Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Film: Beste Nederlandse Film! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat vinden jullie van Nederlandse films?

Nee dat kijk ik nou echt nooit
3%
 3%  [ 3 ]
Pff echt heel slecht en slap zijn die
8%
 8%  [ 7 ]
Ik kijk ze wel eens maar ik vind ze nou niet echt leuk
33%
 33%  [ 28 ]
Ja ik vind ze wel aardig
22%
 22%  [ 19 ]
Leuk, sommige zijn echt heel goed!!
32%
 32%  [ 27 ]
Geweldig ik kijk bijna alleen maar Nederlandse films
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 84

Auteur Bericht
heartofglass
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

heartofglass is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 06, 2006 0:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Van God Los is toch wel één van mijn favoriete films. Tygo Gernandt is echt meesterlijk.

Oh, en Ciske De Rat. Danny de Munk was als straatschoffie zo walgelijk schattig.

Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 06, 2006 8:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond Spoorloos (gebasseert op het boek "Het Gouden Ei") echt heel erg indrukwekkend. Het gaat over een stel dat samen op vakantie gaat. Plotseling is de vrouw verdwenen en gaat de man naar haar op zoek. Vooral het einde scared the creeps out of me. Surprised

Floris vond ik ook heel erg leuk ^^ Een verfilming van de TV-serie van vroeger. D'r werd ook een beetje de spot gedreven met onze tijd.
Ping: "Oh! Hennep! Roken jullie dat ook?"
Floris: "Nee, hier in Nederland roken we alleen paling."

Johan vond ik ook een hele mooie film. Het gaat over een familie met 11 zonen. Hun vader is helemaal voetbalgek en heeft zijn zonen allemaal vernoemt naar bekende Nederlandse voetballers en natuurlijk zitten ze ook allemaal op Voetbal. Alleen zijn jongste zoon, Johan (raadt maar eens naar wie die vernoemt is Wink ) houdt niet van voetbal en wilt muzikant worden. Als zijn broer Johnny dan ook nog eens zijn vriendin inpikt, vertrekt Johan naar Amsterdam om muzikant te worden.

Verder zijn films als Ciske de Rat en Kruimeltje ook gewoon heel mooi Wink en de Flodder-films zijn gewoon lachwekkend ^^

Nederlandse films die ik slecht vind zijn films als Costa! enzo. Sowieso bijna elke film met Georgina Verbaan.

@LavenderBrown: Dat meisje uit Loverboy is niet Monique van der Ven, maar Monique van der Werf. Monique van der Ven speelt Olga in Turks Fruit en de Koningin in Lang Leven De Koningin (Das trouwens ook een leuke film. ^^)

...I'll miss ya...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 06, 2006 11:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jalf Lupin schreef:
Ik vond Spoorloos (gebasseert op het boek "Het Gouden Ei") echt heel erg indrukwekkend. Het gaat over een stel dat samen op vakantie gaat. Plotseling is de vrouw verdwenen en gaat de man naar haar op zoek. Vooral het einde scared the creeps out of me. Surprised

Is die film waarheidsgetrouw aan het boek?
Waarschijnlijk wel als je zegt dat het einde zo 'eng' was.
Want ik heb het gouden ei gelezen, en gehoord dat ook Hollywood (of iets Amerikaans) er een versie van gemaakt heeft maar daar is het een goed einde.

Dit las ik gisteren op teletekst

Citaat:
FILIP PEETERS BEKROOND TOT BESTE ACTEUR
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Op het Filmfestival van Montréal
(Canada) heeft de Vlaamse acteur Filip
Peeters de prijs voor beste mannelijke
acteur gekregen. Hij werd bekroond voor
zijn vertolking in "De hel van Tanger".

In "De hel van Tanger" van regisseur
Frank Van Mechelen speelt Peeters een
Antwerpse chauffeur die in Marokko
veroordeeld wordt voor vermeende
drugssmokkel. Peeters viel voor zijn
rol meer dan twintig kilo af.

De acteur volgt in Montréal Jan Decleir
op. Hij won vorig jaar als beste acteur
met de Vlaams-Nederlandse coproductie
"Off screen".

