Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Musicals Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo, nou, poeh..
Ben zondag naar The Wiz geweest.
En eigenlijk, meteen daarna en nu nog; ikw as er niet echt van onder de indruk eigenlijk.. Niet dat ie heel slecht was, of totaal niks aan.. Maar ik vond hem eigenlijk gewoon een beetje simpel.. Te veel 'flauwe grapjes' van nu.. Bedoel, 'ik heb er de kracht niet voor'.. Blergh..
Maar het gevoel wat ik lichtelijk aan the LionKing overhield heb ik bij the Wiz heel zwaar; meer een familie uitstapje dan een avondje uit.. Meer kinderlijk gericht dan echt op muziek-musical..

En het is niet alleen dat ik het heel jammer vind dat ze in het Nederlands zijn, want heb ook genoeg nederlandse musicals gezien die het ook goed voor me dezen, maar nee, The Wiz helaas niet..

poep
Profiel bekijkenStuur privébericht
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 14:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben naar 3 musicals geweest:
Arrow Alladin
Arrow Peter Pan
Arrow Robin hood
Deze heb ik allemaal bezocht toen ik wat jonger was. Robin hood was echt slecht, het was ook geen grote productie ofzo, de decors waren heel raar gemaakt als kind van 8 kon je daar echt niet uithalen wat het was en verhaal zelf was ook wat minder in elkaar gezet. De andere twee, Alladin en Peter Pan, waren geweldig!

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Dragon
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

Dragon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb al een aantal musicals gezien en sommige vaker dan 1x,en heb met 2 (nu nog onbekende) musicalartiesten een zeer goed contact (zoek daar verder niks achter) Wink

En komend seizoen ga ik weer een aantal voorstellingen zien en sommige meerdere malen,heb er ook weer wat mede musicalfans door ontmoet. Wink

En ik heb ook diverse CD's en DVD's [DVD's van buitenlandse producties en Nederlandse producties] Very Happy En verder spaar ik alles wat met musical te maken heeft,zoals bekers,programmaboeken,krantenknipsels etc en nog veel meer heb mappen vol met spullen whaha Laughing En foto's bij een artiesten uitgang... Wink

Ikkuh-Me
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Ikkuh-Me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2007 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben naar Mamma Mia ( Very Happy) geweest, Grease en lang geleden ook nog een keer naar K3 Razz, mijn broertje is met mijn vader naar Tarzan geweest.

stefucius
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

stefucius is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben al naar verschillende musicals geweest (helaas niet zo veel), ik begin echt musicalfan te worden

Naar deze musicals ben ik geweest
- Beauty and the Beast (NL)
- The Wiz (NL)
- Tarzan (NL)

Ik hoop Tarzan nog een keer te zien en ik zou graag een keer naar Aida, The Phantom of the Opera en The Lion King gaan

Smoky
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben afgelopen week naar Cats geweest en het was echt véry nice!
Jammer was dat Pia Douwes bij ons niet Grisabella speelde, maar he, de show was echt zo geweldig! Ook ben ik [wel een tijd geleden] nog naar My fair lady geweest, maar die vond ik niet zo super. Dat komt omdat ik meer van spektakel musicals hou ^^

Er gaat nu een gerrucht rond dat de Amerikaanse musical Wicked naar Nederland komt en dat Pia er misschien een rol in gaat spelen. Ahrg, ik hoop dat echt zó hard!

Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind musicals erg cool (: Ik had er eerst niet zoveel mee, maar mijn tante doet lichten in sommige musicals en ze wil graag dat we zien wat ze doet dus krijgen we kaarten. Meestal zijn dat stoelen die ze niet kunnen verkopen, dus bijvoorbeeld de rij vlak achter het geluid/lichtpaneel. Dan heb je kans dat je het minder goed ziet doordat de geluid- en lichtmensen ervoor zitten, maar meestal heb je daar juist een supergoed zicht en als mijn tante of de geluidsman er een keertje voorzit leun ik wel opzij hoor (;

Ik heb deze musicals daardoor gezien:
- Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer?
- Love Me Just A Little Bit More (liedjes van de Dolly Dots)
- DoeMaar! de Musical 2x

Ik vond ze allemaal heel leuk, maar ik ben echt gek van DoeMaar. Die musical is heel erg gaaf en zeker weten een aanrader. Ik had mazzel, ze hadden een zaal die maar voor de helft vol was en om de acterus niet voor een halve zaal te laten spelen mocht de crew kaarten weggeven en mocht ik twee keer :D Hij is echt heelheel gaaf, ik zou zo nog een keer gaan.
Van DoeMaar! en Hamelen hebben we de cds.

En binnenkort ga ik naar Tarzan (: Die wil ik erg graag zien, hij lijkt me heel erg mooi.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ooit naar MAMMA MIA! geweest (2x [a]) en nu ben ik gisteren naar Ciske de Rat geweest. Die was echt helemaal geweldig! We hadden alle originele spelers, behalve Dave (Ciske) en het was gewoon top. Alles zat mooi in elkaar en de liedjes waren echt heel mooi. Bovendien was het echt een ontroerend verhaal. Cis de man moet dan bij het leger en dan gaat hij samen met zijn oude leraar terugkijken op zijn jeugd. Dat is allemaal zo mooi door elkaar gevlochten met lichteffecten enzo. Echt een topmusical Very Happy

PrincessLies
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 66 Sikkels

PrincessLies is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 14:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een tijdje terug ging ik met school naar de musical Midzomernachtdroom van Shakespear. Dit was in het Amsterdamse bos in.. Amsterdam Wink.
Hij was in het Nederlands uitgevoerd, en helemaal modern gemaakt. Was echt heel leuk, er was een leuke sfeer, veel humor en mooie kleding, echt super Smile.

no.23
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

no.23 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2007 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik een beetje geluk heb, mag ik voor mijn verjaardag naar de musical van Grease gaan. (wel met Vlaamse cast)
Eignelijk wilde ik de versie met de Nederlandse cast zien, maar die was al uitverkocht, dus nu hopen dat ik naar de Vlaamse versie mag gaan.
En in de zomervakantie ben ik naar de musical van 'Kuifje en de Zonnetmpel' geweest, geweldig om eens te zien. nu en ik helemaal verkocht aan musicals, nog meer dan daarvoor.

I won't move
Until you finally see...
That you belong with me ♥
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2007 13:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

We gaan volgende week, als mijn ouders hun salares binnen hebben boeken voor Fame en voor Ciske de Rat Very Happy

Ben echt blij dat ze nou eindelijk eens besloten hebben of we nou gaa of niet xD

Ik kan niet wachten!

Ik ben al eerder naar The Lion King, Beauty and the Beast en naar Tarzan geweest. I love musicals!

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
SilverUnicorn
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

SilverUnicorn is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren naar Hair geweest, en het was echt superleuk. Wel weer heel wat anders dan dat ik gewend was, omdat deze musical wel duidelijk voor het volwassen publiek was. Er zat ook een naakt scène in, maar op zich niet schokkend of zo. En als het over de Hippietijd gaat kan dat natuurlijk niet uitblijven. Ook was alles... hoe moet ik dat omschrijven, artistieker of zo. Soms ietwat moeilijk te volgen, dus daar moet je wel van houden.

Ik moet wel zeggen dat ik de film wat sterker vond qua verhaal.

SPOILERS!
[selecteer]
In de film is Claude (de hoofdrol) geen hippie, maar leert hij hippies kennen. Claude moet in dienst, maar de hippies vinden dat hij niet moet gaan. Uiteindelijk gaat één van de hippies, die ongeveer het meest tegen de oorlog is, naar Vietnam. Omdat hij even plaats gewisseld had met Claude zodat hij nog één keer z'n vriendin kon bezoeken. Dat vond ik een hele verassende "plottwist". Hij sterft uiteindelijk ook.

In de musical was iedereen gewoon iedereen hippie en gaat Claude uiteindelijk de oorlog in (en sterft ook).

[/selecteer]

Maar alles bij elkaar genomen vond ik het heel goed, mooie liedjes, en geweldig gezongen. En wel eens leuk om een ander soort musical te zien.

Smoky
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 12:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben afgelopen donderdag naar Hair geweest en ik moet zeggen dat ik hem niet echt super vond. Ik verwachtte er sowieso al niet veel van omdat ik er recensies van had gelezen die niet echt al te best waren.
Er zit niet echt een heel goed verhaal in en de zang was af en toe so-so.
Het was een leuk avondje amusement, maar een héle goede musical... nou, nee.

Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

SilverUnicorn schreef:
Gisteren naar Hair geweest, en het was echt superleuk. Wel weer heel wat anders dan dat ik gewend was, omdat deze musical wel duidelijk voor het volwassen publiek was. Er zat ook een naakt scène in, maar op zich niet schokkend of zo. En als het over de Hippietijd gaat kan dat natuurlijk niet uitblijven. Ook was alles... hoe moet ik dat omschrijven, artistieker of zo. Soms ietwat moeilijk te volgen, dus daar moet je wel van houden.

Ik moet wel zeggen dat ik de film wat sterker vond qua verhaal.

SPOILERS!
[selecteer]
In de film is Claude (de hoofdrol) geen hippie, maar leert hij hippies kennen. Claude moet in dienst, maar de hippies vinden dat hij niet moet gaan. Uiteindelijk gaat één van de hippies, die ongeveer het meest tegen de oorlog is, naar Vietnam. Omdat hij even plaats gewisseld had met Claude zodat hij nog één keer z'n vriendin kon bezoeken. Dat vond ik een hele verassende "plottwist". Hij sterft uiteindelijk ook.

In de musical was iedereen gewoon iedereen hippie en gaat Claude uiteindelijk de oorlog in (en sterft ook).

[/selecteer]

Maar alles bij elkaar genomen vond ik het heel goed, mooie liedjes, en geweldig gezongen. En wel eens leuk om een ander soort musical te zien.

Het verhaal van de musical is het originele verhaal van Hair, volgens mij. Voor de film hebben ze het spectaculairder gemaakt, om zo meer publiek te trekken en het dramatischer te laten lijken.

Ik ben vorige week naar Bubbling Brown Sugar geweest. Het gaat over een groep mensen uit Harlem die een tijdreis gaan maken naar het Harlem van de jaren 20.

Ik vond het verhaal erg zwak, sterker nog, er zat gewoon helemaal geen verhaal in. Je leefde totaal niet met de personages mee. Het was meer een liedjesshow waarin de liedjes aan elkaar gepraat werden. Ook was de hele show in het Engels. WAAROM?! Het had geen enkele meerwaarde. Veel van de liedjes werden ook aangekondigt. De personages zeiden nog net niet: "We moeten ook aan de toekomst denken. Luister maar naar het meisje dat op de trap zit en nu een heel mooi liedje gaat zingen."

De zang was wel goed. De dans ook. Het bestond voornamelijk uit Charlston-achtige dansen en dat vond ik erg leuk. Smile

Kortom op BBS is geen aanrader, maar de dans en de zang zijn leuk.

...I'll miss ya...
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smoky schreef:

Er gaat nu een gerrucht rond dat de Amerikaanse musical Wicked naar Nederland komt en dat Pia er misschien een rol in gaat spelen. Ahrg, ik hoop dat echt zó hard!

ZOMG! Dat zou ik zo awesome vinden! : D Wicked is echt zo gaaf. Ik vind de muziek, het verhaal en de actrices/acteurs gewoon geweldig. Ik ben nog nooit naar de musical geweest, maar ik luister de soundtrack (Defying Gravity is echt mooi) steeds opnieuw en opnieuw en ik vind de stukjes die ze op YouTube laten zien ook zo leuk om te kijken. Als Wicked naar Nederland komt, ben ik de eerste om kaartjes te bestellen. xD Wicked is gewoon liefdeliefdeliefde. <3

En ik ga binnenkort waarschijnlijk naar de musical Grease. Ik weet wel een beetje waarover het gaat maar veel niet. Ik dacht eerst dat ie op Dirty Dancing leek, maar dat is blijkbaar niet zo. *fluit* Anyway, we gaan dus in December naar Grease. Cool

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp