Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Weggelaten in de HP Films Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
missy_m
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

missy_m is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het jammer dat Dobby niet HP4 en 5 zat.
En ook miste ik Zwerkbal in de 5e film. En dat interview van Harry in de Kibbelaar, die zat er toch ook niet in? Al snap ik natuurlijk wel dat niet alles erin kan, maar toch.. het blijft jammer. Ohw en Fred en George trouwens ook, ik vind die 2 altijd zo grappig in de boeken, het is jammer dat ze zo weinig in de films voorkomen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Evie Black
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Evie Black is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat er echt heel veel wordt weggelaten opzich wel te begrijpen anders wordt de film echt veel te lang maar is wel jammer dat er sommige dingen weglaten worden

LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhm.

x Foppe.
x Winky.
x Dobby.
x Zwerkbal in OotP
x St. Holiste in OotP (Vooral de ouders van Neville, Smalhart, de hangoren waardoor HArry dacht dat hij het wapen was...)
x Kreacher had er meer in moeten zitten.
x Het moeras van Fred en George. Waardoor Harry met Sirius kon praten over James. Dat heb ik trouwens ook gemist, het gesprek over Snape's herinnering.
x De scene waarin Harry flauwvalt is... Niet echt geslaagd O___O.
x Volgens mij is ook in geen enkele film verteld dat Volder een Snul is.
x In PoA is ook niet gezegd (dacht ik) dat Sirius, James, Pippeling & Lupin Faunaten waren. Ofjah, Lupin niet :]. Of er is iig toch niet gezegd dat James een Hert was. Of dat James Gaffel was.
x De periode in GoF waarin Harry en Ron niet met elkaar spraken, was... Niet echt lang.
x Een groot deel van het doolhof is weggelaten (Die... Krabdingen van Hagrid, weet ffe niet meer hoe ze heten, het raadsel van de Sfinx, de spin,...)
x De Weaslys, toen ze Harry kwamen opzoeken in GoF.
x Op het einde (GoF) als Harry in de ziekenzaal ligt, en de Weasleys en Sirius als hond erbij. Dan zien ze elkaar voor het eerst. Niet voorgekomen.
x De artikels van Rita Pulpers, zijn er maar 1 of 2 geweest.
x Het feit dan Rita een faunaat was.
x Meer herinneringen van Dumbledore, we hebben alleen die gezien waarin in Bart Krenck jr. wordt beschuldigd, niks van Bellatrix!
x Ron & Hermione als Klassenoudste een OotP

Omg veel :').
Maarjah, ze kunnen niet alles in de film stoppen. Maar Dobby is nog belangrijk voor de andere boeken, dus die had er wel ingemogen. Net als de ouders van Neville/Marcel. Foppe ook, hij is gewoon leuk. Hij geeft de boeken iets extra's, iets humoristisch.
En de herinnering van Snape & Het gesprek erover tussen Harry, Sirius en Lupin had erin gemogen, en een beetje uitgebreider. Want Snape's herinnering ging zo snel. Ik weet het eff niet meer zeker, maar ik dacht dat we niet eens Lilly hoorde, Snape die haar Modderbloedje noemde, het Egocentrische van James. De snaai, de OWLs/SLIJMBALlen, de 'ruzie' tussen James en Lilly. Je zag (dacht ik) alleen dat James Snape in de lucht gooide, iets scheldends naar hem riep, en dat was het. De hele 'gedoe' is trouwens anders, Harry dringt gewoon in Snape's gedachten binnen, niet in zijn hersenpan. Wel jammer..

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

^
Het meeste wat jij zegt, vind ik ook.

Ik vind het bij deel 4 jammer dat ze het doolhof zo verknald hebben. Het was enkel wat rondlopen, maar er waren geen beesten te bekennen. Ik had juist zin om de Sfinx te zien of de andere monsters die worden genoemd. Vond ik persoonlijk een flinke tegenvaller.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lady Voldermort schreef:
^
Het meeste wat jij zegt, vind ik ook.

Ik vind het bij deel 4 jammer dat ze het doolhof zo verknald hebben. Het was enkel wat rondlopen, maar er waren geen beesten te bekennen. Ik had juist zin om de Sfinx te zien of de andere monsters die worden genoemd. Vond ik persoonlijk een flinke tegenvaller.

Hier ben ik het wel mee eens, het leek nu net of er bijna geen tegenstand in het doolhof was. Dat de doolhof op zich belangrijker was dan de tegenstanders erin. Overigens vond ik dat de andere opdrachten beter werden verfilmd, vooral de tweede.

Ik vind het niet zo erg dat ze zwerkbal uit OOTP hebben gehaald. Dit speelde sowieso maar een kleine rol in het vijfde boek. Daarnaast hebben we dit wel in de andere films genoeg gezien.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Falzarg
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 39 Sikkels

Falzarg is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2008 15:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat ik zoo erg vind!! is dat ze niet dei 'crucio' vloek hebben laten zien op Harry, want in het boek zeggen ze toch dat Dwaaloog dat toch gebruikt op Harry. dat zou me zoo cool zijn als ze da hadden verfilmd!
misschien was er geen budget meet ofzo.

miss_Me
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

miss_Me is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lieffj
Alles wat je noemt ben ik helemaal met je eens.
Dat doolhof was me heel tegengevallen! Het hoort toch ook niet zo groot te zijn? In het boek is het zo groot als een zwerkbal veld maa rin de film veel groter!

