Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Maakt Geld gelukkig? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Maakt geld gelukkig?

Ja, tuurlijk, hoe meer hoe beter
4%
 4%  [ 3 ]
ja, tot op zekere hoogte
78%
 78%  [ 50 ]
Nee
14%
 14%  [ 9 ]
Ik weet het niet
3%
 3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Auteur Bericht
miss marlies radcliffe
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 163 Sikkels

miss marlies radcliffe is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2007 9:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

het maakt wel wat gelukkig maar lang niet alles je kunt vriendschap niet kopen en liefde ook niet jammer genoeg. Maar je kunt wel zoveel kopen als je wilt alles wat je ook maar wat leuk vindt!

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 101 Sikkels

Kyron is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 22:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was vroeger een persoon die het hardste zou zeggen dat geld gelukkig maakt! Maar tegenwoordig ben ik helemaal van mening veranderd, ik ben zeer gelukig geworden. Tegenwoordig heb ik dus iets van, geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een beetje makkelijker om gelukkig te zijn, (als je onder geluk verstaat "alles hebben en krijgen wat je maar wilt")

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 784 Sikkels

Bellatrix_Zwarts is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 0:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sommigen zeggen misschien wel dat geld niet gelukkig maakt, maar ik denk dat in zeker zin geld dat toch doet..

Je kan wel gelukkig zijn met een vriend of weet ik veel zoveel andere dingen,

Maar van liefde kan je niet leven, van liefde kan je ook geen eten kopen of een huis? Dus geld is en zal altijd en belangrijke (misschien niet altijd zo grote) rol hebben in het leven van een mens.

Okay, perhaps we don't win each game,
    But we don't hide in shame.

It's time for some Slythpride!
Profiel bekijkenStuur privébericht
PrincessLies
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 66 Sikkels

PrincessLies is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 9:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beetje lastig iets, het vraag stuk 'maakt geld gelukkig?'
Wat ik erover vindt, is dat als je geen geld hebt, dan kan je ongelukkig zijn. Maar of je dan met geld gelijk ongelukkig bent? Ik denk dat het wel kan.
Maar téveel geld wordt je denk ik niet gelukkig van.
Mijn beeld van gelukkig is gewoon dat ik dingen kan doen die ik leuk vind, of ik daar nou voor moet sparen of niet.
Ik denk dat als je overal geld voor hebt, en je alles maar kan kopen, dat je er niet echt blij mee bent.
Als ik bijvoorbeeld een dure console wil kopen, bv een Wii ofzo, ik noem maar wat, en als ik daar heel lang voor moet sparen, en ik heb hem dan eindelijk, ben ik echt heel erg blij ermee. En ik denk dat dat niet zo is als je er practisch toch een stuk of 10 kan kopen.

Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat geld wel gelukkig maakt. Als je geld genoeg hebt, hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Maar geld alleen maakt niet gelukkig. Je kunt nog zo rijk zijn, maar als je geen liefde kunt geven/krijgen van anderen dan denk ik niet dat je echt gelukkig kunt zijn.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel.
Het is ook zo, want als je niks hebt, hoe gelukkig ben je dan? Niet zo, he? Als je op straat leeft, tussen het vuil en niets of niemand hebt, dan kan ik me niet inbeelden dat je gelukkig bent. Hetzelfde met alles hebben, want als je je alles kan veroorloven, zit er geen greintje spanning meer in je leven. Kijk maar naar Britney Spears en dergelijke. Zo mensen weten niet meer wat ze met hun geld moeten doen, ze kennen geen kicks meer... dus gaan ze experimenteren met drugs of zo... Als je dat gelukkig noemt...
Ik heb ooit ergens gelezen: Het verlangen is meer waard dan het bezit, iets wat ik zelf ondervonden heb.

Stefanovic
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Stefanovic is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat geld tot op zekere hoogte gelukkig maakt. Je hebt het in principe nodig om te kunnen overleven. Dus je moet er onderdak, eten en drinken van kopen. De primaire dingen om te overleven dus. Maar toch zijn er genoeg andere dingen waar geen geld voor nodig is waar je gelukkig van wordt.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gestemd op 'Ja, tot op zekere hoogte'.

Ik ben compléét tegen de stelling dat geld NIET gelukkig maakt: hoe kan je nu gelukkig zijn als je de hele tijd moet denken aan je geldzorgen en echt iedere cent moet omdraaien?

Ik denk wel dat ik liever geen miljonair ben als ik daarvoor vrienden, liefde, gezelligheid en alles wat daarbij hoort moet opgeven.

'Til we meet again, HPF'ers.
snapes_schatteke
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

snapes_schatteke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 23:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb gestemd weet ik niet want ik vind zo

geld maakt niet gelukkig maar het is wel makkelijk als je het hebt

loezz
Oude Forumnaam: loesjj 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

loezz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 11:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat geld voor een heel groot deel wel gelukkig maakt.
maar misschien meer onafhankelijk dan gelukkig.
je kunt nu veel dingen doen die je wilt.
je kunt er natuurlijk geen gezondheid mee kopen enzo, maar ik denk wel
dat je nu meer kans hebt op gezondheid zijn als je ziek bent en je hebt genoeg geld om een behandeling te betalen die een normaal mens niet betalen kan. En als ze zeggen dat je dan bijna geen vrienden hebt..
Als je vrienden had voordat je rijk werd en je dumpen omdat ze jaloers zijn en op je geld asen weet je gewoon dat ze het niet waar zijn.
en al heb je vrienden die nep zijn. het zijn wel mensen waarmee je sociaal kan doen. dus je bent niet zo eenzaam. misschien een beetje belachelijk:P maar dat is hoe ik erover denk. o en ik vind ook dat mensen die rijk zijn wel eens armen mogen helpen die niet alles kunnen doen/krijgen wat ze willen!!

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 12:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel HEEEEEEEEEEL fijn om er veel van te hebben, en alles kunt kopen wat je hartje begeerd.
Maar het is ook belangrijk dat je gelukkig bent met andere dingen en mensen, zoals je familie en vrienden. Al heb je nog zo veel geld, als je geen mensen om je heen hebt van wie je houd, heb je er nog niks aan.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jip hier over had ik gisteren nog een gesprek over gehad met een klas genoot die zei tegen me dat ze zoveel geld wilde hebben dat ze nooit meer in een horeca bedrijf hoefde te werken ect.
Kijk dat hoef niet voor mij, 4 dagen per week werken is fijn ( en dan niet in een horeca bedrijf waar ik nu mee bezig ben! Evil or Very Mad ). Nee een rustig baantje en simpel gemakkelijk rond komen en hier en daar wat dingen voor je zelf te kunnen kopen. En misschien als het kan 1 of twee keer per jaar op vakantie te kunnen gaan. Dat is fijn. Het hoef niet luxe en dure onzin. Maar gewoon dat je geen stress ofzo heb over te weinig geld.
Toen ik dit verhaal in het één groot uit leg gaf, was ze wel een beetje van gedachten veranderd. Wat heb je eraan als je zoveel geld heb en je er niet weet wat je er mee zal kunnen gaan doen?

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp