Auteur |
Bericht |
Fandrel
5e jaars
Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 1:02 |
|
Pottergirl schreef: | Fandrel schreef: | aub niet die afgezaagde elves... Kikvors mannen!.... gwaaaaaaaaaaaaarrrrlgggggggghhhhhhhh... |
Uhm... Mag ik vragen waar dit over gaat? Want dit is volgens mij toch echt een Lord of the Rings-topic. |
Er was eens, een film genaamd ''The Hobbit'' gemaakt naar Bakshi's voorbeeld, maar de Boselfen waren kikvorsmannetjes geworden... Daar refereerde ik naar, maar waarschijnlijk omdat ik zo'n vriendelijke reply krijg, is men het vergeten of te onbekend, wat maar goed is *lacht naar mislukte Thranduil* wacht even misschien een plaatje zoeken.
Click!
op hem doelde ik... hehe Thranduil... ik hoop dat ik het verduidelijkt heb voor je nu. |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
|
|
Fandrel
5e jaars
Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 1:04 |
|
Hmm Faramir ja, Tolkien had em gemaakt .. zomaar ineens, maar Tolkien mocht Faramir wel dus hij bleef erin. (iets wat zeldzaam is, Tolkien had er een hand in om namen 100x te kunnen veranderen) |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 19:43 |
|
Ik zag net op Youtube een heel grappig filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=JnUvw1rzziE&mode=related&search=
Het filmpje gaat eigenlijk over hoe LOTR veel sneller had gekunt.
Ik vind de films heel mooi, ook al is er veel kritiek dat er veel is weggeknipt enzo vind ik ze toch heel erg goed gemaakt. Vooral the battles vind ik heel mooi. Ik moet nog steeds een keer de extended versies gaan kijken, heb ik de komende weken mooi tijd voor. Het boek bevat eigenlijk nog meer de sfeer van de middeleeuwen, vooral met de liedjes/gedichten. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
*Merenwen*
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 25, 2007 11:14 |
|
Oké, geweldig. Iemand heeft een veel te lange link gepost en nu is de hele pagina vervormd, whoot ,____,
Anyway, ik kwam hier om een zéér schattig filmpje van Elijah te posten. Dude, i love that guy :D Hahaha! Hij danst hier in een kinderprogramma en het is echt zo lachwekkend, ik kreeg er traantjes in me ogen van XD
Elijah Wood on Yo Gabba Gabba |
_________________ LET THEM EAT CAKE
qu'ils mangent de la brioche. |
|
|
|
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 03, 2007 10:56 |
|
Toen ik The Fellowship of the Ring zag was ik 9. En ik vond het fántastisch Mijn moeder had hem gekocht op video.
Toen ben ik samen met mn vader en broers naar The Two Towers in de bios geweest. Die was ook leuk
En toen The Return of the King uitkwam was ik al helemaal fan, en had ik samen met een vriendin voor ieder karakter uit de film een gebaar bedacht Daar ging ik dus met een groepje mensen heen.
Jammer genoeg zaten we helemaal vooraan. Iemand van dat groepje had een beetje overenthousiast gereserveert. Nou ja...de film was wel great!
Heb de films al wel een hele tijd niet meer gezien nu...
Shame on me! Ga vanaaf meteen The Fellowship of the Ring kijken
Btw: Hier nog een fantastisch filmpje
Let op Legolas en Aragorn "JaaaaaaH"
http://www.youtube.com/watch?v=4QAlt4Sfl7Q |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
eilonwy
4e jaars
Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 14:33 |
|
Dat filmpje is echt zooo briljant!! Heb m al 100 keer gezien en hij blijft briljant... idd vooral legolas en aragorn
Ehmm.. ik vind LotR echt een briljante verfilming..
Heb laatst de boeken gelezen, en die zijn natuurlijk ook geweldig, Tolkien is echt een meester..
En zeker weten, de films voegen heel erg veel toe aan je fantasie vind ik, in plaats van dat ze het verpesten..
Heb een paar vrienden die de films echt 300 keer gezien hebben, dus ik ben ook weer een beetje erger in die sfeer geraakt..
Heb laatst alle extended films gezien, en t is zooo briljant.. zeker als je eerst het boek hebt gelezen, dan is t zooo geweldig om het allemaal te zien! |
|
|
|
|
Yori87
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 30, 2007 15:17 |
|
Weet je wat nu erg is? Ik heb LOTR nog nooit gezien. Neem me al een tijdje voor om het boek te gaan lezen (staat op de plank thuis) maar het komt er steeds niet van. Daarom heb ik besloten de film toch maar te gaan kijken. Als het goed is ga ik morgen de film kijken, ben erg benieuwd en zal ook laten weten wat ik ervan vind. Is de film eigenlijk te doen als je boek niet gelezen hebt? Hebben jullie ook alleen maar de film gezien of hebben er ook mensen het boek gelezen? |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 30, 2007 16:46 |
|
Yori87 schreef: | Weet je wat nu erg is? Ik heb LOTR nog nooit gezien. Neem me al een tijdje voor om het boek te gaan lezen (staat op de plank thuis) maar het komt er steeds niet van. Daarom heb ik besloten de film toch maar te gaan kijken. Als het goed is ga ik morgen de film kijken, ben erg benieuwd en zal ook laten weten wat ik ervan vind. Is de film eigenlijk te doen als je boek niet gelezen hebt? Hebben jullie ook alleen maar de film gezien of hebben er ook mensen het boek gelezen? |
Ik ben ook begonnen met de films, al is het wel aan te raden om de films in de juiste volgorde te kijken. Ik keek eerst de 2e film, toen de 3e en als laast de 1e, en toen snapte ik het verhaal pas!
Het is goed te doen om de films te kijken zonder eerst de boeken te hebben gelezen! |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 01, 2007 19:53 |
|
Ik heb voor iedereen een uitdaging: noem je top 5 favoriete personages en zeg erbij waarom, + je top 5 van minst favo personages. Voor mij persoonlijk is dat een uitdaging omdat ik superveel personages prachtig vind. Mijn top 5 van favo:
1 Eowyn omdat ik me met haar kan vergelijken, ik heb me vaak net zoals zij gevoeld, ik vind haar een geweldig personage, ze is zo echt, zo sterk en toch zo kwetsbaar.
2 Faramir, de uitgestotene gehaat door zijn eigen vader, geliefd door zijn broer. Dankzij mijn eigen familie die mij uitgestoten heeft weet ik hoe hij zich voelt. Ik heb nog nooit met een fictief persoon zoveel medelijden gehad als met hem, ook in de boeken.
3 Aragorn, de leider, de koning en de held. Mooi personage, heel menselijk en toch ook niet dankzij zijn opvoeding van de elven.
4 Gandalf, de tovenaar, de wijze en de vechter. Mooi personage omdat hij nooit opgeeft, altijd zijn hart volgt en altijd sterk is en de mensen van wie hij houd beschermd.
5 Theoden/ Sam ik kan niet kiezen tussen deze 2 geweldige personages. Sam is de ultieme beste vriend, sleep Frodo overal doorheen, geeft je moed en liefde. Theoden is supersterk en toch gekweld door Saruman, waardoor hij zijn neefje en nichtje verwaardeloosd heeft maar hij maakt een hoop goed als hij naar Minas Tirith reid. Heb erg gehuild toen hij stierf.
5 minst favo personages:
1 Grima, ik hou niet van stalkers en verraders.
2 Saruman, verrader en gek
3 Sauron, corrupt en sluw, maar een moordenaar en slechterik
4 Denethor, vooral omdat hij zo evil was tegen zijn eigen kind Faramir, ik haatte hem echt zo sterk in de films en in de boeken.
5 Arwen, ondanks dat ik haar kracht respecteer heb ik gewoon erg weinig met dit personage. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
BoneDaddy
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 19:46 |
|
Aahh LOTR! Ben echt grote fan, heb de boeken echt al zoo vaak gelezen en de films ook al tig keer gezien:D
Mijn top 5:
1. Sam, hij is toch wel de grote held van het verhaal. Zonder Sam was het niet gelukt de ring te vernietigen. Ook was hij de enige die niet onder invloed was van de ring. Toch een prestatie
2. Aragorn, ook een absolute held, hij bleef maar moedig en vol hoop.
3. Arwen, al had ze in de film een grotere rol. Ik vind het verhaal van de elfen gewoon heel interessant.
4. Merijn & Pepijn, de kleinste lieden kunnen groot zijn. Zij hebben zoveel gepresteerd, ook in de Gouw. Zij hebben ook Saruman ten val gebracht echt cool
5. Eowyn, omdat zij gewoon stoer is. |
|
|
|
|
Emmeley
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 09, 2007 20:04 |
|
LOTR is echt zo goed!
Mijn top 5;
1.Frodo;; Hoewel ik hem soms erg haat in de film, blijft hij toch de leukste. Zijn ogen betoveren me, net als zijn lach en zijn acteer tallent in het huilen. Dan zit ik dus lekker mee te janken
2. Sam, zeker wel Sam. Samwise de Brave.
3. Ik denk Legolas, gewoon omdat hij knap is.
4. Eowyn, zij is zo stoer. Dat ze gewoon die kop van dat gore beest eraf hakt! Zeker hip!
5. Uhhm... Geen idee,... Ik denk,.. Shadowfax |
_________________ can't live without you« |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 09, 2007 21:56 |
|
Oooh leuk ik hou van lijstjes (: Hierbij mijn twee top-5-jes + toelichting ^^ Trouwens alweer een tijd geleden dat ik een LotR-film of -boek gezien/gelezen heb T_T
Top 5 Favoriete Personages
1. Legolas (lang over m'n nummer 1 na moeten denken maar hij blijft denk ik toch m'n favoriet <3 hij is gewoon lief en schattig en niet alleen omdat Orlando 'm speelt in de films, ook in de boeken is hij echt geweldig <333)
2. Faramir (geweldig personage, vooral in de boeken waar hij meer naar voren komt, erg interessant vooral door de verhouding met z'n vader en z'n broer)
3. Frodo (not your typical hero, maar echt een gaaf hoofdpersoon <3 ook dankzij Elijah Wood een van m'n favorieten)
4. Aragorn (gewoon de ongeslepen diamant van het verhaal die naarmate we dichter bij The Return of the King komen steeds meer koning begint te worden ^^)
5. Merry/Pippin (ik kan die twee niet los van elkaar zien, helemaal niet na de films xD ze zijn gewoon schattig als duo en geweldig en lief en cute en en en... : D)
Top 5 Minst Favoriete Personages
1. Tom Bombadil (gelukkig zat die niet in de film T_T wát een irritant gozertje zeg... alle stukken in het boek waar hij in voorkomt sla ik het liefst over xD)
2. Sackville-Bagginses (de vervelendste familie óóit, echt waar)
3. Gimli (vind hem vooral na de films heel irritant aangezien hij echt wordt afgeschilderd als de stereotype achterlijke rotkobold xD in de boeken vind ik hem al een stuk beter)
4. Elrond (vervelende arrogante elf, zogenaamd alwetend maar ik vond hem helemaal niet interessant ^^")
5. Arwen (het zit waarschijnlijk in de familie maar ook Arwens verhaallijn kon me niet boeien xD hoewel ik Liv Tyler wel een hele mooie actrice vind)
En nog een extra zelfbedacht Top-5-je (:
Top 5 Favoriete LotR-acteurs
1. Dominic Monaghan
2. Billy Boyd
3. Viggo Mortensen
4. Orlando Bloom
5. Elijah Wood
Eigenlijk mag je hier de top 5-volgorde wel weghalen want ze zijn gewoon allemaal awesome <333 De behind the scenes-dingetjes bij LotR zijn gewoon echt geweldig en super en they make me wanna be a part of it <333 Love it (: |
|
Imagination
2e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 14, 2007 11:29 |
|
Top 5 favo's:
1. Merry/Pippin: Ze zijn zó droog, en superdapper en lief en schattig en trouw en aaah gewoon de beste!
2. Aragorn: Ik vind dat hij heel goed speelt en superdapper is, vooral toen hij is zijn eentje naar het dodenrijk wou gaan. De beste koning.
3. Gimli!!: Oooh hij is ook zó grappig en droog: ''NOT THE BEARD!'' .. En voor een dwerg heeft hij zoveel kracht met die bijl van hem! En de conferstaties (schrijf je dat zo?) met Legolas zijn ook brilliant.
4. Faramir: Wat een lieve man. Ik vond het zo naar voor hem dat zijn vader hem zo behandelde, ik haat Denethor. Hij was ook heel dapper en hij wou sterven voor zijn land. *Snik* Aah..
5. Gandalf: Super personage. Ik wil zijn staf! |
_________________ Harry: I'm not weak!
Snape: Then PROVE it! |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 16, 2007 14:09 |
|
Wow ik heb gewoon LOTR gisteren gemist. Hij was gisteravond op Nederland 3. Een zender dat de Vlamingen onder ons dus ook kunnen ontvangen. Ik heb alleen het laatste kwartier/half uur kunnen kijken. Wel jammer want ik wist helemaal niet dat het erop kwam. Meestal zenden ze LOTR uit rond kerst. En meestal zenden ze alle 3 films achter elkaar uit. Dat doen ze deze keer trouwens niet. Vanavond komt deel 2 dus niet. Ik vond het trouwens wel leuker en beter dat LOTR met kerst uitgezonden werd en niet nu een keer. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 16, 2007 17:05 |
|
Ik heb gisteren wel een groot gedeelte van de film gezien. Ik vind het juist wel fijn dat ze het niet met kerst uitzenden. Ik heb dan wel andere dingen te doen. Ze zenden de films nu trouws ook op 22 december (deel 2) en op 1 januarie (deel 3) uit. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
|
|