Dus in Vlaamse films zal er over het algemeen toch niet zo slecht geacteerd worden.

Zondag was er op één ook de Nederlandse film 'In Oranje'
Ik vond hem best leu om volgen.

Ravenklauw!
Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2007 16:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Tweeling vond ik echt een prachtige film. Heel goed gespeeld.

Ik omhels je met duizend armen is ook mooi, en weer verbijsterend goed gespeeld.

En dan heb je ook nog Blind. Die heb ik nog niet gezien, maar het lijkt me echt een hele goede film.

Trailer Smile

Oude Forumnaam: Fred Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 52 Sikkels

Sacha is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2007 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

De allernieuwst Nederlands film heb ik twee weken terug in de bioscoop gezien en ik moet zeggen het is nu mijn favoriet!

Alles is liefde!

Ik vond het z'n leuke film, op het eind moest ik bijna huilen Razz En prins Valentijn is echt onwijs sexy en romantisch op het laatst. Ow maar ik zal nog niets verklappen voor de mensen die er nog heen willen/ gaan.

Ik vind het echt een aanrader en lekker Nederlands, misschien komt het ook omdat ze veel in Amsterdam bij de Dam hebben gefilmt en omdat Sinterklaas erin zit maar toch.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 121 Sikkels

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2007 19:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alles is liefde is inderdaad heel erg leuk.

Maar dat kan ook niet stuk als deze film is gemaakt met het oog op Love Actually. Zelf houd ik niet van gevloek in films. In het begin wordt er lelijk gevloekt en later ook nog twee keer, geloof ik, maar dat was gelukkig alles. Het valt dus mee voor een Nederlandse film!

Voor ieder wat wils bij deze film. Allemaal verschillende mensen komen in dit verhaal samen. Dus als je de ene persoon niet zo interressant is, leef je gewoon mee met de ander. Keuze genoeg!
Valerio is helemaal niet mijn smaak, dus lette ik minder op hem. Ik vond Thomas Acda zo verschrikkelijk lief en romantisch!
Het was een romantische avond..

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2007 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou eigenlijk helemaal niet van nederlandse films, maar ik vind de leukste toch wel All stars en Shouf Shouf Habibi. Ik hou wel van dat grove. Maar echt goede films kan ik niet benoemen.

Mijn mega spoiler fanfic!
Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 14:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeetje! Die was ik gewoon vergeten! Surprised

Alles is Liefde is echt een fantastische film!
Goed gespeeld, leuke acteurs, en gewoon een grappig verhaal.
Echt een aanrader. Smile

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 14:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

De beste Nederlandse film vind ik toch echt wel Simon.

Simon vertelt het verhaal van de onwaarschijnlijke vriendschap tussen de Amsterdamse oerhetero en hasjdealer Simon en de schuchtere homofiele tandheelkundestudent Camiel. Tijdens een gezamenlijke vakantie in Thailand wordt de vriendschap ernstig op de proef gesteld, waarna de twee elkaar uit het oog verliezen. Als ze elkaar veertien jaar later toevallig weer tegenkomen, blijkt Simon ernstig ziek te zijn...
    In 1988 wordt de schuchtere homofiele student tandheelkunde Camiel aangereden door de jeep van Simon. Simon is een stoere vrije jongen met een klein hartje. Hasjdealer, oerhetero. Simon brengt Camiel naar de eerste hulp en een onwaarschijnlijke vriendschap ontstaat.
    Dit omdat Simon één en al gastvrijheid is en wel moet lachen om homo Camiel. Maar vooral komt het initiatief van Camiel, die gefascineerd raakt door het stoere wereldje van Simon. Simon doet allerlei dingen die hij, Camiel, niet durft. Simon heeft een vriendin, Sharon, die een bekende kickbokser is en een vriend, Marco, die onder de tattoos zit en zo mogelijk nog wilder is dan Simon.
    Getrakteerd door Simon gaat Camiel met de hele meute mee naar Thailand. Daar is hij eerst te gast op de filmset van een Amerikaanse Vietnam-film waar Simon zich als stuntcoördinator heeft opgeworpen. Vervolgens gaat Camiel naar een eiland waar de rest van het gezelschap is. Daar wordt zijn vriendschap met Simon ernstig op de proef gesteld, waarna de twee elkaar uit het oog verliezen.
    Veertien jaar later loopt hij Simon opnieuw tegen het lijf. Deze is inmiddels ernstig ziek, maar doet daar opvallend luchtig over, evenals over het voorval dat destijds tot hun scheiding leidde. Camiel, die inmiddels samenwoont met makelaar Bram, raakt weer in de ban van Simon. Hij sluit vriendschap met diens twintigjarige dochter Joy en haar vijftienjarige broertje Nelson. De twee kids zitten op het Vossius Gymnasium en praten in tegenstelling tot hun platte vader Amsterdam-Zuids.
    Camiel maakt van dichtbij mee hoe Simon en zijn naasten met zijn ziekte omgaan. Met name de kracht en humor die Simon in deze moeilijke periode laat zien, zullen op Camiel een onuitwisbare indruk achterlaten.

Prachtige film, en Cees Geel is ook een goede acteur, maar ik had nooit gedacht dat ik die film zo goed zou vinden.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 57 Sikkels
Woonplaats: Somewhere underneath the stars watching The Night Sky

TheNightSky is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk over het algemeen niet zo vaak naar Nederlandse films, meestal zie je eraan af dat het budget om een film in Nederland te maken veel kleiner is dan in Amerika, Engeland, Frankrijk etc.

Degene die ik wel ècht heel mooi vond, was Zwartboek.
Goed verhaal, goede acteurs.

Evie Black
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Evie Black is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben laatst naar Alles is liefde geweest en die film vond ik echt zoo goed echt mooi gemaakt goed geacteerd enzo Smile

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk er af en toe naar als er niets anders op tv is. Ik zou er nooit naar gaan kijken in de cinema ofzo. De laatste keer nu wel maar dat was een uitzondering, iemand die ik kende wilde ernaar gaan kijken en anders zat ik me toch maar te vervelen. Maar goed... Het is niet mijn favo genre al zijn sommige wel redelijk goed. De hel van Tange is goed. En Vermist ben ik onlangs dus met die vriendin gaan kijken, die is ook niet mis.
Oh ja, het zijn Vlaamse films. Nederlandse films heb ik nog nooit gezien omdat ik in Begië woon. Telt dat ook? XD

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
#Sabe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 164 Sikkels

#Sabe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 20:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sommige Nederlandse films vind ik wel goed, Johan vond ik erg goed bijvoorbeeld. Loverboy vond ik ook mooi. Oh, All Stars vind ik ook geweldig.
Ik ben ook wel benieuwd naar Alles is Liefde, die lijkt me erg leuk!
Het enige nadeel van Nederlandse films is dat ze soms nogal grof zijn, veel seks en gevloek enzo. Meestal stoor ik me er niet zo heel erg aan, maar soms is het gewoon té.

Lily Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 72 Sikkels

Lily Potter is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 17:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heeyy..
De enige Nl films die ik leuk vindt zijn Arrow Timboektoe, Afblijven, Kruimeltje, Schippers van de kameleon, Pietje Bell, En Zwartboek.

en de rest vind ik niks aan ik kijk voor de rest alleen maar engels talige films dat vind ik veel leuker hoe dat komt weet ik zelf ook niet Rolling Eyes

xx

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

#Sabe schreef:
Sommige Nederlandse films vind ik wel goed, Johan vond ik erg goed bijvoorbeeld. Loverboy vond ik ook mooi. Oh, All Stars vind ik ook geweldig.
Ik ben ook wel benieuwd naar Alles is Liefde, die lijkt me erg leuk!
Het enige nadeel van Nederlandse films is dat ze soms nogal grof zijn, veel seks en gevloek enzo. Meestal stoor ik me er niet zo heel erg aan, maar soms is het gewoon té.

Loverboy, met Monique van der Werff..Die is inderdaad ook erg mooi, wel zielig het einde.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp