Auteur |
Bericht |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 18, 2004 22:05 |
 |
Idiote dingen die meisjes doen
&
hoe jongens ze kunnen begrijpen.
Door: Hermelien Griffel.
Inhoudsopgave.
1. Voorwoord.
2. Colonnes Meisje.
2.1. Waarom meisjes altijd in groepjes lopen.
2.2. Waarom meisjes altijd met meerdere naar de wc. gaan.
2.3. Waarom meisjes om niets lijken te giechelen.
2.4. Waarom meisjes je graag in verlegenheid lijken te brengen.
2.5. Waarom meisje elkaar altijd gillend omhelzen.
3. Afspraakjes
3.1. Hoe week ik een meisje los van de groep?
3.2. Waarom giechelen meisje als je met ze praat?
3.3. Waar ga ik met het meisje heen?
3.4. Hoe kan ik laten weten wat ik van haar vind?
4. Dialogen.
4.1. Hoe kan ik gewoon met haar praten op school?
4.2. Hoe zorg ik ervoor dat ze tijdens een gesprek niet uit haar vel schiet?
4.3. Hoe kan ik toch mijn andere vriend(inn)en zien zonder haar te beledigen?
4.4. Waarom begint een meisje ineens over andere afspraakjes of vriendjes?
5. Romantiek.
5.1. Romantische plekjes.
5.2. Het eerste afspraakje.
5.3. De eerste kus.
5.4. Het afscheid.
6. Lieve Gebaren.
6.1. Cadeautjes.
6.2. Briefjes.
6.3. Verrassingen.
7. Nawoord.
‘Eh…nou…het was…’ zei Harry, die een rabarbervlaai naar zich toe trok en voor de tweede keer opschepte, ‘een compleet fiasco, als je het echt wilt weten.’
Hij vertelde was er was gebeurd in de tearoom van madame Kruimelaar.
‘En toen,’ zei hij terwijl hij zijn laatste hap vlaai doorslikte, ‘sprong ze opeens overeind, zei: “Ik zie je nog wel Harry”, en rende de deur uit!’ Hij legde zijn lepel neer en keek naar Hermelien. ‘Ik bedoel, wat had dat allemaal te betekenen? Wat was er aan de hand?’
Hermelien staarde even naar Cho’s achterhoofd en zuchtte.
‘Oh Harry, ‘ zei ze triest. ‘Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar je bent wel een beetje tactloos geweest.’
‘Ik, tactloos?’ zei Harry diep verontwaardigd. ‘Het ene moment ging alles gesmeerd en het volgende moment vertelde ze dat Robbie Davids haar had uitgevraagd en dat ze met Carlo had zitten zoenen in die stomme tearoom – wat moest ik daarvan denken?’
‘Nou, kijk,’ zei Hermelien, op de geduldige toon van iemand die aan een emotionele kleuter uitlegt dat één plus één twee is, ‘je had halverwege je afspraakje niet opeens moeten zeggen dat je ook met mij had afgesproken.’
‘Maar, maar,’hakkelde Harry ‘maar – jij had gezegd dat je me om twaalf uur wilde spreken en dat ik Cho moest meenemen. Hoe had ik dat moeten doen zonder het haar te vertellen?’
‘Je had het ánders moeten vertellen,’ zei Hermelien, nog steeds overdreven geduldig. ‘Je had moeten zeggen dat je het heel vervelend vond, maar dat ik je had gedwongen om te beloven dat je naar de Dreib Bezemstelen zou komen en dat je eigenlijk helemaal geen zin had en veel liever de hele dag bij haar was gebleven, maar dat je helaas dacht dat het wel belangrijk zou kunnen zijn en of ze alsjeblieft, alsjeblieft mee wilde gaan, omdat je dan misschien eerder weg kon. En het was ook verstandig geweest als je had gezegd hoe lelijk je me vindt,’ voegde Hermelien eraan toe.
‘Maar ik vind je helemaal niet lelijk,’ zei Harry verbluft.
Hermelien lachte.
‘Harry, je bent nog erger dan Ron… nou nee, dat ook weer niet,’ zuchtte ze toen Ron de grote zaal kwam binnenklossen. Hij zag er chagrijnig uit en zat onder de modder.. ‘Kijk – Cho was van streek toen ze hoorde dat je ook met mij had afgesproken en daarom probeerde ze je jaloers te maken. Dat was haar manier om erachter te komen of je haar echt aardig vindt.’
Was dat het?’ zei Harry toen Ron tegenover hen neerplofte en alle schotels binnen handbereik naar zich toe trok. ‘Was het niet een stuk eenvoudiger geweest als z e gewoon had gevraagd wie ik aardiger vind: jou of haar?’
‘Meisjes stellen niet vaak zulke vragen,’ zei Hermelien.
‘Nou, dat zouden ze wel moeten doen!’ zei Harry met kracht. ‘Dan had ik gewoon kunnen zeggen dat ik haar leuk vind en had ze niet over haar toeren hoeven te raken omdat Carlo dood is!’
‘Ik zeg niet dat het verstandig was wat ze deed,’ zei Hermelien. Ginny kwam er ook bij zitten; ze was even modderig als Ron en even knorrig. ‘Ik probeer je alleen duidelijk te maken hoe ze zich op dat moment voelde.’
‘Je zou een boek moeten schrijven,’ zei Ron tegen Hermelien terwijl hij zijn aardappels prakte. ‘Een boek waarin je uitlegt wat voor idiote dingen meisjes doen, zodat jongens het tenminste ook begrijpen.’
Naar aanleiding van dit gesprek ben ik dus begonnen met dit boek zodat jongens misschien meisjes zullen begrijpen. Ik zal zowel kleine als grote dingen uitleggen met de hulp van mijn twee vrienden. Ron Wemel en Harry Potter. Zij hebben vaak moeite met het begrijpen van meisjes en zullen daarom moeilijk te begrijpen punten aan mijn voorleggen waarna ik ze zal beantwoorden.
Natuurlijk hoop ik dat niet alleen hun er iets aan hebben maar alle lezers van dit boek.
Magische Groetjes
Hermelien Griffel. |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 18, 2004 22:06 |
 |
2.Collonnes Meisjes.
Dit hoofdstuk is helemaal gewijd aan de (voor jongens) irritante gewoontes van meisjes. Hier leg ik ze helemaal uit om het voor de jongens makkelijker te maken.
Vaak is het simpeler dan ze denken, maar ze komen er pas achter als het ze letterlijk word verteld in de bewoording van een tweejarige.
‘Dat jij de emotionele capaciteit van een theelepel hebt Ron, betekent niet dat Harry dat ook heeft.’
2.1. Waarom meisjes altijd in groepjes lopen.
Het is algemeen bekent dat jongens zich er aardig aan kunnen irriteren dat meisjes altijd in groepen lopen, maar geen enkele jongen lijkt te weten waarom ze dit doen.
De mens is van nature een groepsdier, maar toch vinden ze het op sommige momenten prettiger om alleen te zijn. Tienermeisjes vinden het fijn om ten alle tijden hun ‘beste’ vriendinnen in de buurt te hebben. Dit is om te praten over die hele leuke jongen, over de rok van een rivale, over afspraakjes en natuurlijk roddelen ze over alles dat los en vast zit.
Natuurlijk kan dit niet alleen en aangezien je met twee personen sneller bent uitgesproken moet er een hele groep vriendinnen mee.
Daarnaast is het ook belangrijk om je groep vriendinnen om je heen te hebben voor het geval dat die jongen die je niet uit kan staan je aan wil spreken. De meeste meisjes vinden het namelijk niet leuk als ze een jongen af moeten wijzen, maar ze willen hun reputatie niet op het spel zetten door met het buitenbeentje van de school uit te gaan. Natuurlijk is er ook een kans dat de betreffende jongen haar wil zoenen wanneer ze terug komen van het afspraakje en als het meisje de jongen niet leuk vind zullen ze er alles aan doen om de afspraak zelf al te voorkomen.
De vriendinnen bieden nog wat bescherming tegen de jongen en mede daarom lopen ze altijd in groepjes door de gangen.
2.2. Waarom meisjes altijd met meerdere tegelijk naar de wc gaan.
Wat veel jongens ook op lijken te vallen is het feit dat meisjes ook in groepjes naar de wc gaan. Die groepjes zijn wel iets kleiner, maar toen zijn het al snel vier tot zes meiden die tegelijk de wc’s ingaan. De rest van het groepje blijft vaak buiten wachten en letten op de tassen van het groepje dat de wc’s zijn ingegaan.
Ook heeft onderzoek uitgewezen dat veel meisjes hun gesprek gewoon voortzetten terwijl ze op het toilet zitten. Dit is iets wat jongens niet vaak of zelfs zelfden tot nooit doen waardoor ze het vreemd vinden dat meisjes dus in groepen naar het toilet gaan. Ook poederen ze vaak hun neus bij en kan een vriendin altijd tips geven over de kleur oogschaduw of lippenstift.
Natuurlijk gaan een groep meiden ook het toilet in als een vriendin verschrikkelijk van slag is en daar zit te huilen. Dan moeten ze haar troosten, uithoren en natuurlijk de desbetreffende jongen zwart maken. Alles om een vriendin te steunen.
2.3. Waarom meisjes om niets lijken te giechelen.
Alle jongens kennen het, ze lopen door de gang en daar gaat weer zo’n horde giechelende meiden. Ze kijken naar je giechelen wat, fluisteren iets en giechelen weer. Waarom ooit?
Als meiden giechelen gaat het meestal om een eerder gevoerd gesprek. Dit kan over van alles gaan, maar meestal gaat het over de jongen waar ze net langs lopen. Als een meisje bij jou is en ze begint te giechelen heb je iets vlijend gezegd of is ze een beetje verlegen en probeert ze zich op die manier een houding te geven. Natuurlijk kan het ook zijn dat het meisje door te giechelen en met haar ogen te knipperen met je probeert te flirten, maar vaak valt een jongen dan niet op omdat ze er niet bij stilstaan dat zoiets kan gebeuren.
In de ogen van een jongen lijkt het dus vaak alsof een meisje om niets giechelt terwijl het meisje daar wel degelijk redenen voor heeft. Een tip voor de jongens is dus om vaker te luisteren naar de gesprekken om hun heen.
2.4. Waarom meisjes je graag in verlegenheid lijken te brengen.
Daar zit je dan met het meisje van je dromen, maar zij kan van die dingen vragen waardoor het schaamrood je naar de kaken stijgt. Of ze wil dat je met haar meegaat winkelen en dan vragen ze je of iets ‘leuk’ of ‘lief’ staat terwijl dat woorden zijn die niet zo snel uit de mond van een jongen zouden komen. Zeker niet in combinatie met kleding.
Het is een vaak voorkomend iets dat jongens denken dat meisjes hun in verlegenheid willen brengen terwijl dit vaak niet eens zo is. Meisjes kijken anders tegen dingen aan dan jongens en daardoor hebben ze vaak niet eens door dat ze de jongen in verlegenheid brengen. Dit kan zijn in een restaurantje, in een winkel of zelfs tegenover zijn vrienden.
Het is ook een bewezen dat jongens en meisjes anders tegen verschillende situaties aankijken, vaak is even erover praten met je vriendin voldoende. Vertel gewoon waardoor ze je in verlegenheid brengt en een meisje is slim genoeg om dat te kunnen veranderen.
2.4. Waarom meisje elkaar altijd gillend omhelzen.
Iedere jongen kent het , maar begrijpen doen ze het niet. Meiden die elkaar gillen omhelzen alsof ze elkaar jaren niet hebben gezien,…
Andere meisjes zullen het stom of truttig noemen. Dit zijn meisjes die het zelf niet doen en dat zelfs niet zouden doen als ze de kans kregen. Voor de meisjes die het echter wel doen is het de normaalste zaak van de wereld en ze zullen er dan ook nooit vreemd tegenaan kijken. Voor jongens is het echter misschien wel één van de grootste mysteries.
Waarom begrijpen jongens niet dat meisjes eraan gewent zijn elkaar gillend te omhelzen? Omdat het iets is wat ze zelf nooit zullen doen. |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 18, 2004 22:06 |
 |
3. Afspraakjes
Dit zal voor jongens toch het moeilijkste punt zijn omdat ze al zo weinig van een meisje begrijpen. Hoe vraag ik mijn droommeisje uit? Hier de meest elementaire regels voor als je een meisje uit wilt vragen. Ik zal het simpel houden omdat ik jullie natuurlijk niet wil verwarren.
‘Waarom zegt ze dat dan niet gewoon?’
3.1. Hoe week ik een meisje los van de groep?
In het vorige hoofdstuk is er uitgelegd waarom meisje altijd in groepjes lopen, hierdoor word dit gedeelte alleen maar makkelijker. Maar dan moet je natuurlijk wél het vorige hoofdstuk gelezen hebben. Heb je dit nog niet gedaan omdat je dacht dat het toch onzin zou zijn, blader even terug anders zal je dit niet begrijpen.
Goed, voor de mensen die niet terug willen bladeren zal ik het even kort herhalen zodat iedereen het toch begrijpt. Meisjes lopen in groepen voor gezelligheid en om zichzelf te kunnen beschermen tegen jongens met wie ze niet willen praten en met wie ze dan ook zeker niet uit willen.
Om een meisje van de groep los te weken is dan heel simpel. Wees niet verlegen en loop gewoon op de groep af. Kijk vervolgens het meisje dat je leuk vind recht aan en vraag of je even met haar kunt praten. Springt een vriendin ertussen dat ze geen tijd heeft of iets dergelijks is het meisje niet in je geïnteresseerd en kun je haar beter vergeten. Als ze wil iets in je ziet zal ze met je meelopen, waarschijnlijk giechelend van de zenuwen en dan kun je haar uitvragen.
3.2. Waarom giechelen meisjes als je met ze praat?
Voor jongens is het irritant óf ze worden er verlegen van, maar een meisje merkt vaak niet eens meer dat ze giechelt op een bepaald moment. Voor een jongen is het niet leuk omdat het ze vaak onzeker maakt en van onzekerheid worden sommige jongens geïrriteerd terwijl anderen zeer verlegen worden en gaan mompelen wanneer ze iets tegen het meisje zeggen.
Als een meisje giechelt is het alleen maar een goed teken, ze word verlegen van je en dat betekent vaak dat ze je wel leuk vind. Word zelf niet verlegen en begin dingen te mompelen, want dan begint het meisje alleen maar meer te giechelen. Houd je gedachten bij elkaar en wees duidelijk, de dingen die je zegt zijn niet onmenselijk grappig maar het meisje probeert zich een houding te geven.
Dus, meisjes giechelen wanneer je met ze praat omdat ze je wel leuk vinden. Alleen worden ze verlegen en om te voorkomen dat ze net zo gaan mompelen als de jongen tegenover hun beginnen ze te giechelen. Vaak duurt dit niet zo lang, leer het meisje beter kennen en dan zal je meer horen dan gegiechel.
3.3. Waar ga ik met het meisje heen?
Eindelijk is het zover, je hebt al je moet bij elkaar geschraapt en het meisje van je dromen uit gevraagd. Nu sta je echter nog steeds voor een moeilijk parket, want waar ga je met haar heen?
Meisjes houden van ‘gezellige’ winkeltjes en restaurantjes, ook willen ze graag een intiem plekje dus neem ze niet mee naar ‘De drie Bezemstelen’ of ‘De Zweinskop.’ Dat zijn plekken die druk en vaak ook een beetje smerig zijn, je kunt er vaak niet goed een gesprek voeren en het meisje zal het idee hebben dat je niet alleen met haar wilt zijn.
De plekjes waar je wel heen kunt gaan natuurlijk tearooms, ijswinkeltjes en lunchrooms. Deze winkeltjes zijn vaak onbekend en daardoor niet zo druk, maar het zijn de ideale plekjes om heen te gaan met je meisje. Een goed voorbeeld van een mooie tearoom is die van Madame Kruimelaar. Weinig mensen kennen haar, maar ze heeft toch een goed reputatie onder de mensen die haar wel kennen. Om nog meer andere dingen te vinden raad ik je aan om even goed rond te kijken bij het volgende bezoek aan Zweinsveld, je komt vast wel iets tegen dat bij jou en je vriendin past.
3.4. Hoe kan ik laten weten wat ik van haar vind?
Ze zit naast je in een stoel, ze kijkt je aan met die grote ogen en heeft een vage glimlach op haar lippen liggen. Je vind haar zo bijzonder dat je het wel van de daken zou willen schreeuwen, maar hoe vertel je het aan haar?
Doe niet zo moeilijk, houd de dingen simpel en aarzel niet. Neem een mooie omgeving om het aan haar te vertellen en blijf haar aankijken terwijl je het verteld. Leg bijvoorbeeld zacht je hand op die van haar en kijk in die grote ogen, maar verdrink er niet in en overdrijf alsjeblieft niet.
Vertel haar was je voelt, gewoon eerlijk zijn maar ga niet ratelen want dan is het zo moeilijk te volgen. Er zijn maar heel weinig meisjes die je recht in het gezicht uit zullen lachen wanneer je haar verteld dat ze bijzonder voor je is en dat je veel voor haar voelt. Als ze al heeft toegestemd om met je mee te gaan zal ze waarschijnlijk ook wel iets voor jou voelen en je dat dan vertellen. |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 18, 2004 22:07 |
 |
4.Dialogen.
Dit is voor een jongen vaak het moeilijkste aan een relatie, praten. Ze vinden het moeilijk om achter onderwerpen te komen die voor zowel hemzelf als zijn vriendin leuk zijn en praten daarom meestal over Zwerkbal. Dit kan natuurlijk wel, maar alleen als zij Zwerkbal net zo leuk vind als jijzelf.
‘Hermelien,’ zei Harry hoofdschuddend, ‘je weet veel van gevoelens en zo, maar van Zwerkbal snap je niks.’
4.1. Hoe kan ik gewoon met haar praten op school?
Daar hebben we het weer, het groepjes probleem, want je hebt nu wel iets met het meisje maar hoe kan je gewoon met haar praten in de school?
Tja, de simpelste manier is om haar gewoon aan te spreken in de gangen en haar te vragen of je even met haar zou kunnen praten. De moeilijke manier zou zijn om haar een briefje te sturen, met de vraag of ze je in een lokaal wil ontmoeten om zolaat. Maar dan heb je wel de kans dat Vilder jullie betrapt, wat natuurlijk strafwerk betekent en neem maar van mij aan dat een meisje dat niet leuk vind.
4.2. Hoe zorg ik ervoor dat ze tijdens een gesprek niet uit haar vel schiet?
Dit is een groot struikelblok voor bijna toch wel alle jongens denk ik zo. Vaak begrijpen ze niet waardoor een meisje tijdens het gesprek ineens kwaad of emotioneel word en reageren daarom nogal lomp.
Ik denk dat het eerst duidelijk moet zijn dat meisjes niet zo denken als jongens. Ze zien vaak dingen die er niet zijn wanneer een jongen met een goede vriendin staat te praten en een latere opmerking over de desbetreffende persoon kan een woede uitbarsting tot gevolg hebben.
De enige tip die ik kan geven is om zo min mogelijk over andere vrouwelijke vrienden of zelfs andere mannelijke vrienden te praten.
4.3. Hoe kan ik toch mijn andere vriend(inn)en zien zonder haar te beledigen?
Dé vraag voor jongens die toch over hun andere vrienden willen praten zonder het meisje van hun dromen te beledigen. Het is natuurlijk een verraderlijk iets en het is niet zeker of alle tips hieronder zullen werken, maar op verzoek zal ik ze toch laten weten.
Als je het toch over andere vrienden hebt probeer dan altijd te laten merken dat het meisje wel honderd keer leuker is. Dat je het liefste alle tijd van de wereld aan haar zou besteden, maar dat je domme vrienden je hebben uitgenodigd en je toch eens tijd met hun door moet brengen. Plak er dan op hoopvolle toon achteraan dat ze natuurlijk mee mag gaan, want dan zou het veel leuker zijn.
Deze tip werkt natuurlijk het beste in welk geval dan ook, hierdoor weet het meisje dat je haar echt wel leuk vind. Vaak zeggen ze dan wel dat je alleen kunt gaan omdat ze ook wat tijd door moeten brengen met hun eigen vrienden. Op deze manier zijn jullie beide blij, maar om verschillende redenen. Het meisje weet dat je haar echt leuk vind en jij kan tijd doorbrengen met je vrienden en natuurlijk is ze op deze manier niet boos geworden op je.
4.4. Waarom begint een meisje ineens over andere afspraakjes of vriendjes?
Je hebt haar alleen, je zit in een café of romantisch bij het meer maar dan begint ze plots over haar vorige vriendje en die jongen uit een andere afdeling die haar ook mee uit heeft gevraagd! Waarom doet ze dat nu?
Dit is toch een teken dat je iets hebt gedaan dat haar tegen de haren in hebt gestreken. Ze twijfelt nu of je haar wel écht leuk vind en probeert je op deze manier jaloers te maken. Om dit op te lossen hoef je geen Perkamentus te zijn, denk simpel! Word jaloers, maar niet agressief. Vraag haar de hemd van het lijf, word een beetje bezitterig maar overdrijf zeker niet.
Op deze manier weet het meisje dat je haar wél leuk vind en zal ook weer afkoelen. Begint ze te huilen van de manier waarop je uitbarst? Omhels haar even en zeg gewoon ‘sorry’ dan komt het allemaal weer goed. |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
 |
5.Romantiek.
Romantiek is voor meisjes belangrijk, maar jongens lijken dat nogal eens te vergeten. Daarom zal je in dit hoofdstuk tips kunnen vinden om de leukste plekjes te kunnen vinden waar jij en je grote liefde de mooiste herinneringen op kunnen bouwen.
‘Als jij met mij naar het Kerstbal wilde Ron, had je mij moeten vragen!” schreeuwde Hermelien terug met een rood hoofd van woede.
5.1. Romantische plekjes
Voor jongens is dit niet belangrijk maar voor meisjes wel. Daarom zijn hieronder een paar plekjes te vinden die bij de dames goed in de trek zijn.
De meeste plekjes maak je zelf romantisch, de simpelste dingen voldoen al. Neem een paar vuurtjes in potjes en plaats die her en der in de ruimte, een enkele roos op de stoel van je geliefde, de simpelste dingen die je maar kunt verzinnen.
Natuurlijk is een nachtjes astronomietoren ook heel leuk, samen sterren kijken. Of een middernachtelijke picknick bij het meer, bij een mooie maan. Het zijn echt simpele dingen die ik niet uit zou hoeven te leggen, houd ze gewoon even in het oog wanneer je afspreek met je meisje.
5.2. Het eerste afspraakje.
Het eerste afspraakje is waarschijnlijk de enige keer waarop jongens en meisjes op dezelfde manier denken. Dit is het enige moment waar ze beide naar uit zullen kijken en verschrikkelijk nerveus voor zullen zijn. Het eerste afspraakje,…
Het eerste afspraakje is voor beide heel belangrijk want dat zal het moment zijn waarop jullie elkaar beter leren kennen! Kies hiervoor een plekje dat romantisch is en niet te druk, wees niet te verlegen en ga ervoor! Zolang je jezelf maar bent kan er niets mis gaan.
5.3. De eerste kus.
Dit is iets dat het meisje voor altijd zal herinneren, de eerste kus die jullie deelden!
Zorg dat het bijzonder is, wees teder en duik er niet bovenop alsof je uit bent gegleden over de zeep. Het moet een bijzonder moment zijn die op een goede manier voor altijd in haar geheugen gegrift zal staan.
Je lippen moeten niet te nat zijn, je mag niet uit je mond stinken en houd de eerste keer je tong bij je. Wacht op het goede moment voordat je haar zoent, wanneer dit moment zal zijn zal je zelf zeer goed aanvoelen.
5.4. Het afscheid.
Het afscheid moet ook iets speciaals hebben als afsluiting van de leuke dag. Dit kan door haar een knuffel te geven of een nachtzoen. Natuurlijk mag je dit alleen doen als je het idee hebt dat ze het niet erg zou vinden, maar de knuffel kan in alle situaties. Tenzij ze natuurlijk verschrikkelijk boos is, maar als je het goed doet zal dit niet gebeuren. |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
 |
6. Lieve Gebaren.
Lieve gebaren? Wat valt daar onder? De meeste jongens lijken geen idee te hebben van dit (voor hun) vreemde fenomeen. Je moet gewoon aan het bekende spreekwoord denken ‘Geluk zit het geluk in een klein hoekje.’ En dat is ook zo met het gelukkig maken van het meisje van je dromen. Het zijn echt de kleine dingen die het doen.
“Wiljemetmenaarhetbal?’
6.1. Cadeautjes.
Wanneer jongens het woord ‘cadeautjes’ horen hebben ze al de neiging het op een lopen te zetten, maar eigenlijk is het helemaal niet zo’n groot woord.
Als je een cadeautje wilt kopen voor je vriendin voor een speciale gelegenheid, denk dan niet gelijk groot. Iets kleins is net zo leuk en het betekent vaak nog meer voor het meisje omdat je het zelf voor haar hebt opgezocht. Denk echt simpel, bijv. een roos, iets voor in haar haren of zelfs een kettinkje.
Deze kleine dingen zullen echt meer betekenen dan een diamanten armband of iets in die richting. Om je vriendin echt blij te maken mag het zelfs iets simpels zijn, zolang jij het maar hebt uitgezocht.
6.2. Briefjes.
In de vakanties moeten jullie natuurlijk ook in staat zijn om contact te houden. Dit kan natuurlijk via brieven.
Als je een brief schrijft naar het meisje, schrijf dan niet een lang verslag over hoe je Zwerkbal hebt gespeelt met je broers/zussen/vrienden, maar vertel dat je haar mist en dat je hoopt haar snel weer te kunnen zien. Je mag best over Zwerkbal praten, maar probeer het kort te houden want anders leest ze het echt niet door. Of ze moet al een fanatiek Zwerkbal fan zijn.
5.3. De eerste kus.
Dit is iets dat het meisje voor altijd zal herinneren, de eerste kus die jullie deelden!
Zorg dat het bijzonder is, wees teder en duik er niet bovenop alsof je uit bent gegleden over de zeep. Het moet een bijzonder moment zijn die op een goede manier voor altijd in haar geheugen gegrift zal staan.
Je lippen moeten niet te nat zijn, je mag niet uit je mond stinken en houd de eerste keer je tong bij je. Wacht op het goede moment voordat je haar zoent, wanneer dit moment zal zijn zal je zelf zeer goed aanvoelen.
6.3. Verrassingen.
Nee, lees hier niet overheen! Dit is net zo goed belangrijk! Hiermee houd je de relatie spannend en kunnen er telkens onverwachte dingen gebeuren.
Benader haar een keer in de gangen en leg je handen voor haar ogen terwijl je zegt: “Raad maar wie.” Stuur haar eens een enkele roos door je uil bezorgd, stop kleine briefjes in haar tas, verras haar met een middernachtelijke wandeling.
Met dit soort dingen is het echt belangrijk om het gewoon te doen en er niet te lang over na te denken. Spontane dingen spreken meiden echt aan! |
|
|
  |
 |
bibi
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 18, 2004 22:08 |
 |
Nawoord.
Dit was de uitleg ‘Idiote dingen die meisjes doen & hoe jongens ze kunnen begrijpen.’ Natuurlijk zal het altijd de vraag blijven of jongens ook daadwerkelijk iets hebben aan deze tips en of zij ze überhaupt in de praktijk zullen brengen. Daarnaast wil ik even laten weten dat deze tips niet op mij slaan, ik ben niet zo’n gillend meisje dat elke dag een half uur voor de spiegel staat.
Los daarvan wens ik de jongens die dit hebben gelezen al het geluk van de wereld toe bij het veroveren van hun droomdame.
Magische Groeten,
Hermelien Griffel. |
|
|
  |
 |
|
|