Auteur |
Bericht |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Nov 25, 2007 13:36 |
 |
Vanacht Harry Potter droom gehad(komt vast doordat ik nu HP7 in het Nederlands aan het lezen was). Ik was zelf een soort female version van Harry Potter. Ik kwam Voldemort tegen, maar hij herkende me niet dus ik liep gewoon langs hem. Ik ging op weg naar het verzet, maar Voldemort was daar ook naar op zoek. Hij sprak me aan en ik deed net alsof ik het met hem eens was. Zijn plan was om alle huizen in mijn stad(alles speelde zich af in mijn buurt) af te breken en daarvoor in de plaats flats te bouwen. Want na een paar honderd jaar zou mijn stad toch weg zijn, en omdat flats goedkoop zijn kunnen we dan gewoon weer opnieuw bouwen(dit is afgeleid van het boek Blokken dat ik voor school moest lezen, saai). Ik zei dat ik dat helemaal snapte en praatte lekker met hem mee(dan was ik veilig). Mara toen zei een Vilder achtig type plotseling 'Potter!' tegen me, en ik moest vluchten. De verzetgroep was inmiddels ook al op de vlucht en ik pakte de hand van een jongetje zodat hij ons bij kon houden. We rende naar een soort schuilplek
En toen werd ik wakker:P |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
harrypotterfreakz
7e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 25, 2007 14:26 |
 |
Nou, mijn droom is dus uitgekomen vrijdag^^
Wij hebben 2 vogeltjes (parkieten)... allebij in een apparte kooi. De één is tam, de ander niet, die is een beetje vreemd en zielig. Ik wil heel graag voor die ene zielige vogel een ander vogeltje.
Nou heb ik dus heel vaak gedroomd dat er een vogeltje kwam aanvliegen en dan we die dan bij dat zielige parkietje in de kooi stopten. (de andere 2 vogels zijn ook aan komen vliegen^^)
En toen kwam ik vrijdag thuis na werk... en toen zat er ineens een andere vogel bij die zielige parkiet in de kooi Ik schrok me wel dood toen ik dat ineens zag zitten Mja, dit is dus een droom die uitkwam^^ |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 03, 2007 18:34 |
 |
Hier kom ik, en ik ben gek. xD Ik heb altijd last van rare dromen als ik ergens heen ga op vakantie, of als ik ergens heen ga waar ik nooit ben geweest. Meestal komt het erop neer dat ik mijn spullen ben vergeten, dat ik verdwaal op weg daarheen of dat ik er aan kom als het al voorbij is. Heel vreemd is dat. Nu had ik dus vannacht MWF kriebels, blijkbaar.
Okay ik herinner me altijd maar vlagen, maar dit stuk heb ik duidelijk onthouden. Ik kwam daar dus aanlopen, samen met Kathleen, die was er blijkbaar al wel bij. We kwamen aan bij de ingang en het was daar druk, er stond een soort van... gillende menigte. O.o Niet de gewone drukte bij de ingang van een attractie, meer alsof er een bekende popster was ofzo. xD
Anyway, we gaan daar richting die ingang, en ineens kom ik dus tot de conclusie dat -verrassing- mijn kaartjes nog thuis liggen. xD (Wat niet helemaal raar is want ik heb inderdaad kaartjes voor ons hier thuis liggen. xD) Dan *grote leegte*. Het volgende dat ik me herinner is dat ik ineens ín het park ben, maar... ik ben Kathleen kwijt. Ik voelde me dus zwaar in paniek, in dat drukke park (die menigte was blijkbaar ook binnen intussen xD) en ik ging dus overal zoeken. Ik kon haar niet vinden, en ik zag ook geen andere bekenden (wat logisch is want ik ken verder ook niemand. ^^") Uiteindelijk zag ik nog één logische oplossing: terug naar de auto. ^^" (Waarvan ik me niet eens zou kunnen herinneren dat we daarmee gekomen waren, maar soit.) En dan kwam ik aan op de parkeerplaats, en was de auto weg. xO
Totaal in paniek werd ik wakker, zoals altijd bij zulke dromen. Wat helemaal nergens op slaat, want zo'n ramp is het niet...
Ik heb problemen... xD |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 03, 2007 18:43 |
 |
Ik heb vannacht echt heel raar gedroomt. Ik ging dit weekend weg, en ik moest ergens overnachten. Dat werd een jeugdherberg/weeshuis achtig iets. Meer iets op een weeshuis want er waren daar allemaal kinderen die geen ouders hadden, en die daar permanent woonden. Maar ook gewone mensen konden daar voor een nachtje slapen. Nou ik was daar dus een van.
Op een gegeven moment zaten we met z'n allen aan tafel. Al die kinderen en andere mensen. Het was een hele lange tafel, met kaarsje. Op een gegeven moment toen keek ik de tafel rond, en ik zag daar een meisje en haar ogen werden opeens helemaal wit. Ik schrok en zei tegen het meisje dat naast me zat dat ik het nogal eng begon te vinden. Hoe meer ik naar de mensen rond de tafel zat te kijken, hoe meer mensen witte ogen kregen. Net alsof ze bezeten waren. Uiteindelijk was iedereen rond de tafel "bezeten". Toen werd het voor mij in mijn droom ook allemaal wazig. En werd ik dus ook "bezeten". Ik had geen controle meer over mijn lichaam. ik werd gedwongen om op te staan, en om weg te lopen. Alleen ik vechte er tegen, en toen was het weg. Ik zag toen iedereen als zombies een kant oplopen. Ik schreeuwde toen allemaal namen. En ze kwamen toen allemaal bij mij staan. Sommige mensen hield ik zelfs vast zodat ze niet weg konden lopen. Uiteindelijk was iedereen niet meer bezeten.
Ik vond deze droom echt zo weird. Voornamelijk omdat ik gewoon ook echt voelde dat ik bezeten werd door iemand. Ook omdat ik helemaal niemand kende rond de tafel, en er sowieso een creepy sfeertje daar hing in het weeshuis. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 17:07 |
 |
@Eva:
Dat is wel een creepy droom ja. Als je nachtmerries hebt, betekent dat, dat je niet goed in je vel zit. Die bezetenheid duidt er misschien op dat je het gevoel hebt dat je de controle ergens over verliest. Misschien omdat je je ergens niet op je plaats voelt (vanwege de onbekende kinderen). En je doet toch pedagogiek? Misschien heb je problemen op je opleiding.
Ik weet niet of dit ergens op slaat, maar zo interpretter ik hem. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 20:54 |
 |
Ik heb onlangs mijn meest rare droom ooit gehad!
M'n ma zei tegen me dat ik iets had gezegd tegen dokter
Sheperd had gezegd waardoor hij slechtgezind op mij was. Dit was helemaal niet waar dus ik wou 't recht gaan zetten. We waren dus in Disneyland en Sheperd was op verdieping 4. Ik stap dus met m'n hele gezin in de lift, die zo rond is, als een ton, met platte zijkanten. En de lift begint te steigen en te steigen. Daarbij draait de lift ook nog eens rond, dus we tuimelden de hele tijd rond. Ik voel de wind gieren langs de open zijkanten, en we zaten heel erg hoog in de lucht. Plots doet m'n pa iets verkeerd, de lift draait op z'n zij en we vallen eruit. Blijkbaar ben ik de enige zonder parashute... Maar m'n ma zegt dat ik harr benen mag vastnemen. Zo vallen we, en ik zie de grond steeds dichterbij komen en schreeuw dat ze hun parashutes moeten opendoen. Dit doen ze niet en we vallen op de grond. En als ik vraag hoe het komt dat we nog leven, zegt m'n pa dat je in een spelletje niet kan doodgaan of zoiets. En dan zie ik daar een supergrote Noodles potje staan. [/obsessie] En dan staat Sheperd daar, aan de sandwichbar. Ik neem zijn broodje af en eet het op terwijl ik het misverstand uitleg. Dan vraagt hij me één of ander medisch probleem op te lossen en toen werd ik wakker.
Ik heb ook gedroomd dat m'n pa zei tegen m'n ma dat mijn tussenrapport nog niet zo slecht is, en als ik het hem de volgende dag toon, zegt hij exact hetzelfde tegen mijn mama. [/weirdness] |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 13, 2007 14:46 |
 |
Ik heb erg vreemd gedroomd...
Tarja Turunen en Tuomas Holopainen (ex-Nightwish en Nightwish) waren bij me thuis blijven slapen en ik was in pyjama maar had vreemd genoeg geen pyjamabroek aan (wel onderbroek hoor xD) en ze moesten weg 's morgens, en toen wilde ik met hen op de foto. En ze waren erg aardig en vriendelijk xD
En dan droomde ik ook nog dat de lerares Frans hele lange sigaretten voor me rolde en dat ze me leerde hoe je dat deed xD Ze rookt irl wel erg veel, maar ik niet xD |
  |
 |
xTophFan
1e jaars

Verdiend:
9 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 18, 2007 22:13 |
 |
Ik droom altijd
Dat ik ergens van afval
zoals flatgebouw naja enzo
en dan schrik ik wakker omdat ik val
Maar ik val niet
Ik heb dit bijna elke nacht |
|
|
  |
 |
V
1e jaars

Verdiend:
122 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 23, 2007 21:52 |
 |
Ik heb dit ook vaak. Soms komt het voor net voordat je in slaap valt. Dit komt omdat je lichaam zich ontspant en je dieper wegzinkt. Volgens mij betekend het een verlies van zlefcontrole of evenwicht. Het kan ook betekenen dat je je niet inhoudt. |
_________________ Hermione: [gasps and starts hugging Harry. Then a camera flash breaks them apart]
Rita Skeeter: Young love! How... stirring. If everything goes unfortunately today, you two may even make the front page! |
|
  |
 |
xTophFan
1e jaars

Verdiend:
9 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 23, 2007 22:18 |
 |
Ik slaap rond 23:00 altijd en die schrikmoment is altijd rond 03:00 uur
Soms vind ik het wel eng worden hoor..  |
|
|
  |
 |
Johan
3e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 27, 2007 13:50 |
 |
Laeta schreef: | Vanacht Harry Potter droom gehad(komt vast doordat ik nu HP7 in het Nederlands aan het lezen was). |
Dat had ik ook laatst. Ik droomde dat ik volgens mij met een vriend aan het lopen was, en dat was aan het praten waren hoe we Voldemort moesten verslaan ofzo, en toen zei me vriend ''als je zijn naam zegt weten de dooddoeners waar we zijn!'' toen was het te laat, en toen verschijnselde paar dooddoeners en wij rennen! Dat was ff schrikken, ik was best bang!
Maar dat was ook ongeveer precies zoals in het boek.  |
_________________ Zwadderaar. |
|
  |
 |
TheBestDamnThing
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 27, 2007 17:03 |
 |
Ik heb een keer best wel eng gedroomd.
Achter ons huis is namelijk een bos, en daar loop ik best wel vaak, maar het ligt nogal afgelegen, het bos zegmaar, je moet eerst een heel stuk lopen, het ligt achter een snelweg, het bos.
Ik liep daar met mijn beste vriend en mijn beste vriendin, in een stuk, waar je helemaal niks door de bomen heen kon zien zegmaar.
Nou, we waren gewoon aan het praten over school enzo, en toen stond er ineens midden in het bospad een meisje met lang zwart haar met haar rug naar ons toe en haar armen gespreid. Zegmaar zo'n meisje dat je ook in Japanse horors vaak ziet. Toen werd ik dus wakker.
En ik droom best wel vaak dat 1 van mijn ouders ''bezeten'' word, en dat ik dan moet vluchten, omdat ze me dood willen. Telkens als ik dan bij een vriendin, of een buurvrouw ben gevlucht komt de bezeten persoon erachter,en gaat dan weer achter mij aan met een mes of motorzaag ofwatdan ook, en dan krijg je zegmaar zo'n eeuwig kat-en-muis spel, heel eng! |
|
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 13:35 |
 |
@TheBestDamnThing: Dat is inderdaad een creepy droom! Zeker als daar zo'n mysterieus meisje staat met haar rug naar je toe. Ik denk dat er meer achter zit.
Ik heb zelf een dromenboek en sommige dingen komen uit als ik over iets heb gedroomt. Zo'n boek is zeer handig en interessant. Er staan ook tips in over hoe je je droom het best kun onthouden enz. Dus als je wat vergeetachtiger bent moet je een droomdagboek op je nachtkastje leggen en een pen ernaast. Als je wakker word en je kan je droom nog goed herrinneren, probeer dan voorwerpen of situaties op te schrijven die je het best kunt herinneren. En dan kun je het opzoeken in een boek ofzo.
Meestal droom ik over gewone situaties. Dus ik heb eens enkele weken voor september, voor de eerste schooldag, gedroomt dat mijn klasgenoten niets meer van me moesten hebben en dat ze me gingen laten vallen omdat ik veel te rustig was voor hun. Ik was toen ook heel verdrietig en ik was echt opgelucht dat ik wakker was. Maar ik had ook al gedroomt dat een klasgenote haar vader was overleden aan een hartaanval. Dat is wel toevallig, want haar vader is rond de 70 jaar en hij heeft hartproblemen. Toen ik zag dat ze aan het wenen was wou ik haar troosten maar ik wist niet hoe. Toen ik wakker werd was ik een beetje in paniek. Ik dacht dat dat werkelijk gebeurd was en ik wist dat ik haar wenend op school ging treffen. Maar toen besefte ik dat het gewoon een droom was en dat haar vader nog leefde. Ik was toen echt opgelucht. Ik heb dat meisje nooit verteld over die droom want het schrikt haar misschien wel af.
Soms droom ik ook over Harry Potter en ik weet nog dat ik met Harry, Ron, Hermione, Neville, Ginny en Luna in de kerk zat te bidden (?) En ik had ooit eens over ATLA gedroomt. Ik zat namelijk op Appa te vliegen. ^^ Wat er verder is gebeurd weet ik niet meer, maar ik droom toch meestal over situaties die in het echte leven kunnen gebeuren. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 17:51 |
 |
Ik hou een dromendagboek bij en daardoor onthou ik het ook elke dag. Soms droom ik wel 5 keer op een nacht, maar ze kunnen je echt veel vertellen hoor.
Want dromen dat je valt is niet zo een goed teken, dan heb je misschien het gevoel dat je geen grip meer ehbt op het leven of ben je ergens bang voor. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 21:11 |
 |
Ok...ik heb in het japans gedroomt?!?!?!? Ik wist dat het japans was, maar niet wat het betekende, al was dat in de droom wel het geval?!?!?
Samen met een groep kids wordt ik ontvoerd, dan kom ik er achter dat ze ons willen drogeren/vermoorden met een parfum. Via een raampje zie ik mijn groep japanse (?!) vrienden met motors. Ik waarschuw ze en dan redden ze ons.
Ik denk dat ik maar moet gaan stoppen om naar japanse drama's/series te kijken. .....ECHT NIET!! |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
|
|