Auteur |
Bericht |
krisie
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 17, 2007 16:27 |
 |
Ik geloof wel degelijk dat dit kan. Onze wetenschap staat al heel ver.
Maar hoe kan je dan zien waar de onzichtbaarheidsmantel ligt als alle lichtstralen worden omgebogen?
Ook vind ik dat men zo iets(als het af is natuurlijk) niet mag verkopen. Dit is gevaarlijk spul voor dieven, inbrekers, misdadigers,... Kijk maar wat er met 'het pistool' nu nog dagelijks gebeurd, en ver moet je hier niet voor zoeken, sla vandaag maar gewoon de krant eens open.
Of men zou hier iets op moeten vinden...
Ik zou zo'n dingen dus alleen geven aan politieagenten en de geheime dienst. |
|
|
  |
 |
krisie
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 15:33 |
 |
(Jarno zat jij vroeger ook niet op HP-D? )
Ja, maar is dat wel handig?
Voor warmte heb je al speciale apparatuur nodig(die geld kost), en geluid zal wel gaan, maar is ook niet zo nauwkeurig. |
|
|
  |
 |
Woody
6e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 16:52 |
 |
Ik geloof echt niet dat dit een echte onzichtbaarheidsmantel is. Toen ik de foto's zag in het begin van het topic dacht ik meteen aan iemand dat voor een doek staat, erwijl er licht op schijnt. Ik bedoel hiermee dus de projectering van iets op een wit doek dus ^^'. Ik zie het veel in mijn school bij Aardrijkskunde. Dan schijnen ze met een licht op dat doek, zodat er iets geprojecteerd word (zoals bij dia's) en als de leerkracht dan voor het doek gaat staan zie je ook het geprojecteerde op haar kledij staan. Dus ik denk niet dat hier geknoeid in met PS, maar dat ze gewoon voor een projectiedoek stonden toen de foto gemaakt werd ^^ |
|
|
  |
 |
Lollifant
3e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 19:54 |
 |
Ik geloof het niet, ik kan me niet voorstellen dat er zomaar ineens een deel van je lichaam zomaar foetsie is. |
|
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 20:04 |
 |
krisie schreef: | (Jarno zat jij vroeger ook niet op HP-D? )
Ja, maar is dat wel handig?
Voor warmte heb je al speciale apparatuur nodig(die geld kost), en geluid zal wel gaan, maar is ook niet zo nauwkeurig. |
Maar zo'n mantel zal zeker ook niet goedkoop zijn. Dus gaat die enkel gebruikt worden voor dingen te stelen die het waard zijn om met speciale apparatuur te beveiligen.
HP-D? Ken ik eigenlijk niet. Ik volg gewoon in school Wetenschappen-Wiskunde (8u). En mijn pa is ingenieur dus daar vang ik ook wel wat van op. |
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 21:52 |
 |
[quote="Jarno"]XilonaX schreef: | Ik sluit me aan bij mijn bovenposter, en wil er nog iets aan toevoegen (ben slechts een CM'er hoor)
Ik las net op de site (HPfreakz) dat er door middel van metaal het licht gedwongen zou worden af te wijken, zodat het licht niet op de mantel (waaraan het ijzer is gevestigd) zou vallen.
Alleen al natuurkundig zou dit niet kunnen. Als er geen licht op een voorwerp valt, dan wordt het zwart, niet onzichtbaar.
Dus als je zo'n dergelijk mantel aan zou trekken, dan zou je een zwarte aan hebben, geen doorzichtige
quote]
Eum nee. Als er geen licht opvalt wordt het zwart. Hier worden de lichtstralen omgebogen van achter de persoon, dus van de achtergrond en laten deze dan op de voorkant van de persoon vallen. Dat is wat ik denk dat er mee wordt bedoeld. Ik denk wel dat het kan hoor.
Een hologram werd 5jaar geleden nog als onmogelijk beschouwd maar nu bestaat het al. |
Aha, dus een soort van gezichtsbedrog?
Maar wat jij zegt is alsnog onmogelijk; licht straalt alle kanten op. Ook al worden er lichtstralen omgebogen, bij mooi weer is het licht van de zon zeer diffuus. Het straalt alle kanten op, dus die mantel kan lang niet alle stralen opvangen en ombuigen.. Lijkt mij logisch. |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
Bernou
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 29, 2007 9:58 |
 |
Oké, ik geloof niet dat dit kan, mijn eerste reactie is dan ook 'Goed photoshop werk'. Ik denk niet dat het mogelijk is om zoiets te maken. Het lijkt me onmogelijk, maar de wetenschap is al heel verder gevorderd vandaag de dag, dus het zal me niks verbazen als het waar is en als het dus wel degelijk mogelijk is. Ik geloof het pas echt als ik het met eigen ogen gezien heb in levensechte vorm. Nu denk ik nog steeds 'Goed photoshop werk' |
|
|
  |
 |
Femke.
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 01, 2007 15:29 |
 |
Ik geloof niet dat dat waar is. In feite kan het volgens mij ook niet. En als het echt zo was, dan was die man toch al miljonair en over ter werled op het nieuws geweest! |
|
|
  |
 |
WannabeSirius
2e jaars

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 01, 2007 16:48 |
 |
Dit is alles behalve Photoshop werk. De proefpersoon draagt een kledingstuk dat werkt als een soort "filmdoek". Dit "filmdoek" laat zien wat er achter de persoon gebeurt waardoor het lijkt als of je door diegene heen kijkt. Vanwege vervorming in het kledingstuk krijg je een vertekend beeld wat 100% onzichtbaarheid onmogelijk maakt, tot nog toe. Onopvallend blijven wordt met een geminiaturiseerd systeem daarentegen wel een stuk makkelijker.
Nadeel van dit alles is namelijk dat je een camera moet heben die continu opneemt en een projector wat het continu projecteert, beide moeten voorzien zijn van een energiebron en gezien we nog geen oneindige batterij hebben is de mobiliteit dus niet echt groot van dit systeem.
Maar het bestaat wel degelijk, al hoorde ik er het eerst van als Japanse uitvinding en geen Russische, wel mooi dat hij het patent heeft. |
|
|
  |
 |
Sauel
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 13:26 |
 |
[quote="Femke."]Ik geloof niet dat dat waar is. In feite kan het volgens mij ook niet. En als het echt zo was, dan was die man toch al miljonair en over ter werled op het nieuws geweest![/quote]
Klopt!.. dit bericht slaat nergens op |
|
|
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 18:33 |
 |
*Kickt topic omhoog*
In de KidsWeek stond dit bericht.
Lijkt me wel creepy, als ze dat op tanks gaan gebruiken. Je loopt over straat, bots je opeens tegen een onzichtbare auto op xD.
Al denk ik dat het (nog) niet zover is als ze in dat nieuwsbericht zeiden. Dat het nu alleen nog maar camoeflage is, en niet 'echt' onzichtbaar.
Wat ik me wel afvraag, hoe werkt zo'n mantel. Van de ene kant neemt hij op, aan de andere kant projecteert hij, oké. Maar hoe weet de mantel wat precíes de andere kant is. Want in kleding zitten vouwen. Heeft hij een soort ingebouwd navigatie-systeem, ofzo?
Ik weet het, ik ben vaag^^. |
Laatst aangepast door Wizardjuh op Vr Nov 16, 2007 18:43; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 18:41 |
 |
Mmm... ik weet het niet. Mijn eerste reactie was: Ja, de wetenschap is al erg ver, dus waarom niet.
Maar nu denk ik weer: Nee, je kan iets niet zomaar onzichtbaar maken.
Ik weet het gewoon niet, maar ik denk dat als het écht wat is het al wereldwijd bekent zou zijn, maar dit is niet het geval. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
PrincessLies
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 7:54 |
 |
Ik weet het niet hoor, ik heb ooit een filmpje van een vriend gezien, die dit effect met adobe after effects had gemaakt, en dat zag er ook zo uit. Maar misschien met lichtbuiging dat het wel kan, maar zeker niet in elk licht, lijkt mij dan. |
|
|
  |
 |
LETxTHEMxDANCE
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 23:04 |
 |
Eerst dacht ik echt aan photoshop, mr als je erover nadenkt is het niet een onzichtbaarheidsmantel he .
het is een jas die zich aanpast aan de omgeving achter zich .
Dus als je nu echt moderne technologie gebruikt, zou je mssch wel een reflectie van het beeld achter je op een mantel kunnen laten verschijnen.
K bedoel, we kunne met een fototoestel , gebeurde dingen vastnemen en dan zoveel opnieuw spele als we wille, da klinkt toch ook gestoord?
srry, vr mijn debiele uitleg, ik liet mij een beetje gaan  |
_________________ - My hopes are so high your kis might kill me - |
|
  |
 |
Madoperator
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 20:09 |
 |
Het is gewoon echt waar, er zijn 'robots' van niet eens een halve millimeter groot die je aderen kunnen leeghalen (Stond op Nu!), waarom dan geen camera's? Die zijn toch minder ingewikkeld dan dingetjes die andere dingen opvreten, 100% onzichtbaar lukt niet door de plooing van kleren enzo, maar iets van 75%-85% is ook al praktisch onzichtbaar tussen allerlei plantjes tijdens een oorlog. |
|
|
  |
 |
|