Auteur |
Bericht |
nymf.anna
4e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 21:23 |
 |
ik zou echt niet weten wat de info over hermeliens ouders is
ik vraag me ook af hoe jullie aan die info komen ik hang hier op harry potter freaks rond om de meer betroubaare fieten te lezen en soms maak ik een bericht op het form maar als ik lees over bvb de heks/tovenaar van de maand ken ik die niet eens want ik heb ze nog nooit in de boeken geleezen(de h/t).
ik zou niet weten wat de info over hermelien is maar als ik even zou mogen meepraten over die doop naamen het kan dat de ma van hermelien jane heet maar dat hoefd niet zo te zijn het kan overal vandaan komen van een oma of tante maar het kan ook van een echte doop komen maar ook er bij bedacht zijn door haar ouders |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 21:36 |
 |
@ Eva: Jane mag dan niet ouderwets klinken, maar in engeland is het wel een naam die al heel lang gebruikt wordt en is daar dus redelijk ouderwets, sommige namen blijven leuk. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
Patricia
The Ultimate HPFreak

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 10:46 |
 |
Ik vroeg me af, wat Hermione's ouders ervan vind dat ze tijdens de zomervakantie heel veel tijd met Ron en Harry doorbrengt.
Ze is elke vakantie wel in the Burrow te vinden, en dat terwijl ze eigenlijk alleen maar in de zomervakantie en de kerstvakantie bij haar ouders kan doorbrengen.
Mist ze haar ouders dan niet? |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 10:49 |
 |
Patricia89 schreef: | Ik vroeg me af, wat Hermione's ouders ervan vind dat ze tijdens de zomervakantie heel veel tijd met Ron en Harry doorbrengt.
Ze is elke vakantie wel in the Burrow te vinden, en dat terwijl ze eigenlijk alleen maar in de zomervakantie en de kerstvakantie bij haar ouders kan doorbrengen.
Mist ze haar ouders dan niet? |
Ja dat heb ik me dus ook al een paar keer afgevraagt. Waarom ze dus steeds bij de Weasley's is en niet eens een paar dagen met haar eigen ouders door brengt. In het eerste jaar was ze nog maar 12 jaar oud. Dan neem ik aan dat het moeilijk is om lang weg te zijn van je ouders. Je bent dan nog maar een kind. Maar toch gaat zij steeds vaker naar de Weasleys. Ze ziet haar eigen ouders nauwelijks meer. Ik vind het raar van haar, omdat ze blijkbaar dan niet haar ouders mist. En ik vind het raar van de ouders dat ze haar zomaar zolang laten logeren bij mensen die zij niet kennen. Ok in boek 2 hebben ze even kennis gemaakt, maar dan is het nog raar vind ik. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 11:10 |
 |
En het is ook, haar ouders zijn Dreuzels. Vertrouwen zij de tovenaarswereld dan zo? Ze lijken zich niet echt zorgen te maken om haar. Verder praat Hermelien toch nooit echt negatief over hen? Behalve die ene keer omdat ze haar tanden niet mocht veranderen met magie. Maar ik vind het dus ook raar. |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 12:37 |
 |
Genner schreef: | En het is ook, haar ouders zijn Dreuzels. Vertrouwen zij de tovenaarswereld dan zo? Ze lijken zich niet echt zorgen te maken om haar. Verder praat Hermelien toch nooit echt negatief over hen? Behalve die ene keer omdat ze haar tanden niet mocht veranderen met magie. Maar ik vind het dus ook raar. |
Ze vertrouwen Hermione zeker, ik denk dat Hermione een van de betrouwbaarste karakters uit het boek is. Dus als Hermione zich er geen zorgen om maakt, waarom zouden ze het dan zelf wel doen? Ze vertrouwen de tovenaarswereld, omdat ze ook vertrouwen in Hermione hebben. Daarnaast is de tovenaarswereld net veel gevaarlijker dan de dreuzelwereld. Ook daar zijn oorlogen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 12:49 |
 |
Chris. schreef: | Genner schreef: | En het is ook, haar ouders zijn Dreuzels. Vertrouwen zij de tovenaarswereld dan zo? Ze lijken zich niet echt zorgen te maken om haar. Verder praat Hermelien toch nooit echt negatief over hen? Behalve die ene keer omdat ze haar tanden niet mocht veranderen met magie. Maar ik vind het dus ook raar. |
Ze vertrouwen Hermione zeker, ik denk dat Hermione een van de betrouwbaarste karakters uit het boek is. Dus als Hermione zich er geen zorgen om maakt, waarom zouden ze het dan zelf wel doen? Ze vertrouwen de tovenaarswereld, omdat ze ook vertrouwen in Hermione hebben. Daarnaast is de tovenaarswereld net veel gevaarlijker dan de dreuzelwereld. Ook daar zijn oorlogen. |
Het heeft niet alleen met vertrouwen maken. Ik vind het geweldig voor Hermione dat haar ouders zo vertrouwen, maar het gaat er bij mij ook om dat ze haar ouders helemaal niet mist. Ze moet haar ouders toch wel een keer zien. Ze zit al op Hogwarts vanaf haar 12e, en ze ziet dan haar ouders gewoon niet vaak. Dat moet niet normaal zijn voor haar leeftijd. Je moet toch een keer een drang hebben om je ouders eens te zien. Dat doet ze ook wel, maar niet voor lang. Dat vind ik persoonlijk heel erg raar. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 12:54 |
 |
@Eva:
Ik reageerde meer op de vraag of de ouders van Hermione de tovenaarwereld zo vertrouwen, dan op het verhaal daarboven. Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat ze Hermione zovaak heel lang weg laten gaan. Dat ze naast dat ze haar naar Hogwarts sturen ook nog naar het Nest in de zomer sturen. Dat vind ik ook meer vreemd. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 13:20 |
 |
Witch_Eva schreef: | Chris. schreef: | Genner schreef: | En het is ook, haar ouders zijn Dreuzels. Vertrouwen zij de tovenaarswereld dan zo? Ze lijken zich niet echt zorgen te maken om haar. Verder praat Hermelien toch nooit echt negatief over hen? Behalve die ene keer omdat ze haar tanden niet mocht veranderen met magie. Maar ik vind het dus ook raar. |
Het heeft niet alleen met vertrouwen maken. Ik vind het geweldig voor Hermione dat haar ouders zo vertrouwen, maar het gaat er bij mij ook om dat ze haar ouders helemaal niet mist. Ze moet haar ouders toch wel een keer zien. Ze zit al op Hogwarts vanaf haar 12e, en ze ziet dan haar ouders gewoon niet vaak. Dat moet niet normaal zijn voor haar leeftijd. Je moet toch een keer een drang hebben om je ouders eens te zien. Dat doet ze ook wel, maar niet voor lang. Dat vind ik persoonlijk heel erg raar. |
Ik denk dat de ouders van hermelien het ook druk hebben. Ze zijn tandarts. De weken dat hermelien bij hen is, hebben zij vakantie. Maar daarna moeten zij gewoon weer aan het werk. Hoe leuk zal het voor hermelien zijn om alleen thuis te zijn?
Daarnaast leven ze ook in 2 verschillende werelden. Hermeline in de tovernaars wereld, waar zij haar vrienden en een soort van familie gevonden heeft. Met haar eigen wettenen regels. De ouders van hermelien werken, hebben een eigen bedrijf, en leven in een wereld zonder magie.
Maar aan de andere kant blijkt ook dat hermelien heel veel verteld aan haar ouders. Zoveel dat ze voorzorgsmaatregelen moest nemen om met harry en ron mee te kunnen in DH.
Plus het feit dat naar een internaat gaan, in engeland heel normaal is. De ouders van hermelien zullen daar ook op gezeten hebben, en vinden het heel normaal dat zij ook op een internaat zit. Plus, ze zullen blij zijn dat hermelien vrienden heeft waar ze heen kan, omdat ze geen broertjes en zusjes heeft, dus helemaal alleen is, als haar ouders werken. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 13:24 |
 |
Het maakt toch niet uit dat de ouders overdag werken? In de avond zijn ze normaal gesproken gewoon thuis. Hermione kan overdag gewoon naar Ron gaan, of naar andere vrienden. Of ze kan Harry en Ron bij haar thuis uit nodigen. Volgens mij is dit nooit gebeurt. Niet dat we dat zeker kunnen weten, we kijken normaal gesproken rond het oogpunt van Harry. Ron zou best bij Hermione thuis kunnen zijn geweest, maar als dit was gebeurt, hadden we het waarschijnlijk wel geweten.
Het gaat toch vooral om wat ze in de vakanties doet? Dat ze naar Hogwarts gaat is idd in Engeland wel normaal. Maar niet dat ze daarbuiten ook nog veel weg is. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 13:32 |
 |
Ja inderdaad ik ben het met Chris eens. Daarbij krijgen de leerlingen van Hogwarts ook vakantie met kerst en pasen enzo. Dus dan zouden haar ouders ook wel een paar dagen vrij zijn. Sowieso heeft iedereen recht op een paar dagen vrij van het werk. Ik neem dus aan dat het ook geld voor Hermione's ouders.
Het gaat er dus niet zo zeer om dat ze op een internaat zit, want dan is het logisch dat ze haar ouders niet vaak ziet. Niemand van Hogwarts ziet haar/zijn ouders veel. Alleen bij Hermione is het gewoon wel heel erg. |
|
  |
 |
Olivander©
Dreuzel

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 14:30 |
 |
Heremelien is de enige heb ik gelezen.
Daarom wordt zij in het 7e boek ook vervolgd doo voldemort.
Ze ( de dooddoeners ) denken dat ze toverbloed heeft getolen  |
_________________ Tegenwoordig niet alleen toverstokken maar ook
een nieuw bezemmerk:
0livander© Racebezem's |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 15:19 |
 |
Olivander© schreef: | Heremelien is de enige heb ik gelezen.
Daarom wordt zij in het 7e boek ook vervolgd doo voldemort.
Ze ( de dooddoeners ) denken dat ze toverbloed heeft getolen  |
Is het de bedoeling dat er hier geen touw aan vast te knopen is? Ik snap namelijk helemaal niks van wat je nu zegt. Hoezo heb je haar gelezen? Ik neem aan dat je de boeken hebt gelezen, maar ze zit in elk boek dus zo speciaal is het niet. Dat zij vervolgt word in boek 7 heeft niet zo heel veel met haar ouders en dus met dit topic te maken. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 15:38 |
 |
@Ik denk dat hij bedoelt dat we eigenlijk alleen Hermione van de familie kennen. Dat haar ouders niet bekend zijn en dat ze daarom niet achtervolgd worden. Maar voor de rest snap ik de post ook niet. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 16:59 |
 |
zo raar is het niet.
kijk,. zowiezo bouwt hermelien daar een vriendenkring op. Daarnaast gebeurd er altijd wel iets rond de kerst, waardoor ze of ervoor kiest om op school te blijven, of dat het niet veilig is om te gaan. En met pasen hebben ze vaak daarna toetsen. En drie maal raden wie daar allemaal tienen wil halen.
Daarnaast toen ik wat jonger was (tiener), ging ik van de 6 weken vakantie ook 3 weken uit logeren bij mijn peettante en peetoom. Ik was dus ongeveer 3 weken thuis. vandaar dat ik het niet zo vreemd vind. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
|