Auteur |
Bericht |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 01, 2006 15:06 |
 |
Ik heb men filmen net uitgeleend aan m'n nicht, dus zal ik ff moeten wachten om ze te bekijken, maar dat van Zalazar Zwadderich, ik dacht het ergens in het boek gelzen te hebben dat het zijn hoofd was. Dat van Goderic Griffoendor vind ik goed opemerkt! (ik had zelfs de leeuwen niet opgemerkt )
gr. |
|
|
  |
 |
terryboot
2e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 19:10 |
 |
dit is in het nederlands vertaald het menu in de lekke ketel:
DIT BEVIND ZICH OP
DE WEGISWEG
DE
LEKKE KETEL
Heeft vandaag de volgende specialiteiten:
Geroosterd zwijn ( 1 galjoen)
Wild pastei ( 2 galjoenen)
Ingelegde paling ( 1 galjoen)
Steak and kidney pie (hartige taart met niertjes en rundvlees) ( 2 galjoenen)
Alle gerechten zijn hier te zien.
De volgende : aardepels, toast, marmelade, groenten
ps. op de weg is weg staat in de eerste film een bord met daarop
netelwijn: voor alle elementen
op deze site: http://www.dargate.com/236_auction/236_images/1060.jpg
het teken staat dat in het griffoendor leerlingenkamer op het behang zit.
om een slak in een theepot te transformeren moet je per onderdeel iets transformeren. Bij een slak is eht:
het schild word het kopje zelf
de ogen worden het tuitje van de kop
een de slak zelf word het handvat
in film 2 als je de whimping willow ziet dan zie je daar achter de soorten grafheuvels uit film 3.
o over dat standbeeld waarschijnlijk is het hem zeker omdat hij de grote zaal met de griffoendor toren in z° n hand heeft. |
_________________ Geen adelaar is meer veilig, want de raaf komt eraan
wijsheid zonder grens is ieders liefste wens,
ravenklauw |
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 01, 2007 17:53 |
 |
Whahahha,, xD.. Nou ik eraan denk..
Ik kijk super graag naar de film''s van HP en steeds ondek ik iets ^^
Ik had ontdekt dat Harry in deel 1, bij het feestmaal...haast onthoofde henk. Dan zegt Hermelien iets van.. 'Haast onthooft, hoe kun je nou haast onthooft zijn?!' en dan jaa... Dan draait harry met zijn ogen !
Weet het is iets onnuttigs maar dat was me pas opgevallen  |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 17:10 |
 |
Ik heb de DVD (deel 5) vluchtig gezien en het viel me op dat het iets anders was dan de bioscoopversie. Iig het stukje dat ze aan de keukentafel zaten.
Bij de biosversie zegt Harry:
"If Voldemort is building up an army, than I want to fight"
En op de DVD zegt hij, als ik me niet vergis, zoeits als:
"If Voldemort is charging up an army, than I want to fight"
Ik ben niet zeker van "charging" maar ik weet wel dat het geen "building" is |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 20, 2007 17:06 |
 |
Het valt me op dat dit vaak gebeurd. Dan herrinner ik me een film in de bios net even wat anders of met een extra scene en die staat er dan op de DVD niet bij. Eigenlijk wel vreemd vind ik. Je zou verwachten dat ze de biosfilm hetzelfde houden als de DVD film. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 23:50 |
 |
@Helen op de dvd zegt hij "raising up". Het is inderdaad raar dat ze dat verandert hebben.
Bij film 5 viel mij op een gegeven moment ook op dat er een keer aan een tafel tegenover Hermelien een jongen zit. Een jongen met redelijk lang blond haar. Je ziet hem even in beeld verschijnen. Hij is dus een Gryffindor want hij zit aan de tafel. Dit is trouwens in de scene net voordat Trelawney weg gestuurd word. Als je dan later kijkt op het pleintje waar Trelawney staat, dan zie je dezelfde jongen weer staan. Alleen deze keer is het een Huffelpuf. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 22, 2007 10:27 |
 |
O, ja, Raising up kan idd ook wel. Ik wist dat het wat anders was dan de biosfilm.
Zou het net zo als met de 1e film zijn dat er twee van gemaakt zijn?
Ik heb de film nog niet weer gezien maar ik zal eens op die blonde jongen letten.
Er zullen vast nog wel meer opmerkelijke dingen zijn.  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 22, 2007 14:45 |
 |
Even mijn vorige bericht verbeteren. De jongen zit aan tafel voordat Anderling en Omber een discussie hebben, en later staat hij bij de paal als Trelawney weg gaat. Als het goed is dan is het dezelfde persoon.
Het valt mij trouwens ook op dat er gigantisch veel Ravenklauwers in de film zitten. Dat viel mij eerder ook al op, maar nu helemaal. Je ziet bijna meer Ravenklauwers als Gryffindors. En dat valt mij echt niet op omdat ik zelf wat met Ravenklauw heb. Er zijn gewoon opeens opmerkelijk veel Ravi's. ^^
Ook heb ik opgemerkt dat op een gegeven moment staat Neville bij de foto van de Order. Dan heeft hij het met Harry over zijn ouders. Je ziet dan zijn ouders bewegen op de foto. Maar Mad-eye Moody die erachter staat die staat helemaal stil. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Lilly_W
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 28, 2007 15:29 |
 |
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.. dus hopelijk geen double post ^^;
Maar wat me opviel was dat ze in de derde film nooit vertellen hoe Sirius nou eigenlijk is ontsnapt uit Azkaban beetje stom XD. |
|
|
  |
 |
lauie
2e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 11, 2007 22:04 |
 |
Ik weet niet of dat dit er al bij staat, zo ja doe dan maar weg hoor,
maar, ik weet niet of het de bedoeling is dat het niet klopt, of dat het juist wél klopt, maar in film 5, Ootp, tijdens het gevecht in die rare kamer, waarbij sirius en harry vechten tegen lucius malfidus en nog een dooddoener, vuurt hij spreuken af op hen, maar eigenlijk kan hij toch nog geen spreuken afvuren zonder ze luid op te zeggen, hij zegt wel expelliarmus, als hij malfoy raakt maar voor de rest zegt hij de spreuken niet luidop? is dit een fout of niet?
oh ja en nog iets, als hij die expelliarmus luid zegt op wat vuurt hij die spreuk af, wat is dat ding dat malfoy in zijn andere hand heeft? het is toch niets gevaarlijks ofzo want hij heef zijn toverstok in zijn andere hand? |
_________________ 'Waar mijn schat is, zal ook mijn hart zijn...'
Laatst aangepast door lauie op Di Dec 11, 2007 22:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 11, 2007 22:09 |
 |
lauie schreef: | Ik weet niet of dat dit er al bij staat, zo ja doe dan maar weg hoor,
maar, ik weet niet of het de bedoeling is dat het niet klopt, of dat het juist wél klopt, maar in film 5, Ootp, tijdens het gevecht in die rare kamer, waarbij sirius en harry vechten tegen lucius malfidus en nog een dooddoener, vuurt hij spreuken af op hen, maar eigenlijk kan hij toch nog geen spreuken afvuren zonder ze luid op te zeggen, hij zegt wel expelliarmus, als hij malfoy raakt maar voor de rest zegt hij de spreuken niet luidop? is dit een fout of niet? |
Hij kan het inderdaad op dat moment nog niet, het kan zijn dat door het gevecht die nadruk niet meer wordt gelegd op de woorden, maar op het gevecht zelf, waardoor je de spreuken niet meer hoort.
Maar in het beginsel is het wel een foutje ja. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 18:18 |
 |
Woehoe ... away met het spoilerverbod.
Ok, dit is, moet ik eerlijk toegeven, niet iets dat ik heb opgemerkt maar ik kreeg dit in mijn mailbox.
At 1 hr, 47 mins into the GOF, after DD catches HP returning from the
pensieve scene. Look on the shelf next to DD's shoulder when he says "I've searched and searched..." There is a model of a pyramid with a sphere and line through the middle, matching exactly the DH symbol.
Vertaling (zo goed als)
op 1 uur en 47 minuten van GoF, nadad Perkamentus Harry uit de hersenpan heeft gehaald moet je naar de plank, naast Perkamentus' schouder kijken als hij zegt "ik heb gezocht en gezocht..." Er staat daar een model van een pyramide met een bol en een lijn in het midden. Het lijkt precies op het simbool van de D.H (weet het NL woord niet)
Ik heb het nagekeken en het klopt idd. Hij loopt er zelfs naartoe. Moet je zelf maar eens kijken. |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 18:20 |
 |
@Helen Relieken van de Dood heet het boek, dus dat is ook meteen de vertaling van Deathly Hallows.
Volgens mij was dit iemand ook wel eens opgevallen. Toen het teken net uitkwam, want ik heb het ook eerder gelezen en er later op gelet. Het is inderdaad bijna hetzelfde teken. Misschien dan wel een kleine knipoog naar boek 7. |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 18:38 |
 |
Witch_Eva schreef: | @Helen Relieken van de Dood heet het boek, dus dat is ook meteen de vertaling van Deathly Hallows.
Volgens mij was dit iemand ook wel eens opgevallen. Toen het teken net uitkwam, want ik heb het ook eerder gelezen en er later op gelet. Het is inderdaad bijna hetzelfde teken. Misschien dan wel een kleine knipoog naar boek 7. |
Wel opmerkelijk dat het overeen komt, als het inderdaad een knipoogje is, is het echt de knipoog van Rowling haarzelf, want alleen zij wist het misschien toen al wat de Relieken waren en hoe de teken eruit zag. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 19:17 |
 |
Witch_Eva schreef: | @Helen Relieken van de Dood heet het boek, dus dat is ook meteen de vertaling van Deathly Hallows.
Dit is al eerder op dit forum te sprake gekomen, zelfs voor het uitkomen van het boek. Ik weet niet meer wie het was, maar het kwam te sprake nadat de kaft was vrijgegeven. Dus het zal wel in dat topic staan, ga dadelijk wel even kijken. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
|