Auteur |
Bericht |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 9:30 |
 |
OK ik ben dus echt niet op schema maar ik ben nu aan het eind van 3 en ik had een paar dingen die vragen bij me opriepen.
Het eerste op bladzijde 248 (geloof ik)
Zijn ze bij hagrid in huis en hagrid is zo over zijn toeren om scheurbek enzo en dan breekt de kan, hermelien pakt dan een nieuwe maar waarom repareert ze hem dan niet met toverkracht.( ok dan was schurfie nooit gevonden maar toch)
en dan de tweede
remus was zijn toverdrank vergeten, maar in het boek word gezegd dat het een week van tevoren moet en dat het dan effect heeft. Sneep zegt dat hij nog even een beker ging brengen maar dat heeft toch geen nut meer het was toch al te laat. Ik denk gewoon dat het een excuus was (of voor jk een reden dat hij er was) |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 10:25 |
 |
nirphania schreef: | OK ik ben dus echt niet op schema maar ik ben nu aan het eind van 3 en ik had een paar dingen die vragen bij me opriepen.
Het eerste op bladzijde 248 (geloof ik)
Zijn ze bij hagrid in huis en hagrid is zo over zijn toeren om scheurbek enzo en dan breekt de kan, hermelien pakt dan een nieuwe maar waarom repareert ze hem dan niet met toverkracht.( ok dan was schurfie nooit gevonden maar toch) |
Ik denk dat het zo is gedaan vanwege Schurfie. Als Schurfie daar niet was, dan had Rowling zeker geschreven dat ze hem repareerde.
nirphania schreef: | en dan de tweede
remus was zijn toverdrank vergeten, maar in het boek word gezegd dat het een week van tevoren moet en dat het dan effect heeft. Sneep zegt dat hij nog even een beker ging brengen maar dat heeft toch geen nut meer het was toch al te laat. Ik denk gewoon dat het een excuus was (of voor jk een reden dat hij er was) |
Was het niet dat Remus die hele week de drank moest nemen? Dan had het nog wel nut. Als het niet zo was, dan is Sneep niet aardig tegen Remus, maar eigenlijk zijn we niet anders gewend. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 28, 2007 14:29 |
 |
nirphania schreef: |
en dan de tweede
Dat was mij ook al opgevallen maar ik denk dat het inderdaad zo is dat je het de hele week zou moeten innemen, anders zou het een fout in het boek zijn. Ik denk niet dat het een excuus was voor Sneep om er te zijn, want als Lupos de drank wel had ingenomen dan zou hij nooit zijn veranderd in een weerwolf. Dus ik denk dat Lupos het echt wel vergeten was en dat Sneep dus de waarheid sprak op dat moment. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Firegreen
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 16:05 |
 |
Hoofdstuk: 11
Bladzijde: 211 (VS Versie)
Onderwerp: Waarop Lilly en James betrapt zijn.
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban schreef: | Harry didn't have a clear idea of how he had maangaed to get back into the Honeydukes cellar, trough the the tunnel, and into the castle once more. All he know was that the return trip seemed to take no time at all, and theat he hardly noticed what he was doing, because his head was still pounding with the conversation he had just heard.
Why had nobody ever told him? Dumbledore, Hargrid, Mr. Weasley, Cornelius ever mentioned the fact that Harry's parents had died because their best friend had betrayed him? |
Ik snap niet waarop Harry's ouders betrapt zijn. |
_________________ To be or not to be, that's the question. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 16:07 |
 |
Firegreen schreef: | Hoofdstuk: 11
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban schreef: | Harry didn't have a clear idea of how he had maangaed to get back into the Honeydukes cellar, trough the the tunnel, and into the castle once more. All he know was that the return trip seemed to take no time at all, and theat he hardly noticed what he was doing, because his head was still pounding with the conversation he had just heard.
Why had nobody ever told him? Dumbledore, Hargrid, Mr. Weasley, Cornelius ever mentioned the fact that Harry's parents had died because their best friend had betrayed him? |
betrayed betekent verraden. Er staat dat harry geen idee had dat hun beste vriend hen verraden had. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Firegreen
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 16:10 |
 |
missme98 schreef: | Firegreen schreef: | Hoofdstuk: 11
betrayed betekent verraden. Er staat dat harry geen idee had dat hun beste vriend hen verraden had. |
Wat stom. Ik heb het zelfs nog opgezocht in het woordenboek. Maar waarom zijn ze veraden. Die reden mis ik. |
_________________ To be or not to be, that's the question. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 16:10 |
 |
Firegreen schreef: | missme98 schreef: | Firegreen schreef: | Hoofdstuk: 11
Wat stom. Ik heb het zelfs nog opgezocht in het woordenboek. Maar waarom zijn ze veraden. Die reden mis ik. |
Harry dacht toen nog dat sirius hun had verraden aan voldemort. Die zou hun gehimhouder zijn en hun verblijfplaats verraden hebben. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 6:01 |
 |
Waarom ze verraden zijn? Voldemort moest weten waar Harry en zijn ouders woonde, omdat hij van de profetie had gehoord. Hij wist dus dat hij Harry moest doden om zelf verder te kunnen leven en daarom is hij op zoek gegaan naar de geheimhouder van de Potters. Jammer genoeg was dat Pippeling en die heeft hij echt niet te veel moeten martelen om de waarheid te weten te komen. Het kan ook zijn dat hij de info vrijwillig aan Voldy heeft aangeboden. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Mainoumi
1e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 8:36 |
 |
Ik heb een vraag over die tijdverdrijver (of hoe noemt dat ding).
Wanneer Hermelien de tijd 3 uren doet terugdraaien, kunnen ze eigenlijk de toekomst veranderen ... maar hoe klopt het dan met de tijd.
Je kan toch moeilijk de tijd van iedereen bevriezen?
Bvb. Als ze om 9u 2 lesuren heeft. Eerst volgt ze les met Harry tot 10u.
Dan draait ze terug tot 9u en volgt de andere les. Maar als ze dan "terugkomt" zou het voor de anderen wel al 11u moeten zijn en voor haar 10u  |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 8:46 |
 |
Mainoumi schreef: | Ik heb een vraag over die tijdverdrijver (of hoe noemt dat ding).
Wanneer Hermelien de tijd 3 uren doet terugdraaien, kunnen ze eigenlijk de toekomst veranderen ... maar hoe klopt het dan met de tijd.
Dan draait ze terug tot 9u en volgt de andere les. Maar als ze dan "terugkomt" zou het voor de anderen wel al 11u moeten zijn en voor haar 10u  |
nee. Hermelien volgt 1 les, met harr en ron. Op hetzelfde tijdstip (voor hun) volgt ze ook de andere les. Daardoor lopen daarna de tijden gelijk. Alleen voor hermelien veranderd het dus. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
-Ginny
Dreuzel

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 25, 2007 12:10 |
 |
Mainoumi schreef: | Ik heb een vraag over die tijdverdrijver (of hoe noemt dat ding).
Het is zegmaar in één nanoseconde voor de normale mensen, 3 uur voor Hermelien. Daarom moet ze zorgen dat ze na die 3 uur weer op dezelfde plek staat, want dan gaat de 'gewone' tijd weer verder. Get it?  |
_________________ Any other world, any other time |
|
  |
 |
|