Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Afreageren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Soms heb je zo'n moment dat je kwaad bent en echt alles kwijt wilt, je gewoon af wilt reageren.
Sommige mensen uiten hun gevoelens door alles van zich af te schrijven in een verhaal of gedicht, sommige mensen door te praten,...
Ik doe het door de muziek keihard te zetten en te beginnen dansen. Het klink misschien raar, maar ik kalmeer als ik alles van me af dans. Dan raak ik alle negetieve gevoelens even kwijt en stop ik al mijn energie in het dansen. Achteraf voel ik me dan ook veel beter.
Hebben jullie ook zo'n manier? Welke?

Ik hoop dat zo'n topic nog niet bestaat. Ik heb toch nog niets gevonden dat op dit topic lijkt. Wink

Valerie

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Geertjuhh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Geertjuhh is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou als ik me afreageer, gaat het vrij negatief. Vanochtend mijn zusje was zo erg. Gooi ik iets van een kaarshouder kapot van kerst. Maar meestal als ik me kwaad voel, trek ik me eigen terug. En wil ik ff alleen zijn enzo.

Dansen klinkt ook leuk om te doen. Haha, word men wel vrolijk.

jeehh eerste Laughing

Geertjuhh pet

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik iets van me wil afreageren, dan heb ik meestal zin om heel hard te lopen ofzo. Iets lichaamlijk doen, dat kan ook helpen zoals dansen dus. Als ik LO heb en we moeten lopen en ik voel me niet zo goed, dan ren ik meestal heel hard en dat helpt ook wel. Maar ik kan ook iets afreageren zonder te lopen of iets anders. Gewoon je gevoelens opschrijven of je emoties uiten aan iemand anders, je verhaal eens doen. Dat helpt meestal bij me en dat doe ik ook meestal. En anders kan ik ook gewoon naar harde muziek luisteren ofzo, dat kan ook helpen. ^^

I'll do anything for you.
xTophFan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 9 Sikkels

xTophFan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zet dan me muziek kei hard
De mensen om me heen negeren Wink

Van de week ookal gedaan
Het helpt wel

Moonslave
Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 364 Sikkels

Moonslave is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb altijd de neiging om super hard met deuren te gaan gooien als ik me wil afreageren. Maar dat probeer ik toch onder controle te houden, want dat kan wel eens een duur zaakje worden...

Meestal zet ik gewoon - zoals de meesten blijkbaar - lekker harde schreeuwerige muziek en ga ik er helemaal in op. Dan voel ik me meestal beter. Als dat niet lukt, help het meestal wel om met een kussen of een knuffel ergens tegenaan te kloppen.

Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 21:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik écht woedend ben, ben ik eerder het opvliegend typje ^^ Ik moet dan met een deur kunnen slaan, met iets gooien of tegen iets slaan. Zo heb ik -bijvoorbeeld- mijn gsm kapot gegooid of mijn vuisten helemaal opengeslagen *fluit* Maar het luchtte wel op? *angel*

Soms kan 't ook zijn dat ik zó woedend/machteloos ben, dat ik begin te wenen o_O Echt vreemd, maar goed XD.

RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 22:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben niet vaak kwaad, maar als ik het wel ben of gewoon slechte zin heb, dan ga ik meestal gewoon weg.
Dan trek ik me terug op mijn kamer of ik ga met mijn hond wandelen.
Maar heel soms, alleen als ik echt heel kwaad ben, gooi ik de deur dicht met een paar boze opmerkingen, ofzo.

magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 22:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik kwaad ben dan reageer ik me meestal af door even goed mijn mening te zeggen, weg te lopen en duidelijk te laten merken dat het me niet gaat, zoals de trap op bonken duur dichtslaan, een kreet slaken zo van die dingen, ... maar meestal als ik kwaad ben maak ik dat ik weg ben of als ik voel dat ik kwaad ga worden dan probeer ik iets te doen zodat ik mijn aandacht kan afleiden.

Maar nu doe ik aan boksen als sport dus daar kan ik me dan ook weer in uitleven!

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 22:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik kwaad ben, dan wordt ik gewoon chagrijnig. Ik reageer me af door kortaf te zijn (ook tegen mensen die er geen bal mee te maken hebben), en ook het bekende deuren smijten/spullen gooien. xD

Nu ben ik niet zo snel kwaad, iets waar ik overigens ook heel chagrijnig van word is als ik moe ben. Ik kan me ook dan echt niet inhouden, dan ben ik echt niet leuk. ^^"

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 0:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik me afreageer is dat gewoon zoals dat op dat moment passend is, als ik boos op iemand ben dan zeg ik dat. Als ik boos op mezelf ben, reageer ik dat meestal mopperend op mezelf af. Als ik boos op bijv. de regering of iets dergelijks ben, praat ik daarover met mijn vrienden of familie.. ik heb nooit van mijn hart een moordkuil gemaakt. Zo heb ik dat geleerd en daar ben ik heel blij mee.

Ik weet niet of iedereen daar altijd blij mee is, maar ik heb nooit klachten gehad.. dus het zal wel meevallen.
En als ik nou echt boos op iemand ben en die persoon kan ik op dat moment daar niet over aanspreken, dan kan ik dat wel verwerken door gewoon eventjes alleen te zijn en daarover na te denken of misschien zelfs wel eventjes een potje te gaan zitten janken (kan ook heel erg opluchten af en toe).

Abraxas
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 115 Sikkels

Abraxas is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

meestal als ik echt heel boos op iemand ben maar dan ook echt boos dan mep ik er op los xP
verder als ik gewoon boos ben op mn ma of pa zet ik meestal muziek aan en begin ik mee te schreeuwen , soms is mijn mega grote konijnen knuffol de dupe en begin ik die te rammen =O

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 11:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Shirley. schreef:
Als ik kwaad ben, dan wordt ik gewoon chagrijnig. Ik reageer me af door kortaf te zijn (ook tegen mensen die er geen bal mee te maken hebben), en ook het bekende deuren smijten/spullen gooien. xD

Nu ben ik niet zo snel kwaad, iets waar ik overigens ook heel chagrijnig van word is als ik moe ben. Ik kan me ook dan echt niet inhouden, dan ben ik echt niet leuk. ^^"

Dat heb ik dus ook. Áls ik kwaad ben, en dan moet je het erg bont hebben gemaakt ga ik iig tegen jou* tekeer doormiddel van sarcasme.
En ik reageer ook bot tegen iedereen die er niks mee te maken heeft, maar dus alleen als ik écht héél erg kwaad ben.

Verder als ik gewoon boos ben ga ik tv kijken of opruimen ofzo en dan hardhandig.

*de jou is niet op jou persoonlijk hoor.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben iemand die zich afreageerd met woorden. Ik ga niet een kussen pakken en erop slaan, nee heb ik nooit gedaan en ik zal het waarschijnlijk ook nooit doen. Als ik echt vies ben dan ga ik naar die persoon en ga ik die persoon daar mee confronteren, zo voel ik me later toch wel beter.

Veel mensen reageren zich af op verschillende manieren. Ik doe het via woorden en de persoon in kwestie er mee confronteren.

It's PANDATIMEEE !
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik boos ben dan ben ik echt chagerijnig. Ik sla meestal met de deur. Ik zet muziek aan (als ik thuis ben) en ga op mijn bed liggen ofzo. Als ik een soort mengeling van boos en verdrietig ben huil ik ook.
En soms, als het me echt teveel wordt dan verlies ik mijn zelfbeheersing en kan ik dingen gaan gooien. Niet naar iemand toe, maar tegen de grond. Ik scheld bijna nooit erg en zeker niet tegen mijn ouders ( wel achter mijn leraren hun rug om xD).

En een ruzie tussen vrienden... ik geef een voorbeeld xD:

Vriend: Ja, die vriendin van jou... *lacht*
Ik: Ja, wát? *boos*
Vriend: Ja, gewoon...
Ik: Hou er nou eens over op. Zou jij het leuk vinden als ik de hele tijd op jouw beste vriend(in) zit te vitten?
Vriend: *Lacherig* Ja, maar toen bij de kluisjes, dat was toch niet normaal...
Ik: Ze was boos en verdrietig op dat moment, en je kent haar niet eens, dus laat het gaan. En als je door gaat dan kun je in je eentje naar HP 5! *Loopt iets harder en komt dus voor hem te lopen*
Vriend: Okay *haalt me in* Sorry....

Mja, we zijn dus later met een grote groep naar HP5 gegaan ^^[/b]

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Kat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik boos ben merken ze het echt wel aan me hoor. Dan ben ik echt chagerijnig. *Als ik moe ben trouwens ook* En meestal ga ik dan eventjes hardhandig opruimen of met deuren slaan.

Ook is het situatie gebonden, als ik bijvoorbeeld ruzie heb met mijn vriend over dat ik iets teveel geld uitgegeven heb, trek ik mijn jas aan, werp hem nog een vuile blik toe voordat ik de deur dichtknal en ga ik gewoon naar de stad om iets te kopen. Wink

Meestal is het dan ook nodig om mijn stem te verheffen en als ik dan eenmaal schor ben, valt er wel normaal met me te praten hoor. ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp