Auteur |
Bericht |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 18:32 |
 |
Ach ik vind de S.H.I.T. ook wel echt iets voor Hermelien. Ze mag er voor mij best mee doorgaan later, maar ik denk dat ze dan iets beter zal moeten sorteren welke huiselfen wél en juist niet geholpen willen worden.
Want veel van hen zijn helemaal niet eens blij om gered te worden, en zijn juist gelukkiger als ze met rust worden gelaten denk ik. xD Maar het is wel goed dat ze huiselfen helpt die echt slecht behandeld worden. Iemand moet voor ze opkomen. =D |
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 19:46 |
 |
fairy_princess schreef: | Ach ik vind de S.H.I.T. ook wel echt iets voor Hermelien. Ze mag er voor mij best mee doorgaan later, maar ik denk dat ze dan iets beter zal moeten sorteren welke huiselfen wél en juist niet geholpen willen worden.
Want veel van hen zijn helemaal niet eens blij om gered te worden, en zijn juist gelukkiger als ze met rust worden gelaten denk ik. xD Maar het is wel goed dat ze huiselfen helpt die echt slecht behandeld worden. Iemand moet voor ze opkomen. =D |
Helemaal mee eens. Sommige worden zo onbeschoft behandelt dat het wel goed is dat die spew er is maar aan de andere kant .. veel willen het niet eens, de elven dus. Voor de elven op Hogwarts is die spew helemaal niet nodig. |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 0:11 |
 |
Ik vind dat SPEW heel goed het karakter van Hermione laat blijken. Ze dringt haar idee van rechtvaardigheid op, ook aan heb die het "geen reet kan roesten" zoals Shirley dat zegt. xD
Maar het is heel leuk, en het maakt dat ze wel heel sympathiek over komt. En daadkrachtig, iets wat haar gedrag ten opzichte van de DA weer meer verklaart. Go SPEW! *yeah* |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 11:38 |
 |
Voor huiselfen die slecht worden behandelt is het natuurlijk een goed iniatief. Het is alleen verspilde tijd van Hermelien, aangezien er geen enkele huiself (met Dobby in het boek als uitzondering) die het wil. En je kan zo'n elf moeilijk pushen om weg te gaan of geld te geven, als ze dat niet willen. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 11:42 |
 |
Huiselfen hebben denk ik niks aan geld toch? Misschien wel aan kleren. Maar kijk ze moeten gewoon niet slecht behandeld te worden. Ze heten niet voor niets HUISelfen, dus ze horen wel thuis bij de mensen. Alleen hoeven ze niet perse te werken, maar kunnen wel mee helpen in huis. In ruil daarvoor bied een familie onderdak en kleren. |
|
|
  |
 |
Bacchus
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 11:47 |
 |
LuCos schreef: | Huiselfen hebben denk ik niks aan geld toch? Misschien wel aan kleren. Maar kijk ze moeten gewoon niet slecht behandeld te worden. Ze heten niet voor niets HUISelfen, dus ze horen wel thuis bij de mensen. Alleen hoeven ze niet perse te werken, maar kunnen wel mee helpen in huis. In ruil daarvoor bied een familie onderdak en kleren. |
zo denk ik er ook over. huiselfen hebben niks aan geld
ze moeten deel uitmaken van de familie en gelukkig zijn |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 13:49 |
 |
Het gaat niet alleen om het loon maar ook om vakantiedagen en ik geloof verzekeringen enzo.
Ik geef toe dat als de elven dat zelf willen het moeten krijgen maar naar mijn idee willen de meeste dat niet. Voor diegene die dat wel willen is die SPEW weg goed alleen vind ik dat Hermione een beetje tever doordraaft met dat hele gedoe. |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 15:15 |
 |
Helen schreef: | Het gaat niet alleen om het loon maar ook om vakantiedagen en ik geloof verzekeringen enzo.
Ik geef toe dat als de elven dat zelf willen het moeten krijgen maar naar mijn idee willen de meeste dat niet. Voor diegene die dat wel willen is die SPEW weg goed alleen vind ik dat Hermione een beetje tever doordraaft met dat hele gedoe. |
Ja ze draaft ook wel te ver door. En op dingen als loon en verzekeringen enzo zitten huiselfen ook helemaal niet te wachten. xD
Ik zou het gewoon een goed punt vinden als ze huiselfen red zoals Dobby toen hij bij de Malfidussen werkte. Hij werd echt gewoon heel slecht behandeld daar, dus ik denk dat ze beter haar energie in zulke gevallen kan steken, als in loon/vakantiedagen enzovoort. |
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 15:17 |
 |
Bacchus schreef: | LuCos schreef: | Huiselfen hebben denk ik niks aan geld toch? Misschien wel aan kleren. Maar kijk ze moeten gewoon niet slecht behandeld te worden. Ze heten niet voor niets HUISelfen, dus ze horen wel thuis bij de mensen. Alleen hoeven ze niet perse te werken, maar kunnen wel mee helpen in huis. In ruil daarvoor bied een familie onderdak en kleren. |
zo denk ik er ook over. huiselfen hebben niks aan geld
ze moeten deel uitmaken van de familie en gelukkig zijn |
Ze willen ook niet betaald worden dan sommige huiselven na. Ik denk dat er genoeg familie's zijn die graag iets voor een huiswelf willen doen. Maar ze zijn zelf er gewoon erg gelukkig mee. Kijk ze moeten onder mijn ogen niet zo behandeld worden hoe de familie Malfoy tegen Dobby doet. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 15:15 |
 |
Een mooie uiting van Hermione's karakter, maar ik denk niet dat ze ermee door zal gaan. Hopelijk gaat ze toch echt wat nuttigers doen met 'r leven  |
|
|
  |
 |
HP-Addict
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 17:07 |
 |
Ik vind dat ze er mee door moet gaan maar alleen om de huiselfen die onrechtvaardig worden behandeld te bevrijden. En die het zelf willen. Kijk maar naar Winky. Die behandeld zichzelf slechter nu ze vrij is. |
_________________ Imagination is more important than knowlegde. |
|
  |
 |
LadyBird
1e jaars

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 25, 2007 21:32 |
 |
Ik vind dat Hermelien wel een beetje gelijk heeft, maar soms draaft ze een beetje door... De S.H.I.T. is goed, maar ik vind dat alleen de elfen die kleding willen dragen, betaald willen worden, of vrij willen zijn, dan ook die vrijheid moeten krijgen... Ik bedoel, kijk naar Dobby: Citaat: | '...Dobby wil graag werken, maar hij wil kleren dragen en betaald worden, Dobby vind het fijn om vrij te zijn!'...'Dobby houdt van vrijheid, maar ook niet te veel. Hij houdt meer van werk.'... | Neem dan Winky: die ging compleet over de rooie toen ze vrijgemaakt werd!  |
_________________ *Animal Instinct*
Where Ever The Wind Blows... |
|
  |
 |
loutje
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
Woonplaats: ver weg van hier ,maar toch lekker knusjes in zijn armen.(hihi)
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 16:53 |
 |
ik vind dat ze het alleen moet doen vr degene die slecht behandeld worden gelijk dobby ,
maar ik vind s.h.i.t zo'n leuk deel uit de boeken, dat hermelien ermee doorzet en ron en harry zo geirriteerd zijn , moest er vaak hardop mee lachen
go hermy  |
|
|
  |
 |
Glamorgana
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 10:17 |
 |
Ik vind wel dat de huis-elfen netjes behandeld zouden moeten worden. En regelmatig beloond voor hun werk. |
|
|
  |
 |
|