Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat ontchoogelt je aan het boek Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 0:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

sirius_is_te_gek schreef:
Ik wil hier geen ship-topic van maken, maar de Harry-Ginny ship ontgoochelt mij wel enorm.

Citaat:
Ik denk dat Harry en Luna nooit een koppel zouden geweest zijn. Ze zijn beiden zo verschillend van karakter, Luna is meer de dromerige type en Harry meer de serieuze type. Ik denk ook niet dat JK dat van plan was, want ik denk dat ze ook vond dat ze beide zo verschillend zijn en gewoon niet passen bij elkaar.

Dan zou ik Luna sneller plaatsen bij Neville, omdat ze beide nogal dromerig overkomen.

In feite geldt het ook voor Ginny en Harry dat ze van elkaar verschillen.
Ginny zoekt aandacht, Harry probeert het te vermijden. Ginny is onontwikkeld, Harry niet. In mijn ogen is ze irritant, Harry juist weer niet.

Ik denk dat je wat betreft relaties er vooral van moet uitgaan, dat velen in hun partner zoeken wat ze heb zelf weinig of zelfs helemaal niet hebben.
En waarom zou een wat nuchter met beide benen op de grond type, niet een relatie kunnen hebben met een zweverig dromerig type? Ik denk ook dat Harry juist wat diepzinniger en ruimdenkerder zou worden als hij een relatie met Luna zou hebben. En Luna zou op haar beurt misschien wat realistischer zijn. Niet dat ik denk dat het nodig is bij Luna, het onrealistische wat in haar zit maakt haar uniek.

Ik denk dat je je moet afvragen wat je kunt meebrengen in een intieme relatie. Voor zover ik het zie, brengt Ginny alleen een mooi gezicht mee naar de tafel. Het klinkt erg gemeen maar, Harry kreeg pas interesse toen ze ineens zo knap werd. Voor die tijd zag hij haar nooit staan.

Ben ik het even helemaal met jou eens! xD Ik vind die ship namelijk ook niets. ^^ Heb ik ook nooit gevonden. Het is ook zo ineens tijdens boek 6: ik zag haar nooit staan, maar nu ineens vind ik haar leuk. Dat gaat er bij mij niet echt in. Ik vind ook dat Ginny's karakter gewoon nogal Mary-Sue en oppervlakkig is, ze heeft geen enkel minpunt, en ik zou bijna iedereen liever als Harry's vriendin gezien hebben als zij. xD

Ik was ook altijd wel een voorstander van de Harry/Luna ship, maar ik had wel door na boek 6 dat dat er waarschijnlijk niet meer in zat. Maar ja, ik vind het erg jammer. Ik had ook graag een andere vriendin gezien voor Harry aan het einde van de reeks.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
lobj_x
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

lobj_x is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 11:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het einde...

De namen van de kinderen enzo is véél te cliché en wat overdreven, maar anders een schitterend boek Smile

XX.

Waarom is het gedaan Sad
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!

Happy new-year!! Very Happy
lizzie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 57 Sikkels

lizzie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 12:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben het met lobj_x eens! Het einde vond ik vreselijk! ofwel had ze het beter weggelaten ofwel had ze een fantsoenlijk einde moeten schrijven, nl: een volledig hoofdstuk over alle personages en niet zo rap rap iets ineen flansen (zo komt het nu bij mij over!) maar ik vond het hele boek veel minder dan alle vorige delen! net of ze er snel vanaf wou zijn! spijtig! ik had er veel meer van verwacht!

Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

lizzie schreef:
ik ben het met lobj_x eens! Het einde vond ik vreselijk! ofwel had ze het beter weggelaten ofwel had ze een fantsoenlijk einde moeten schrijven, nl: een volledig hoofdstuk over alle personages en niet zo rap rap iets ineen flansen (zo komt het nu bij mij over!) maar ik vond het hele boek veel minder dan alle vorige delen! net of ze er snel vanaf wou zijn! spijtig! ik had er veel meer van verwacht!

