Auteur |
Bericht |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 17:09 |
 |
Mugglenet schreef: | JKRowling.com has recently been updated with several new features, including a special time turner on the Room of Requirement page. This enables visitors to view previous times in which the door on the site has been open.
Also, the Wizard of the Month section has been restructured so previous months and their respective wizards can be viewed. |
Rowling heeft haar site ge-update. Er is een tijdverdrijver bij de geheime deur (het vraagteken). hier kun je de vorige keren dat de deur open ging bekijken. de deur zit trouwens nu weer dicht.
ook bij de tovernaar van de maand, kun je terug kijken, naar die al geweest zijn. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 18:01 |
 |
Idd, ik zie een tijdverdrijver. Helaas heb ik ookal met tips de deur nooit open gekregen =.=".. |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 18:44 |
 |
Wow wat handig dat JKR dit heeft. Normaal moest ik altijd op HP-Lexicon kijken als ik wou weten wat het archief van JKRowling.com was. Nu kan je het zelf allemaal terug bekijken. Heel handig. Echt leuk om nu weer alles terug te kijken wat er achter de deur zat. Ik heb in het begin namelijk nog wel eens gemist wat erachter zat. Ook staat er weer iets nieuws op de krant:
Citaat: | Companion Books
It's common knowledge that I love genuine Harry Potter fansites, which is why I created my own award to recognise their creativity and ingenuity.
It's also old news that I hope one day to write the definitive Harry Potter encyclopedia, which will include all the material that never made it into the novels, and that I will give the royalties from this book to charity.
I cannot, therefore, approve of "companion books" or "encyclopedias" that seek to pre-empt my definitive Potter reference book for their authors’ own personal gain. The losers in such a situation would be the charities, that I hope, eventually, to benefit. |
Ik ben het hier helemaal met haar eens. Ik hou ook niet van die uitlegboeken en van die encyclopedieen van die auteurs die meeliften op haar succes.
Er zijn ook nog twee nieuwe geheimen op de website bij gekomen. Zo kom je er aan:
SPOILERS! | [selecteer] Geheim 1: Ga naar de geheime deur. Daar zie naast de deur een lichtknopje. Klik op het stukje behang aan de rechter bovenhoek van het lichtknopje. Die kan je omhoog halen, en dan zie je daar een paar ingrediënten staan voor een toverdrankje. Ga nu terug naar de beginpagina. Wacht dan net zo lang totdat de pennen om worden gegooid. Je ziet dan als het goed is een ei verschijnen. Klik op dat ei. Ga dan naar "Fansites". Wacht daar dan ook net zo lang totdat je een hooiwagen ziet (Zo'n spinachtig beest) en klik daarop.
Geheim 2: Klik op de puntenslijper zodat je bij de "Rubbish Bin" terecht komt. Ga dan met je cursor op de sneakoscope staan zodat hij rond draait. Dan moet je een vraagteken zien. Ga dan naar "Extras". Daar heb je een papier en daar moet je het vraagteken tekenen op dat papier. Dan krijg je dus ook iets. [/selecteer] |
edit: Ik heb hier eigenlijk helemaal niet aan gedacht, maar dit betekend nu natuurlijk ook dat je de WOMBAT weer opnieuw kan maken ^^ Alle 3 dus weer opnieuw.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
dream_wizard
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 21:57 |
 |
en wie weet al die truken om de deur te openen want ik snap er niks van |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 22:28 |
 |
dream_wizard schreef: | en wie weet al die truken om de deur te openen want ik snap er niks van |
Je kan eerst zelf proberen. Ik heb dat net ook gedaan, en het is ook leuk om er zelf achter te komen hoe alles werkt. Je kan in totaal 8 keer de deur openen.
21-7-2007 >> Acknowledgements.
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de deur en hij gaat open. Klik dan op het papiertje wat er ligt en je kan lezen wat erop staat. [/selecteer] |
13-06-2007 >>WOMBAT deel 3
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de vlieg en dat wordt een sleutel. Sleep de sleutel in het slot. Maak dan van die vormen het Deathly Hallows teken en klik daarna op het boekje. [/selecteer] |
21-12-2006 >> Titel van boek 7
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de deur in de spiegel en er komt dan een kerstboom tevoorschijn. Klik dan op de deur en dan zie je een kerstkrans. Klik op het plafond die je in de spiegel ziet en je ziet dan kerstversiering. Klik dan op een van de spinnewebben en dan gaan die weg. Klik op de windgong. Dat wordt een sleutel, en die moet je weer in het slot steken. Klik op het kadootje en je krijgt dan galgje. Dan kan je de titel "Deathly Hallows" intypen. [/selecteer] |
29-9-2006 >> WOMBAT nummer 2
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de deur en hij gaat open. Dan zie je een slordig bureaublad. Klik dan eerst op de kaars. Die gaat dan branden.Klik dan op de veer die gaat dan in het inktpotje. klik dan op het boekje aan de linkerkant en die valt dan dicht. Klik dan op het klavertje vier en dat wordt een sleutel. Pak die sleutel en sleep hem naar het slot van het bovenste laatje. Die gaat dan open, en dan zie je een boekje liggen. Klik daar op en je kan beginnen met de test. [/selecteer] |
31-03-2006 >> WOMBAT nummer 1
SPOILERS! | [selecteer] Achter de plant ligt een steen. Pak die op, en gooi de spiegel ermee kapot. Pak dan de sleutel en steek die in het slot. Klik dan op het briefje. Als je de eerste letters van elke zin neemt dan wordt dat het woord "Reparo". Dus dat typ je dan in op je toetsenbord. Als je dat doet zie je dat de spiegel weer heel word. Sluit dan het papiertje. Klik dan op de deur die je in de spiegel ziet, en de deur zal dicht gaan. De geheime deur gaat dan open.Dan zie je een doos met een wijzer. Zorg dat de wijzer omhoog staat (ipv rechts) en dan kan je ook weer op het boekje klikken en de test beginnen. [/selecteer] |
20-12-2004 >> Kerstwens van JKR
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de kerstboom in de spiegel. De deur zal dichtgaan, en de echte deur gaat dan open. Dan zie je een kerstboom, pakjes en kaarten hangen. Klik steeds op een van de pakjes, en dan krijg je een rijmpje. Je moet steeds het antwoord van dat rijmpje in gaat typen met je toetsenbord.
Two in a whole and four in a pair
And six in a trio, you see?
And eight's a quartet, but what you must get
Is the name that fits just one of me
Antwoord >> Half
Say you'd never seek to lose me
While you live we cannot part
I must dwell lifelong inside you
Locked within yout beating heart
Antwoord >> Blood
I cannot be other than what I am
Until the man who made me dies
Power and Glory will fall to me, finally,
Only when he last closes his eyes
Antwoord>> Prince
What is Ronald Weasley's least favourite sandwich filling?
Antwoord >> Corned Beef
Over which British city did the one-year-old Harry Potter fall asleep as Hagrid took him to number four, Privet Drive?
Antwoord >> Bristol
What form does Hermione Granger's patronus take?
Antwoord >> Otter
Dan heb je alle raadsels gehad, en dan zie je een ster branden boven de kerstboom. Dan ga je naar de kaartjes en dan klik je op het kaartje met de ster. Als je dat gedaan hebt dan heb je al JKR's kerstwens [/selecteer] |
31-10-2004 >> Titels van Hoofdstukken HBP
SPOILERS! | [selecteer] Wacht net zo lang bij de deur totdat Peeves langs komt. Als dat gebeurt dan wordt de vaas omgegooit en dan komen er allemaal sleutels tevoorschijn. Pak steeds een sleutel en probeer die uit op de deur. Uiteindelijk heb je er een die past en dan gaat de deur open. Klik dan op het handvat van de bovenste la van haar bureau. Die schuift dan uit en dan zie je een vergrootglas. Klik daarop en dan zie je een tekst vergroot worden. Je moet dan het woord "Chapters" invullen, want dat is het antwoord op het raadsel. Dan zie je 3 papieren uit het boek steken. Die kan je oppakken en naar boven nemen. Dan zie je de 3 hoofdstukken titels. [/selecteer] |
16-08-2006 >> Stukje uit HBP
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de deur en hij gaat open. Het is dan helemaal donker, en je moet dan net zo lang rond klikken totdat je het lichtknopje gevonden hebt. Als je die hebt gevonden dan zie je een dartbord. Gooi de pijltjes in de nummer 7-1-3. (Kluisnummer van de Steen der Wijzen).Dan gaat het bord weg en zie je een kluis. Toets dan de cijfers 30-27-23 in en de kluis gaat open en je ziet het papiertje liggen. [/selecteer] |
28-6-2006 >> Titel van boek 6
SPOILERS! | [selecteer] Klik op de deur en je ziet daar dan een muur met bakstenen. Nu is dit moeilijk uit te leggen, dus ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Eerst klik je op een van de bakstenen aan de rechterkant. De zevende rij van boven, en de 2e van rechts.Je ziet zelf wel wat er gebeurt als je op de goede klikt. Als je de goede hebt gevonden dan ga je iets naar beneden.Daar heb je ook vlak onder dat witte stukje een steen waar je daarna op moet klikken. (De tweede van rechts). Dan ga je naar linksboven. De 5e van boven, en dan de tweede van rechts. Die moet je dan op klikken. Daarna klik je op de steen die iets onder de 2e steen ligt. Op de 3e rij van onderen, en dan de derde rechts. Uiteindelijk klik je op de steen van de derde van boven de tweede links. Als het goed is gaat nu de muur weg. Dan zie je een kamer. Klik op de ventilator en alle papiertje waaien weg. Je ziet dan zelf een papiertje waar de titel op staat. [/selecteer] |
|
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 15:52 |
 |
En de website van onze JK is weer upgedated met een verder reactie op het 'Companion Books' nieuws:
Citaat: | As is now widely known, a complaint has been filed in the name of Warner Bros and myself against the publisher of a proposed Lexicon, written by Steven VanderArk. This decision was reached, on my part, with immense sadness and disappointment, and only because direct appeals for a reasonable solution failed. I never dreamed, in the light of our previous good relations – including giving the Lexicon a Fansite Award - that this situation would ever arise.
From what I understand, the proposed book is not criticism or review of Harry Potter's world, which would be entirely legitimate – neither I nor anybody connected with Harry Potter has ever tried to prevent such works being published. It is, we believe, a print version of the website, except now the information that was freely available to everybody is to become a commercial enterprise.
It is not reasonable, or legal, for anybody, fan or otherwise, to take an author's hard work, re-organize their characters and plots, and sell them for their own commercial gain. However much an individual claims to love somebody else's work, it does not become theirs to sell. |
|
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 16:18 |
 |
Witch_Eva schreef: |
Citaat: | Companion Books
It's common knowledge that I love genuine Harry Potter fansites, which is why I created my own award to recognise their creativity and ingenuity.
It's also old news that I hope one day to write the definitive Harry Potter encyclopedia, which will include all the material that never made it into the novels, and that I will give the royalties from this book to charity.
I cannot, therefore, approve of "companion books" or "encyclopedias" that seek to pre-empt my definitive Potter reference book for their authors’ own personal gain. The losers in such a situation would be the charities, that I hope, eventually, to benefit. |
Ik ben het hier helemaal met haar eens. Ik hou ook niet van die uitlegboeken en van die encyclopedieen van die auteurs die meeliften op haar succes.
|
Rowling heeft volgens mij niks tegen uitlegboeken, zoals nu ook in de vernieuwde versie staat op de website (zie ook post van Harry Potter Rocks). Ze zegt ook dat dit eigenlijk de eerste keer is dat ze een boek probeert te verhinderen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 7:07 |
 |
Rowling heeft zowel het nieuws (de lopende strijd over het lexicon boek) en de prullenbak ge-update.
Lexicon strijd schreef: | As you may have read, on 8 November, 2007 a judge in New York granted an order against RDR Books in respect to the proposed book The Harry Potter Lexicon, such order applying to any proposed licensing of the book worldwide.
Judge Patterson has imposed a restraining order on the publishers of the Lexicon, which will remain in place until February 2008. This means that the book can not be completed, published or marketed until the court has had time to decide whether it would break the law if published in its present form.
I take no pleasure in the fact that publication has been prevented for the present. On the contrary, I feel massively disappointed that this matter had to come to court at all. Despite repeated requests, the publishers have refused to even countenance making any changes to the book to ensure that it does not infringe my rights.
Unless their position changes, we will all return to court next year. Given my past good relations with the Lexicon fansite, I can only feel sad and disillusioned that this is where we have ended up. |
Deze gaat over het festival dat rowling aangeklaagd zou hebben omdat ze een mankette van zweinstein wilde gebruiken voor de viering van een heilig feest.
prullenbak schreef: | The defendants were not religious charities, and theirs was not a religious celebration. On the contrary, it was a large-scale, commercial, sponsored event involving corporations that included a major Indian high street bank. The event was, however, set up while a Hindu festival was going on."
|
|
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 14:13 |
 |
Even melden dat de deur weer open is op de site van Rowling. Geen idee hoe lang dt al is en hoelang het zal worden maar het is iig open en er ligt wat op het buro  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 14:16 |
 |
Helen schreef: | Even melden dat de deur weer open is op de site van Rowling. Geen idee hoe lang dt al is en hoelang het zal worden maar het is iig open en er ligt wat op het buro  |
De deur is gisteren open gegaan en de stamboom ligt er. De stamboom die gisteren ook al op HPF werd gepost. Hierop staan alle namen van de echtgenoten en de kinderen van de Weasley's en van Luna. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 14:22 |
 |
Ik heb nog op de site gekeken en zag niks staan dus ik heb het hier maar gepost.
Of ik heb er overheen gekeken of het is er weer vanaf gehaald.
En trouwens, niet iedereen kijkt op HPF dus het is dan wel handig dat het hier ook staat  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 14:26 |
 |
Helen schreef: | Ik heb nog op de site gekeken en zag niks staan dus ik heb het hier maar gepost.
Of ik heb er overheen gekeken of het is er weer vanaf gehaald.
En trouwens, niet iedereen kijkt op HPF dus het is dan wel handig dat het hier ook staat  |
Het stond ook op het forum. In het boekentopic. Omdat er namelijk wat dingen uit boek 7 verklaart worden door die stamboom. Er is ook een filmpje ervan hoe JKR die stamboom maakt en er wat bij verteld. Die kan je hier bekijken.
Ik vind het trouwens wel jammer dat je nu in een keer de deur open hebt, en dat je niet meer van die leuke dingetjes moet doen om het raadsel op te lossen. Zo is het natuurlijk wel wat handiger en zo zie je het sneller, maar ik vond de raadsels ook leuk. JKR heeft trouwens ook gezegt dat ze snel haar website weer zal updaten. ^^ |
|
  |
 |
|
|