Poll :: Hoe goed kan jij het? |
Toegeven en vergeven: geweldig! |
|
26% |
[ 9 ] |
Toegeven en vergeven: bagger |
|
41% |
[ 14 ] |
Ingewikkeld, ik leg het ff uit ;) |
|
32% |
[ 11 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 34 |
|
Auteur |
Bericht |
Kat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 9:55 |
 |
Hmm...Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat dat allebei mijn sterke kanten niet zijn, vooral als ik zeker weet dat ik gelijk heb, en in vergeven ben ik al helemaal niet goed. Ik kan gerust mijn mond jaren niet opendoen tegen een persoon die me iets geflikt heeft. |
_________________ Slytherinfor the win! |
|
  |
 |
Emma Roos
7e jaars

Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 17, 2008 18:30 |
 |
Toegeven dat de ander gelijk heeft, ben ik meestal niet zo goed in [a] Meestal blijf ik zeggen dat ik gelijk heb, tot ik zeker weet dat ik het écht niet heb. Maar vergeven kan ik dan juist wel, misschien wel een beetje te goed. Als ik ruzie heb, omdat m'n zus weigert iets uit te leggen. Ben ik eerst boos, en zeg ik dat ik haar dan voortaan ook maar niet meer help. Maar als ze dan even later iets vraagt, help ik haar toch. Ik kon vroeger ook echt geen nee tegen iemand zeggen, ook al was ik eigenlijk heel boos op diegene. |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 16:18 |
 |
Ik ben een enorm koppig iemand en in sommige gevallen heb ik echt erg moeilijk mee op mijn koppigheid opzij te zetten. Dus, het toegeven en vergeven kost toch al héél wat moeite van me. XD |
_________________ Nothing will be the same
after november the 26 |
|
  |
 |
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 16:29 |
 |
Ik ben ook vrij koppig en ik zal niet snel toegeven dat iemand gelijk heeft als ik dat anders vind. Toegeven is niet echt mijn sterkste kant
Vergeven eigenlijk ook niet. Ik wil best iemand vergeven, maar je kan ook een grens overschrijden. Op zo'n moment kan ik je niet vergeven en breek je mijn hart. Ik kan er vrij slecht tegen als mensen mijn vertrouwen breken. |
 |
*Tessie*
4e jaars

Verdiend:
196 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 19:26 |
 |
amytjuuuh schreef: | Ik wil best iemand vergeven, maar je kan ook een grens overschrijden. Op zo'n moment kan ik je niet vergeven en breek je mijn hart. Ik kan er vrij slecht tegen als mensen mijn vertrouwen breken. |
Dat heb ik dus ook. Sommige mensen gaan gewoon te ver en die hoeven ook echt niet op het moment te wachten dat ik ze vergeef. Anders gezegd; dan kunnen ze lang wachten
Toegeven kan ik wel makkelijk, ik geef soms zelfs fouten toe die ik niet eens gemaakt heb, alleen om de goede vrede te bewaren. En al helemaal als ik weet dat ik geen gelijk heb, dan vind ik het nogal logisch om te zeggen dat je fout zat. Waarom zou je daar moeilijk over doen? Het is maar een kwestie van drie simpele woordjes: Je hebt gelijk... |
_________________ Live your life and like your life!^^ |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 21:45 |
 |
*Tessie* schreef: | amytjuuuh schreef: | Ik wil best iemand vergeven, maar je kan ook een grens overschrijden. Op zo'n moment kan ik je niet vergeven en breek je mijn hart. Ik kan er vrij slecht tegen als mensen mijn vertrouwen breken. |
[color=red]Dat heb ik dus ook. Sommige mensen gaan gewoon te ver en die hoeven ook echt niet op het moment te wachten dat ik ze vergeef. Anders gezegd; dan kunnen ze lang wachten |
Ik geef jullie beiden gelijk. Mijn vertrouwen is eens erg verschonden geweest en sindsdien heb ik het er wat moeilijker mee om mensen te vertrouwen. Het gaat intussen al wat beter maar ik probeer er steeds op te letten. Ik ben bang dat het weer zou gebeuren, anders kan ik echt niemand meer vertrouwen.
Kleine dingetjes vergeef ik wel, het zou een beetje stom zijn dat niet meer te vergeven. Als het echt iets ergs is dan vergeef ik dat niet zo rap. Kijk, deze vrijdag heeft iemand me zitten commanderen en uitschelden voor vanalles en nog wat, die persoon ga ik niet meer vergeven in maanden (of misschien jaren). Die zal daar nog een tijdje op moeten wachten. De woorden zijn misschien gemakkelijk uit te spreken maar dat gevoel dat het niet is opgelost blijft. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
*Tessie*
4e jaars

Verdiend:
196 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 22:47 |
 |
Sophie Wemel schreef: | Kijk, deze vrijdag heeft iemand me zitten commanderen en uitschelden voor vanalles en nog wat, die persoon ga ik niet meer vergeven in maanden (of misschien jaren). Die zal daar nog een tijdje op moeten wachten. De woorden zijn misschien gemakkelijk uit te spreken maar dat gevoel dat het niet is opgelost blijft. |
Vervelend voor je dat diegene je zo zat te commanderen en vooral dat schelden is erg. Mensen zeggen vaak dat schelden geen pijn doet. Nou, geen ervaring zeker...!
Schelden doet wel degelijk pijn en al helemaal als het vaker gebeurt of met meerdere mensen.
Dat soort dingen vergeef ik ook niet, het is me vaak genoeg gebeurd en ik ben er uiteindelijk wel een stuk harder door geworden. Vroeger liet ik alles over me heenkomen, tegenwoordig niet meer. Ik bijt van me af, en af en toe sla ik het van me af. Als iemand me zo ongelooflijk kan zieken en treiteren verlies ik gewoon mijn zelfbeheersing... Op zo'n moment denk ik niet na, dan wordt het zwart voor mijn ogen en dan heb je daar de gevolgen van... Maar daar bied ik ook niet mijn excuses voor aan, als ik sla heb je het er zelf naar gemaakt en je krijgt me niet snel zo gek...
Kortom; het ligt er dus aan wie/wat je wilt vergeven
Oh en Sophie, trek het je niet al te veel aan van die persoon, scheldt desnoods een keer terug, dat kan echt helpen als mensen dat niet van je gewend zijn. Dat deed ik in het begin ook en steeds een stapje verder, zodat mensen je op den duur accepteren/respecteren! Succes
XXX |
_________________ Live your life and like your life!^^ |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 0:04 |
 |
*Tessie* schreef: | Sophie Wemel schreef: | Kijk, deze vrijdag heeft iemand me zitten commanderen en uitschelden voor vanalles en nog wat, die persoon ga ik niet meer vergeven in maanden (of misschien jaren). Die zal daar nog een tijdje op moeten wachten. De woorden zijn misschien gemakkelijk uit te spreken maar dat gevoel dat het niet is opgelost blijft. |
Vervelend voor je dat diegene je zo zat te commanderen en vooral dat schelden is erg. Mensen zeggen vaak dat schelden geen pijn doet. Nou, geen ervaring zeker...!
Schelden doet wel degelijk pijn en al helemaal als het vaker gebeurt of met meerdere mensen.
Dat soort dingen vergeef ik ook niet, het is me vaak genoeg gebeurd en ik ben er uiteindelijk wel een stuk harder door geworden. Vroeger liet ik alles over me heenkomen, tegenwoordig niet meer. Ik bijt van me af, en af en toe sla ik het van me af. Als iemand me zo ongelooflijk kan zieken en treiteren verlies ik gewoon mijn zelfbeheersing... Op zo'n moment denk ik niet na, dan wordt het zwart voor mijn ogen en dan heb je daar de gevolgen van... Maar daar bied ik ook niet mijn excuses voor aan, als ik sla heb je het er zelf naar gemaakt en je krijgt me niet snel zo gek...
Kortom; het ligt er dus aan wie/wat je wilt vergeven
Oh en Sophie, trek het je niet al te veel aan van die persoon, scheldt desnoods een keer terug, dat kan echt helpen als mensen dat niet van je gewend zijn. Dat deed ik in het begin ook en steeds een stapje verder, zodat mensen je op den duur accepteren/respecteren! Succes
XXX |
Hey, bedankt voor je tips! Ik heb die vrijdag veel tips gehad van men vrienden en de hele klas kwam voor me op, dat was echt fijn! Ik moest nu juist met dat meisje samenwerken en ze zei al: 'Onee, onee!'
Ik zal alles te doen en dan zei ze dat ik niets deed en dat ik lui was en dat haar oma meer actie heeft. Ze sprak me ook aan met 'Jij' en niet met mijn naam. Toen ontplofte ik vanbinnen en heb ik bijna geschreeuwt dat ik een naam heb en dat ze me ongelooflijk irriteerde. De leraar is toen gelukkig gekomen en de rest van de klas zag natuurlijk dat er wat scheelde. Ik ben toen beginnen wenen omdat het me teveel werd en ik kreeg toen een andere opdracht. Ik wou echt niet meer samenwerken met dat mens, ze was precies een reincarnatie van Hitler!
Maar ze weet dat ik mezelf niet goed kan verdedigen, maar ik begin nu minder vlug te wenen dan vroeger. Ik weet niet hoe dat komt maar ik heb me een tijd sterk kunnen houden tot ze vervelend tegen me begon te doen. Toen kon ik de tranen echt niet meer bedwingen. Maar ik heb het lang kunnen uithouden.
Maar bedankt voor de tips! ^^ |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Falzarg
Dreuzel

Verdiend:
39 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 15:22 |
 |
bij mij hangt het er van af, als ze echt iets heeeel ergs hebben gedaan dan blijf ik koppig en dan vergeef ik het niet direct, maar meestal vergeef ik het toch wel na een tijd. dus dan vergeef ik soms, toegeven doe ik wel snel, als ge iets gedaan hebt kom er dan ook voor uit! ik ben wel koppig in het vergeven maar in toegeven, No problemo! |
|
|
  |
 |
Phyro
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
492 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 15:26 |
 |
Ik geef te snel toe, dat is het vervelen aan mij, als iemand iets vraagt dan doe ik da best wel snel.
Vergeven, tja vergeven, als het gewoon een kleien ruzie was dan is het direct vergeven maar als het iets ergs is laat ik hun denken dat ik het hun vergeef maar in me zelf ben ik nog steeds boos op die en vergeten doe ik dat dan nooit. |
  |
 |
|
|