Ik vond dat in het begin ook, maar je moet er een beetje aan wennen denk ik. Eigenlijk heeft ze alles verteld, wat verteld moest worden. Ik begrijp haar alleszins hoe ze het gedaan heeft. En laat ons hopen dat die encyclopedie er komt hé, dan komen we het ineens allemaal te weten.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Whitelighter
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een geweldig boek, het enige wat me een beetje stoort is dit: Er gingen heel veel dingen boven water komen en uitgelegd worden in boek 7 hadden ze gezegd, en dat valt toch tegen. Er zijn toch dingen die niet uitgelegd worden. Bijvoorbeeld ging tot zover ik dacht (ik kan het ook verkeerd hebben maar volgens mij was het wel zo) het beroep van de ouders van Harry bekend gemaakt worden. Maar dat is helemaal niet bekend gemaakt! En er zijn zo nog dingen.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whitelighter schreef:
Ik vind het een geweldig boek, het enige wat me een beetje stoort is dit: Er gingen heel veel dingen boven water komen en uitgelegd worden in boek 7 hadden ze gezegd, en dat valt toch tegen. Er zijn toch dingen die niet uitgelegd worden. Bijvoorbeeld ging tot zover ik dacht (ik kan het ook verkeerd hebben maar volgens mij was het wel zo) het beroep van de ouders van Harry bekend gemaakt worden. Maar dat is helemaal niet bekend gemaakt! En er zijn zo nog dingen.

Dat komt omdat ze helemaal geen beroep hadden. Ze werkten fulltime bij de Order. James kwam uit een rijke familie en hij had genoeg geld om van te kunnen leven. Daarbij waren ze ook te jong om nog een baan te hebben. Ze hadden namelijk nog net hun studie af kunnen maken. Ze overleden namelijk toen ze 21 ofzo waren.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

lobj_x is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Whitelighter schreef:

Dat komt omdat ze helemaal geen beroep hadden. Ze werkten fulltime bij de Order. James kwam uit een rijke familie en hij had genoeg geld om van te kunnen leven. Daarbij waren ze ook te jong om nog een baan te hebben. Ze hadden namelijk nog net hun studie af kunnen maken. Ze overleden namelijk toen ze 21 ofzo waren.

Inderdaad, ze waren full time bij de orde.
En dan moesten ze onderduiken voor voldemort, dus hadden ze helemaal niet de kans om een fatsoenlijke job te hebben...

liefs. X

Waarom is het gedaan Sad
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!

Happy new-year!! Very Happy
John Veerman
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

John Veerman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ontgoogelt over:

De epiloog: slecht, kort en off the point. Ik had iets meer over de bijpersonen willen horen, hoe het met iedereen was afgelopen, welke baan ze hadden etc.
De dood van Hedwig: moest Hedwig nou dood :'( :'(
De doden: jammer dat veel doden even snel werden genoemd, alsof ze er niet toe deden. Vond ik heel jammer.
Het eindgevecht: het gevecht tussen Harry en Voldemort vond ik heel kort duren. Hier is 7 boeken lang naartoe geleefd en dan duurt hét gevecht een paar regels. Hier had ik me toch wel wat meer bij voorgesteld.

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 13:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ontgoogelt over;
-Het gevecht tussen HP en Voldemort. Ik had het op een mysterieuse plek verwacht, met enkel die twee samen. Niet tussen een hele boel mensen en Voldie die bnnen 2 sec. dood ging.
-De dood van Snape. Oh my, hoe erg vond ik dat.. Sad Net zoals Tops en Lupos. Ik had echt kippevel..

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 20:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lady Voldermort schreef:
Ontgoogelt over;
-Het gevecht tussen HP en Voldemort. Ik had het op een mysterieuse plek verwacht, met enkel die twee samen. Niet tussen een hele boel mensen en Voldie die bnnen 2 sec. dood ging.
-De dood van Snape. Oh my, hoe erg vond ik dat.. Sad Net zoals Tops en Lupos. Ik had echt kippevel..

Inderdaad, Rowling heeft er zich te snel vanaf gemaakt. Ze kon eigenlijk nog wel 100pag geschreven hebben over de heropleving van de tovenaarswereld na Voldemort. En ook de dood van bepaalde leden van de Orde mocht ze wat beter uitgewerkt hebben.
Ook in de epiloog heeft ze er zich te gemakkelijk vanaf gemaakt.

Hopelijk is dit stof voor boek 8, want dit sluit Rowling niet langer uit! Volgens mij zal dan een van de zonen van Harry het hoofdpersonage spelen.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 20:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

avadanick schreef:
Lady Voldermort schreef:
Ontgoogelt over;

Inderdaad, Rowling heeft er zich te snel vanaf gemaakt. Ze kon eigenlijk nog wel 100pag geschreven hebben over de heropleving van de tovenaarswereld na Voldemort. En ook de dood van bepaalde leden van de Orde mocht ze wat beter uitgewerkt hebben.

Hopelijk is dit stof voor boek 8, want dit sluit Rowling niet langer uit! Volgens mij zal dan een van de zonen van Harry het hoofdpersonage spelen.

Een boek 8 komt er niet... En het is oorlog, mensen gaan dood en je hebt niet altijd tijd om daarbij stil te staan, dat is in het echte leven ook zo.
En waarover zou een boek 8 moeten gaan? Hoe goed alles loopt... en dan zou ze wéér een reeks moeten maken, want mensen zijn niet tevreden met één boek, en daar heeft ze volgens mij ook geen zin in.

'Til we meet again, HPF'ers.
BellatrixvanDetta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

BellatrixvanDetta is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

De dood van Lupos en Tops had inderdaad wat uitvoeriger mogen beschreven worden etc. Maar daar kun je op die moment natuurljk ook niet bij stilstaan.

Verder had ik graag meer geweten over de tante en oom en zijn neef van Harry, en of hij ze ooit zult zien etc. Misschien komt dat in de enclopedie die ze gaat maken.

Groeten,

avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat kan wel zijn, maar dit is fictie, Rowling had toch wel zeker een pagina kunnen schrijven over de dood van enkele belangrijke nevenpersonages. Het boek eindigt zo plots. Ik had liever het einde wat meer uitgewerkt gezien i.p.v. een epiloog. Die was volgens mij overbodig.

Genner schreef:
avadanick schreef:
Lady Voldermort schreef:
Ontgoogelt over;

Een boek 8 komt er niet... En het is oorlog, mensen gaan dood en je hebt niet altijd tijd om daarbij stil te staan, dat is in het echte leven ook zo.
En waarover zou een boek 8 moeten gaan? Hoe goed alles loopt... en dan zou ze wéér een reeks moeten maken, want mensen zijn niet tevreden met één boek, en daar heeft ze volgens mij ook geen zin in.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

avadanick schreef:
Dat kan wel zijn, maar dit is fictie, Rowling had toch wel zeker een pagina kunnen schrijven over de dood van enkele belangrijke nevenpersonages. Het boek eindigt zo plots. Ik had liever het einde wat meer uitgewerkt gezien i.p.v. een epiloog. Die was volgens mij overbodig.

Ik denk dat dat is omdat Rowling duidelijk wil maken dat het dan wel fictie is, maar dat het achterliggende thema realistisch is. Het maakt het ook veel geloofwaardiger. Ze draait ons geen rad voor de ogen, ze is eerlijk en dat bewonder ik, zeker omdat ze weet hoe sommige fans gaan reageren.

'Til we meet again, HPF'ers.
GuitarLover
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

GuitarLover is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 11:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het zo jammer dat Ron en Hermie zijn getrouwd, en Harry en Ginny, eigelijk die hele epiloog, zo geeft ROwling je geen kans om zelf te fantaseren over wie met wie trouwd enz. Ook vind ik het jammer dat er zo veel mensen zijn vermoord omdat Harry wat tijd nodig had, terwijl hij voor het gevecht ook tijd had maar toen even in de grote zaal gezellig ging zitten doen. Als hij nou meteen was gaan zoeken hadden er misschien mensen gespraard gebleven..

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp