Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Jouw Favoriete Hoofdstuk Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
San Riddle
Oude Forumnaam: Miss Sanniej Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

San Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik geloof dat ik een van de weinigen hier ben met deze hoofdstukken als lievelingshoofdstukken ):

Godrics Eind vind ik zo'n mooi hoofdstuk, ik denk dat het komt omdat ik hier heel erg naar had uitgekeken [a] Als ze het dorp bezoeken en het 'oorlogsmonument' tegenkomen en daarna op het kerkhof met de bijbelteksten op de stenen. En het feit dat het kerstavond is maakt het allemaal nog wat mooier <33

De Zilvere Hinde vind ik ook zo gaaf. Echt heel erg spannend en met het vernietigen van het eerste Gruzielement en dat Ron terugkomt en al.

En natuurlijk net als de meesten:
Terug in het bos omdat het daar een soort van 'explodeert' allemaal. Harry's ouders, Sier en Reem in het bos was zo mooi en da hij zichzelf uiteindelijk overgaf aan Voldy en alle Dooddoeners enzo erbij. Ge-wel-dig (:

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

hpgek12 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 10:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

De slag om zweinstein Vond het vanaf dit hoofdstuk echt zo spannend. Het was leuk om Zweinstein en al die bekenden weer terug te zien. Hier beginnen ze ook met vechten en kwam er echt actie in!

Het verhaal van de Prins Dit vind ik echt 1 van de mooiste hoofdstukken. Om er dan achter te komen dat Sneep altijd aan de goede kant heeft gestaan enz. En om dan die mooie herinneringen te zien..gewoon prachtig!

Terug in het bos Vind ik sowieso ook een heel mooi hoofdstuk omdat Harry dan gewoon weet dat hij moest sterven, en hij dan ook gewoon het bos inloopt, zijn dood tegemoet, met zijn ouders, Sirius etc. om zich heen..echt heel mooi en zielig!

Profiel bekijkenStuur privébericht
anavrin
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

anavrin is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 11:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Terug in het Bos
Meest emotionele hoofdstuk uit het boek, hartverscheurend en hartverwarmend tegelijkertijd.

Het Verhaal van de Prins
Schept eindelijk de duidelijkheid waar we al zolang op wachtten en zet de absolute finale in.

Negentien jaar later
Het "Ze leefden nog lang en gelukkig"-gehalte druipt er vanaf, maar toch vind ik het een geslaagde epiloog. Hij geeft een paar dingen weg over de toekomst en laat toch nog ruimte voor interpretatie. Ik kan niet wachten tot die encyclopedie er komt Smile

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriet hoofdstuk is 'Het verhaal van de Prins', kort gevolgd door 'Het Station'.
Het verhaal van de Prins is gewoon een heel mooi hoofdstuk omdat het een toch in het verleden is. Het verleden van Sneep. Bovendien laat het duidelijk merken dat Perkamentus de poppenspeler is en zijn 2 belangrijkste poppen zijn Harry en Sneep.

Het station is gewoon een geweldig hoofdstuk omdat Harry hier nog eens met Perkamentus kan praten, en het duidelijk laat merken dat Perkamentus een man is met heel veel gebreken. Ook Voldemort die daar in het hoekje ligt te kermen als lelijke baby vind ik allemaal mooi. Het hele hoofdstuk is gewoon mooi beschreven.

Ravenklauw!
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 17:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Het Verhaal van de Prins
    Het is en blijft gewoon het beste geschreven hoofdstuk van Rowling ever. Ik hou van dit hoofdstuk. Hier kom je alles over Snape's ware aard te weten en hoe hij nu werkelijk tegenover Lily stond. Dat vind ik gewoon awesome. Ik vind het ook een heel emotioneel hoofdstuk. Prachtig hoofdstuk.

2. Terug in het Bos
    Ookal zo emotioneel. Harry die zijn dood tegemoet gaat en dan dat zijn ouders, Remus en Sirius er zo bij zijn. Gewoon geen woorden voor. De gevoelens waren zo machtig beschreven, en alles drong gewoon tot je door.

3. Knijsters Verhaal
    Knijster is hierin zo cute. Gewoon awesome dat hij besloot Harry te helpen. <3 Ik had het eigenlijk totaal niet zien aankomen (ik had het al gelezen in de Engelse, maar ik had het daar ook niet verwacht), maar ik vond het wel een aangename verassing. n_n

Magisch-Eendje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 133 Sikkels

Magisch-Eendje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 23:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

1: The Prince's Tale
Prachtig, eindelijk het verhaal van Snape te weten. Ik vond het zo mooi en ontroerend allemaal, precies als ik had gehoopt. Zijn liefde voor Lily fascineert me heel erg, en ik had al een vermoeden voordat ik het boek las. Ik was zo blij toen ik Lily's naam zag staan Very Happy
2: The Forest Again
Ook heel emotioneel, als Harry door het bos loopt met zijn ouders en Siruius en Remus bij zich en denkt dat hij zal sterven. Dat afscheid nemen, op een soort... onschuldige manier vond ik heel mooi.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

dream_wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

10. Knijsters Verhaal
Dit vind ik 1 van de mooiste stukken, ik kreeg gewoon een brok in mijn keel

17. Mathilda's Geheim
Hierbij kreeg ik het echt spaans benauwd, ik haatte Voldemort toen het ergste!!
Hoe kon die dat nou doen?
2 onschuldige mensen zonder toverstaf vermoorden