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 10:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond inderdaad ook het deel van het doolhof veel te snel gaan.

Ook in the laatste film dat ze het min. van toverkunst in komen gaat veel te snel. De moeilijke keuzes van welke deuren ze moeten nemen o.a.
Ze lopen eigenlijk rechtstreeks naar de voorspellingsballen. Dat vond ik echt tegen vallen.

MaaudJ
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

MaaudJ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 13:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik miste in deel 5 het zwerkbal en ook het liedje.
En waar ik eigenlijk de hele film op had gewacht was het moeras van Fred en George. Dat vond ik echt heel jammer dat dat er niet in zat.
En het intervieuw met de kibbelaar, en de scene met de gedachtes van Sneep had ook wat meer mogen zijn.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 16:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik mis niet zo veel, maar het was wel erg leuk geweest als Dobby er wat vaker in zou zitten. En mis ook Ron en Hermoine als klassenoudsten. En er zijn vast nog wel meer dingen waar ik nu natuurlijk weer niet op kan komen.

Miss_Bookworm
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Miss_Bookworm is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 11:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het jammer dat we de jonge Lily niet hebben gezien in OotP. Ik geloof wel dat ik ergens gelezen had dat Susie Shinner was gecast als de jonge Lily... Jammer dat ze haar er niet in hebben gestopt. Nu vond ik dat de Hersenpanscéne wel wat langer hadden mogen maken...

En waar is Foppe in alle films? Die had voor een goede dosis humor kunnen zorgen in de films. Ik vind het heel erg jammer dat hij er niet in zit, ik had hem aan het eind van film 7 wel willen horen zingen...

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have..." - Hermione Granger.
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad FOPPE!! Crying or Very sad Hij was wel gecast, gefilmt maar werd gebruikt voor de overige scènes. Ook hiervoor was hij in de ogen van Columbus een té kleine rol.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

MadEye is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 13, 2008 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het weglaten van sommige kleine dingetjes maakt me nog niet eens zo veel uit, maar de regisseurs veranderen gewoon complete stukken. Dat vind ik echt jammer, want die dingen horen ook in het verhaal.
Ik dacht dat Dobby een huiself was met allemaal rare kleren aan die in keukens van Zweinstein werkte, maar in HP GoF heet hij Marcel en is het een mens. Shocked
En zo zijn er nog veel meer dingen. Ik vind dat ze gewoon het boek moeten volgen zoals het in het boek staat. Niet dingen veranderen.

Glamorous_
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Glamorous_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 13, 2008 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het ook jammer dat foppe niet in de films is.
maar hij is toch wel in de hp games ?
want daar komt ook elke keer een geest en die heb ik nog nooit gezien
in de films.
en ze zeggen ook dat dat foppe is Razz
daar ziet die er best grappig uit en is zie egt een pest kop Razz

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 84 Sikkels

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 6:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iets dat ik totaal niet snap dat ze hebben aangepast/ weggelaten is de scene in OOTP:

De scene waarin Perkamentus vlucht voor Droebel, Donders, Omber en Wolkenveldt.
In deze scene gebeurd er een heleboel, Wolkenveldt die Marina Elsdonk behekst en zorgt dat ze goed voor hem antwoordt, Perkamentus die op spectaculaire wijze alle 4 de mensen van het Ministerie vervloekt (waaronder een grappige quote:
SPOILERS!
[selecteer]

"Doe niet zo dom, Donders" zei Perkamentus vriendelijk. "Je bent vast een uitstekende schouwer - ik kan me herrinneren dat je "Uitmuntend" haalde voor al je PUISTen - maar als je probeert me - eh - "met geweld te overmeesteren, zal ik je helaas pijn moeten doen.

[/selecteer]

Vervolgens verteld Perkamentus wat Harry moet doen, wat de situatie met Marina en Wolkenveldt was en zo is alles duidelijk. Dit is een mooi verband met de Orde en de verdwijning van Perkamentus. Deze scene zou zo misschien 5 tot 10 minuten duren en is veel spanndender en mooier dan de scene die ze ervan gemaakt hebben, namelijk:

Perkamentus die Felix pakt en gewoon verdwijnt met een vlammenzee, niemand vervloekt, Wolkenveldt heeft geen aandeel en het enige dat meehelpt aan de duidelijkheid van het verhaal is dat Perkamentus verdwijnt, maar niks met de Orde, geen raad aan Harry, niks. Toch duurt deze scene ook zo 5 minuten, qua tijd hoefden ze het dus niet te doen, bovendien maken ze de fout om Cho als "verrader" te gebruiken ipv een ander meisje volgens mij.

Begrijpt iemand deze keus? ;p Ik vind het in ieder geval erg zonde dat het is weggelaten in de film.

En zo is het maar net! Wink
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp