Auteur |
Bericht |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 20, 2007 22:01 |
 |
We kunnen niet zeggen wie de machtigste tovenaar is, omdat we maar twee echte machtige tovenaars kennen, namelijk Grindelwald en Voldemort. Ze hebben beiden denk ik voor evenveel opschudding gezorgd, dus ze zullen wel ongeveer even machtig zijn geweest. We weten niks van historische machtige tovenaars. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Regulus
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 13:57 |
 |
We eigenlijk 3 duistere tovenaars:
- voldemort
- grindewald
- zwadderich
maar je kan denk ik niet echt zeggen wie de slechtste of duisterste was.
van voldemort weet je wel het meest dus zou je eerder naar hem neigen. van grindewald kan je niet veel zeggen. wel dat hij heel duister was en dat hij dezelfde iden had als zwadderich en voldemort. namelijk het tovenaarsras moest heersen over de dreuzels. maar je weet niet of hij voor de lol ook tovenaar doodde. dat deed voldemort wel.
zwadderich was de eerste met deze gedachten. hij vond dat modderbloedjes niet toegelaten mochten worden op zweinstein. en hij is familie van voldemort. dus ik denk dat je ze echt wel een beetje kan vergelijken.
dus ik denk niet dat je echt over één duisterste tovenaar kan spreken |
_________________ 'Nee, ik heb hulp,' zei hij.' Er zijn Dooddoeners in de school.'"
'Ingenieus,' zei Perkamentus. 'Maar toch... neem me niet kwalijk dat ik het vraag... waar zijn ze dan?' Je lijkt me tamelijk alleen.' |
|
  |
 |
__xSmartie
3e jaars

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 21:01 |
 |
Ik denk dat Voldemort veel machtiger is. We weten veel meer over hem dan over Zwadderich, dus we kunnen van hem ook beter zeggen dat hij de machtigste tovernaar is. Hij heeft idd zoals je al zei een heel leger van dooddoeners en overheers(de) heel de toverwereld, iedereen was ook doodsbang van hem, dat noem ik ook een soort macht... |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 22:15 |
 |
__xSmartie schreef: | Ik denk dat Voldemort veel machtiger is. We weten veel meer over hem dan over Zwadderich, dus we kunnen van hem ook beter zeggen dat hij de machtigste tovernaar is. Hij heeft idd zoals je al zei een heel leger van dooddoeners en overheers(de) heel de toverwereld, iedereen was ook doodsbang van hem, dat noem ik ook een soort macht... |
We weten veel meer omdat hij nu leefde, in de tijd dat de Harry Potter boeken zich afspeelden. Hij heeft eigenlijk maar een klein leger van dooddoeners. Ik denk dat Slytherin misschien nog wel machtiger was, hij heeft nu nog steeds een grote invloed terwijl hij al heel lang dood is. Bij Voldemort moeten we dat nog maar zien. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
TigerWolf
1e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 23:41 |
 |
Bee schreef: | Eigenlijk vallen die 2 niet te vergelijken.
Gewoon mdat ze uit veschillende tijden komen.
Het zou hetzelfde zijn als de slimste mens van 500 jaar geleden vergelijken met de slimste mens van nu.
500 jaar geleden was er gewoon minder kennis.
En dan trek ik de lijn door.
Toen Zwadderich leefde was er minder kennis over duistere magie en minder om het echt te beoefenen.
Dus Voldemort is zeker machtiger dan Zwadderich.
Maar Sneep met Voldemort vergelijken kan wel.
EN dan ben ik er nog niet uit wie nu machtiger is dan wie. |
Klopt en er komt ook nog bij dat wij veel minder informatie hebben over zwadderich dan over Voldemort. |
|
|
  |
 |
*sachico
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 22, 2007 10:39 |
 |
Ik ben het helemaal eens met mijn bovenposter^^.
Voldemort komt in BIJNA elke boek , film voor en over zwadderich staat er niets geschreven. |
_________________ Sachico Is the name !!!
Merry X-mass iedereen! |
|
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 22, 2007 11:12 |
 |
*sachico schreef: | Ik ben het helemaal eens met mijn bovenposter^^.
Voldemort komt in BIJNA elke boek , film voor en over zwadderich staat er niets geschreven. |
Over Slytherin werd er wel geschreven, book 2 ging constant over hem. Hij had toch de Chamber of Secrets gemaakt? Hij was ook een sisseltong, Harry had die gave ook mede door Voldemort. Dus aan dat zie je toch wel dat er duidelijk geschreven werd over hem.
Hij had misschien niet zo'n belangrijke rol als Voldemort, maar we weten bijna tot niks van hem en wie weet was hij krachtigste wizard van zijn eeuw. Ik hoop dat JK binnenkort op alle onze vragen kan antwoorden  |
  |
 |
Lyz
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 22, 2007 16:08 |
 |
zonder zwadderich was voldemort natuurlijk nooit groot geworden zegmaar. Ja waarschijnlijk had ie zn ideeen wel gewoon gehad enzo, maar als die dingen zoals chamber of secrets enz er niet geweest waren, was het hem nooit gelukt.
Ik weet niet echt zeker of er ooit in een boek wordt geschreven dat Zwadderich zo duister en bar slecht was? ik denk dat ie duister was, dat zeker, maar niet zo cru als voldemort.
Grindewald is natuurlijk ook groot geweest, had dezelfde ideen als voldemort in principe alleen kwam hij nooit tot groot brittanie. Tis dan ook denk niet te vergelijken. Je weet niet of Voldie ook zo bekend was in de buurt van Klammfels.
Voldemort heeft wel als enige hele erge dingen gedaan, zoals heel veel gruzielementen maken enzo.
Dus op basis van wat we te lezen hebben gehad ga ik voor voldie, mede mogelijk gemaakt door zwadderich |
|
|
  |
 |
V
1e jaars

Verdiend:
122 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 15:10 |
 |
Volgens mij is Voldy toch de duisterste aller tijden geweest omdat hij de grenzen van het kwaad verlegd heeft (7 gruzielementen) Natuurlijk mogen we niet vergeten dat Voldemort indirect hulp heeft gehad van tientallen duistere tovenaars voor hem (Zwadderich, Grindewald,...)
Hij was misschien wel de machtigste van hen allemaal, maar zij hebben hem wel stuk voor stuk een beetje macht gegeven. |
_________________ Hermione: [gasps and starts hugging Harry. Then a camera flash breaks them apart]
Rita Skeeter: Young love! How... stirring. If everything goes unfortunately today, you two may even make the front page! |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 15:15 |
 |
|
  |
 |
KJRiddle
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 15:20 |
 |
1. Salazar Slytherin, hij is de machtigste tovenaar van de Middeleeuwen samen met de andere drie stichters, en heeft het zelfszover geschopt dat hij een eigen afdeling naar zijn ambities en eigenschappen heeft gekregen.
2. Voldemort, heeft vele Duistere grenzen verlegd (Horcrux, Transformatie van mens naar ... nou ja wat hij nu is en de Hallows) en heeft een eigen leger op de been gebracht. Hij heeft een Ministerie weten te laten vallen en vele hoge pieten vermoord.
3. Grindewald. Hij heeft dan wel heel Oost Europa weten plat te branden, maar hij heeft zeker geen grote impact gehad en is er niet in geslaagd om de Hallows te vinden .. ?? !! |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
  |
 |
Markk
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 20:17 |
 |
Eigenlijk is Voldemort helemaal niet zo veel machtiger dan anderen.. Jaa hij durfde te moorden.. maar.. stel iemand anders had gedaan wat Voldemort deed.. Informatie over Gruzielementen zoeken enzo.. Dan was die persoon gewoon de 'machtigste'.
Daarbij komt ook nog dat hij bang was voor Perkamentus.. maar altijd zei dat hij zelf een veel betere tovernaar was dan Perkiee.. Eigenlijk was hij zwak.. Bang om te verliezen..
Zalazar Zwadderich was niet zo'n slechte tovenaar als gedacht.. Hij was tegen dreuzels.. maar hij wou ze niet allemaal uitmoorden.
Ik denk dat de machtigste duistere tovenaar Grindelwald is.. Hij is egt begonnen met het.. boosaardig zijn.. Maar.. zónder onderdanen zoals dooddoeners.. hij deed alles alleen.. nou ja.. in het begin met Perkiee.. maar later dus wel alleen. Voor mij is het dus Grindelwald  |
_________________ Als je je Brandstof uitleent, moet je maar met de Bezem reizen. |
|
  |
 |
terryboot
2e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 21:38 |
 |
ik denk dat herpo de verschikkende de ergste is.
hij heeft de spreuk van de hrouxen bedacht, en was de eerste sisseltong.
dus hij is het bedenker van het kwaad vind ik. |
_________________ Geen adelaar is meer veilig, want de raaf komt eraan
wijsheid zonder grens is ieders liefste wens,
ravenklauw |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 21:56 |
 |
terryboot schreef: | ik denk dat herpo de verschikkende de ergste is.
Sisseltong is niet altijd een kernmerk van het "kwade" geweest. Als je dus met slangen kan praten hoeft dat niet perse slecht te zijn. Volgens mij komt die hele reputatie door Salazar. Hij heeft aan die gave een slechte naam gegeven. En Voldemort natuurlijk daarna ook, maar volgens mij ben je niet per definitie slecht als je sisseltong spreekt. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Markk
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 16:02 |
 |
Witch_Eva schreef: | terryboot schreef: | ik denk dat herpo de verschikkende de ergste is.
Sisseltong is niet altijd een kernmerk van het "kwade" geweest. Als je dus met slangen kan praten hoeft dat niet perse slecht te zijn. Volgens mij komt die hele reputatie door Salazar. Hij heeft aan die gave een slechte naam gegeven. En Voldemort natuurlijk daarna ook, maar volgens mij ben je niet per definitie slecht als je sisseltong spreekt. |
Jaa, Harry is ook een Sisseltong.. wel door Voldemort.. maar okee
En er zijn vast wel meer Sisseltongen, die gewoon goed zijn, maar zich ervoor schamen omdat het zogenaamd 'duister' is. En eigenlijk is het best wel tof tog.. beetje met slangen praten  |
_________________ Als je je Brandstof uitleent, moet je maar met de Bezem reizen. |
|
  |
 |
|