Auteur |
Bericht |
Regulus
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 11:10 |
 |
volgens mij vergeten we inderdaad Grindelwald. het stond zelfs op de chocokikkerkaartje van perkamentus. dat grindelwald de allerslechtste en machtigste tovenaar was.
zwaderich denk ik niet, die had gewoon een afkeer aan modderbloedjes, griffoendor en die andere waren ook erg goed en ze hadden samen zweinstein opgericht. dat zalazar dan nog een kamertje erin maakte vind ik niet bijzonder.
voldemort vind ik waarschijnlijker en ik denk dan ook dat die het is, de slechtse en machtigste tovenaar. grindelwald is dood maar anders was hij het denk ik |
_________________ 'Nee, ik heb hulp,' zei hij.' Er zijn Dooddoeners in de school.'"
'Ingenieus,' zei Perkamentus. 'Maar toch... neem me niet kwalijk dat ik het vraag... waar zijn ze dan?' Je lijkt me tamelijk alleen.' |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 11:18 |
 |
Ik persoonlijk denk ook Voldemort. Hij weet meer af van de Duistere Zijde dan wie dan ook, want hij hij heeft die Duistere Zijde zowat uigebreid met zijn dooddoeners en met heel wat Duistere magie. Hij is zelfs zo ver gevorderd in de Duistere Magie dat hij het aankan om meerdere Gruzielementen aan te maken, zeven dan nog wel. En hij is een uitstekende occulimens [of hoe dat ook heet^^].
Sneep is gewoon zeer slim wat Duistere Magie betreft, maar hij zal nooit zijn meester overtreffen.
En Zalazar was zoals Helen als zei gewoon lui.
WizardRA schreef: | Vergeten we dan niet Grindelwald? |
Grindelwald is heus niet de machtige Duistere tovenaar (geweest?).
Want Grindelwald werd verslagen door Perkamentus.
En Perkamentus en Voldemort waren zowat even machtige tovenaars. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 14:59 |
 |
Aller eerst is dit een goed forum. Omdat ik heel goed over na moet denken. Zalazar en Marten kun je niet echt goed met elkaar vergelijken.
Maar ik denk dat ik uiteindelijk voor Zalazar kies. Stel als Zalazar en Voldemort elkaar zouden tegen komen dan zou Marten veel eerbied hebben voor Zalazar, ook al lijkt het waarschijnlijk dat Marten sterker is in duistere magie. Zalazar zou de enige zijn voor wie Marten echt respect heeft, begin alseblieft niet over Albus.
Zalazar heeft de duistere magie zo'n beetje uitgevonden en is het grote idool voor elke dooddoener. Hij heeft zich als eerste afgescheiden van de tover gemeenschap omdat hij anders was, dat is precies wat Marten ook wil zijn. We weten veel meer over Marten en dan over Zalazar dus is hij duistere omdat zijn slechte praktijken niet aan het licht zijn gekomen.
De machtigste duisterste tovenaar is Zalazar omdat hij dezelfde krachten heeft alleen hij ze zo gebruikt dat niemand erachter komt. |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 15:05 |
 |
Ik zie Zalacher zwadderich als soort van Slakhoorn. Hij zal zo wel overeenkomsten hebben met Slakhoorn. En Voldemort is de machtigste tovenaar. Want hij was de schrik. En niemand durft zijn naam uit te spreken. Bij grindelwald durft iedereen wel z`n naam uit te spreken. Dus het zegt genoeg dat Voldemort meest gevreesd is. En Perkanmentus was de einigste persoon waar hij bang was. En Perkie heeft grindelwald verslagen. En Sneep is geen duitsere tovenaar. En het is niet bekend welke kant hij behoort. |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 15:23 |
 |
jurrian schreef: | Aller eerst is dit een goed forum. |
Dit is geen forum. Het forum is de algemene benaming voor het hele "complex". Dit is een topic/onderwerp, een onderdeel van een forum...
[Klinkt misschien heel betweterig of arrogant, maar ik wou eventuele misverstanden voorzien.]
jurrian schreef: | Stel als Zalazar en Voldemort elkaar zouden tegen komen dan zou Marten veel eerbied hebben voor Zalazar, ook al lijkt het waarschijnlijk dat Marten sterker is in duistere magie. Zalazar zou de enige zijn voor wie Marten echt respect heeft |
Maar Zalazar zou ook enorm veel respect hebben voor Voldemort. Want Voldemort heeft het werk van Zalazar verder gezet én verbeterd. Want Zalazar had niet eens dooddoeners die hem konden helpen, Zalazar had geen gruzielementen. Dus ik denk dat Zalazar meer respect zou tonen voor Voldemort, dan omgekeerd. Ook al is Zalazar het enige idool van Voldemort.
jurrian schreef: | Zalazar heeft de duistere magie zo'n beetje uitgevonden en is het grote idool voor elke dooddoener. |
Nee, Zalazar heeft de Duistere Magie niet uigevonden, die is er al eeuwig. Zalazar was gewoon geïnteresseerd en geïnspireerd in de Duistere Magie en heeft ze verspreid. Hij is zowat "de postbode van Duisternis"^^
En ook is Zalazar niet echt het grote idool van elke dooddoener. Voldemort is het idool van de dooddoeners. Want de dooddoeners zijn de aanhangers van Voldemort en helemaal niet de volgelingen van Zalazar. En daarbij weten de dooddoeners waarschijnlijk niet eens iets af van Zwadderich's duistere praktijken...
jurrian schreef: | Hij heeft zich als eerste afgescheiden van de tover gemeenschap omdat hij anders was, dat is precies wat Marten ook wil zijn. |
Ja, maar voor hij zich afscheidde van de tovergemeenschap, heeft hij zich er eerst aan toegevoegd! En dat was [voor hem] zijn grootste blunder. Hij kon ook een aparte toverschool gemaakt hebben voor enkel Zwarte Kunsten, zoals Klammfels...
Hij was het eens met de andere groepen om een school op te richten. Hij vond de mening van anderen belangrijk, behalve op het gebied van zuiver bloed. Terwijl Voldemort enkel zijn eigen mening belangrijk vind.
jurrian schreef: | We weten veel meer over Marten en dan over Zalazar dus is hij duistere omdat zijn slechte praktijken niet aan het licht zijn gekomen. |
Oh, ze zijn niet aan het licht gekomen?
Wiens idee was het om een geheime kamer te openen met een monster dat de school zou zuiveren van modderbloedjes? Dat van Zalazar. En door de legende een de reeks aanvallen [die waarbij Jenny en Ginny aangevallen zijn] zijn zijn werken wel degelijk bekend.
No schreef: | Ik zie Zalacher zwadderich als soort van Slakhoorn. |
Ik ook^^ |
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 15:57 |
 |
om eerst wil ik een verschil hebben tussen duister en machtig waar ik me in vergist heb. Ik vind Marten de duisterse en Zalazar de machtigste en als ik moest kiezen wie ik de duisterste machtigste tovenaar kies ik Zalazar.
het klopt wat No zegt Marten was/is bang voor Perkamentus en dat is meteen zijn zwakte. ik denk niet dat Zalazar ergens bang voor is.
No wil dat we Slakhoorn gaan vergelijken met Zalazar alsof het daarmee afgedaan is. Ja natuurlijk kunnen er veel overeenkomsten zijn maar dat is overal zo.
nu gaan we reageren op lupos freak, je hebt gelijk wat betreft dat forum en nee ik vind je niet betweterig maar slim.
Je zegt het zelf al hij had geen dooddoeners, hij had ze niet nodig hij deed alles alleen hij had de macht om de duistere dingen alleen te doen.
En natuurlijk had hij wel vrienden.
lupos freak schrijft:
Zalazar had geen gruzielementen. Dus ik denk dat Zalazar meer respect zou tonen voor Voldemort.
Dit is een cruciaal punt waar ik het niet eens ben. gruzielementen zijn erg duister en vind Voldemort daarom de duisterse. Gruzielementen zijn ook een ernstige zwakte daarom vind ik Zalazar de machtigste.
lupos freak schrijft:
''Hij vond de mening van anderen belangrijk, behalve op het gebied van zuiver bloed. Terwijl Voldemort enkel zijn eigen mening belangrijk vind.''
Je zegt het zelf Voldemort kan alleen zijn eigen mening waarderen op alle gebieden en is daarom minder machtig maar meer duisterder.
Iemand zoals Zalazar kon zich meer beeinvloeden laten gelden zonder geweld. Ja natuurlijk ook Marten maar minder hij heeft nooit een hoge functie bekleeed.
Niemand (behalve de tovenaar die bang zijn voor zijn macht) zou onder hem wil onder hem willen dienen.
Zoals jezelf al fijntjes uitlegde was de geheime kamer opgericht door Zalazar. Maar wie heeft hem geopent Jawel Martens herrinering in Ginny's lichaam. oke ik geef toe het is niet bekend is gekomen dat Voldemort hem heeft geopend, we houden het een gelijkspel
Ik hoop in het gevolg dat ik meer nadenk want dan kan jij er weer op in gaan, ja dat houd heyt leuk maar we blijven bezig.
En ik hoop van jou dat je niet dom achter No aanloopt. Zo kunnen we iedereen wel gaan vergelijken, zo blijven bezig, maar dat maakt het leuk |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 17:26 |
 |
jurrian schreef: | en nee ik vind je niet betweterig maar slim. |
Oh, dank u...
jurrian schreef: | Je zegt het zelf al hij had geen dooddoeners, hij had ze niet nodig hij deed alles alleen hij had de macht om de duistere dingen alleen te doen. |
Daar heb je wel gelijk in, maarrrr...
Voldemort kan niet anders dan zijn dooddoeners opdrachten te geven, want hij kan ook niet overal te gelijk zijn. En hij wil "het goede" zo vlug mogelijk uitroeien. Hij doet alles gewoon veel sneller met dooddoeners. Dus, da's toch slim én door de dooddoeners heeft hij ook een gevoel dat hij over hen beslist. Zoals hij Draco die opdracht gaf. En over iemand's lot beslissen, is dat dan geen bewijs van macht???
jurrian schreef: | Gruzielementen zijn ook een ernstige zwakte daarom vind ik Zalazar de machtigste. |
Gruzielementen, een zwakte???
Ik vind ze juist een bewijs van macht. Want om een gruzielementen te maken moet je jezelf in meerdere delen splijten en die pijn aankunnen, misschien kon Zalazar die pijn niet aan. En nu moeten de dooddoeners hem ook langer gehoorzamen, want als de ene gruzielement vernietigd is, mogen ze luisteren naar het volgende.
jurrian schreef: | En ik hoop van jou dat je niet dom achter No aanloopt. |
Sorry, hoor... maar op een forum is het de bedoeling om te discussieren en elkaars mening te respecteren...
[*vind weer van zichzelf dat hij een betweter is*] |
|
  |
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 18:42 |
 |
Ik ga ook voor Grindelwald. Hij is te erg in geheimen gehuld om niet ongelooflijk belangrijk te worden in het laatste deel.
Voor de andere twee, ik denk dat Voldemort boven Zwadderich zou komen op het lijstje. Zwadderich is cool en zo, maar wat heeft hij nou helemaal voor macht getoond? Een beetje lesgeven, een kamer bouwen en een grote slang fokken. Ik heb nergens gelezen dat Zwadderich de bijna-onsterfelijkheid had die Voldemort heeft, of dat hij een toverwereldwijde oorlog heeft ontketend, zoals Voldemort.
(Okee.. val me maar aan, ik heb zin om keihard te discussieren ) |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 17:21 |
 |
jurrian schreef: | om eerst wil ik een verschil hebben tussen duister en machtig waar ik me in vergist heb. Ik vind Marten de duisterse en Zalazar de machtigste en als ik moest kiezen wie ik de duisterste machtigste tovenaar kies ik Zalazar.
het klopt wat No zegt Marten was/is bang voor Perkamentus en dat is meteen zijn zwakte. ik denk niet dat Zalazar ergens bang voor is.
No wil dat we Slakhoorn gaan vergelijken met Zalazar alsof het daarmee afgedaan is. Ja natuurlijk kunnen er veel overeenkomsten zijn maar dat is overal zo.
nu gaan we reageren op lupos freak, je hebt gelijk wat betreft dat forum en nee ik vind je niet betweterig maar slim.
Je zegt het zelf al hij had geen dooddoeners, hij had ze niet nodig hij deed alles alleen hij had de macht om de duistere dingen alleen te doen.
En natuurlijk had hij wel vrienden.
lupos freak schrijft:
Zalazar had geen gruzielementen. Dus ik denk dat Zalazar meer respect zou tonen voor Voldemort.
Dit is een cruciaal punt waar ik het niet eens ben. gruzielementen zijn erg duister en vind Voldemort daarom de duisterse. Gruzielementen zijn ook een ernstige zwakte daarom vind ik Zalazar de machtigste.
lupos freak schrijft:
''Hij vond de mening van anderen belangrijk, behalve op het gebied van zuiver bloed. Terwijl Voldemort enkel zijn eigen mening belangrijk vind.''
Je zegt het zelf Voldemort kan alleen zijn eigen mening waarderen op alle gebieden en is daarom minder machtig maar meer duisterder.
Iemand zoals Zalazar kon zich meer beeinvloeden laten gelden zonder geweld. Ja natuurlijk ook Marten maar minder hij heeft nooit een hoge functie bekleeed.
Niemand (behalve de tovenaar die bang zijn voor zijn macht) zou onder hem wil onder hem willen dienen.
Zoals jezelf al fijntjes uitlegde was de geheime kamer opgericht door Zalazar. Maar wie heeft hem geopent Jawel Martens herrinering in Ginny's lichaam. oke ik geef toe het is niet bekend is gekomen dat Voldemort hem heeft geopend, we houden het een gelijkspel
Ik hoop in het gevolg dat ik meer nadenk want dan kan jij er weer op in gaan, ja dat houd heyt leuk maar we blijven bezig.
En ik hoop van jou dat je niet dom achter No aanloopt. Zo kunnen we iedereen wel gaan vergelijken, zo blijven bezig, maar dat maakt het leuk |
Dom achter mij aanlopen haha! Dit is een disscusie. En we horen elkaar ieder mening te respecteren. Als je niet mee eens bent is het juist een positieve punt toch. Dan kun je samen de waarheid formuleren.  |
|
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 15:18 |
 |
ja dat klopt dit is een discussie en respecteer ieders mening. Alleen jullie begrijpen het verkeerd wat ik bedoel.
Jij gaat opeens over iets heel anders beginnen theorie Slakhoorn en daarna zegt ''Lupos freak dat vind ik ook '' alsof het daarmee is afgedaan
Luposfreak dwaalde af van het werkelijke onderwerp dat bedoelde ik ermee |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 19:24 |
 |
jurrian schreef: | ja dat klopt dit is een discussie en respecteer ieders mening. Alleen jullie begrijpen het verkeerd wat ik bedoel.
Jij gaat opeens over iets heel anders beginnen theorie Slakhoorn en daarna zegt ''Lupos freak dat vind ik ook '' alsof het daarmee is afgedaan
Luposfreak dwaalde af van het werkelijke onderwerp dat bedoelde ik ermee |
Oke ik zei dat Zalacher Zwadderich misschien wel op Slakhoorn lijkt. Wat ik bedoel is dat ze misschien allebei dezelfde trekken hadden. Dezelfde eigenschappen hebben. Hoe ze zich gedragen. Daar lijkt hij misschien daarop. Snap je het ????  |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 21:47 |
 |
Ik denk niet dat je de aller magischte Duistere Tovenaar kan aanwijzen die in verschillende tijdperken hebben geleefd.
Zalazar (als hij al echt een Duistere Tovenaar was) was dat dan in de 10e, dat gewoon een complete andere tijd is dan nu.
Ook tussen Grindelwald en Voldemort kun je moeilijk verglijken, ondanks ze toch dicht bijelkaar liggen in de geschiedenis.
Iedere Duistere Tovenaar heeft een plan en wil die uitvoeren, maar elke plan vergt een andere aanpak, die dan gewoon Duister is.
Je kan beter kiezen wie de Duisterste Tovenaar van een gedeelte van de Geschiedenis is, dan de Duisterste van alle tijden. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
Finrod
Dreuzel

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 18, 2007 9:41 |
 |
Ik ga voor Voldemort, omdat hij de grenzen van de toverkunst verder verlegd heeft dan wie dan ook. Zalazar heeft Zweinstein en zo mee opgericht. Ik zie hem nooit zo ver gaan dan Voldemort |
_________________ There's a curse between us... |
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 20, 2007 16:55 |
 |
In de boeken wordt voldemort omschreven als de machtigste duistere tovenaar allertijden, en niet een keer maar herhaaldelijk, dus kan je er redelijk zeker vanuitgaan dat hij dat ook is... in de ogen van de toverbevolking.
van Zwadderich is het niet te zeggen hoe machtig hij in duistere magie. Hij was machtig, stichtte een school, sluwheid was zijn sterkste karaktereigenschap, hij sprak sisselspraak en had een sterke voorkeur voor volbloed tovernaars. dit zijn eigenschappen; ze zeggen niets over hoe duister hij wel of niet was. voor zover wij weten heeft hij een school opgericht, een beetje ruzie geschopt en is vertrokken. het enige waaaruit blijkt dat hij duister was, was dat hij een stiekem een basilisk in het kasteel opsloot, wat hem tot op zekere hoogte tot kindermoordenaar maakt. maar nergens staat dat hij daarvoor duistere magie gebruikt, laat staan dat hij sterk was in duistere magie. tuurlijk, de kans is groot, maar je kan het niet weten; het zijn puur aannames.
persoonlijk denk ik dat de Prospers erg machtige tovernaars waren met een veel hogere duisterheidspotentie van zwadderich. ook van hen kan je het niet zeker weten, maar machtig waren ze zeker, en je kan mij niet wijsmaken dat de zegevlier gemaakt is door een kerel die het licht heeft gezien.
de enige tovernaars waarvan het niet ontkent kán worden dat ze zowel duister als machtig zijn, zijn Grindewald en Voldemort. Perkamentus gebruik ik hier even als maatstaf: hij was duidelijk sterker dan grindewald, want hij wist in een duel van hem te winnen terwijl grindewald de zegevlier had.
maar ik meen me te herinneren dat perkamentus sterk betwijfelde of hij wel (zoveel) sterker was dan voldemort. in deel vijf waren hij en voldemort perfect aan elkaar gewaagd.
ik denk dat ik me dus toch maar aansluit bij de algemene mening dat voldemort de machtigste duistere tovenaar was. maar mocht iemand kunnen aantonen dat de Prospers krachtige duistere magie gebruikten bij hun experimenten, dan denk ik dat zij de titel verdienen. |
_________________ careful where you stand, my love...
carefull where you lay your hand...
|
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 20, 2007 17:03 |
 |
Ik vind dat je niet kunt vergelijken als er zoveel tijd tussen zit. Zalazar Zwadderich leefde duizend jaar geleden, Voldemort en Grindelwald (waarom staat die niet in de poll?) leven in de 20e eeuw. En je zult vast nog wel andere duistere tovenaars gehad hebben. Je kan het dus echt niet zeggen, volgens mij. |
  |
 |
|