Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat zou je doen met 1 miljoen? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
BoneDaddy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

BoneDaddy is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Emigreren naar Amerika en daar een bedrijfje opzetten. Mijn droom is om ooit in Amerika aan de bak te kunnen Very Happy

Profiel bekijkenStuur privébericht
Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals aangekaart: belastingen????
Tuurlijk zijn er die, maar de vraag is 'wat zou je doen met 1 miljoen?' Dan ga ik er bij mijn antwoord vanuit dat de belastingen daar al af zijn.

Het valt me op dat sommige mensen erg materialistisch denken: 'ik koop een grote villa' en dan? betaal je 800.000 en moet je je villa onderhouden, werken om gewoon je eten enzo te kunnen betalen, etc.
En de helft aan goede doelen geven? geloof je dat zelf? doe dan nobel en stop 5 jaar met werken om ergens in de rimboe aan de slag te gaan met de opbouw van stad ofzo.

Op de eerste plaats:
Me financieel gezien nooit meer zorgen maken.
Budget 250.000, 10.000 euro per jaar verdeeld over 12 maanden, bovenop een part-time salaris en geen hypotheekkosten. Dan kan je toch ten minste 25 jaar financieel onbezorgd leven!

Op de tweede plaats:
Jaarlijks meerdere leuke reisjes met leuke mensen maken.
Budget 500.000, 20.000 per jaar is 25 jaar leuk reizen

Op de derde plaats:
Een klein huisje kopen.
Budget 200.000, dat is genoeg voor een leuk huisje

Ten slotte:
Nog wat studeren.
Budget 50.000, genoeg om nog wat leuk te kunnen leren

Het spreiden van mijn geld en opbouwen van rente, maakt het ook mogelijk om op mijn gemak voor mijn oude dag te 'sparen'. Dus ook na die 25 jaar kan ik dan nog lekker leven. Ach ja... dromen...
Ik ga dus niet roepen dat ik geld geef aan goede doelen oid. Als ik parttime werk hou ik wel tijd over om zelf iets van vrijwilligers werk te doen.

Kort gezegd: Ik zou willen leven met zo min mogelijk (financiele, werk) verplichtingen, lekker relaxed.

We all Love HPF, don't we?
Avana
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 0 Sikkels

Avana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Kort gezegd: Ik zou willen leven met zo min mogelijk (financiele, werk) verplichtingen, lekker relaxed.

Helemaal mee eens!
Ik zou ook geen villa kopen. Ik woon hier al 17 jaar en het bevalt me nog steeds prima. Het is nu al groot genoeg en als zoonlief over een aantal jaar de deur uit is helemaal. Ik zou hoogstens wat geld reserveren om het huis op te knappen en meer in te richten naar mijn zin.

Ik zou zeker wel meer geld aan goede doelen geven en ook wat meer op vakantie (meer dan 1x per 10 jaar iig ^^) maar aangezien we het nu met minder dan 1.000 euro doen, houd ik vast nog wel wat over van Rudy's berekeningen xD

Griffmama xD
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow ik zie mensen hier hele plannen maken. xD Ik zou dus niet eens weten wat ik ermee zou moeten doen.

Gewoon je geen zorgen maken over rekeningen, en iets vaker iets voor mezelf kopen ook als daar geen reden voor is. Maar verder, ik zou ook niet een enorm huis kopen ofzo. Woon je daar in je eentje in je Villa waar 50 man in kunnen wonen. O.o Nee dat is gezellig, kuch.

Ik zou denk best een leuke auto kopen, maar verder niet echt iets bijzonders denk ik. Het komt er op neer dat, mocht ik een miljoen winnen, ik het wel van dag tot dag zou bekijken. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Rudy
True Dumbledore

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn post is geen heel plan... het is een realistisch, met-beide-benen-op-de-grond-idee van 'wat als'... In tegenstelling tot de vaak wilde ideeen die sommige mensen erop nahouden.

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 13:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rudy schreef:
Mijn post is geen heel plan... het is een realistisch, met-beide-benen-op-de-grond-idee van 'wat als'... In tegenstelling tot de vaak wilde ideeen die sommige mensen erop nahouden.

Misschien geen heel plan, maar ik bedoelde dus ook dat je er goed over na hebt gedacht. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mijzelf, ik ben helemaal geen planner, zeker niet op lange termijn. xD Ik ben daar heel slecht in, dus ik vond het gewoon kunstig dat je dat al zo in elkaar gezet hebt.

Zeker omdat het een situatie is waarvan het niet heel erg waarschijnlijk is dat hij zal voorkomen, voor zulke dingen maak ik helemaal al geen plannen. ^^" Het viel me gewoon op dat jij dat wel deed. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Rudy
True Dumbledore

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 13:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ow, nee hoor, dit heb ik ook eigenlijk net pas uit mijn mouw gehaald en ik wist niet dat dit erin zat. Het is een optelling van 5 minuten nadenken wat mij gelukkig zou maken... en dat is, zo min mogelijk verplichtingen.

Arjel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is wel een bedrag waar je behoorlijk veel leuke dingen mee zou kunnen doen. Ik denk dat het voor mij in de eerste plaats wel een leuk beetje zou zijn voor een toekomstige studie, het idee dat je financieel gezien wel voor een flink aantal jaren goed moet zitten, vind ik wel een gerustgesteld idee.

En wat nog meer... ach, er zijn zoveel dingen. Natuurlijk hoef ik niet meteen een dikke villa, maar als 1 miljoen toch op mijn pad terecht zou komen, wil ik er in de loop der jaren bijvoorbeeld wel een mooie boerderij van kopen, of een vrijstande woning in een rustige plaats. Ik droom namelijk al heel lang over zo'n woning en wat ik er mee zou kunnen doen.

Ik denk dat het een goede conclusie voor mijzelf is, dat ik met 1 miljoen een hoop dromen waar zou kunnen maken Smile

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp