Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Jouw Favoriete Hoofdstuk Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 21:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vertel hier welk hoofdstuk je het beste vond van het laatste boek en als het even kan ook waarom.

Hier nog een overzicht van de hoofdstukken:

1. De Heer van het Duister regeert
2. In Memoriam
3. De Aftocht van de Duffelingen
4. De Zeven Potters
5. Gevallen Strijder
6. De Grauwel met de Pyjama
7. Het Testament van Albus Perkamentus
8. De Bruiloft
9. Een Schuilplaats
10. Knijsters Verhaal
11. De Omkoop
12. Toverkracht is Macht
13. De Registratiecommissie van Dreuzeltelgen
14. De Dief
15. De Wraak van de Kobold
16. Goderics Eind
17. Mathilda's Geheim
18. Het Leven en de Leugens van Albus Perkamentus
19. De Zilveren Hinde
20. Xenofilus Leeflang
21. Het Verhaal van de Drie Gebroeders
22. De Relieken van de Dood
23. Villa Malfidus
24. De Toverstokkenmaker
25. Huize De Schelp
26. Goudgrijp
27. De Laatste Bergplaats
28. De Vermiste Spiegel
29. Het Verloren Diadeem
30. Het Vertrek van Severus Sneep
31. De Slag om Zweinstein
32. De Zegevlier
33. Het Verhaal van de Prins
34.Terug in het Bos
35. Het Station
36. Het Zwakke Punt in het Plan
37. Negentien Jaar Later

Ik ga zelf voor Hoofdstuk 33: Het Verhaal van de Prins. Dit is echt een hoofdstuk om van te smullen, het bevat zoveel nuttige en leuke informatie, en het is zo goed geschreven. Geweldig.

'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 23:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriete hoofdstuk is ook Het Verhaal van de Prins.
Bij sommmige stukken moest ik gewoon bijna huilen. Ik vind het echt zo mooi geschreven. Aan het eind van het hoofdstuk voelde ik me..Tsja ik weet niet..Een soort van opgelucht, omdat ik ineens veel over Severus wist. Ik vond het echt mooi.

Mijn 2e favoriet is De Zeven Potters. Het begint echt als een hilarisch hoofdstuk, met die wisseldrank enzo..En het eindigt toch wel heel triest.

Op 3 staat dan toch 19 jaar later, omdat ik het wel leuk vond om zo te lezen, zodat ik toch nog een goed gevoel over de afloop had. Een beetje onorigineel met dat 'James' en 'Lily', maar verder wel een goed hoofdstuk op zich. Het gaf me ook een goed gevoel, ik had het echt afgesloten, net zoals bij Het Verhaal van de Prins.

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 6:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. De Heer van het Duister regeert: Het speelt zich af in Malfoy Manor. <3 En mijn favorite personages zitten erbij.

19. De Zilveren Hinde:
Hier zien we Snape's Hinde voor het eerst. En hij, ook al laat het het niet merken, toch iets goed voor Harry doet.

23. Villa Malfidus: *Gilt* Malfoy love!! <3 Zecht dat genoeg? Very Happy

36. Het Zwakke Punt in het Plan: Ik denk dat het hier was dat Narcissa Harry moet onderzoken en dan roept dat hij dood is. Dat bewijst dat Narcissa ergens een hart heeft. Al niet voor Harry maar dan wel voor haar familie.

37. Negentien Jaar Later: Een blik op de toekomst is altijd goed. En Draco, zijn vrouw en Scorpius komen erin. <3

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 9:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Stipt op nummer 1 >> Terug in het bos. Heel mooi stukje van Harry en met de steen. Dat zijn ouders en Sirius en Remus weer terugkomen, en dat hij weet dat hij dood moet gaan. Heel mooi geschreven door JKR.

nummer 2 >> Het verhaal van de Drie Gebroeders >> Eigenlijk de hoofdstukken hier omheen ook. Ik vond het namelijk geweldig dat Harry in Luna's kamer stond, en in Luna's huis. Ik heb volgens mij nog nooit zo geSQUEE't xD

Nummer 3 >> Het Verloren Diadeem >> SQUEEE veel Luna weer dit keer, en we komen eindelijk te weten hoe de Ravenklauw leerlingenkamer eruit ziet. xD Veel informatie over Ravenklauw in een hoofdstuk. Hoe mooi. Angel

Nummer 4 >> Het verhaal van de Prins. Ja dit hoofdstuk was ook wel leuk. Ik heb alleen weinig met Snape, maar het is wel leuk om te zien dat mijn Lily/Snape ship ergens toch nog klopte. xD

Nummer 5>>De Bruiloft >> Omdat het mijn eerste SQUEE moment was in het boek. Luna en haar vader in een keer. En Luna was echt gigantisch schattig daar. ^^

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

[/b] 1. Terug in het bos
met super stip op 1... zo mooi beschreven hoe harry zijn ouders etc tegenkomt (snik)

2. Het station
hmm goed hoofdstuk.. de zwakte van perkamentus wordt bloot gelegd en het complot wordt duidelijk..

[b] 3. Goderics eind

ik vind deze toch net iets beter dan het verhaal van de prins, maar dat komt vooral omdat harry het graf van zijn ouders bezoekt..

xx

Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is een hele moeilijke vraag, aangezien elk Hoofdstuk wel wat interessants over zich heen heeft ^^

Op nummer 1 staat voor mij: Het Verhaal van de Prins, mooi geschreven door Rowling en daarnaast krijgen we zoveel nuttige en leuke informatie over Snape. Daarnaast beschrijft Rowling de vriendschap tussen Lily en Snape op een hele mooie en interessante manier.

Op nummer 2 staat voor mij: Terug in het Bos, vanwege de steen en Harry. Hij ziet Lily, James, Sirius en Remus weer en dat beschrijft JK. werkelijk op een fantastisch mooie manier. Daarnaast weet hij in dit Hoofdstuk dat hij dood moet gaan.

Op nummer 3 staat voor mij: Het verloren Diadeem, we krijgen heel veel informatie over Ravenklauw en hoe de leerlingenkamer van Raaf eruit ziet. Daarnaast komt Luna er heel veel in voor xD

Op nummer 4 staat voor mij: De Slag om Zweinstein, de eindstrijd waar we zolang op hebben gewacht begint dan eindelijk. De strijd wordt door Rowling zo uitgebreid en interessant beschreven.

Op nummer 5 staat voor mij: De Bruiloft, we leren eindelijk Luna's vader kennen en ook Luna zien we veel in dit Hoofdstuk. Daarnaast krijgen we een schattige Luna en Hermione te zien ^^

Daarnaast vond ik het Hoofdstuk: Het Station een mooi Hoofdstuk, vanwege het feit dat we veel informatie krijgen over Dumbledore zelf en Harry. Daarnaast worden de zwaktes van Dumbledore blootgelegd. Eigenlijk vond ik elk Hoofdstuk uit Deathly Hallows/Reliëken van de Dood wel wat hebben xD.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Veer is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriete hoofdstuk is zonder twijfel 31. De Slag om Zweinstein
Ik vond het super dat iedereen samenkomt, en besluit om te vechten.

en dan ook het hoofdstuk waarin Harry aankomt op Zweinstein en iedereen komt toestromen, en dat Marcel Lubbermans een held wordt vond ik ook super leuk..
^.^

Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook een paar favo's:

(ze staan in chronologische volgorde, ik kan niet echt kiezen welke nou de allerberste is)

8. De Bruiloft En daar is Loena *yay* door dit boek ben ik absolute Loena fan geworden, en dit is een van de aanstichters. Loena op haar best **

10. Knijsters Verhaal mooi om te zien hoe Knijster "valt" voor Harry en hem toch helpt.

20. Xenofilus Leeflang
: beide zijn leuke hoofdstukken omdat Xeno ook wel raar kan zijn, ondanks dat hij onder enorme druk staat. Maar het echte moment was wel de kamer van Loena love dat was gewoon de toppunt love

33. Het Verhaal van de Prins: Eindelijk het ware verhaal achter Sneep. Hier komt heel veel informatie op je af, maar het is gewoon geweldig goed geschreven dat de informatie gewoon netjes en gemakkelijk verwerkt kan worden.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
harrypottermanga
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 44 Sikkels

harrypottermanga is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond terug in het bos echt een mooi hoofdstuk net als de slag om zweinstein en het verhaal van de prins

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond vooral Het verhaal van de prins het mooist. Eindelijk kom je te weten dat Snape goed was. En het verhaal met Lily. Ik heb zowat dat hele verhaal lopen huilen.

En terug in het bos hier moest ik ook erg huilen omdat Lily,Sirius,James,Remus weer terug komen en Harry 'doodgaat'.

Villa Malfidus Het is mooi beschreven en het is best wel spannend en Dobby Crying or Very sad

Daarbij hoort dan De toverstokkenmaker het feit dat Dobby hier echt dood is. Ik vond het zo zielig en ja ik moest weer huilen.

ik ben heel emotioneel hoor dus daarom huil ik veel en snel

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ht verhaal van de prins, vond ik het mooist. Eindelijk kom je de waarheid over Sneep te weten (alsof we dat al niet wisten) en hij is mijn lievelingspersonage. Hoe meer info over he hoe beter.

Mijn mega spoiler fanfic!
D@@n
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

D@@n is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriete hoofdstukken zijn Goderics Eind en Het verhaal van de Prins. Goderics Eind is heel mooi, omdat in dit hoofdstuk Harry terugkeert naar de plaats waar hij geboren is. Hier zie je ook hoe de ouders van Harry begraven zijn en waar hij heeft gewoond.

Het verhaal van de Prins legt eigenlijk alles rondom de affaire Sneep-Perkamentus uit. Dit was iets wat ik persoonlijk al heel lang wilde weten. Het leuke om te lezen was ook over hoe Sneep is opgegroeid en hoe hij verliefd is geraakt op Lily. Dit vind ik tevens ook de beste hoofdstukken uit het boek.

sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 22:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

10. Knijsters Verhaal

Het is wel mooi om het verhaal achter Regulus en Knijster te kennen, waarom Knijster Regulus zo aanbidt. En dat Knijster opeens zo omslaat. (misschien hoort dat ook bij 11, weet ik niet zo goed)

20. Xenofilus Leeflang
22. De Relieken van de Dood

Het verhaal van de Relieken vind ik erg interessant en je merkt hoeveel waarde Loena hecht aan haar vrienden.

24. De Toverstokkenmaker

Het einde van Dobby, zijn jarenlange trouw aan Harry is onvergetelijk... Moge hij rusten in vrede. Dit wordt volgens mij in dit hoofdstuk deels besproken.

31. De Slag om Zweinstein

Mooi om te lezen hoe alle Strijders, Orde-leden en bijna alle anderen op Zweinstein hun krachten bundelden en zo de toverwereld probeerden te bevrijden van Voldemort en zijn Dooddoeners.

33. Het Verhaal van de Prins

Mooi om het verhaal achter Sneeps 'slechte kant' te lezen. We weten nu hoe het zit, waarom Voldemort Lily wilde sparen. En Sneep hield van Lily en mede doordat zij getrouwd is met James haat hij Harry.

34.Terug in het Bos

Mooi hoofdstuk, zeker het moment dat Harry beseft dat de enige manier om de wereld te redden is om zelf te sterven. Vooral het moment dat zijn ouders, Sirius en Remus terugkeerden. En dat Harry zijn verontschuldigingen maakte aan Remus. Dat raakte me.

35. Het Station

Mooi hoe Perkamentus de laatste stukjes van de puzzel op hun plaats laat vallen. Hoe hij vertelde dat het niet erg is om te sterven raakte me. Mijn hond wordt komend voorjaar ingeslapen want ze trekt t niet meer, En dat maakt me er van bewust dat het ook niet erg is als ik mijn hond los laat. (ken het beestje 14 jaar)

36. Het Zwakke Punt in het Plan

Geweldig dat Voldemort door zijn eigen grove fout zijn eigen dood al heeft uitgestippeld zonder het zelf te weten. Het einde is spectaculair. Zeker wanneer Marcel Nagini doodde, zijn moment van grote glorie. Het had niet anders moeten zijn. En natuurlijk Bellatrix vermoord door Molly, had persoonlijk ook graag gezien dat Marcel het klusje zou klaren maar het was niet meer dan eerlijk om Molly de eer te geven waar ze al zo lang recht op heeft.

37. Negentien Jaar Later

Leuk om een klein stukje over de kinderen van een aantal te horen. De namen ben ik het niet helemaal mee eens maar iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes wat dat betreft. En wel mooi dat het een open einde is (naar mijn mening) want nu kunnen de fans nog verder fantaseren over hoe het Harry, zijn kinderen en de rest van de overlevende personen vergaat gedurende hun leven.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 22:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Het verhaal van de Prins: ik vind sneep super, heb altijd gezegt dat hij goed is, en was zeer fan van de snape/lily ship. Dit hoofdstuk staat met stip op 1.

2. het vertrek van severus sneep. De droge humor van anderling, prachtig.

3. het zwakke punt in het plan/slag om zweinstein (idee). Samen met de 7 potters op 3. mooi hoofdstuk, vooral als ze allemaal gaan omkleden nadat ze net veranderd waren. De slag om zweinstein vond ik ook super. Vooral als harry meer blijkt te weten dan voldemort, en hem gaat overtroeven. Prachtig.

HPF we will miss you.
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 de 7 potters, vanaf dat moment zat ik helemaal in het boek, ik vond het superspannend en goed geschreven.
2 de slag om Zweinstein, was heel erg spannend en je voelde echt hoe iedereen zich klaar maakte voor het gevecht.
3 het verhaal van de prins, Sneep heb ik altijd een fascinerend personage gevonden en ik dacht altijd dat hij goed was dus het is leuk om te lezen dat ik gelijk had, ook over zijn relatie met Lily.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp