Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wie lag Harry het meest dwars? (op Voldemort en gevolg na) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wie heeft, op Voldemort na, Harry het meest dwars gelegen?

De familie Duffeling
22%
 22%  [ 15 ]
Severus Sneep
12%
 12%  [ 8 ]
Rita Pulpers
1%
 1%  [ 1 ]
Dorothea Omber
27%
 27%  [ 18 ]
Draco Malfidus
13%
 13%  [ 9 ]
overig
22%
 22%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 66

Auteur Bericht
Rita_Skeeter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 71 Sikkels

Rita_Skeeter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 16:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is dan een twijfelgeval tussen de Duffelingen en het ministerie... Maar eigenlijk hoorde Umbridge ook bij het ministerie.

Verder zou ik dan toch voor de Duffelingen kiezen. Het was wel Harry's hele leven die ze verpestten, dat vind ik toch eigenlijk best wel erg.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 11:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk het Ministerie. Zeker toen Voldemort die overnam. En het Ministerie is tot veel meer in staat dan Umbridge of Draco. En Umbridge hoort eigenlijk ook wel bij het Ministerie. Of gaat het om een persoon? Draco, Severus en de Duffelingen zijn uiteindelijk toch niet helemaal slecht, en Droebel was gewoon wanhopig. Dus dan denk ik Umbrigde, ook al was dat maar in boek 5 en 7, toch heeft ze heel wat gedaan om Harry te dwarsbomen.

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Profiel bekijkenStuur privébericht
lobj_x
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

lobj_x is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

OK, ik denk de famillie duffeling, maar het is wel een erg moeilijke keuze, je hebt zo een beetje zijn meest gehate mensen uitgepikt...

1. duffelings (na boek 7 ook veel minder en zeker na wat dirk gezegt heeft tegen Harry Smile erg lief)
2. sneep (na boek 7 natuurlijk niet meer Smile)
3. Het ministerie
4. Omber (maar hoort eigenlijk bij het ministerie)

Liefs. X

Waarom is het gedaan Sad
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!

Happy new-year!! Very Happy
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Best moeilijk te zeggen. Er zijn natuurlijk een heleboel mensen geweest die hem ernstig dwars hebben gelegen. Wat Sneep betreft, het is nu wel duidelijk dat hij Harry nooit echt dwars heeft willen zitten, misschien enkel wat betreft zijn schoolresultaten.

De Duffelingen waren niet echt aardig voor Harry, maar als je kijkt naar het grotere geheel, dan hebben ze in zijn strijd tegen Voldemort niet echt in de weg gezeten.

Rita Pulpers is zwaar irritant, maar heeft hem maar één jaar echt dwars gezeten. Voor de rest had ze wel haar irritante artikelen, maar het was voor de meeste mensen duidelijk dat dat slechts roddels waren. Iedereen die belangrijk was voor Harry, nam haar niet serieus.

Verder, Draco, die heeft hem wel zeven jaar lang in de weg gezeten. Hij hoort wat mij betreft wel bij de mensen die Harry nogal dwarslagen.

Met stip op één staat wat mij betreft gewoon het ministerie. Dat dekt meteen de lading, Droebel, Schobbejak, Omber en alle wetten en regeltjes die hem hebben dwars gezeten. Ook nog Voldemort die het op het laats overnam. Daar heeft hij het ergste last van gehad lijkt me.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Emmalientje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 41 Sikkels

Emmalientje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 10:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk het Ministerie. Dus heb ik op Umbridge gestemd. Dat kwam het dichtste in de buurt.
Als het Ministerie had meegewerkt zou alles een stuk makkelijker geweest zijn. Ik twijfel tussen de duffelingen en het ministerie. De duffelingen hebben ( zoals Geertjuhh al zei ) hem niet zo goed behandeld ( om het maar even zacht uit te drukken).

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk toch echt dat het Ministerie hem het meest dwars lag en niet de Duffelingen.
Harry mag dan wel een rotjeugd hebben gehad, maar het heeft hem wel gemaakt tot wat hij is.
Pulpers heeft hem inderdaad maar één jaartje dwars gezeten en toen is ze gepakt door Hermelien, dus zo ernstig is dat niet.
Het Ministerie met Droebel, Schobbejak, Omber en alle andere irritante mensen zijn daarintegen een véél grotere last geweest. Het Ministerie kan zo veel uithalen met bijvoorbeeld dat Taboe, toen Voldemort het over nam.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de Duffelingen Harry het meest dwars hebben gezeten. Door hun heeft hij absoluut geen fijne en liefdevolle jeugd gekend. Ze kunnen gewoon nooit aardig zijn tegen hem. Gelukkig kan Harry hier in de loop van de boeken/films veel beter mee omgaan, en zitten ze hem ook minder dwars.

Desiler
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 20 Sikkels

Desiler is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het Minsterie (Droebel en Schobbejak) wel erg in de buurt komen, maar ik twijfel tussen het Ministerie en de Duffelingen. Harry heeft een rotjeugd bij de Duffelingen gehad, en daardoor zo mager en ze lieten hem bijna verhongeren enzo, maar het Ministerie was ook erg tegen Harry en gingen samen werken met de Dooddoener etc, en ik vind dat Omber ook wel bij het Ministerie hoort.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Iroh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 16:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gekozen voor overig en daarmee bedoel ik het ministerie.
Het Ministerie heeft er voor gezorgd dat de strijd tegen Voldemrot veel moeilijker verliep. En omdat het openlijk aanvechten van Voldemort dus moeilijker was was het voor Harry ook moeilijker.

Trouwens ik vind dat je in dit geval Omber ook los kunt zien van het Ministerie. Omber vervult namelijk ook tijdelijk de rol van schoolhoofd en daarin werkt ze Harry niet echt tegen. Sterker nog ze zorgt er indirect voor dat SVP ontstaat en dus dat Harry juist leert vechten en ook mensen krijgt die met hem mee kunnen vechten

The Potions Master
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

The Potions Master is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 14:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk Snape. Harry en hij hebben tot het eind alleen maar haatgevoelens gehad. Hij haatte Snape ook echt, dat heeft hij met geen ander gehad. De Duffelingen waren vergeleken met Snape veel minder erg. Omber heeft maar een kleine rol gespeeld, dus dat was al weer gauw voorbij, net als Rita. Ik denk echt Snape.

HG
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn

HG is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk de familie Duffeling, omdat punt een ze al niet zo aardig waren voor Harry en hem ondervoed en afgedankt hebben zoals hier al eerder is gezegd en punt twee omdat Harry bijna van school was gestuurd, omdat hij in het bijzijn van een dreuzel( Dirk)had getoverd, terwijl hij zijn leven probeerde te redden

"Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 23:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga voor het Ministerie van Toverkunsten. Eerst Droebel die net deed alsof hij een verhaal uit zijn duim zuig. En ja dan komt ook nog eens onze geliefde persoon Omber langs, die gewoon de leukste dingen van Harry Potter af pakt. En dan heb je meneer Schobbejak die hem hoopt te winnen voor hem zelf. Zodat hij een goed plaatje krijg van de mensen Confused

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 7:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Duffelings, die heeft Harry het langste gekend en het meeste last van gehad.
Maar eenmaal op Zweinstein heeft Draco De Duffelings hun plek ingenomen denk ik. Snape zo niet want die ziet hij alleen maar in het klaslokaal maar Draco komt hij op de gangen tegen. En Draco laat geen kans voorbij gaan om Harry te pesten.
Dus eigenlijk De Duffelingen EN Draco!
Al worden Draco en Harry later nog vrienden denk ik. Allez, vriendin is een groot woord.
Maar in de epiloog van boek zeven zie je dat Harry naar Draco gaat om de komen kijken of dat Scorpius bij Draco is. Dan moet hij toch al van Scorpius gehoord hebben (Dus contct gehoud hebben) En hij moet toch met Draco overeen komen. Anders zou hij er niet op afstappen. Very Happy

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 11:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de eerste jaren dat hij bij de Duffelings woonde, wist hij eigenlijk niet beter dan wat hij daar had. Hij had geen idee dat hij een tovenaar was. Nadat ze wisten dat hij een tovenaar was, was het wel iets minder geworden. Al deden ze in het tweede boek wel moeilijk om hem op te sluiten en in deel 3 zo te reageren dat Harry zijn tante bijna liet ontploffen.
Ja de Duffelings lagen Harry inderdaad in de weg. Maar als het er echt op aan kwam in zijn eigen wereld dan waren de Duffelings er niet. Dan was het toch het Ministerie die hem voor gek verklaarde ect.
Eigenlijk als je gaat denken kan ik zeggen dat zowel de Duffelings en het Ministerie hem het meeste last verzorgde. En op school..dan was het wel Draco, en alle andere aanhangers van 'Voldemort'. Snape zelf was ook wel irritant tegen hem, maar daar had hij redens voor angel
Maargoed zoals ik al eerder had gezegd stem ik voor het Ministerie van Toverkunst.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
+Karin__Sirius+
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

+Karin__Sirius+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2008 18:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat het meerdere mensen zijn geweest. In de eerste periode van zijn leven, ook voor voldemort dus, waren het de duffelingen, en daarna vooral het ministerie en Rita. Omdat die ervoor zorgden dat er slechte dingen in de profeet kwamen te staan. Waardoor iedereen hem voor gek verklaarde enzo. En dat maakte zijn leven er ook niet makkelijker op.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp