dan iedere keer als er een reactie is een mailtje binnen. Handig dus.
- Hoe kan je van een woord een link maken?
Normaal plaats je de URL en je bent klaar... Alleen nu moet je het even anders doen.
Code: | je hebt een URL bijv: http://www.harrypotterfreakz.com en wilt dit vervangen door een woord bijv: HPF. Dan komt dit er zo uit te zien:
[url=http://www.harrypotterfreakz.com]HPF[/url]
|
- Hoe zet je plaatjes op het forum?
Als je een plaatje op het forum wilt zetten heb je eerst de url nodig (rechtsklik op het plaatje, je krijgt dan het scherm eigenschappen, daaruit kopieër dan het adres (de url dus)). Dan typ je: Code: | [img]plak hier de url van je plaatje[/img] | Als je je bericht plaatst zie je vanzelf het plaatje verschijnen.
- Hoe werkt een Quote of zoiets?
Als je een bericht wilt quoten klik je rechtsboven in het bericht van diegene op quote,dan kom je automatisch in het berichtenscherm dan kun je zelf nog wat toevoegen en klaar.
- Hoe maak je een opsomming of lijstje?
Opsommingen doe je met behulp van [list ] [/list]. Ook om een tekst te laten inspringen zou je deze tags kunnen gebruiken.
iedere [*] geeft een nieuw item aan.
Code: | [list][*]dit
[*]en dit
[*]en niet te vergeten dit[/list] |
Wordt:
- dit
- en dit
- en niet te vergeten dit
Code: | [list=1][*]dit
[*]en dit
Wordt:
- dit
- en dit
Code: | [list=A][*]dit
[*]en dit
Wordt:
- dit
- en dit
Code: | [list]Ingesprongen tekst[/list] |
Wordt:
- Mijn onderschrift doet het niet, wat moet ik nu doen?
Ga naar je profiel en kijk of je iets hebt ingevuld bij je onderschrift, daarna ga je naar beneden en dan staat daar ergens "Gebruik altijd een onderschrift:"...hierbij klik je op 'Ja'. Daarna sla je de wijzigingen op.
Als je deze funtie voorheen uitgeschakeld had, krijgen de oude berichten niet automatisch een onderschrift als je de functie weer aanzet. Dit kan alleen één voor één, met de hand, ingesteld worden. Beetje veel werk!
Je onderschrift kan ook zijn uitgezet. Dus als dit niet werkt moet je even een PB-sturen aan een webmaster of een admin.
- Waarom geen plaatjes in je onderschrift?
Omdat het storend is op een groot forum als deze en omdat het de laadtijd erg vergroot!
- Wat zijn die bolletjes onderaan je naam? En wanneer worden ze geel?
Hier staat alles uitgelegd over Ranks en 'bolletjes'. Dus ook hoe ze heten, en inderdaad, die bolletjes hebben wat te maken met de rank onder je naam.
- Waar zijn de toverstokjes onder je naam voor?
Dit zijn knopjes die aangeven of een gebruiker online is of niet. Gewone gebruikers zien alleen groen (online) en grijs (offline of verborgen). Als je zelf op 'verborgen' staat zie je bij jezelf een oranje lampje. Andere gebruikers zien dit NIET. Moderators en Admins zien dit WEL.
Heb je nu toch nog vragen? Stel ze hier!
Antwoorden worden alleen door De Webmaster, Administrators en Moderators gegeven, omdat als iedereen antwoorden mag geven, deze soms (niet altijd) onjuistheden bevatten... |
Laatst aangepast door Rudy op Za Mrt 17, 2007 23:18; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Dragongirl Leenz
7e jaars
Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 26, 2007 18:12 |
|
Uhm... Ik ben zegmaar een soort van uit Ravenklauw geschopt Ik kan niet meer in het ravenklauwboard, al mijn berichten in het Ravenklauwboard zijn weg, maar ik heb het ravenklauwlogo nog wel. Mijn vraag dus: Waarom kan ik niet meer in het ravenklauwboard?
Rayna zegt: Ik denk dat je deze mededeling nog eens moet doorlezen. Iedereen die zich niet opnieuw heeft aangemeld voor een afdeling kan sinds maandag niet meer in zijn of haar oude afdeling. |
_________________ So it hurts to be alive, my friend...
In this masquerade where all one day must die
Don't youere unborn again...
Just for a minute,
Just for a minute more... |
|
|
|
Laeta
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 18:34 |
|
Even een heel vragenlijstje over de one-shots regel:
Vraag 1: Er is een apart topic nu voor one-shots. Maar is het nu niet meer toegestaan om een apart topic te hebben voor one-shots(hiermee doel ik op meerdere one-shots in één topic, ik heb er nu bijvoorbeeld 5 staan)? Ik schrijf ze met enige regelmaat en ik vond mijn eigen topic wel handig, maar tja, als het niet kan dan kan het niet.
Vraag 2: Ik heb 2 'one-shots' van meer dan 2500 woorden lang. Als ik mijn eigen topic moet stoppen, moet ik deze dus gewoon in een eigen topic stoppen en gelijk vragen of ze gesloten mogen worden?
Edit: Deze twee verhalen zijn ongeveer in dezelfde serie(twee Harry/Draco sprookjes, beide een heel ander verhaal maar ze sluiten op één of andere manier wel op elkaar aan. Kunnen deze dan in één topic onder de naam sprookjes?)
Vraag 3: Mag je one-shots plaatsen als je ook bezig bent in een lang verhaal, of overtreedt je dan de 'geen twee verhalen' regel. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
|
|
Idril
The First Aid Mod
Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 8:32 |
|
Vraag 1; het is in principe niet de bedoeling dat je een eigen topic hebt. MAAR; als jij bijvoorbeeld 3 one-shots per maand maakt, en dus met grote regelmaat post, dan mag je van mij best een eigen topic hebben.
Maar wat er nu gebeurt is dat veel leden steeds een nieuw topic aanmaken, en het is gewoon geen doen meer om daar achteraan te gaan.
Vraag 2; 2500 woorden is meer een richtlijn. Als ze uit iets meer woorden bestaan mag je ze ook nog best posten als one-shot. Je moet wel bedenken dat je voor een one-shot 25 sikkels krijgt, en voor een verhaal van 3 posts 30.
Zoals jij het vertelt lijkt het me dat dat best in 1 topic kan.
Vraag 3; je mag altijd one-shots posten. Je bent immers nooit 'zichtbaar' met 2 verhalen bezig; zodra je een one-shot hebt gepost, ben je er immers al mee klaar.
@All die bij fanfics komen; regels bij fanfictions zijn erg lastig te maken en na te leven. Jullie moeten daarom ook niet blind gaan vasthouden aan de regels, want dat werkt niet, ook niet voor mij. Als jij denkt dat je de uitzondering op de regels bent, stuur dan even een pb'tje, dan lossen we het samen op.
Het one-shot topic is bovendien vooral bedoelt voor mensen die af en toe een one-shot schrijven. Anders komen er veel te veel losse topics. Als jij heel vaak one-shots schrijft, dan mag je wel een eigen topic (in overleg). Zorg er dan wel voor dat je echt regelmatig schrijft! |
|
|
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 11:09 |
|
Ik heb een vraagje over de chat...
Gisteren zat ik in de chat en wist ik zeker dat iemand in de chat prive een bericht stuurde... Ondanks dat, kwam het bericht bij mij in de algemene chat in beeld. Te oordelen naar wat een andere chatter zei was ik daar niet de enige mee..
Ten eerste... Is zo'n bericht, als je het 100% zeker in het prive-venster getyped hebt voor iedereen te zien?
Ten tweede.. Zijn foutmeldingen die je zelf krijgt als je een verkeerd commando invoert voor iedereen te zien?
Ten derde.. Kan er iets aan die kennelijke fout in de chat gedaan worden, er kunnen rare misverstanden door ontstaan...
Ps.: moeten een paar vragen met antwoorden uit de eerste post niet worden aangepast?
Rudy schreef: | - Kan ik naar een andere afdeling overlopen?
Nee, je kunt niet naar een andere afdeling als je eenmaal gekozen hebt. Dit is zo omdat het anders erg lastig en verwarrend wordt bij het doorgeven van punten die behaald zijn bij de lessen.
- kan ik mijn naam wijzigen?
Nee! |
De antwoorden op deze vragen zijn immers door invoering van het sikkelsysteem gewijzigd...
EDIT @ Rudy... Toen ik het typte stond het 100% zeker in het privevenster... |
Laatst aangepast door Vivian. op Ma Okt 01, 2007 22:49; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
LadyD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 15:07 |
|
Hey,
Ik kan ineens niet meer in het griffoendor topic komen.. Ik ben onderhand al 2 jaar lid van die afdeling.. Hoe kan dit??? |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 15:30 |
|
Rayna schreef: | Rayna zegt: Ik denk dat je deze mededeling nog eens moet doorlezen. Iedereen die zich niet opnieuw heeft aangemeld voor een afdeling kan sinds maandag niet meer in zijn of haar oude afdeling. |
Dit beantwoordt je vraag. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 17:54 |
|
meligmijsje schreef: | Ik heb een vraagje over de chat...
Gisteren zat ik in de chat en wist ik zeker dat iemand in de chat prive een bericht stuurde... Ondanks dat, kwam het bericht bij mij in de algemene chat in beeld. Te oordelen naar wat een andere chatter zei was ik daar niet de enige mee..
Ten eerste... Is zo'n bericht, als je het 100% zeker in het prive-venster getyped hebt voor iedereen te zien?
Ten tweede.. Zijn foutmeldingen die je zelf krijgt als je een verkeerd commando invoert voor iedereen te zien?
Ten derde.. Kan er iets aan die kennelijke fout in de chat gedaan worden, er kunnen rare misverstanden door ontstaan... |
1. Goed opletten waar je typt. Het gebeurd wel eens dat je wel het privevenstertje krijgt maar dat de cursor in het andere typvenster staat. Goed opletten dus voor je enter indrukt.
2. Foutmeldingen zijn natuurlijk voor jezelf.
3. Welke fout? |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
|
|
Kat
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^
|
Geplaatst:
Wo Okt 03, 2007 11:26 |
|
Hoi hoi. Ik heb ook een vraagje:
Als ik een paint-tekening maak of een ander tekenprogramma, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik die hier op het forum kan plaatsen? Aangezien mijn scanner is overleden, kan ik geen tekeningen op het forum plaatsten, maar wel iets met paint maken, aangezien ik toch graag met de fanartjes wil meedoen.
B.v.d Kat |
_________________ Slytherinfor the win! |
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 04, 2007 16:59 |
|
Als je weet hoe je tekeningen van je scanner hier online kan zetten.. dan weet je ook hoe je art met de pc online kan krijgen. Simpelweg op dezelfde manier, je upload je art op een upload-site zoals www.photobucket.com en dan plaats je in je bericht de URL van je plaatje tussen de [IMG][/IMG] code. (Let wel op, als je plaatje de breedte van het forum verandert, dan moet je je plaatje in een URL-link zetten en niet als afbeelding!) |
|
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 13, 2007 11:39 |
|
Ik heb een vraagje over de Deluxe Afdelingsschilden. Komen die ooit te koop te staan, of niet? |
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 13, 2007 15:12 |
|
@Addiie: Deluxe Afdelingsschilden worden uitgereikt als je iets speciaals hebt gewonnen, zoals het examen of iets dergelijks. Ze zijn nog niet te koop, misschien dat hier later verandering in komt. |
|
|
Shiralee
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 22, 2007 20:02 |
|
Hm.. Het is misschien niet echt een vraag wat hier bij hoort, althans als ik die andere vragen lees maar ik zal het toch maar vragen want het hoort toch bij het forum. ^^
Nah.. kan je ook je chocokikkerplaatjes wegdoen? |
|
|
|
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 22, 2007 21:40 |
|
Kort maar krachtig: nee. Dat zal helaas niet gaan. |
|
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 15:48 |
|
Ik heb een vraag over het board 'Boek 7'.
Daar staat veel in de titel 'Spoilers', maar dat is toch logisch als je in dat board bent? Kan dat niet weg? |
|
|
|
|