Auteur |
Bericht |
Yori87
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 22:47 |
|
Ik heb helemaal geen huisdieren. Vind ze heel lief en schattig, maar denk niet dat het verstandig is als ik ze in huis neem. Ik heb er niet genoeg tijd voor ben ik bang. Misschien dat ik in de toekomst nog een kat in huis wil nemen. Maar moet er eerst goed over nadenken. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
|
|
Emmeley
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 10, 2007 20:29 |
|
HUISDIEREN!
Bij ons thuis is het een beetje een dierentuintje.
We hebben een aquarium volgepropt met guppies, maar ze doen het zelf.
WE hebbe n 2 hamsters, een dwerg en een goudhamster.
We hebben 2 dwergkonijntjes.
En we hebben 2 ratten.
Het merendeel is van mij zelf:)
Zo is 1 hamster van mij, de dwerg, named Kara. Ze is al 2 en een half! De ratten zijn ook van mij, named Chappie en Pucca. Het zij 2 vrouwtjes, en ze zijn alweer anderhalf. Veel mensen vinden ze eng, of vies, maar eng zijn ze niet, en vies al helemaal niet! Igg, ik ben dol op ze. En ook 1 konijntje is van mij, named Snowy, (de andere heet Glowy), Ze is egt super schattig. De goudhamster is van mn zusje, (Punky).
En de vissen,, tja,, die hebben allemaal geen naam.. t zijn er zoveel:P |
_________________ can't live without you« |
|
|
|
Mosh
Dreuzel
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 10, 2007 21:22 |
|
Choco schreef: |
Ik heb twee dwerghamsters, eentje is weggelopen maar we hebben er weer twee (een bijgekocht), echt heel zielig maar we konden hem (haar) niet meer vinden...
|
ik houd zelf ook dwerghamsters. Die mag je niet eens bij elkaar zetten, want dat verkort hun leventje, het zijn solitaire dieren ! Mijn allereerste hamstertjes bij elkaar gezet: bijten ze elkaars poten eraf
Btw zo kun je zien of het een hem of haar is: stukje tussen de anus en geslacht lang = man. En als het kort is is het een vrouwtje ^^ |
_________________ M y O w n G a l l e r y |
|
|
|
Omingod
4e jaars
Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 10, 2007 22:00 |
|
Ik heb een kater (Tommy) en die is al 11 jaar oud .
Hij is ros en tam Hij lijkt een beetje op garfield
En ik heb ook nog 2 bandvinkjes , schattige vogeltjes zijn het |
Dolleman: "Technically it's a ferret." |
|
|
|
Arjel
5e jaars
Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 11, 2007 18:01 |
|
Emmeley schreef: | HUISDIEREN!
Bij ons thuis is het een beetje een dierentuintje. |
Zo wordt het hier ook wel eens genoemd... We hebben 3 katten, 2 konijnen, 2 schildpadden en *telt* volgens mij 8 verschillende goudvissen (gele, oranje, shubkin etc). Onlangs hebben we kat nummer 4 in laten slapen, omdat hij 2 gezwellen bleek te hebben in z'n keel. Officiëel was het niet onze kat, maar een ooit achtergelaten kater. Hoewel de kat in kwestie tot 1.5 jaar geleden nog zo vals als een piano was, lag meneer tot een paar maanden terug nog gewoon op de bank te slapen. Ik blijf het nog steeds zielig vinden dat deze kat nooit altijd een goed tehuis heeft gekend, maar natuurlijk heb ik ook wel een goed gevoel bij het feit dat wij die laatste 2 jaar goed voor 'm hebben gezorgd.
Ik las net ergens in één van de comments, dat er iemand ooit graag schildpadjes zou willen nemen. Alsjeblieft, doe het niet. Ondanks dat wij er zelf 2 hebben, raad ik iedereen af om deze beesten aan te schaffen. Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van het houden van reptielen. De einge reden waarom wij er zelf 2 hebben, is omdat er een paar jaar geleden een buurjongetje kwam aanbellen met de vraag of wij geen schildpad konden opvangen/nemen (destijds van het formaat bierdop). Er werd toen mee ingestemd, omdat mijn ouders het niet zo'n strak plan vonden dat een 11- jarig kind met die mededeling langs diverse deuren zou gaan...
Mensen hebben toch al snel geen idee van wat de verzoring van zo'n schildpad precies inhoud. Die kleine beestjes die je in de winkel ziet, zijn na een maand of 4 (uiteraard met goed voedsel) wel 1.5 keer zo groot. Daar verkijkt men zich zo snel op, want ik kan me ook ergens wel voorstellen dat je niet verwacht dat dat allemaal zo snel gaat. Vergelijk het maar met een mensenbaby ofzo, voor je het weer zijn ze een paar maanden oud en als kool gegroeid |
|
|
|
|
Fenix_20
Dreuzel
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 11, 2007 18:31 |
|
ik heb 2 cavia's...
verder zou ik ooit graag een Golden Retriever willen hebben!
Ik ben niet zo'n fan van ratten als huisdier,, maar ieder zijn mening! |
_________________ "The time you enjoy wasting isn't wasted time" |
|
|
|
-Lunaaa-
Dreuzel
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 21:09 |
|
Ik heb op dit moment een hele lieve, leuke , schattige, half blinde hond.
'Noddy' . Hij is wel zielig hoor... met z'n ene blauwe blinde oog:P
hij loopt telkens tegen de bank aan of stilstaande mensen.
verder heb ik nog een Hamster. Kan er niets over vertellen.. zie hem nooit, alleen als ik zn kooi verschoon... zelfs als hij nieuw eten krijgt blijft hij eerst 2 uur wachten totdat hij zeker weet dat ik weg ben... de hamster is de grootste vriend van mn hond! dat wel, als je de bak aan het verschonen bent, loopt de hamster rond in een bal dan zie je de hond met zn ene nog goede oog achter hem aanlopen en de bal vooruit duwen.. een schat van een hond! |
_________________ 'O Hippogrief, o Hippogrief, ik heb je mooie veren lief' |
|
|
|
francaatjuh
5e jaars
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 21:29 |
|
Wij hebben op dit moment een hond. Een border collie. Zo'n schapendrijver zeg maar . We hebben helaas 3 weken geleden onze andere hond in moeten laten slapen. Maar dat was mischien wel goed want Rakker (die hond) was al 14 jaar oud. En zat echt aan het einde van zijn latijn. Maargoed. We hebben dus nu een teefje een border collie die luistert naar de naam: "trip" en ze is nu 6 jaar oud .. |
|
|
|
|
Moonslave
Schoolkampioen
Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 15, 2007 14:06 |
|
Ik heb één kat. Ze is nu ondertussen al iets ouder dan anderhalf jaar, maar ze is nog altijd even schattig <3 Ik heb een filmpje van haar, waarin ze het touwtje van het fototoestel aanvalt. Echt lief
(zet je geluid aub wel af, want ik doe echt belachelijk xD)
Dangerous Tarrie
We hadden vroeger ook 2 hamster, waarvan we eerst dachten dat het 2 mannetjes waren, maar toen werd eentje ervan 2 keer op een rijd zwanger en hadden we zware vermoedens dat het een mannetje en een vrouwtje was. De kindjes hebben we echter allemaal weggegeven en onze eigen hamsters zijn ondertussen ook al een tijdje dood... Naja, ik vond het toch maar zielig, die beestjes in zo'n klein kooitje. Wat een rotleven moeten die gehad hebben. |
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 12:11 |
|
Wij hebben thuis een hond en een papegaai.
De hond is van mij en de papegaai valt onder de papa. xD
En mijn vader was daarnet in een bui van foto's trekken.
Dus hier een SQUEEE foto van Fien, mijn hond. :')
http://s228.photobucket.com/al.....C_0157.jpg
Is ze niet lievig? ^^"
De papegaai is trouwens een grijze roodstaart. De meesten kennen die soort wel. En hij heet Jerko. :') |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
|
|
__xSmartie
3e jaars
Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 19:07 |
|
Ik heb een poes, Floortje. Ze is echt super lief!
Ze komt bijna elke ochtend bij me in bed liggen, en als ik naar beneden ga, dan gaat ze ook mee, ze is echt heel gezellig
Het is een echte huiskat want ze mag ook niet naar buiten omdat wij aan een drukke weg wonen, dan wordt ze misschien dood gereden.
Ze is heel bang van vreemde mensen, als de bel gaat, vliegt ze meteen naar boven of onder de bank. Ze is ook super bang van de stofzuiger xP |
_________________ OMG.
8 Maanden later! |
|
|
|
*_Bell_*
1e jaars
Verdiend:
251 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 04, 2008 19:19 |
|
Ik heb een hond, Noddy:) en een hamster, 'Pino'
niet dat het echt boeiend is maar mn hond is echt super lief:P
de hamster heb ik liever dood dan levend.. ik zie hem nooit en hij bijt.
nee dat is hard! hij hoeft niet dood, maar wat liever in de omgang mag wel.
antwoord op post van
Miss Raddy(hieronder)
op het begin toen hij nog klein was hield ik hem heel vaak vast hij beet niet ofzoo, na een maand ofzoo begon ze steeds vaker te bijten en nu durf ik hem niet meer vast te houden..
ik probeer hem wel vast te houden maar dan vind ik het zielig.. als hij echt bang is ofzoo leg ik wat snoepjes in mn handen en kan hij wennen.. maar als ik mn hand dan optil gilt hij letterlijk zn hokje in:P |
Laatst aangepast door *_Bell_* op Vr Jan 04, 2008 19:47; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 04, 2008 19:36 |
|
*_Bell_* schreef: | Ik heb een hond, Noddy:) en een hamster, 'Pino'
niet dat het echt boeiend is maar mn hond is echt super lief:P
de hamster heb ik liever dood dan levend.. ik zie hem nooit en hij bijt.
nee dat is hard! hij hoeft niet dood, maar wat liever in de omgang mag wel. |
Hamsters zijn dieren die aan de mensenhand moet wennen. Misschien moet je hem vaker uit zijn kooitje halen en vaker met hem spelen/aaien/knuffelen. Dan wordt hij vast liever.
Als je hem vaak er uit haalt, dan heb ik niets gezegd ^^
Ik heb dus een hond, 3 konijnen, 2 cavia's en 20 vissen
Mijn hond heet rik, is een rottweiler en gek in z'n hoofd. (En dat verzin ik niet. Als het een mens zou zijn, zou hij waarschijnlijk gek in zijn hoofd zijn...) Maar hij is wel lief.
Hond
En dan ook nog 1 van me konijnen:
Klik
Ze heet Droppie, is erg tam en super lief xD Deze foto heb ik snel gemaakt, want ze wilde steeds naar me toe |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 04, 2008 19:52 |
|
@ Miss Raddy : AAAA WAT SCHATTIG ik heb ook 2 Hollandertjes Alleen dan bruin en isabel !!
Nou ja zoals ik al zei, ik heb twee hele schattige Hollandertjes, konijnen dus Mannetje en vrouwtje, mannetje gecastreerd omdat me ma geen kleintjes wilde Die zijn juist zo schattig Ik wil ook heel graag een hond, maar me ma is alergisch voor dieren met haren Konijnen kunnen wel, omdat die buiten staan |
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 04, 2008 19:56 |
|
@amytjuuuh : Verspreidt de liefde voor Hollanders <3
Ik heb dus nog twee andere konijnen. Twee vosjes. Zijn erg lief, maar minder tam dan mijn Hollandertje. Die lopen ook niet vrij rond in de tuin, maar zitten samen in een groot hok^^^
Ze zijn erg lief en heten Snoepy en Punky.
Ik zal even een foto van ze zoeken.
Ik heb er één gevonden. Van Snoepy: Klick
Beetje onduidelijke foto, door het gaas. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
|