Auteur |
Bericht |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 10:35 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Ik vind het echt briljant XD Sinds DH heb ik Dumbledore/Grindelward geshipt en het is nog waar ook *lol* Maar ik vind het echt te leuk, vooral dat JK het zo lang geheim heeft gehouden :') Grindeldore ftw!
Rest van de informatie is ook leuk :') Alleen Neville met Hannah? Niet bepaald wat ik verwacht had eigenlijk, ook al is ze vast wel geschikt. Komt zeker omdat mijn brein verpest is door slash en cross-overs XD [/selecteer] |
|
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
Patricia
The Ultimate HPFreak

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 10:47 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Hahahahahahaha
Dit had ik nou nooit verwacht. Ik kan niet wachten op alle FF die er nu komen gaat xD
Maargoed, ik vind het echt geniaal. Dumbledore gay, Dat zag ik nou niet echt aankomen xD
En Marcel en Hannah... hmm.. die zou ik zelf niet bij elkaar zetten. Misschien ook omdat we niet veel info hebben van Hannah. Misschien dat dat nog komt xD
En de Full Time Fighters. Dit vind ik ook echt leuk. Ik heb lang nagedacht over wat James nou deed na school, en nu eindelijk een antwoord.
Jammer vind ik wel dat Hagrid nooit getrouwd is. Ok, ik begrijp het ook wel xD, maar hij hoort gewoon een vrouw te hebben om samen mee oud te worden. [/selecteer] |
|
 |
-->innie<--
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 12:13 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] HAHAHAHA
Dit had ik ook echt nooit verwacht dat Dumbledore gay is. Maar het is wel cool. Het pas inderdaad wel bij hem
Neville en Hannah bij elkaar vind ik wat minder. We hebben inderdaad niet veel informatie over Hannah. Maar ja
Nu weten we wel dat James, Lily, Sirius en Remus alleen met de Orde werkte. Dat is ook wel leuk.
Het was ook wel lief dat zinnetje van Petunia dat ze dat tegen Harry wilde zeggen. [/selecteer] |
|
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
  |
 |
Emma Roos
7e jaars

Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 12:19 |
 |
SPOILERS! | [selecteer]
Dumbledore's gay...! Wow, right. Dat was onverwacht! Wel leuk om het nu na alle boeken pas te horen. En er zullen nu vast echt heel veel FF's komen.
En Neville en Hannah? Ook nogal onverwacht, meer dan dat Dumbledore gay is. Wel jammer dat we bijna niets van Hannah weten, alleen dat ze in Hufflepuff zat.
Anyway, het is wel echt heel leuke informatie! En nu hoop ik echt dat er nog een encyclopedie gaat komen, met alle informatie dat de boeken niet gehaald heeft en dingen eruit zijn gehaald.
[/selecteer] |
|
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 15:05 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Tja, nogal onverwacht. Maar ik kan er eerlijk gezegd niet blij mee zijn. Dumbledore als homo, dat gaat mij eerlijk gezegd compleet te ver. Ik vind het ook niet echt passen bij wat in boek 7 wordt gezegd datn Dumbledore een even briljante geest had gevonden (dat vind ik toch totaal anders dan verliefd op hem zijn). Nee ik vind het geen verbetering voor de magie van het verhaal. Misschien is dit kortzichtig, maar ik heb hem altijd als hetero voorgesteld, dus mijn hele beeld van hem wordt nu weer door de war gegooid. Ik vind het heel jammer. Maar wel ontzettend leuk dat er weer wat meer naar buiten komt. Neville: geweldig dat hij de eigenaar van The Leaky Cauldron wordt, dat verdient hij echt. Ook leuk dat hij met Hannah Abbott trouwt, want die heeft altijd een hele leuke indruk gegeven in het boek (ook al weten we niet veel over haar). Verder weet ik het nu even niet meer. [/selecteer] |
|
|
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:15 |
 |
Citaat: | Op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:24 schreef SunChaser het volgende:
Nu Sinterklaas nog uit de kast
|
Mijn mening:
Citaat: | Op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:57 schreef RetepV het volgende:
Mwoa, achteraf kun je natuurlijk alles verklaren. Ik heb niet het idee dat Rowling ZO diep over haar figuren heeft nagedacht. Naderhand natuurlijk wel.
Ze is gewoon bezig om de mythe rond haarzelf groter te maken, om zich er als betere schrijver uit te laten zien dan dat ze in werkelijkheid is.
Toen ik het boek las is dat idee helemaal niet bij me opgekomen. Dat ze het achteraf moet verklaren zegt al genoeg over haar kwaliteit als schrijfster.
Ze kan best aardig schrijven hoor, maar ze is geen Tolkien of Jan Wolkers.
|
|
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:33 |
 |
Sorry hoor maar als ik zo dat interview met haar lees lijkt mij wel dat ze dit al veel eerder bedacht heeft. En niet alleen om het verhaal beter te maken. Daarbij is het heel logisch. Iemand moet toch wel gay zijn uit de hele tovergemeenschap. Hoe kan ze de mythe groter gaan maken. Harry Potter is al groots hoe het nu is. Als ze dit over 10 jaar zou zeggen dan was het heel iets anders geweest. Als deze dingen bij jou dan niet opvalt dan hoeft het niet te zeggen dat ze een slechte schrijfster is en dit allemaal maar te plekke verzint.
En dat van Sinterklaas vind ik persoonlijk nergens op slaan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:38 |
 |
'___'
SPOILERS! | [selecteer] Ok. Dumbie is gay. Best logisch eigenlijk, maar ik vind de manier waarop ze dat duidelijk maakt gewoon niet leuk. Als ze die epiloog nu had gevuld met dit soort weetjes, dan was het gewoon tig keer leuker geweest. Alles vernemen via een goede nieuwssite omdat die een intervieuw hebben gehoord, dat is gewoon niet leuk.
Ik vind de onthullingen opzich best leuk (alleen Neville/Hannah vind ik gewoon niks). En de manier waarop is gewoon waardeloos. [/selecteer] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:44 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Op de een of andere manier vind ik hannah en neville wel bij elkaar passen. Ik heb veel van de FF gelezen waar zij samen in geshipt werden.
Echt prachtig dat juist Perkamentus homo is. whahahah heel onverwachts maar wel echt totaly hip. Hij kan echt een voorbeeld zijn zo. Ik ben echt blij met deze informatie. [/selecteer] |
|
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:45 |
 |
Witch_Eva schreef: | Sorry hoor maar als ik zo dat interview met haar lees lijkt mij wel dat ze dit al veel eerder bedacht heeft. En niet alleen om het verhaal beter te maken. Daarbij is het heel logisch. Iemand moet toch wel gay zijn uit de hele tovergemeenschap. Hoe kan ze de mythe groter gaan maken. Harry Potter is al groots hoe het nu is. Als ze dit over 10 jaar zou zeggen dan was het heel iets anders geweest. Als deze dingen bij jou dan niet opvalt dan hoeft het niet te zeggen dat ze een slechte schrijfster is en dit allemaal maar te plekke verzint. |
Ik had geen enkel ander commentaar verwacht van een Harry Potter Fanboy. Maar ik vind nu toch dat je zeer onrealistisch bent. Verder zal ik het laten liggen. Maar stel jezelf eens de vraag. Als JK zo diep had nagedacht over alles zoals jij zegt. Waarom slaat het laatste hfst. van boek 7 dan gewoon de spijker op de kop? Of waarom maakt ze gewoon niet meer boeken?
En daarbij wil ik nog zeggen als jij niet denkt dat schrijvers bij interview antwoorden verzinnen op een vraag om de lezer gerust te stellen dan moet je toch even terug naar de werkelijke wereld. Want juist doordat ze de schrijver is kan ze antwoord op alles geven want de schrijver spreekt altijd de waarheid over het boek aangezien ze het zelf verzonnen heeft.
Citaat: | En dat van Sinterklaas vind ik persoonlijk nergens op slaan. |
Moet alles dan ergens opslaan en blijkbaar kan je de link tussen dit en het daarop volgende quote niet vatten. |
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:52 |
 |
Wou[$]eR schreef: | Ik had geen enkel ander commentaar verwacht van een Harry Potter Fanboy. Maar ik vind nu toch dat je zeer onrealistisch bent. Verder zal ik het laten liggen. Maar stel jezelf eens de vraag. Als JK zo diep had nagedacht over alles zoals jij zegt. Waarom slaat het laatste hfst. van boek 7 dan gewoon de spijker op de kop? Of waarom maakt ze gewoon niet meer boeken?
En daarbij wil ik nog zeggen als jij niet denkt dat schrijvers bij interview antwoorden verzinnen op een vraag om de lezer gerust te stellen dan moet je toch even terug naar de werkelijke wereld. Want juist doordat ze de schrijver is kan ze antwoord op alles geven want de schrijver spreekt altijd de waarheid over het boek aangezien ze het zelf verzonnen heeft. |
Ik ben een Harry Potter FanGIRL.. En nee ik ben niet onrealistisch. Als je aan geeft dat ik een fangirl ben dan houd het dus in dat jij het niet bent. Zo komt het in ieder geval over. Als je het namelijk was geweest dan had je kunnen weten dat JKR sinds 1990 al weet hoe het hele verhaal gaat lopen vanaf het begin tot aan het eind. Zij heeft alles gepland. Zij heeft schriften/mappen/boeken volgeschreven met (achtergrond) informatie. Ik denk echt niet dat ze dit dan zomaar ter plekke verzint. Waarom zou ze zoiets gaan doen? Zoals ik al zei als ze het over een paar jaar zou doen. Dan was het "nep" geweest. Nu zit HP nog fris in onze gedachten. Dus waarom zou ze dit moeten doen voor de mythe. In het interview zegt ze duidelijk dat ze hem "altijd gezien heeft als homo". Waarom is dit niet eerder vertelt? Waarom wel.. Ik bedoel wat is het hele probleem? Het is gewoon een leuk weetje. Het boek draait niet om Dumbledore maar om Harry. Het gaat er niet om hoe zijn prive leven is. Misschien had ze het wel even kunnen vertellen, maar omdat ze het niet verteld heeft in het boek hoeft niet te betekenen dat ze het zomaar bedacht heeft. Er zijn zoveel dingen die niet vertelt zijn in de boeken. En ik geloof echt niet dat ze die dingen nu allemaal gaat bedenken om de "mythe meer compleet te maken". |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:55 |
 |
Wou[$]eR schreef: | Witch_Eva schreef: | Sorry hoor maar als ik zo dat interview met haar lees lijkt mij wel dat ze dit al veel eerder bedacht heeft. En niet alleen om het verhaal beter te maken. Daarbij is het heel logisch. Iemand moet toch wel gay zijn uit de hele tovergemeenschap. Hoe kan ze de mythe groter gaan maken. Harry Potter is al groots hoe het nu is. Als ze dit over 10 jaar zou zeggen dan was het heel iets anders geweest. Als deze dingen bij jou dan niet opvalt dan hoeft het niet te zeggen dat ze een slechte schrijfster is en dit allemaal maar te plekke verzint. |
Ik had geen enkel ander commentaar verwacht van een Harry Potter Fanboy. Maar ik vind nu toch dat je zeer onrealistisch bent. Verder zal ik het laten liggen. Maar stel jezelf eens de vraag. Als JK zo diep had nagedacht over alles zoals jij zegt. Waarom slaat het laatste hfst. van boek 7 dan gewoon de spijker op de kop? Of waarom maakt ze gewoon niet meer boeken?
En daarbij wil ik nog zeggen als jij niet denkt dat schrijvers bij interview antwoorden verzinnen op een vraag om de lezer gerust te stellen dan moet je toch even terug naar de werkelijke wereld. Want juist doordat ze de schrijver is kan ze antwoord op alles geven want de schrijver spreekt altijd de waarheid over het boek aangezien ze het zelf verzonnen heeft.
Citaat: | En dat van Sinterklaas vind ik persoonlijk nergens op slaan. |
Moet alles dan ergens opslaan en blijkbaar kan je de link tussen dit en het daarop volgende quote niet vatten. |
nou eigenlijk klopt het niet wat je zegt. Jkrowling heeft wel degelijk hints achter gelaten in Deathly Hallows.
Ik zet ze ff in spoilers:
SPOILERS! | [selecteer] "He seemed a charming boy to me," babbles Bathilda, "whatever he became later. Naturally I introduced him to poor Albus, who was missing the company of lads his own age. The boys took to each other at once." (DH pg 356/291)
"Albus was beside himself at Ariana's ... A shame Gellert could not have stayed for the ... He would have been a comfort to Albus, at least..." (DH pg 358/292)
[/selecteer] |
In alle andere boeken zullen ook wel hints staan. Maar die heb ik niet bij de hand.
sorry eva, had niet gezien dat je al gereageerd had. Ben het wel volledig met je eens. Rowling had dit juist niet eerder bekent hoeven maken. Dit maakt het juist leuker. Plus dit had ze vanaf begin al achter de hand. Plus zie mijn bericht. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 16:58 |
 |
Ik ben het overigens ook niet eens met de mensen die roepen dat Rowling dit achteraf zomaar heeft verzonnen. Perfecte voorbeeld hierbij is Legilimentie, iets wat we pas in OoTP leren kennen, maar naarwaar al heel veel verwijzingen staan in voorgaande boeken.
Ik ben het dus eens met Rhona dat er dus wel degenlijk hints zijn en dat Rowling dit al van voorafaan bedacht heeft. Alleen de manier waarop ze het uitwerkt zint me niet helemaal, maar dat vermelde ik al. |
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 17:00 |
 |
ik denk dat ze het nu gewoon domweg zegt, voor de mensen die al haar hints niet hebben kunnen oppakken. Ik ben een van die mensen. Ik zie veel hints de eerste keer niet. Maar als ik stukjes herlees gaan er toch glimlachjes op mijn gezicht komen. Gewoon zo goed verstopt, maar ook weer zo duidelijk. Als ik terug kijk had ik dit gewoon kunnen weten. Maar ik heb gewoon niet goed opgelet. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 17:02 |
 |
Witch_Eva schreef: | Wou[$]eR schreef: | Ik had geen enkel ander commentaar verwacht van een Harry Potter Fanboy. Maar ik vind nu toch dat je zeer onrealistisch bent. Verder zal ik het laten liggen. Maar stel jezelf eens de vraag. Als JK zo diep had nagedacht over alles zoals jij zegt. Waarom slaat het laatste hfst. van boek 7 dan gewoon de spijker op de kop? Of waarom maakt ze gewoon niet meer boeken?
En daarbij wil ik nog zeggen als jij niet denkt dat schrijvers bij interview antwoorden verzinnen op een vraag om de lezer gerust te stellen dan moet je toch even terug naar de werkelijke wereld. Want juist doordat ze de schrijver is kan ze antwoord op alles geven want de schrijver spreekt altijd de waarheid over het boek aangezien ze het zelf verzonnen heeft. |
Ik ben een Harry Potter FanGIRL.. En nee ik ben niet onrealistisch. Als je aan geeft dat ik een fangirl ben dan houd het dus in dat jij het niet bent. Zo komt het in ieder geval over. Als je het namelijk was geweest dan had je kunnen weten dat JKR sinds 1990 al weet hoe het hele verhaal gaat lopen vanaf het begin tot aan het eind. Zij heeft alles gepland. Zij heeft schriften/mappen/boeken volgeschreven met (achtergrond) informatie. Ik denk echt niet dat ze dit dan zomaar ter plekke verzint. Waarom zou ze zoiets gaan doen? Zoals ik al zei als ze het over een paar jaar zou doen. Dan was het "nep" geweest. Nu zit HP nog fris in onze gedachten. Dus waarom zou ze dit moeten doen voor de mythe. In het interview zegt ze duidelijk dat ze hem "altijd gezien heeft als homo". Waarom is dit niet eerder vertelt? Waarom wel.. Ik bedoel wat is het hele probleem? Het is gewoon een leuk weetje. Het boek draait niet om Dumbledore maar om Harry. Het gaat er niet om hoe zijn prive leven is. Misschien had ze het wel even kunnen vertellen, maar omdat ze het niet verteld heeft in het boek hoeft niet te betekenen dat ze het zomaar bedacht heeft. Er zijn zoveel dingen die niet vertelt zijn in de boeken. En ik geloof echt niet dat ze die dingen nu allemaal gaat bedenken om de "mythe meer compleet te maken". |
Girl boy boeiend. En ja ik weet dat ze het toen heeft verzonnen. Verder ga ik niet meer op in omdat ik geen zin heb om fanboys(girls) te overtuigen van hun ongelijk omdat de meeste hellaas hier gewoon zo into HP zijn, wat vaak ook nog eens is dat dat het enigste boek is dat ze gelezen hebben, dat jullie gewoon oogkleppen op hebben en daardoor vrijwel kritiek kunnen verdragen. Dat is tevens ook wel meteen te merken aan de defensieve houding
Verder vond ik deze quote nog wel een strak einde voor de discussie en wat ook mijn mening verwoord
Citaat: | Citaat: | Op zaterdag 20 oktober 2007 16:53 schreef alwaysthebest het volgende:
Mensen willen het weten, dus zij geeft antwoord. |
Dat betekent niet dat je daarmee het plot eer aandoet. Ik sprak ooit een Nederlandse kinderboekenschrijver die de HP-cyclus tot en met deel 3 goed vond, omdat ze daarna het gevoel gaf aan de vraag van de fans ging voldoen. Daar valt wel wat voor te zeggen en dan geldt dat ook voor het beantwoorden van vragen. Wat mij betreft heb ik het plot het liefst zoals ik het ken uit de boeken, zonder nutteloze toevoegingen uit interviews over de lievelingskleur sokken van Snape en de seksuele voorkeur van Dumbledore, alleen omdat de fans dat vragen. Daar heb ik mijn eigen fantasie voor. |
|
|
  |
 |
|