Auteur |
Bericht |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 14:10 |
 |
Goed, er is een vraag wat me eigenlijk wel behoorlijk dwars lig,
De Duffelings zijn weg gegaan en zijn in veiligheid gebracht door de Ministerie van Toverkunst. Maar Voldemort heeft na een paar dagen het Ministerie van Toverkunst over genomen. Mijn vraag luid dus : Wat is er met hun gebeurd?, zijn ze gepakt?, leven ze misschien niet meer. Waar zijn ze gebleven? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Marjo_x
Dreuzel

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 18:12 |
 |
waar ze heen zijn weet ik ook niet
Maar Dirk heeft het sowieso overleefd omdat Rowling zei dat Harry en Dirk later nog wel een soort van Kerstkaartjes-contact hadden  |
|
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 18:20 |
 |
Niet het ministerie, maar de Orde zorgde voor de veiligheid van Harry en de Duffelingen. Ze zullen, waarschijnlijk net als harry en anderen die moesten onderduiken, nog een poos onder bescherming hebben gestaan om vervolgens hun leventje weer op te pakken zoals die was voordat harry op hun stoep werd gedropt.
dat is denk ik het meest waarschijnlijke. |
_________________ careful where you stand, my love...
carefull where you lay your hand...
|
|
  |
 |
MrM@tthijs
Dreuzel

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 18:20 |
 |
Dit is weer eens zo'n voorbeeld waarom er een boek moet komen met alle uitleg wat er met de personages gebeurd. Duimen maar dat het er komt.
Ontopic: Ik denk wel dat de duffelings het overleven. Andes zou het wel in boek 6 of 7 gezegd worden.
grtz.. |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 20:26 |
 |
Harry heeft met Dirk inderdaad een kerstkaartjescontact en gaat er ook af en toe op bezoek met zijn kinderen. Die haten die uitstapjes.
Dat betekent dat Herman en Petunia het wrs ook wel overleefd zullen hebben en Herman kennende als een agressieve conservatieveling, zal hij onmiddellijk van zijn oren gemaakt hebben toen hij hoorde dat alles terug veilig was. Hij zal wel geëist hebben dat ze hem stante pede terug naar zijn vertrouwelijke huis brachten.
Ik kan me dat alleszins goed voorstellen  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 13, 2008 15:07 |
 |
Mij lijkt dat ze op het einde van het boek gewoon weer teruggekeerd zijn naar hun eigen huis. Dat zal er vast nog hebben gestaan, want de dooddoeners wisten dat Harry er niet meer was.
@Mathijs:
Dit is toch helemaal niet belangrijk? Ik kan veel belangrijkere redenenen verzinnen waarom zo'n encyclopedie moet komen. Dit kan Rowling makkelijk in een interview zeggen, zoals ze ook gedaan heeft. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 13, 2008 17:08 |
 |
Ik denk dat de Dursley's/Duffelingen, een afsluiting zijn (net zoals de dood van hegwid) van Harry's jeugd. Het is natuurlijk niet alleen symbolisch, maar zo vat ik het wel op. Alles stond in het begin van boek 7 eigenlijk symbool voor het afsluiten van zijn jeugd en dat hij aan een nieuw deel van zijn leven begint, maar toch nog als een tiener.
Dat neemt trouwens niet weg, dat ik ook dolgraag zou willen weten waar de Dursleys zijn of harry nog ooit contact met ze zal gaan hebben of hij en petunia nog samen kunnen praten over harry's moeder.
Ze zullen vast ergens zijn waar ze veilig zijn, maar als ze hun vrijheid terug hebben zullen ze denk ik toch wel gewoon terug gaan naar de PrivetDrive, of hebben ook zij die hele periode met harry afgesloten? |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 08, 2008 21:46 |
 |
Volgens mij keren ze niet terug naar Privet Drive. Daar zullen de buren vragen stellen en roddelen en als zij daar dan geen uitleg op hebben is dat voor Petunia & co. toch wel het einde van de wereld.
Ik denk niet dat Harry hen nog ziet, hij heeft alleen met Dirk dat kerstkaartjescontact. |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 09, 2008 23:00 |
 |
Genner schreef: | Volgens mij keren ze niet terug naar Privet Drive. Daar zullen de buren vragen stellen en roddelen en als zij daar dan geen uitleg op hebben is dat voor Petunia & co. toch wel het einde van de wereld.
Ik denk niet dat Harry hen nog ziet, hij heeft alleen met Dirk dat kerstkaartjescontact. |
Er valt niet veel over hun te roddelen toch? Zoveel was er niet te zien alleen een stelletje tovenaars op bezems. Die kunnen ze dus gemakkelijk hebben gemist. Want ook in boek 5 waren al een groepje ordeleden naar Harry's huis gekomen. Daar hebben we ook nooit wat meer van gehoord. Daarnaast willen ze juist diep van binnen misschien wel dat over hun wordt geroddeld. Want dan krijgen ze weer aandacht. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 12:16 |
 |
@Chris: die mensen hebben geen waarheid nodig om over te roddelen. Gewoon al het feit dat ze verdwijnen en dan plots terugkeren zonder verklaring kan de tongen al in beweging zetten. |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 12:18 |
 |
Genner schreef: | @Chris: die mensen hebben geen waarheid nodig om over te roddelen. Gewoon al het feit dat ze verdwijnen en dan plots terugkeren zonder verklaring kan de tongen al in beweging zetten. |
Ja maar ik bedoelde ook dat de Duffelingen dit alleen maar leuk vinden. Dat ze hopen dat mensen om hun heen over hun gaan praten. Volgens mij willen ze gewoon zoveel mogelijk aandacht. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 12:24 |
 |
Willen de Duffelingen niet gewoon dat iedereen hen keurige mensen vindt? Ze willen aandacht, ja, maar op een goede manier. Aandacht omdat ze het mooiste voortuintje van Groot-Brittannië hebben ofzo  |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 12:28 |
 |
Genner schreef: | Willen de Duffelingen niet gewoon dat iedereen hen keurige mensen vindt? Ze willen aandacht, ja, maar op een goede manier. Aandacht omdat ze het mooiste voortuintje van Groot-Brittannië hebben ofzo  |
Dat zeggen ze idd altijd. Maar diep van binnen wil Petunia best die aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht. Ze wil liever dat er negatief over hun wordt geroddeld dan helemaal niet. Ik denk dat het bij Vernon wel anders is. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 19:32 |
 |
Aangezien Dirk inderdaad kerstkaartjescontact had met Harry zullen Petunia en Herman het ook wel hebben overleefd. Ik denk dat ze vanaf het moment dat ze vertrokken van Privet Drive tot de dood van Voldemort veilig bij de Orde zaten ondergedoken. En dat de Dursley's daarna weer terug zijn gegaan naar Privet Drive. Dat is het meest logische volgens mij xD |
 |
lauie
2e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 19:59 |
 |
ik denk dat ze gewoon verhuisd zijn in een huis die de leden van de Orde beveiligd hebben, en dat ze daar gebleven zijn totdat Voldemort stierf, en dat ze daarna gewoon terug verhuisd zijn naar de Ligusterlaan |
_________________ 'Waar mijn schat is, zal ook mijn hart zijn...' |
|
  |
 |
|