24. De Toverstokkenmaker
Het allerzieligste hoofdstuk (vind ik dan) ik kirjg nog steeds tranen in mijn ogen als ik lees dat dobby sterft

profke_frankie
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

profke_frankie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het verhaal van de prins

Vind ik gewoon mooi. Hoe alles wordt uitgelegt van hoe Sneep vroeger was. Echt mooi om te zien dat raakte me wel.

En dit is eigenlijk wel ongeveer het enigste

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 16:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow, dat is wel moeilijk, ik had wel meerdere hoofdstukken die ik erg mooi vond. Mijn top 3:

1. Terug in het bos
Aangezien dit eigenlijk het enige hoofdstuk in het boek was waar ik emotioneel werd, dus dat zegt al genoeg. xD Ik vond het gewoon zo mooi hoe hij zichzelf ging opofferen voor 'het grotere goed'.

2. Het zwakke punt in het plan
Helemaal het einde, en waar eigenlijk al jaren naartoe werd gewerkt. Ik vond het wel mooi gedaan op die manier. Sommige mensen hadden een spectaculair duel verwacht op het einde, maar eigenlijk vind ik dit veel beter. Als Harry zomaar had gewonnen in een duel tegen Voldemort, dan was dat niet echt realistisch geweest denk ik. Ook leuk hier dat Marcel nog even in de spotlights staat, en Knijster is ook geniaal hier. ^^

3. Godric's eind
Dit hoofdstuk had iets, vond ik. Gewoon hoe ze dat monument zien dat verandert, de graven bezoeken, en het huis van Lily en James terugzien. Mooi hoofdstuk gewoon. =)

Het slechste? De Epiloog! Duidelijk. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Emmalientje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 41 Sikkels

Emmalientje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

de bruiloft : spanning & mooi & humor.. geweldig!
en natuurlijk het verhaal van de prins.. echt super! Sneep een heel hoofdstuk lang... Cool

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Robbie-Davids is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 10:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

30. Het Vertrek van Severus Sneep

Ik vond het hoofdstuk voor 'de slag om zweinstein' echt wel het beste! Er moest heel veel geregeld worden en er kwam heel veel mensen Smile
verder vond ik het hoofdstuk waarin harry naar voldermort liep ook heel mooi Smile

Imagination
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Imagination is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 10:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het Verhaal van de Prins: Ik werd zo emotioneel van dat hoofdstuk, echt erg. Prachtig, dat we eindelijk weten van hoe en wat. Mijn gedachtes klopten!

De Slag om Zweinstein: Heel goed gedaan, ook een erg spannend hoofdstuk!

Terug in het Bos: In dit hoofdstuk was ik ook erg emotioneel, echt prachtig.

V
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 122 Sikkels

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 13:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Terug in het bos: mega spannend en emotioneel! Crying or Very sad

Het verhaal van de prins: een hele openbaring en veel schokmomenten.

De slag om Zweinstein: een echte strijd, ook heel spannend.

xMartine.
Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waauw, moeilijke keuze. Er zijn zo veel mooie hoofdstukken Surprised!
[niet in volgorde]

Negentien Jaar Later. Waauw, ik denk dat ik zonder dat hoofdstuk echt geen afgesloten gevoel zou hebben. Ik vind het zo schattig, sommigen vinden het overbodig, maar ik juist helemaal niet. =)

De Zilveren Hinde. Aaaw. Ron is my hero! Ik vind het echt zo stoer, de manier waarop hij terugkomt om Harry te helpen. De reactie van Hermelien is ook echt geweldig. (:

Het Verhaal Van De Prins. Ook zo geweldig, ik wist dat het erin zat, voordat ik ging lezen Angel, en ik zag er echt naar uit, want ik wou gewoon per se de juiste waarheid weten over Sneep. En die kregen we, en hoe. (:

De Slag Om Zweinstein. Ik kan niets anders zeggen dan: WAAUW.

En dan nog het stukje waarbij Ron en Hermelien ein-de-lijk zoenen, alleen weet ik niet meer welk hoofdstuk dat was. Razz

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

xMartine. schreef:
De Slag Om Zweinstein. Ik kan niets anders zeggen dan: WAAUW.

En dan nog het stukje waarbij Ron en Hermelien ein-de-lijk zoenen, alleen weet ik niet meer welk hoofdstuk dat was. Razz

Dat is dus in het hoofdstuk van "De Slag om Zweinstein". Dus blijkbaar vind je nu dat hoofdstuk nog beter nu je weet dat dit voorval ook in dat hoofdstuk gebeurde.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp