Auteur |
Bericht |
Desiler
Dreuzel
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 10:33 |
|
Hey, zoals jullie weten durven de tovenaars de naam van Voldemort niet uit te spreken, zelfs niet "Marten Vilijn". Voldemort was een machtige tovenaar die als machtigste samen met Grindewald op de eerste plek staat. Maar waarom durven de mensen de naam van Grindewald dan wel uit te spreken? Hij was nog niet dood, het was gewoon zijn eigen naam. |
_________________ Gryffindor For The Win |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 12:41 |
|
Ten eerste is het GrindeLwald. Ten tweede weten we helemaal niet veel over hem, het kan best zijn dat in zijn tijd de mensen z'n naam ook niet uit durfden te spreken... en we weten alleen dat de Engelsen ten tijde van Harry het doen, maar zij hoeven hem dan ook niet te vrezen. |
|
|
Kone
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 16:51 |
|
ten derde staat Voldermort bovenaan op eenzame hoogte.
"de gruwelen van Grindelwald zijn alleen overtroffen door de heer van het duister die een generatie later kwam" zoiets staat letterlijk in het boek. toch? |
|
|
|
|
TopazLover <3
Writer of Dreams
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 17:34 |
|
Genner schreef: | Ten eerste is het GrindeLwald. Ten tweede weten we helemaal niet veel over hem, het kan best zijn dat in zijn tijd de mensen z'n naam ook niet uit durfden te spreken... en we weten alleen dat de Engelsen ten tijde van Harry het doen, maar zij hoeven hem dan ook niet te vrezen. | Daar sluit ik me bij aan. En we weten niet of ze Marten Vilijn durfden te zeggen, want volgens Perkamentus (in boek 2) weet bijna niemand dat Marten Vilijn Voldemort is. |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart. |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 23:13 |
|
Genner schreef: | Ten eerste is het GrindeLwald. Ten tweede weten we helemaal niet veel over hem, het kan best zijn dat in zijn tijd de mensen z'n naam ook niet uit durfden te spreken... en we weten alleen dat de Engelsen ten tijde van Harry het doen, maar zij hoeven hem dan ook niet te vrezen. |
Ten slotte is Grindelwald helemaal niet echt actief geweest in Engeland. Dus ik betwijfel of ze uberhaupt daar wel hem echt gevreesd hebben.
@TopazLover: Marten Vilijn durven ze denk ik wel te zeggen. Juist omdat het zo onbekend is, ik denk dat heel weinig personen zich herinneren dat Voldemort vroeger zo heette. Dus waarom zouden ze dan bang zijn om zijn naam uit te spreken? |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Dobbie
1e jaars
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 17:52 |
|
grindelwald was niet echt actief in engeland, dus de mensen hebben hem niet echt gevreesd. Grindelwald was jaren voor de tijd waarin hp zich afspeelt, de mensen zijn er niet zo heel goed mee bekend! |
_________________ Oh, no, no Sir. No... Dobby will have to punish himself most grievously for coming to see you sir. Dobby will have to shut his ears in the oven door for this. If they ever know sir... (Dobby, Harry Potter And The Chamber Of Secrets) |
|
|
|
Qiaw
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 18:09 |
|
Grindelwald kwam van de Klammfels af dus hij was veel minder gevreesd in Groot-Brittannië. Dat is de hele reden waarom ze zijn naam wel uitspreken en niet die van Voldemort. En men spreekt volgens mij wel Marten Asmodom Vilijn uit omdat (inderdaad) vrijwel niemand hem in contact legt met Jeweetwel. Ron en Hermelien gruwelen ook niet van de naam M. A. Vilijn, alleen van Voldemort.
Dat is hoe ik er over denk, blame me if I say something wrong. |
|
|
|
|
Iroh
1e jaars
Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 19:43 |
|
Volgensmij is het ook nog zo dat het feit dat Grindelwald verslagen is. Het is geen gevaar meer en je hoeft ook nergens meer voor te vrezen.
Het zou best kunnen dat in Engeland 25 jaar nadat Voldemrot is verslagen de mensen ook gewoon weer Voldemort zeggen |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 21:39 |
|
Iroh schreef: | Het zou best kunnen dat in Engeland 25 jaar nadat Voldemrot is verslagen de mensen ook gewoon weer Voldemort zeggen |
Toen Harry Potter Wizard of the Month werd op JKRowling.com toen stond er zelfs "Tom Riddle". Het lijkt mij inderdaad ook dat als het over is dat mensen er ook niet meer bang voor zijn. Sowieso lijkt Voldemort mij een ergere bedreiging dan Grindelwald.
JKRowling.com schreef: | Harry Potter
(1980 - )
The Boy Who Lived, only known survivor of the Avada Kedavra curse and conqueror of Lord Voldemort, also known as Tom Riddle. Harry Potter joined the reshuffled Auror Department under Kingsley Shacklebolt at age 17, rising to become Head of said department in 2007. |
|
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 22:50 |
|
@Eva:
Maar Voldemort heeft toch alleen maar een bedreiging gevormd voor Groot-Brittannie? We weten niet waar Grindelwald allemaal bezig is geweest maar misschien was hij wel in veel meer landen actief. Ik vind het sowieso vreemd dat er geen duistere tovenaars is die wereldwijd onrust zaait. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 15, 2008 8:57 |
|
Op de naam van voldemort zat een ban. Als je die uit sprak werd je opgepakt. Genog rede om die naam neit te durven uit te spreken.
Misschien heeft Tom Riddle dit idee van Grindelwald overgenomen. Dat was ook geen lievertje. Daarnaast hadden ze beide dezelfde ideeen wat puurbloed tovenaars betreft. Tom kan geïnspireerd zijn door zowel Grindelwald als salazar Slytherin. Al weten we niet zeker of die laatste ook echt een hekel had aan dreuzel kinderen. We weten dat hij ruzie kreeg met Griffondor, en dat hij puubloed voorrang gaf. maar er zitten ook een aantal dreuzeltelgen en halfbloedjes in zwadderig. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 15, 2008 9:34 |
|
@Rhona:
Die ban zat er pas op vanaf boek zeven. De mensen hebben echter nog nooit de naam durven uit te spreken. Er staat al in het eerste boek dat ook dertien jaar geleden (tijdens Voldemorts eerste regime) men de naam al niet uit sprak. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Severus Sneep
1e jaars
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 20:07 |
|
Grindelwald was gevaarlijk en was op een gegeven moment op een slechte manier op zoek naar de Relieken van de Dood. Hij vermoordde hiervoor mensen maar uiteindelijk verloor hij van Perkamentus. Voldemort was intelligent maar bang voor Perkamentus (maar wist er dus op een bepaalde manier altijd uit de buurt te blijven). En zijn naam wordt niet uitgesproken omdat hij de meest gevreesde tovenaar allertijden is. |
|
|
|
|
|