Auteur |
Bericht |
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 16:39 |
|
Jeetje, ik vind eig. alle hoofdstukken wel kewl x.D Maar deze zijn een beetje extra enzoo XD
10. Knijsters Verhaal; Dear, dear, dear Knijster :').
16. Goderics Eind; Het is gewoon een emotioneel stuk, en zooo mooi <3.
En dan deze allemaal :').
30. Het Vertrek van Severus Sneep
31. De Slag om Zweinstein
32. De Zegevlier
33. Het Verhaal van de Prins
34.Terug in het Bos
35. Het Station
36. Het Zwakke Punt in het Plan
37. Negentien Jaar Later
Omdat de waarheid van Snape aan het licht komt! En Voldie wordt verslagen. En 'Mione en Ron zoenen. En Tonks & Lupin doodgaan. En Fred. Het is wel zielig dat ze doodgaan <3. Maar het is mooi. Njaah, mss is het net mooi omdat het zielig is x.D Zoiets.
En dan 19 jaar later. Het hoofdstuk viel wel een beetje tegen, zoveel namen en eig. wist je van bijna niemand iets. Alleen van Het Trio, Marcel&Ginny. Maar toch, je weet dat er een nieuwe generatie leuke mensjes is <3. |
|
|
|
|
__xSmartie
3e jaars
Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 18:23 |
|
Ik denkt dit hoofdstuk:
33. Het Verhaal van de Prins
Dat is toch die waarin alles duidelijk word over Sneep enzo, dat ie heel de tijd al aan zijn kant stond?
Dat vond ik het beste hoofdstuk omdat het opeens zo'n andere wending aan het verhaal geeft, eerst haatte je sneep omdat die Perkamentus vermoord had, maar nu vind je hem weer leuk omdat dat gewoon allemaal bij het plan hoorde. Dat was echt het beste hoodstuk! |
|
|
|
|
jurrian
2e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 20:52 |
|
Het Station, vanwege de informatie en de geweldige personage Perkamentus
Het zwakke punt in he plan, vanwege het slot en alles wat daarbij komt.
De slag om Zweinstein vanwege de liefde van Hermelien en Ron |
|
|
|
|
Merlin
Dreuzel
Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 17:15 |
|
Knijsters Verhaal. Regulus en Knijster samen beschreven. Knijsters ommekeer en het verhaal over Regulus zijn toch mijn favoriete passages.
Na het lezen van de zeven boeken is Regulus zo ongeveer mijn favoriete karakter. Je weet weinig van hem behalve dat hij zich tegen Voldemort keerde. Hij komt uit de Zwarts-familie die allerlei leuke personages heeft voortgebracht en Regulus zat bij Zwadderich. De leukste afdeling. Bovendien was hij ook nog eens zoeker. Zwerkbal is leuk. |
|
|
|
|
Severus Sneep
1e jaars
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 20:13 |
|
Het verhaal van de Prins (en Het station).
Al die jaren een "slechte" Sneep en dan komt ie eindelijk in een goed daglicht te staan, dat vind ik gewoon heel mooi. Ik vind dat er door J. K. goed over nagedacht is. |
|
|
|
|
Emma Roos
7e jaars
Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 8:12 |
|
Het verloren Diadeem Woei, we kregen hier veer Ravi informatie! En ik vond het verhaal van Helena ook heel mooi (al weet ik niet meer of dat in dit hoofdstuk was)
De slag om Zweinstein Hier kreeg ik op een één of andere manier een LotR gevoel ^^ Maar buiten dat, was het heel mooi beschreven.
Het Zwakke punt in het plan Woei, zelfde als hier boven eigenlijk. En Marcel en Knijster waren gewoon geniaal.
Godric's eind Deze was ook heel leuk. Hier zat ik ook al een tijdje op te wachten. Harry die eindelijk naar Godric's gaat. En heel mooi dat we nu zo ongeveerprecies weten wat er is gebeurd.
Het verhaal van de prins Woei, het mooiste hoofdstuk. Zo zielig, en zo mooi geschreven. En natuurlijk wel tof dat Lily/Severus nu zo ongeveer klopt! |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
|
|
JoostHemzelf
Dreuzel
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 12:44 |
|
Het station! Echt een prachtige pauze tussen al het geweld van ervoor en erna, en die prachtige afsluitende zin:
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'
Waarna je in het volgende hoofdstuk gelijk weer de realiteit in gezogen wordt! |
|
|
|
|
nautic
5e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 18:44 |
|
van hoofdstuk 31 toen ik dat ging lezen kon ik echt niet meer stoppen je leest dan dat iedereen mee helpt en wat er werklijk aan de hand is enzo. ook wanneer ze in de kamer van hoge nood komen en dat iedereen daar dan is. gewoon dat iedereen harry ron en hermelien wil helpen. gewoon een heel erg leuk stuk |
_________________ HPF bedankt voor de leuke tijd. |
|
|
|
Remvon
4e jaars
Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 14:39 |
|
Hoofdstuk 31: De slag om zweinstein: in een razend tempo, je kunt niet stoppen met lezen: fantastisch. Al die mensen die hun leven willen geven om de slechteriken te verslaan.
Vanaf hoofdstuk 33 eigenlijk. met stip bovenaan: Het verhaal v.d. prins: vond ik echt ontroerend ! Eindelijk het ware verhaal van Sneep en hij staat toch aan de goede kant !
Terug naar het bos: echt ontroerend, alle puzzelstukjes zijn in elkaar gevallen.
Het station: mooi ...
En hoofdstuk 36 is natuurlijk de ultieme afsluiting van de hele geschiedenis van Harry Potter. Echt een waardige afsluiting. |
|
|
|
|
MaaudJ
2e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 19:46 |
|
Mijn favoriete hoofdstuk is Het verhaal van de Prins.
Ik vond het echt heel mooi geschreven!
Soms pak ik het boek zelfs om dat hoofdstuk te lezen. |
_________________ Jessica + ik loven TMTN!! |
|
|
|
Jessiicáa
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 20:21 |
|
31. De Slag om Zweinstein
Dat vond ik echt een gaaf hoofdstuk, ik zag het gevecht zo voor me en ik vond het hip dat zowat iedereen mee deed! Dooddoeners,heksen en tovenaars,leraren,spinnen,reuzen,planten,standbeelden enzovoort, echt stoer! |
|
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 14:57 |
|
Ik heb twee favo hoofdstukken die hier nog niet in staan:
12. Toverkracht is Macht
13. De Registratiecommissie van Dreuzeltelgen
Ik vond deze delen in het ministerie het beste omdat ze dachten dat ze het zo fantastisch gepland hadden en er dan zoveel mis ging ik vond het beter dan de slag om zweinstein omdat er volgens mij meer actie in zit wat Harry, Ron en Hermelien betreft. |
_________________ Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind
Wit beyond measure,
is man's greatest treasure. |
|
|
|
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 05, 2008 10:15 |
|
Tot voor boek 7 was ik gek van twee hoofdstukken uit de Orde van de Feniks, namelijk:
Hoofdstuk 34: Het Departement van Mystificatie
Hoofdstuk 35: Achter het Donkere gordijn
Gewoon omdat ik gek ben op die tovergevechten^^
Vanaf nu is mijn favoriete hoofdstuk:
Hoofdstuk 31: De slag om Zweinstein |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
|
|
Doxy
1e jaars
Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 05, 2008 23:22 |
|
Als 1e hoofdstuk 31: De slag om Zweinstein. En dit in het bijzonder:
Oma Lubbermans: 'Heb je mijn kleinzoon gezien?'
Harry: 'Hij is ergens aan het vechten.'
Oma Lubbermans: 'Uiteraard.'
Vond ik zooo mooi. Marcel die eindelijk het respect van oma kreeg.
En toch ook de Zegevlier. Omdat het hele verhaal rond Sneep dan uitkomt.
Kortom, eigenlijk alles vanaf hoofdstuk 31. |
_________________ Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'
Sirius: "The ones who love you, never really leave you." |
|
|
|
Keaton
3e jaars
Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 06, 2008 1:24 |
|
Als ik zo de hoofdstukken op een rijtje zie dan denk ik meteen weer aan hoeveel verrassingen er in elk hoofdstuk zaten en hoeveel actie en spanning alles bevatte, sweeeet |
_________________ "Populair bij jong èn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"
En zo is het maar net! |
|
|
|
|