Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Laatst gelezen boek [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Cocokadavra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 8:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gelezen boek is Harry Potter deel 7, maar daar ga ik niks over vertellen, dat lijkt me wat zinloos. Mijn voorlaatst gelezen boek (misschien is het al eerder beschreven, maarja, jammer dan, ik moet dit even kwijt!!):

Titel: Schaduw van de Wind
Auteur: Carlos Ruiz Safón
Plot: Even kort gezegd gaat het om een jongen die een boek in handen krijgt waarbij alle boeken van die auteur verbrand worden. Hij gaat het boek beschermen en komt langzaam maar zeker achter de geschiedenis van die auteur en raakt daar helemaal in verwikkeld. Zelf maakt hij ook nog het een en ander mee wat niet zo lekker loopt en dan uiteindelijk is het levensverhaal van die auteur belangrijker voor zijn eigen leven en lijken zij meer op elkaar dan hij ooit voorzien had kunnen hebben...
Gelezen omdat: In mijn omgeving waren er 3 mensen die het gelezen hadden en het erg mooi vonden. En het heeft erg hoog in de charts gestaan!!
Mening: Dit plot klinkt misschien wat suf, maar het is echt een SUPERverhaal!!!!!! Ik kan niet meer zeggen zonder het ingewikkelder te maken of dingen te verklappen, maar het is een roman, een detective, een thriller.. alles in 1!!! Het is spannend, mooi, je wilt weten hoe het verder gaat, leuke characters, goed geschreven, mooie taal, er zitten lessen in en alles klopt en valt in elkaar op het eind.. Ik was helemaal happy aan het eind.. Smile Het is alleen wat dik en heel af en toe wat langdradig, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die er niet doorheen kwamen, maar ik had daar geen last van.
Cijfer: 8,5

The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant.
Profiel bekijkenStuur privébericht
hermione1000
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

hermione1000 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 11:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn laatst gelezen boek is toevallig een harrt potter boek Embarassed
terwijl dit een non-harry potter forum is Razz

Laatst gelezen boek: Harry potter en de halfbloed prins
Waar gaat het over: Het land wordt geteisterd door vreemde rampen en aanslagen, en hoewel het hartje zomer is hangt er een hardnekkige, onheilspellende mist.
In de Ligusterlaan zit Harry Potter ’s avonds laat ongeduldig op de komst van professor Perkamentus te wachten. Wat kan er zo belangrijk zijn dat Perkamentus hem bij de Duffelingen op komt zoeken en dat niet wachten kan tot Harry’s terugkeer naar Zweinstein? Zou het iets te maken hebben met de oude profetie die Harry aan het eind van zijn vijfde schooljaar gehoord heeft?
Harry’s zesde jaar op Zweinstein begint ongebruikelijk, als Voldemort opnieuw aan kracht wint en de werelden van Dreuzels en tovenaars zich steeds meer met elkaar vermengen...
Wat vond je d'rvan: ik vond het echt een geweldig boek een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb! ik lees normaal helemaal niet zo veel maar dit boek had ik in 5 dagen uit en ut waren wel 490 blz. dat is echt heel wat voor mij Razz Cool
Waarom heb je het gelezen: om dat ik de andere 5 boeken van de serie ook al gelezen heb en ik natuurlijk wilde weten hoe ut verder ging!
Cijfer:10

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

• Dagboek van Don Juan - Douglas Carlton Abrams

Achterflap:
      Hun eenzaamheid kuste hij weg
      Hun verlangens stilde hij met zijn passie
      Zij gaven hem hun hart, hij behield het zijne

Totdat hij háár zag

Het onvergetelijke dagboek van don Juan, die om een vrouw te winnen het gevecht moest aangaan met zijn eigen reputatie.

Oke, dit is definitief. Het is een prachtig boek. Het is super mooi geschreven, en ik heb het in minder dan drie dagen uit gelezen. Het is een dagboek, waardoor je veel gedachten leest, maar niet saai omdat er ook veel actie en conversaties in zitten. En dan heb ik het nog niet eens over de prachtige uitgave, alleen daarvoor zal je dit boek van €17,95 euro al willen kopen.

Image

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Maaike-92
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Maaike-92 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Uitspeeld van Mel Wallis de Vries
Waar gaat het over:De hoofdpersoon is Anna, die vanuit Nijmegen naar Amsterdam verhuist. Helemaal opnieuw beginnen op een nieuwe school, ze vindt het vreselijk. Maar al na een tijdje maakt ze kennis met Tessa. En die betrekt haar bij het vriendengroepje, met Charlotte, Julian en Wouter. Anna is zo blij met deze vriendschappen dat ze eigenlijk niet meer nadenkt. Blindelings gaat ze met hen mee, en doet ze met hen mee. Het begint met een sigaret, en eindigt met drugs. En al zou ze liever cola drinken, ze durft geen 'nee' te zeggen als ze wijn of sterker voorgezet krijgt. Vooral Tessa is haar vriendin, maar Julian vindt ze ook wel een erg toffe gozer. Ze vertrouwt hem voor geen cent, maar als hij haar kust voelt ze zich erg gevleid.
Dan verdwijnt Tessa..ze heeft niets meegenomen, en het ergste wordt gevreesd. Moet Anna aan de politie vertellen wat er gebeurd is de middag voor Tessa'a verdwijning? En hoe zit het met Julian en Wouter, die een afspraak met haar hadden, die ze nooit nagekomen is?
Als Anna anonieme telefoontjes begint te krijgen, krijgt ze poltiebescherming..want degene die Tessa liet verdwijnen is nog niet uitgespeeld.

ik vond het wel een leuk boek. je bent toch benieuwd hoe het afloopt!

Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek:
13 enveloppen, 1 rugzak

Waar gaat het over:
Over Ginny, een 17jarig Amerikaans meisje. Ze krijgt een brief van haar, inmiddels overleden, tante Peg. In die brief staat een opdracht, ze moet een pakketje afhalen in het restaurant onder Peg's oude appartement en dan naar Londen vliegen.
Ginny doet wat in de brief staat en haalt het pakketje op. Er zitten nog 12 andere brieven in. Elke brief bevat een opdracht die Ginny uit moet voeren. Pas als ze dat gedaan heeft, mag ze de volgende brief openmaken.
Op die manier reist Ginny door heel Europa. Ze komt verschillende mensen tegen door de opdrachten van Peg. Oude vrienden van Peg, mensen die ze nodig heeft om de opdracht uit te voeren of gewoon anderen.
Tijdens de reis leert Ginny dat ze Peg niet nodig heeft om een interessanter mens te zijn, maar dat ze het heel goed zelf kan..

Wat vond je d'rvan:
Ik vind het een mooi en leuk boek. Ginny reageert op sommige situaties op manieren die je heel bekend voorkomen, ze leert mensen kennen met geheimen en je komt langzaamaan steeds meer over Peg te weten.
Zoals het boek zelf zegt heeft Peg ongewone vrienden, ietwat vreemde mensen die Ginny vaak een hele mooie boodschap meenemen. Ik denk dat je onbewust wel wat leert, net als dat Ginny iets leert.

Waarom heb je het gelezen:
Mijn zusje kreeg het vorig jaar voor haar verjaardag, toen las ik het al, gewoon omdat het verhaal me aansprak. Dit was de tweede keer, ik was alweer wat dingen vergeten, maar ik vond het net zo goed.

Cijfer:
Ik doe niet aan cijfers, maar ik kan het boek zeker wel aanraden.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Nymphy is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Demonenbloed
Waar gaat het over: Over een meisje die met een groep vrienden op reis gaat, om demonen te stoppen.
Wat vond je d'rvan: Ik vond het echt een geweldig boek, maar alle boeken van Darren Shan zijn geweldig ^^
Waarom heb je het gelezen: Ik had de 3 delen ervoor ook al gelezen, dus deze moest er natuurlijk achteraan.
Cijfer: 9, soms is het iets té bloederig Razz

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Shopaholic
Waar gaat het over: Rebecca is een vrouw die verslaafd is aan shoppen, en dat merkt de bank ook. Ze komt in allerlei problemen met haar visa-kaart. In het 3e boek gaat het vooral over haar bruiloft en haar stomme schoonmoeder
Wat vond je d'rvan: Het was een leuk boek, en erg grappig. Het was wel erg luchtig en echt een chickflick. Normaal hou ik niet van dit soort boeken, maar op vakantie kan het wel
Waarom heb je het gelezen: Iedereen beveelde het aan, dus ging ik maar lezen.
Cijfer:7

Mijn mega spoiler fanfic!
Anke
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Anke is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 17:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Dagboek van een Callgirl
Auteur: Tracy Quan

Korte inhoud:Nancy Chan is begin dertig en al meer dan tien jaar een succesvolle callgirl. Ze verdient enorm veel geld, dat ze meteen weer uitgeeft aan jarretelles, tijgerpanty’s, pumps, lingerie, minirokken en andere werkkleding. Haar keurige vriend Matt, die op Wall Street werkt, denkt dat nancy overdag boeken redigeert. En Nancy wil dat graag zo laten. Ze houdt van haar baan én ze houdt van Matt. Maar als Matt voorstelt om te trouwen en samen een appartement te kopen, krijgt ze het toch wel benauwd. Ze leeft in twee verschellende werelden en hoe zou ze die ooit kunnen combineren als ze met Matt gaat samenwonen? Hoe ze ook over het dilemma nadenkt en het bespreekt met haar callgirl-vriendinnen, een oplossing lijk er niet te zijn. En ondertussen wordt Nancy’s leven met de dag ingewikkelder…

Mening: Zaaaalig boek. Enorm intrigerend. Op een leuke manier vertelden het leest zeer vlot. Wat ik vooral geweldig vond is dat ze met haar callgirl-beroep gewoon omgaat alsof het het normaalste beroep ter wereld is. Ook zij heeft die alledaagse problemen waar iedereen mee kampt. Wel een aanrader!

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 215 Sikkels

St0kkieY is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2007 22:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gelezen boek is Harry Potter and the Deathly Hallows, maar gezien het feit dat ik weinig zin heb om geband te worden doe ik het maar over een ander boek^^.
    Laatst gelezen boek: Het zwaard van de waarheid, van Terry Goodkind
    Waar gaat het over: Het gaat over een man Richard die er achter komt dat hij een tovenaar is, en dat hij de enigste persoon is die een slechte tovenaar kan stoppen. Hij leeft zelf in het land waar Magie niet behoort te bestaan, maar in de grens (Die gemaakt is van magie, en word bewaakt door de onderwereld) zit een pas, waar je door heen kunt. Hij moet daar door heen om Darken Rahl te stoppen. Hij komt er langzaam achter dat de oude kluizenaar Zedd, bij wie hij jaren is geweest ook een tovenaar is. En wel zijn grootvader. Hij reist door de landen waar magie wel bestaat samen met de biechtmoeder. De hoogste persoon in een van de 2 landen.
    En hij komt er ook achter dat Darken Rahl zijn vader is.
    (En ik kan echt zo net goed een samenvatting maken, want het is al een tijdje geleden dat ik dit boek heb gelezen.)
    Wat vond je d'rvan: Ik vond het een heel mooi boek, en ik heb het in een ruk uitgelezen. Het verhaal word bijna nooit langdradig, en er gebeurt veel. Het is gewoon geweldig geschreven.
    Waarom heb je het gelezen: Omdat ik me verveelde en het boek in de vensterbank zag liggen?[a]
    Cijfer: 8.5, Sommige stukjes liggen me gewoon niet.

kathleen
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

kathleen is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek? Stravaganza: stad van maskers
auteur: Mary Hoffman
korte inhoud: Julien is ernstig ziek en ligt thuis in bed. Op een dag krijgt hij een oud boek van zijn vader. Hij vertelt Julien over Venetië. Met die gedachte valt Julien in slaap ... en hij wordt wakker in Bellazza, het oude Venetië! Langzaam komt hij er achter dat hij een Stravagante is, iemand die kan reizen door tijd en ruimte. Julien komt erachter dat hij heel belangrijk voor de toekomst van Bellazza is, want een stravagante komt nooit zonder een doel ... hij weet alleen nog niet waarom...
een heel mooi, vlot, spannend en meeslepend boek!!
wie van fantasy houdt zal dit boek zeker mooi vinden! ( er zijn 2 vervolgboeken op : stad van sterren en stad van bloemen)
cijfer: 9.5/10

Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2007 9:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Boek: De gelukkige klas
Auteur: Theo Thijsen
Hele korte inhoud: Het is het dagboek van een bevlogen onderwijzer, meester Staal, waarin hij op ontroerende en tegelijk geestige wijze de dagelijkse gang van zaken in zijn klas beschrijft.
Dit is het boek dat je deze maand gratis in de bibliotheek kunt halen als je lid bent. Het boek is heel goed geschreven en ik kan me heel gemakkelijk inleven.
Cijfer: 8

7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 22:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Boek: Het Grote Misschein
Auteur: John Green
Hele korte inhoud: Miles Halter ruilt zijn saaie leventje in Florida in voor een avontuurtje op een kostschool in Alabama. Daar wil hij op zoek gaan naar 'Het Grote Misschien'.

Het boek bevat daarnaast heel veel beroemde laatste woorden van beroemde mensen. Om een voorbeeld te geven. De laatste woorden van JFK:

vrouw van Texaanse gouveneur: "U kan niet zeggen dat de mensen in Dallas niet van u houden."
JFK: "Dat lijkt me duidelijk"
En toen werd hij neergeschoten.

Cijfer: 8,5

Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Titel: Razernij
Auteur: Stephen King

Plot: En jonge jongen wordt razend op alles en iedereen en schiet in zijn woede een juffrouw en een meester door. Hij gijzelt zijn klas en gaandeweg kom je erachter wat hem tot deze gruwelijke daad aanzetten. Het apparte is dat hij de hele klas, op 1 persoon na, voor zich wint en deze weigeren ook het slechte van hem in te zien.

Wat vond ik ervan: Nou heel appart boek, lang geen boek van King meer gelezen en het viel een beetje tegen. Het is een dun boek, had het ook zo uit. Maar het verhaal wordt gekenmerkt door flashbacks en dan ga je weer terug naar het heden. Dit is heel verwarrend. Ik vond de ontknoping waardeloos en het heeft me eigenlijk niet geboeid. Ik ben maar weer vlug in HP1 in Engels begonnen.

Cijfer: 3, voor de moeite.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
*Tessie*
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 196 Sikkels

*Tessie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 19:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo mensen!^^

Mijn laatst gelezen boek is; De lifster, geschreven door Theo Hoogstraaten.
Een samenvattinkje;
Melanie (15jr) wil graag samen met haar vriend Rino (19jr) op vakantie, dat mag zij echter niet van haar ouders, dus zegt ze dat ze op vakantie gaat met haar vriendinnen. Ze rijdt een stuk met haar vriendinnen mee, maar ergens lang een bezinestation zetten zij Melanie af, omdat ze daar op Rino zou wachten, die haar op zou komen pikken. Daat treft ze een meid van vijf jaar ouder dan dat zij zelf is; Anouk.
Melanie mag Anouk al gelijk niet, en als Rino zegt dat hij de liftende Anouk best mee wilt nemen, gaat alles mis. Anouk probeert Rino te versieren, waar Melanie woedend over wordt.
Als Rino en Anouk samen even weggaan, doet Melanie een vreemde ontdekking; in de tas van Anouk vindt ze een kapitaal aan geld. Ze besluit het een en ander mee te nemen en te gaan shoppen in een grote stad.
Eenmaal in de winkelstraat wordt ze aangereden, en in het ziekenhuis komt de politie te weten van Melanies diefstal en dan gaat er een hoop fout...

Wat ik er van vind; Wel grappig geschreven, maar niet bijzonder. Ik vond het absoluut geen goed boek, het was een boekje van zo'n 150blz ofzoiets, en ik wist dat ik een halfuur op de bus zou moeten wachten, dus haalde ik maar een dun boekje. Het was alleen maar bedoeld als tijdverdrijf voor het wachten op de bus, en voor het zitten in de bus. Razz

Cijfer: Mwaah, een 7,5. Omdat ik toch iets te doen had die dag met het OV Smile

XXX & Nog een fijne avond!
Tessie

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb als laatst het boek van Sabine Dardenne gelezen, het meisje dat 80 dagen in de kelder van Dutroux was opgesloten.
Titel:
"Ik was twaalf en ik fietste naar school"

Ik moet even nadenken over hoe ik dit ga beschrijven. Een mooi boek kan ik het niet noemen eigenlijk. Ze beschrijft in dit boek wat voor gruwelen ze had meegemaakt in die tachtig dagen bij Dutroux. Ze noemde hem in de kelder "De meneer die op mij past" en terwijl ze dat boek schreef noemde ze hem gewoon "klootzak". Ze beschrijft niet wat ze "in de lijdense kamer" heeft moeten door maken, maar je krijgt er wel een verschrikkelijk beeld bij. Je krijgt ook brieven te lezen die ze in de kelder aan haar moeder schreef en langzamerhand krijg je door dat ze gewoon helemaal de weg kwijt raakte. Totdat Dutroux dan de fout in ging.

De afschuwelijke gebeurtenissen die in dit boek zijn verwerkt zijn zeer indrukwekkend om te lezen. Het is een boek dat je moeilijk weg kan leggen en ik raad het aan om te lezen. Ik denk wel dat dit een 12+ boek is. Waarom niet ouder? Ze beschrijft alles wat ze in de "lijdense kamer" meemaakt als "het gedoe" dat Dutroux altijd deed.

Ik geef het boek een 10. Vanaf het moment dat ze van haar fiets werd geplukt tot de rechtzaken hoe zij die heeft meegemaakt staan in het boek vermeld. Het is zeker de moeite waard om te lezen.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp