Auteur |
Bericht |
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 26, 2008 20:19 |
|
Teddy, Toby, Vince, Victoire & Lilo
PROLOOG
Hee hallo daar!
Lilo, 13, Beverly Hills, James Adams, Zweinstein , zegt dat genoeg? Mij wel, en Hollywood ook! Behalve het Zweinstein gedeelte dan - nou, laat ik het je even uitleggen, ik ben dus Lilo Adams, mijn vader is James Adams, ook wel; Jamie Adam – artiestennaam, je kent het wel - hij is nog beroemder dan de president van Amerika en hij is stinkend rijk. Je zal wel denken: ‘jemig, die meid heeft het getroffen!’ Niets is minder waar, my life sucks, echt waar, het is leuk hoor, dat ik alles kan kopen wat ik wil.. dat ik ongelofelijk knap ben, dat ik een enorme villa heb, dat ik aanbeden wordt, dat ik kan toveren.. je kent het wel, de usual dingen.. het is leuk hoor, maar ook vreselijk irritant! Ik heb echt niet zo’n geweldig leventje, mijn moeder is overleden, ik ben enigst kind en jongens denken alleen maar aan geld als je met ze uitgaat en niemand op Zweinstein kent me maar een beetje. Ik loop er maar ‘dom’ bij in mijn designer outiftjes, ik hou van shoppen, really, i do, maar niemand op Zweinstein geeft ook maar iets om mijn kleding, ik ben dat gekke Adamsmeisje die denkt dat ze geweldig is.
Ik gedraag me écht niet als een egoïstisch, verwend kreng, echt niet! Maar niemand op Zweinstein doet ook maar een beetje aardig tegen me, nou, wat heb je er dán aan om een famous ,VIP meisje te zijn, NIKS! Helemaal, NIKS!
Ik.. Lilo Adams, het mooiste meisje van de wereld volgens de You! kan niet eens een normaal vriendje krijgen en kan niet eens vrienden krijgen op Zweinstein, DAT SUCKT! Maarja, daar kan mijn vader weinig aan doen, hij kan er niks aan doen dat hij een goddelijke stem heeft, voor een 38-jarige man er goddelijk uitziet, hij geweldig kan acteren, hij kan er niks aandoen! Maar ik moet dat ook gaan doen, ja ik! Ik ben zo onhandig als een ezel, hoor je me, ik kan niet acteren, ik kan niet op een catwalk lopen, ik durf niet te zingen, zelfs niet als ik alleen ben! Zelfs tovenarij kan me niet helpen, dit moet ik alleen oplossen. Eigenlijk heb ik nog nooit gezongen, ik durf het gewoon niet. Ik durf niks, ik heb zoveel faalangst.. het is gewoon beangstigend! Maarja, ik ben al door miljoenen modellenbureaus gevraagd.. en eens zal ik het moeten doen.. maar hoe!?
Hoe kan ik binnen een jaar een vriendje krijgen, een nummer zingen, dansen, niet van de catwalk aftieven, vrienden op Zweinstein krijgen en acteren? |
_________________ You can't forget someone who ruled your past.
Who's annoying you right now and who wants to be part of your heart in the future.
http://hoogendamgoesusa.web-log.nl <-- check it.
I can't forget you.
Laatst aangepast door Linnie* op Ma Feb 25, 2008 0:10; in totaal 22 keer bewerkt |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 26, 2008 20:54 |
|
Dit hoofdstuk is nog niet zo lang, maar het is nog de zomervakantie hé, ze gaat over een poosje pas naar school, om even een beter beeld te krijgen; dit is de jurk van Lilo: EnricoCoveri jurkje (Ik ben zelf ook nogal een fan van Enrico Coveri, dus.. dat heb ik erin gebruikt xD)
HOOFDSTUK 1
Gucci, Prada, DKNY, Dolce & Gabbana, Enrico Coveri, BlueBlood, Zac Posen, dat zijn maar een paar van de famous brands waar Lilo’s inloopzaal uit bestaat. Dit was echt niet door tovenarij verzorgd hoor, echt niet, Lilo had dit allemaal hélemaal zelf uitgezocht, ze was zelf al die winkeltjes afgestruind, zoekend naar de allerleukste – zeker allerduurste- en origineelste kledingstukken. Het meeste had ze gekregen als cadeautje van de designer zelf, maarja..
Lilo liep mokkend tussen de tientallen rekken met jeans, jasjes, shirtjes, sweaters, de enorme kasten vol sieraden, schoenen en tasjes. Weetje wel hoe moeilijk het is om een geschikte outfit te vinden voor hét feest van Hilly Parlton?! Hilly Parlton was de nieuwe it-girl van het seizoen, je moest erheen om er maar een klein beetje bij te horen. Aangezien James Adams er al 20 jaar bijhoort was het dus logisch dat hij zou komen.
‘Nee, nee, nee, nee. Waarom is het normaal wel simpel en nu niet,’ brulde Lilo door de zaal heen. De assistenten van de modeontwerpers stonden een beetje onbehulpzaam met de allernieuwste kledingstukken van hun baas in de hoek. Lilo was echt niet egoïstisch en verwend, echt niet! Ze wilde er een beetje origineel bijlopen. Lilo was een permanente it-girl, ze moest er goed bijlopen, hoe anders, als de dochter van een VIP vader?
Ze griste een felgekleurd jurkje van BlueBlood uit de handen van de assistent van BlueBlood, bekeek het kritisch en gooide het meteen weer over haar schouder terwijl ze teleurgesteld verder keek. Achter haar stonden alle assistenten van de ontwerpers met nieuwe jurkjes. Allemaal hadden ze angstige blikken op hun gezicht terwijl Lilo ze allemaal afkeurde. Lilo zakte neer in de enorme stoel in het midden van de kamer en keek naar de hangertjes met de jurkjes. Allemaal waren ze zo netjes, je viel niet op als je een simpel zwart jurkje droeg, zelfs BlueBlood had een vreselijk jurkje, zwart met witte strikjes, je zal dat maar dragen, en ze waren allemaal zo kinderlijk, ze wilde felle kleuren, waar waren de felle kleuren!? Enrico Coveri had felle kleuren, BlueBlood hoorde felle kleuren te hebben, DKNY had felle kleuren, Replay had felle kleuren, Daryl van Wouw had felle kleuren, waarom hadden ze dat nu dan niet!? Wacht even.. ze waren er niet eens..
‘Waar is die van Daryl van Wouw, en Replay zie ik ook nergens, DKNY en Enrico Coveri ook niet,’ zei Lilo terwijl ze de rij van jurkjes langskeek. De assistenten keken elkaar bijtend op hun lip aan.
‘Mevrouw Adams, ik heb -,’ zei Diesel maar ze werd al snel afgekapt door Lilo die haar hand opstak als teken dat het mens haar mond dicht moest houden. Lilo stond op en liep langs al haar rekken. Aan heel veel kledingstukken hingen nog kaartjes, er was zelfs een rek waar nog allemaal kledingstukken in tassen hingen.
Lilo liep de tasjes langs terwijl ze ze allemaal op de grote groene seat gooide die middenin de enorme zaal stond en ging ze toen uitgebreid bekijken.
‘Caroline Herrera, Dior, Versace, Roberto Cavalli, Chanel, nee, nee, nee,’ mompelde Lilo terwijl ze de tasjes over haar schouder gooide. Het was echt lastig om een goede outfit te vinden, en ze had nog maar 3 uur! Toen ze een stel felgekleurde letters op een tasje zag glimlachte ze breed en griste ze het tasje tevoorschijn, de assistenten stonden nu echt doodsangsten uit en waren een beetje met hun voeten aan het schuifelen.
‘Enrico Coveri, eindelijk heb ik hem! Ik wist wel dat dit tasje nog ergens moest zijn,’ glimlachte Lilo terwijl ze de kliktas opende. Ze haalde een felgekleurd prachtig jurkje tevoorschijn. Enrico Coveri was haar favoriete merk, samen met Daryl van Wouw en BlueBlood, ze bekeek het prachtige jurkje en zuchtte genoegzaam. Geel satijn vloeide door haar handen en Lilo glimlachte breed. Ze keek naar de assistenten en glimlachte verontschuldigend.
‘Sorry, maar u mag gaan,’ zei ze terwijl ze de handen van de brands schudde en daarna haar jurk ging passen. De mensen verdwenen teleurgesteld en mekkerend terwijl Lilo zich ging omkleden.
Even later kwam ze tevoorschijn in een geel met paars jurkje, hij kwam tot haar dijen waardoor haar bruine benen –Jamaica- prachtig tevoorschijn kwamen. De paarse band rond haar taille stond er prachtig bij. Lilo rende op haar blote voeten over het zachte witte tapijt heen naar de schoenenkast. Daar ging ze twijfelend voor de schoenen staan en zocht naar een paar paarse pumps, toen ze eenmaal klaar was met alles rende ze vlug haar kamer uit naar haar vaders werkkamer.
‘Pap! Kijk pap, kijk eens hoe grappig ik eruit zie!’ zei Lilo terwijl ze rondjes draaide en op haar pumps de kamer inwandelde. Haar vader keek op, streek door zijn witblonde haar en grijnsde breed. Haar vader was nog helemaal zo oud nog niet, hij was pas 38 en zag er nog best leuk uit. Maar hij was verliefd op haar moeder geweest die een paar jaar terug was overleden, dus vriendinnetjes had hij nooit - nou, bijna nooit.
‘Lilo, je bent het prachtigste meisje dat ik ooit heb gezien en guess what!? Je bent nog van mij ook!’ zei James terwijl hij Lilo optilde en rondjes met haar draaide. Lilo glimlachte breed, gaf haar vader een zoen op zijn voorhoofd en knuffelde hem.
Even later stond ze voor de spiegel haar haar en make-up te doen terwijl ze haar jurk nog eens kritisch bekeek, welke sieraden zouden er in vredesnaam bijpassen? Ze pakte een klein paars tasje en twee lange gouden oorbellen. Lilo vond zichzelf er prachtig uitzien, jammer dat hij haar niet kon zien..
Ze was al jaren op een jongen van haar school, hij was zo leuk, maar hij zat 2 jaren hoger dan haar en niemand besteedde aandacht aan haar. Lilo zat in Ravenklauw, blijkbaar was ze slim ofzo - dachten ze. Ze was niet dom ofzo, maar sommige dingen kon ze echt niet. Hij zat 2 jaren hoger in Griffoendor, Teddy Lupos, hij was zo knap - het moest gewoon verboden worden! Maar hij was populair, heel populair, hoe zou zij dan ooit een kans kunnen maken!?
‘Is mijn meisje klaar?’ Lilo keek stralend naar haar vader die in de deuropening stond en streek over de gele rok van haar jurk. Ohjazeker was ze klaar! Kijken of ze over haar angst voor de rode loper heen was gegroeid. |
Who's annoying you right now and who wants to be part of your heart in the future.
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 27, 2008 20:35 |
|
yoow! Veel love to BellatrixvanDetta en Duffie voor hun reacties! Dit hoofdstuk is echt behoorlijk lang voor mijn doen, maar, ik moest het gewoon allemaal optypen.. als dat woord bestaat xD Maar; next!
HOOFDSTUK 2.
‘Lilo, kijk eens deze kant op!’
‘Lilo, kijk ook eens deze kant op, is het waar wat ze zeggen?’
‘Lilo, ben je echt zo stout geweest?’
Lilo glimlachte breed naar de pers en poseerde een paar keer waarna ze naar binnen liep aan de hand van haar vader.
‘Pap, ze zijn echt zo irritant, en waar hadden ze het over? Dat ik stout was ofzo,’ vroeg Lilo terwijl ze door het bewakingspoortje heenliep. James haalde zijn schouders op en liep de zaal in.
‘Maak je niet druk liefje, ze kletsen uit hun nek, niet op letten joh,’ zei hij en hij glimlachte naar haar. Lilo wist dat hij loog maar besteedde er geen aandacht aan, ze had Hilly al gezien en wandelde naar haar toe.
‘Hilly!’
‘Lilo! Hoe is het met je, babe?’ zei Hilly die Lilo een paar luchtkusjes gaf. Lilo haatte dat gebaar zo erg dat ze pijnlijk nep glimlachte.
‘Best hoor, en met jou?’
‘Ahh, je kent me toch, babe! Ik ben een it-girl! Dan móet alles wel goed gaan, haha, vind je ook niet, babe?’ Lilo begon een enorme hekel aan het woordje babe te krijgen en had heel veel zin om die fake barbie een enorme klap te geven op haar neppe bruine wang. Ze knikte en beetje en keek de zaal rond. Hilly wist blijkbaar niet meer wat ze moest zeggen dus schuifelde ze een beetje met haar voeten. Lilo zag haar beste vriendin Joanna en riep: ‘Eeyyo Jo!’ Hilly keek vlug om waar Joanna stond en wierp boze blikken op haar. Joanna draaide zich om en grijnsde breed.
‘Lil! Howyadoin?’ riep Joanna terug die zich een weg door de menigte maande. Lilo grijnsde en duwde een paar mensen weg die meteen geïrriteerd omkeken. Hilly stampte met haar voet op de grond en liep mokkend weg.
‘Jo, die Hilly, seriously, zij is echt een barbie, hoe kon zij nou een it-girl worden,’ zei Lilo terwijl ze Hilly’s luchtkusjes nadeed. Joanna grinnikte en stak haar arm door die van Lilo.
‘Girl, let’s pomp this party up!’
‘LIL! LIL! De brief van Zweinstein is er!’ Lilo draaide zich kreunend een keer om toen ze de eerste keer haar naam hoorde, ze kwam een beetje overeind bij de tweede keer en toen ze de rest van de tekst hoorde vloog ze letterlijk het bed uit.
‘Pap, pap, waar is het!?’ riep Lilo die op haar Gucci-pantoffels de enorme woonkeuken ingleed. Haar vader zat rustig de krant te lezen en wees op de uil die zachtjes aan het krassen was in de vensterbank. Lilo stoof eropaf en griste de brief uit de pootjes van de uil. Ze streek afwezig over de kop van de uil terwijl ze de brief opende. Over een week zou ze weer naar Zweinstein gaan! Ze had er eigenlijk niet zoveel zin in, maar alles beter dan omgaan met Hilly en haar ’’babes’’.
‘Pap, gaan we morgen naar het huis in Londen?’ vroeg Lilo afwezig toen ze haar brief aan het lezen was. Haar vader had een huis in Londen, Mallorca, Jamaica, Beverly Hills, en twee Penthouses in New York en Miami. Meestal zaten ze in Beverly Hills, in de vakanties in Jamaica of Mallorca en de andere Penthouses waren er voor Lilo.
‘Morgen liefje, morgen,’ zei haar vader. Lilo sprong van het tafelblad af en rende de trap op naar boven. Als ze naar londen ging moest ze er een beetje acceptabel uitzien! Ze liep haar inloopzaal in en ging op de groene stoel zitten. Eigenlijk had ze weinig zin in Zweinstein, ze had helemaal geen vriendinnen in Ravenklauw..
Lilo pakte een skatejeans en een blauw truitje met Little miss sunshine erop. Op haar sokken gleed ze de keuken weer in en pakte het bord cornflakes uit de hand van de huishoudster Linda. Ze glimlachte even en rende de trap weer op naar haar kamer.
‘Pap, papa! Doegg! Ik zie u in de kerstvakantie weer! Dag pap!’ brulde Lilo over het station, James stond tegen een muur aangeleund en glimlachte naar Lilo terwijl hij zwaaide. Lilo hing uit het raampje en grijnsde even. Daarna stak ze haar hoofd weer naar binnen en begon in haar boek te lezen. Haar vader keek om zich heen en zag hoe alle dreuzelouders met open mond naar hem staarde. Dit was het moment waarop hij zich realiseerde dat hij beter kon gaan. Hij keek nog even naar zijn dochter en liep toen door de muur heen. Lilo keek naar buiten en zag haar vader door de muur lopen, ze vond het jammer dat hij altijd maar heel even bleef, maar aan de gezichten van de dreuzelmoeders te zien was het wel het beste wat hij kon doen.
‘Kijk nou eens, daar is ons kleine prinsesje, leuke vakantie gehad?’
Lilo keek op en zag Dina Rover in de deuropening staan met Roberta Christiaansen en Gennifer Beck in haar kielzog. Lilo haalde een wenkbrauw op en las toen verder.
Dina lachte schamper en liep toen verder naar haar coupé waar alle populaire mensjes vast zaten.
Lilo moest moeite doen om niet in huilen uit te barsten, waarom deden ze zo tegen haar? Alleen maar omdat Dina haar niet mocht deed de rest ook rottig tegen haar. Waarom Dina rottig deed? Lilo wist het echt niet, ze snapte het ook echt niet, ze had Dina nooit iets aangedaan. Maarja, aangezien Dina vele vrienden had in Ravenklauw die weer vrienden waren met Teddy.. Daarom maakte ze nooit kans.
‘Pardon, mogen we bij je komen zitten?’ Lilo keek op en zag twee vierdeklassers in de deuropening staan.
‘Oh, ja natuurlijk,’ antwoordde Lilo en ze glimlachte waterig. De twee meisjes gingen naast elkaar op de bank tegenover haar zitten en stelden zich toen voor.
‘Ik ben Victoire Wemel, uit Griffoendor, en dit is Chayenne Donagheu,’ stelde het prachtige blonde meisje zich voor. Lilo kende haar wel, zij was zo’n populair meisje uit Griffoendor, ze was echt prachtig, met lang zilverblond haar, Lilo was ook niet lelijk ofzo, maar Lilo had goudblond haar, dat is iets héél anders.
‘Aah, ik ben Lilo Adams, uit Rovenklauw, ik zit in de derde,’ stelde Lilo zichzelf voor en Lilo stak haar hand uit, die ze allebei glimlachend aannamen. Toen besefte Victoire wie ze voor zich hadden.
‘Jij bent Lilo, degene waar Dina altijd zo rottig over praat? Ik vind je helemaal niet zo’n slet. Maarja, hoe kan je ook anders verwachten van Dina, serieus, ze moet echt eens ophouden met dat gedoe. Ze dringt zich altijd zo op aan Teddy enzo, serieus, Teddy is een schatje, maar hij moet haar toch echt eens afschudden. Hij heeft al zovaak tegen haar gezegd dat ze op moest houden maar ze blijft volhouden,’ zei Victoire. Lilo zat geschokt te luisteren, Lilo kreeg opeens allemaal dingen te horen die alleen populaire mensen wisten, hoorde ze er nu bij ofzo?!
‘O-oh,’ stamelde Lilo.
‘Ze hebben niks hoor, echt niet, wat moet Teddy nou met haar!? Ik bedoel maar, ze is echt alles behalve knap, als ze niet het nichtje van Vince was geweest hoorde ze er écht niet bij hoor!’ vertelde Victoire aan één stuk door, het enige wat Lilo kon denken was: ‘'omg, ze praat tegen me! Omfg! Wie de hell is Vince, omg, ze praat tegen me!’’ Maar het enige wat ik kon zeggen, correctie, stamelen was: ‘o-ohh..’ Victoire grijnsde en zei: ‘je weet niet wie Vince is hé?’ Ik schudde blozend mijn hoofd en ze begon te lachen.
‘Vince Wilcox, zegt dat meer,’ zei ze grijnzend. Mijn mond viel open en ze begon te schateren van het lachen. Vince was samen met Teddy ongelofelijk populair, ze waren allebei steaming sexy en onbereikbaar. Behalve Vince dan, die had nog wel eens een vriendinnetje, maar Teddy had nog nooit iemand gehad, daarom was hij eigenlijk zo leuk, omdat hij zo onbereikbaar was.
‘Whaha, iedereen kent die twee dus. Maarja, ik snap nog steeds niet hoe ze zijn nichtje kan zijn! Ze is zo’n bitch, en ze is echt lelijk, terwijl Vince echt sexy is, toch Chayenne?’ zei Victoire die grijnzend naar een blozende Chayenne keek. Dat was dus duidelijk, Chayenne had dus een oogje op Vince.
‘Nou, in ieder geval, Teddy en Vince zullen zo wel hierheen komen, dus we moeten ons even snel omkleden,’ zei Victoire die haar gewaad uit haar hutkoffer haalde. Lilo’s mond viel open, Teddy en Vince zouden hierheen komen? Ze wist dat Victoire en Teddy hele goeie vrienden waren, maar zouden ze hierheen komen!? Dan zou Dina ook komen en dan werd ze weer voor aap gezet door dat wijf.
‘Maar, maar, dan komt D-dina ook, en dan.. dat wil ik niet!’ stamelde Lilo terwijl ze Victoire geschokt aankeek. Victoire glimlachte en legde een hand op haar schouder,
‘Dina komt hier niet binnen joh, Vince mag zijn nichtje niet, die laat haar niet binnen,’ stelde Victoire Lilo gerust en Lilo glimlachte, gelukkig maar! Lilo vond Victoire eigenlijk best aardig!
Ondertussen hadden ze zich omgekleed en ze hoorde al gestommel op het gangpad. Lilo schoof verder de hoek in en keek angstig naar het landschap buiten, stel nou dat –
‘Eeeey Chicaa's! we hebben jullie overal gezocht yo, maar, hier zijn we dan,’ riep Vince die binnenkwam. Teddy kwam lachend achter hem aan en plofte op Lilo's bank neer. Lilo’s mond viel open toen ze Teddy zag, hij was alles waar ze ooit van had gedroomd, en nu zat hij zowaar naast haar! Zijn blonde krullen waren prachtig en zijn kleine wipneus zag er hartstikke schattig uit. Teddy voelde dat ze naar hem keek en Lilo zag in plaats van het wipneusje opeens een varkensneus. Ze begon te lachen en grijnsde breed. Teddy veranderde zijn haar ook nog in een paars rastakapsel waar Lilo nog harder om moest lachen. Hij keek haar grijnzend aan en Lilo was meteen stil, ze voelde hoe de blos op haar wangen omhoog kroop en verborg zich in haar hoekje.
‘Eey Vic en Yen, what’s up?’ vroeg Vince die naast Chayenne neerplofte. Victoire gaf hem een duw en grinnikte. Chayenne begon te blozen en knipoogde naar Lilo die glimlachte.
‘Eeey, wie ben jij, Jézus, you’re hot! Wraauww!’ zei Vince die Lilo grijnzend aankeek. Lilo trok een wenkbrauw omhoog en grijnsde naar Vince, die gast was echt vreemd.
‘Eey, ik ben Lilo,’ zei ze, en toen Teddy wat wilde zeggen viel ze hem in de rede. ‘Nee, niks zeggen, ik ken jullie al, jij bent Teddy en hij is Vince, ik weet het.’ Teddy grijnsde breed en zei: ‘maar dat wilde ik niet zeggen, ik weet dat iedereen mij kent,’ Victoire kuchte eventjes en Teddy gaf haar een duw. ‘Hou toch op, Vic. Maar wat ik wilde vragen was in welk jaar je zit, en in welke afdeling!’
‘In de derde, in Ravenklauw,’ antwoordde Lilo glimlachend en toen keek ze weer uit het raam.
Ze voelde 4 paar ogen in haar rug branden en draaide zich al snel om.
‘Zeg, hallo, kijk niet zo! Dat maakt me bang, ik ben geen aapje in de dierentuin ofzo,’ zei Lilo die naar haar vier nieuwe vrienden grijnsde. Vince en Teddy grijnsde terug en begonnen toen over meisjes te praten. Victoire en kwam tussen Lilo en Teddy inzitten en mompelde in Lilo’s oor: ‘zullen we die twee even helpen?’ Lilo keek naar Vince en Chayenne en knikte grijnzend.
Chayenne keek ze met samengeknepen ogen aan en met een klein zwiepje van Victoires toverstok lag ze in Vince’ schoot. Die begon te schateren van het lachen en knipoogde naar Lilo terwijl hij zei: ‘zeg, allerliefste Chayenne, je mag voortaan ook gewoon zeggen dat je een crush op me hebt, dan hoef je je niet zo uit te sloven.’ Chayenne werd zo rood als een tomaat en mompelde wat terwijl ze overeind kwam. Lilo moest moeite doen om haar lach in te houden en drukte haar hand tegen haar mond aan. Victoire schaamde zich echter totaal niet en schaterde erop los. Chayenne wierp een dodelijke blik op Victoire die harder begon te lachen. Teddy grijnsde naar Vince die hem de boks gaf en keek toen naar Lilo. Hij knipoogde en pakte toen haar boek af.
‘Zeg kleine, wat is dit?’ Lilo kon er niet tegen als ze klein genoemd werd, want ze was echt alles behalve klein, ze was een kleine 1.75 en kwam boven de meeste meisjes uit. Teddy en Vince waren allebei echter rond de 1.85 en kwamen een stuk boven haar uit, wat ze best leuk vond. Maar ze wilde niet kleine genoemd worden!
‘Dat is –‘ ze griste het uit zijn handen. ‘Mijn boek, heel interessant en heel erg van mij!’ Teddy grijnsde en gaf haar een klein duwtje.
‘Kleine, ik hou niet van lezen, maak je niet –‘ hij was opeens stil en keek naar de deuropening van de coupé. Lilo keek op en zag een briesende Dina staan met Gennifer en Roberta. Iedereen in de coupé was stil geworden en Lilo keek bang naar het zwartharige meisje die ondertussen stoom aan het briesen was.
‘Wat – doe – jij – hier?’ Lilo had bewondering voor Dina dat die nog zo rustig kon praten. Ze voelde een bemoedigend kneepje in haar arm van Victoire en zei: ‘nou, ik moet ook naar Zweinstein?’
Teddy knipoogde naar haar en stond op.
‘Dientje, mijn allerliefstegemeenste trut, wil je nu opzouten,’ vroeg Teddy glimlachend terwijl hij de coupédeur voor haar neus dichtschoof. Dina keek geschokt en stampte toen woedend weg.
Lilo keek bang naar de deur en verborg haar hoofd in haar handen, dit jaar ging rottiger worden dan ooit! Maar, een leuke fact - ze had al wel heel snel vrienden kunnen krijgen. Ze hief haar hoofd en keek recht in de bezorgde gezichten van de stille Chayenne, de praatgrage Victoire, de vreemde Vince en van de o zo geweldige Teddy, eigenlijk ging dit jaar behoorlijk interessant worden! |
I can't forget you.
Laatst aangepast door Linnie* op Di Jan 29, 2008 17:27; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 29, 2008 16:58 |
|
yoooww! Heel veel love to Addiie en BellatrixvanDetta voor hun reacties. Ik heb het plaatje klaar + een nieuw hoofdstuk!
Muchos Lovos! XD Ofzo.. xP
HOOFDSTUK 3.
Zweinstein was prachtig bij maanlicht, de ramen weerkaatste het licht en in elk klein raampje, van onder tot boven, zag je de maan weerspiegeld.
Lilo zat op het hoekje van het bankje in de koets naar Zweinstein te staren. Ondanks dat ze meer dan 6 huizen had - voelde ze zich bij Zweinstein het meeste thuis.
‘Hé, Lilo, hoe ga je dat nou doen met Dina?’ Lilo hoorde Vince’ stem en keek naast zich. Iedereen was haar verwachtingsvol aan het aanstaren.
‘Hé, hallo, kijk niet zo, dan voel ik me bedreigd!’ Lilo grijnsde breed en Victoire grinnikte. ‘Nee, maar.. ik weet niet hoor, ik denk dat ze heel boos gaat zijn en dat ze mijn hele jaar gaat verpesten.’ Lilo haalde haar wenkbrauwen op en neer en glimlachte toen teleurgesteld.
Ze had echt geen zin meer in het jaar. Het was leuk hoor – dat ze nieuwe vrienden had. Maar Dina zou het hier niet bij laten, dat wist ze zeker.
Ze voelde een hand op haar schouder en keek om. Teddy keek haar breed glimlachend aan en een dieprode blos kroop bij Lilo omhoog. Zijn ogen waren prachtig bruin, zo bruin als – als – als de aarde. Lilo verdronk in zijn ogen en een gelukzalige glimlach sierde haar gezicht.
Dit was zo hemels, hij was zo – zucht - yammie.. Lilo kneep zichzelf hard in haar arm en keek vlug weer weg. Ze was net vrienden met hem geworden en nu had ze al vreselijke fantasieën over hem, dit was zó fout! Waar zijn hand had gezeten zat nu een warme plek, Lilo wreef even hard over die plek en staarde toen weer naar buiten. Ze was vreselijk verliefd, en het werd steeds erger..
‘Mensen! Jullie mogen eten!’ brulde Anderling door de Grote Zaal heen. Het nieuwe jaar was weer begonnen en iedereen zat vrolijk met elkaar te praten. Lilo keek de Grote Zaal rond, zag alle nieuwe leerlingen vol bewondering rondkijken en druk kletsend. Ze glimlachte en keek naar de tafel van Griffoendor. Victoire zat druk kletsend naast Teddy die er vermoeid uitzag. Blijkbaar werd hij helemaal gek van haar geklets, wie niet?
Teddy knipoogde even naar haar en ging toen verder met zuchten. Lilo grijnsde en keek om zich heen. Dina was haar woedend aan het aanstaren en Lilo keek snel weg, dat ging vanavond gezellig worden op de zaal.
Toen ze klaar met het eten waren rende Lilo vlug richting de menigte bij de deuren. Ze zag Teddy’s blauwe haar al van verre en maande zich een weg door de menigte heen. Ze tikte Victoire op haar schouders.
‘Liloo! Hé meid, lekker gegeten?’ vroeg Victoire, breed grijnzend.
‘Ja hoor, en jullie? Vic, serieus, ik ben echt bang voor Dina, ze zit me de hele tijd zo eng aan te staren! Zag je het?’ vroeg Lilo met grote ogen.
‘Geen zorgen Lil, wij zijn je bodyguards!’ hoorde Lilo een stem vanachter zich zeggen. Ze keek om en zag Teddy en Vince naast elkaar staan met een stoere blik op hun gezichten. Lilo lachte schamper en zette haar handen in haar zij.
‘Oh echt? Dus jullie denken dat jullie mij kunnen beschermen als ik –‘ Lilo begon te tellen op haar vingers. ‘Naar de leerlingenkamer ga, als ik naar mijn lessen ga, ’s morgens bij het ontbijt, aan de afdelingstafel. Als ik naar de wc ga – en ook als ik ga slapen?’
Lilo zette haar handen weer in haar zij en keek ze uitdagend aan. Vince gaf Teddy een elleboogstootje die Lilo niet zo aanstond en zei: ‘nou, kijk, ik doe alles aan de afdelingstafel en Teddy gaat mee naar de slaapzaal en de leerlingenkamer, zelfs mee naar de wc! Hoe vind je dat?’ Hij keek haar grijnzend aan en Lilo zette een stapje achteruit.
‘Jullie zouden dat niet -, nee, dat –‘ Lilo voelde opeens twee sterke armen om haar heen die haar optilde. Ze keek angstig omhoog – recht in het gezicht van een breed grijnzende Teddy.
‘Wat zou ik nooit?’ vroeg hij grinnikend. Ze zag de grond steeds verderaf en op begeven moment lag ze over Vince’ en Teddy’s schouders heen.
‘LAAT ME LOS! GODDAMNIT!’ brulde Lilo door de zaal heen, dit was echt niét leuk! Haar rok begon omhoog te kruipen en Lilo was het zát om al die starende gezichten te zien.
Teddy en Vince liepen ondertussen de zaal uit en Lilo gaf Teddy een mep op zijn hoofd. ‘Ted Lupos, laat me nu ónmiddellijk los!’ snauwde Lilo naar beneden en ze voelde hoe ze zakte.
Even later stond ze weer op haar eigen benen voor het schilderij van haar afdeling. Ze streek over haar rok en keek de grijnzende Teddy en Vince verlegen aan. ‘Nou, euhm.. dan ga ik maar naar binnen. Doegg!’ riep ze nog over haar schouder voordat ze het schilderij ergens kietelde.
‘Hé, wacht jij eens even!’ Lilo voelde een ruk aan haar arm en draaide zich vlug om.
‘Wat moeten jullie nu nog?’ vroeg ze zuchtend. Vince keek Teddy grijnzend aan en duwde Teddy naar voren. ‘Teddy ging met je mee - weet je nog?’ Lilo’s mond viel open en ze protesteerde.
‘Maar, maar, nee! Nee, dat kan niet, ik moet slapen!’ Teddy grijnsde en pakte de deurknop van de leerlingenkamer beet terwijl hij zei: ‘nou, dan slaap ik toch lekker mee?’ Lilo keek hem geschokt aan en wist niet wat ze moest zeggen.
‘Later Vince, ik zie je morgen bij het ontbijt!’ riep Teddy nog voordat hij haar hand pakte en haar mee de leerlingenkamer introk.
Vince liep grinnikend weg en Lilo zag langzaam de deur achter zich dichtvallen voordat ze in haar blauwe leerlingenkamer stond. Iedereen staarde Teddy met open mond aan en hij grijnsde breed.
‘Ze zijn wel geschokt hé?’ mompelde hij zachtjes. Ze knikte sprakeloos en liep richting haar slaapzaal.
‘Weet je zeker dat je hier omhoog komt?’ zei ze spottend en wees naar de trap. Hij grinnikte en zei: ‘maar daar ga jij voor zorgen.’
Ze trok een wenkbrauw op en zuchtte, ze wist al wat hij bedoelde, dit ging heel lastig worden.
‘Nou, kom dan maar, wingardium leviosa!’ mopperde ze zachtjes en met een zwiepje van haar toverstok hing Teddy een stukje in de lucht. Iedereen in de leerlingenkamer staarde hen met grote ogen aan. Zoiets hadden ze nog nooit gezien!
Lilo nam Teddy mee naar boven en liet zich op haar bed vallen. ‘Ga je nu weg?’ vroeg ze glimlachend en hij schudde zijn hoofd.
‘Nope! Waar is de badkamer? Jemig, de meisjeskamer is heel anders!’ zei hij terwijl hij rondkeek. Lilo zuchtte even diep en wees naar een bronzen deur.
‘Daar, laat je me nu met rust?’ vroeg ze terwijl ze hem met opgetrokken wenkbrauwen aankeek. Hij grijnsde en blies een kusje naar haar toe en liep de badkamer in. Lilo liet zich kreunend op haar kussen vallen en zuchtte diep.
‘Ik haat haar zo, echt, ze is zo -,’ zei Dina die binnenkwam. Toen ze Lilo zag grijnsde ze.
‘Héé, daar is onze kleine prinses, lol gehad vandaag? Want dit gaat niet zo lollig worden!’ zei Dina woedend terwijl ze Lilo arrogant aanstaarde.
Lilo haalde haar schouders op en draaide zich om. ‘Pardon!? Draai jij nu je rug naar mij toe? Hoe durf je!’ snauwde Dina die haar toverstok tevoorschijn haalde.
Lilo kneep haar ogen dicht en maakte zich klein, ze voelde hoe ze de lucht invloog en keihard tegen het plafond van haar hemelbed aankwam. Ze vertrok haar gezicht van pijn en voelde zich op haar bed neervallen.
Dina lachte zachtjes en schudde haar hoofd. Plotseling was er een hand op Dina’s schouder die haar aantikte. Dina draaide zich met ene brede grijns om en staarde recht in twee woedende rode ogen. Teddy’s haar was geel, oranje en rood als vuur en stond recht overeind. Dina kreeg een angstig gezicht en deinsde achteruit.
Lilo lag zachtjes te huilen en hoorde achter zich het geluid van een keiharde pets in Dina’s gezicht.
‘Je bent een zielig rotwijf, serieus, hoe durf je Lilo ook maar één haar te krenken, ben je van de pot afgerukt ofzo!? Jezus, ben je gek ofzo, je liet haar gewoon tegen het plafond aanketsen! Ja, ga maar janken, je verdiende die klap dubbel en dwars, gestoord rotkind!’ snauwde Teddy woedend door de slaapzaal heen. Dina lag zachtjes te jammeren op de grond en haar vriendinnen stonden er een beetje onbehulpzaam omheen.
‘Je wist dat ik – dacht je nou serieus dat ik dit zomaar liet gebeuren, je wist het! Je wist het verdomme! Je wist het! Hoe kon je het dan toch nog gewoon doen! Hoe kon je -,’ stamelde Teddy terwijl hij zijn handen door zijn - nu- groen met blauwe haar haalde. Het stond warrig overeind door de vele keren dat hij zijn handen erdoorheen gehaald had. Hij keek Dina met een blik vol haat aan.
Lilo had het gevoel dat dit niet meer over de gebeurtenis van hiervoor ging en draaide zich voorzichtig om. Dina keek Teddy niet aan maar staarde naar de grond.
‘Je hebt het haar nooit gevraagd hé?’ vroeg Teddy zachtjes met opeengeklemde lippen. Dina aarzelde een moment maar schudde toen haar hoofd. Teddy keek haar vol ongeloof aan en balde toen zijn vuisten, zijn haar veranderde langzaam weer in vuur en Dina schoof een eindje bij hem vandaan.
Teddy haalde diep adem om op rust te komen, keek Dina nog een keer vol haat aan en stormde toen de slaapzaal uit. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 30, 2008 21:35 |
|
Heellooww! Kisses to Ballerina Girl, Duffie, BellatrixvanDetta & Addiiee voor hun reacties! <33 En ja, ik weet het, Teddy is echt incredibly sexy in mijn verhaal, maar zo stel ik me hem voor! Beetje wild van Tops, lief van Lupos en sexy van allebei ^^ En dan krijg je... Annelindes Teddy.. XD Ghehe, ik vind het ook leuk om over hem te schrijven, zijn transformagiërkunsten enzo.. mjammie XD Maar, next hoofdstuk:
HOOFDSTUK 4.
Lilo liep in verdachten verzonken de Grote Zaal in. Ze liep peinzend naar haar tafel en pakte een broodje.
‘Euhhh.. Lilo? What the hell doe je?’ Lilo schrok op en keek achter zich. Victoire zat haar met opgetrokken wenkbrauwen aan te staren en wees naar Lilo’s bordje.
Lilo draaide zich langzaam en behoedzaam om en keek toen vol afgrijzen naar haar broodje. Ze had jam bovenop het bolletje gesmeerd en daar weer hagelslag overheen gestrooid. Ze had het broodje nog wel kunnen opensnijden maar ze had er allemaal pompoensap ingegoten. Ze keek met een onschuldig glimlachje en blosjes op haar wangen om naar Vic die in lachen uitbarstte.
‘Lilo, je bent eigenlijk maar een gek kindje. Maar ik vind je wel lief hoor!’ zei Victoire die even op Lilo’s hoofd klopte en daarna naast haar ging zitten. ‘Weetje trouwens wat er mis is met Teddy? Gisteravond - nadat hij bij jou was geweest - kwam hij woedend de leerlingenkamer instormen, plofte hij met een onweergezicht in een stoel neer en schold iedereen uit die hem irriteerde,’ zei Victoire nadat ze een normaal broodje voor Lilo had gesmeerd die naar Teddy zat te staren.
Hij zag er inderdaad niet al te vrolijk uit. Zijn haar was pikzwart en stond recht overeind. Zijn gezicht was doodsbleek. Zijn neus was hartstikke spits en zijn oren hadden puntjes gekregen.
‘Hij ziet er als een duivel uit,’ siste Lilo naar Victoire die toen ook naar Teddy ging staren.
‘Ja.. je hebt gelijk, dat is me nog niet eens opgevallen,’ mompelde Victoire afwezig terug. Daarna begon Victoire haar gesmeerde broodje voor Lilo op te eten en dronk Lilo haar halflege pompoenglas op.
Lilo kon niet bedenken wat er nou mis was met Teddy, maar ze had geen zin om zich ermee te bemoeien. Straks hadden Teddy en Dina een flitsende affaire gehad en waren ze niet al te best uit elkaar gegaan. Ieuw.. Dina en Teddy. Lilo rilde al bij het idee en keek toen naar haar bord.
Ze keek opzij naar Victoire en trok een wenkbrauw omhoog. Victoire – die net de helft van het broodje in haar mond gepropt had – keek met grote ogen en een stuk van het brood in haar hand terug naar Lilo.
‘Vic, waarom heb je mijn broodje opgegeten?’ vroeg Lilo die een brede grijns niet kon onderdrukken. Victoire proestte en een groot gedeelte van het brood kwam bijna haar mond uit. Lilo zat dubbel van het lachen op de bank en durfde niet naar Victoire te kijken – die nu verwoed probeerde om het brood door te slikken. Lilo sprong op en trok de slikkende en hijgende Victoire omhoog. ‘Komop Vic, we gaan even langs de jongens.’ knikte Lilo naar Teddy en Vince. Victoire knikte en volgde haar.
Lilo ging tussen Vince en Teddy inzitten en keek ze glimlachend aan. Victoire ging naast teddy zitten en Chayenne had de hele tijd al naast Vince gezeten.
Vince grijnsde naar Lilo en at zijn brood verder op. Teddy keek niet op of om en prikte gewoon verder in het ei op zijn bord.
‘Jongens, roosters!’ riep professor Klarenvo terwijl ze de roosters uitdeelde. ‘Juffrouw Adams. Bent u toevallig overgeplaatst in de vakantie? Zo nee, wilt u dan onmiddellijk naar uw eigen afdelingstafel?’ Lilo stond op, rolde met haar ogen, zei gedag en liep naar haar eigen tafel waar ze in haar eentje ging zitten.
‘Jongens, roosters. Hier – juffrouw Adams! Fijne vakantie gehad?’ vroeg professor Banning vrolijk. Lilo mocht Banning wel, hij was altijd zo opgewekt - in tegenstelling tot Klarenvo, hoofd van Griffoendor - chagrijnig wijf dat het was.
‘Dank u professor, ja hoor, heel fijn, en de uwe?’ vroeg Lilo en de kleine Banning knikte zo erg dat het leek alsof hij om kon vallen door de onrust in zijn evenwicht. Lilo onderdrukte de lachbui die eraan kwam en glimlachte alleen maar. Ze stond op, zei gedag en liep naar haar leerlingenkamer.
‘Lil! Liloo, hierzo!’ Lilo keek achterom en zag Victoire op haar afkomen met Chayenne achter zich aan. Chayenne en Victoire zwaaiden en kwamen op haar af.
Lilo verbaasde zich nog steeds erover dat Chayenne vrijwel niks zei, echt niks! Maar Victoire had gezegd dat ze zich er niet te druk over moest maken, Chayenne was gewoon niet zo spraakzaam! Blijkbaar moest dat heel normaal zijn..
‘Heey girl, hoe is je eerste schooldag geweest?’ vroeg Victoire die naast Lilo ging lopen. Chayenne ging naast haar lopen en speurde de gang af naar iets.
‘Best hoor, en die van jullie?’ Lilo keek Chayenne verwachtingsvol aan, zou ze wat zeggen? Maar nee hoor, daar hoorde je Victoire alweer.
‘Ja! Het was best geinig, Chayenne heeft alweer haar ketel laten ontploffen en ik heb Banning per ongeluk een paar extra oren gegeven. Hij vond ze wel handig, hij zei dat hij dan meer kon horen vanonder het bureau,’ zei Victoire en ze keek een beetje bedachtzaam, het gaf haar een best domme uitdrukking maar Lilo zei er maar niks over.
‘Aaaah, handig voor hem. Ik dacht al dat ik een paar vlezige dingen onder zijn haar zag. Volgens mij zaten er ook een paar in zijn broek – aangezien er een paar hele vreemde bobbels zaten,’ zei Lilo en ze onderdrukte een grijns.
Er was al een maand verstreken sinds het ‘‘Teddy-Dina-gebeuren’’ en Lilo had Teddy al in geen maand meer gesproken. Ze zeiden soms hoi tegen elkaar maar meer niet.
Lilo was echter wel hele goeie vriendinnen met Chayenne en Victoire geworden. Met Victoire kletste ze heel wat af maar met Chayenne zat ze soms in de bibliotheek of aan het meer en zeiden ze een hele poos niks maar was het toch gezellig geweest. Lilo vond dat vreemd maar toch geinig.
Haar verliefdheid voor Teddy had haar humeur soms vreselijk aangetast, net als haar concentratievermogen. Heel irritant, maarja, verliefdheid – wat doe je eraan?
‘Lil? Ga je straks mee met mij of Chayenne naar de bieb ofzo? Waarschijnlijk is Teddy er ook ofzo.. Vince zou wel komen. Maar Chayenne is niet meer op Vince, zonde hé!’ zei Victoire die daarna met een sneaky glimlach naar Chayenne keek die Victoire even veelbetekenend aanstaarde.
‘Hou op jullie twee, ik ga al mee,’ grijnsde Lilo en ze liepen met z’n drieën naar de bibliotheek.
‘Eey meiden! What’s up?’ vroeg Vince met een brede grijns die al in de bieb zat. Lilo ging op de stoel naast hem zitten en Chayenne en Victoire aan de andere kant van Vince.
‘Best hoor, waar ben je mee bezig?’ vroeg Lilo die naar zijn vel perkament keek.
‘Iets waar jij pas over 2 jaar mee bezig zult zijn, kleintje,’ grijnsde Vince en Lilo keek even boos naar hem. Vince’ blauwe ogen boorde zich in de hare en Lilo staarde terug - wedden dat zij langer kon staren.
‘Waar the f*ck zijn jullie mee bezig?’ vroeg Victoire waar werd meteen weer tot stilte gemaand door Vince die zijn hand omhoog stak.
‘Eeey mensen!’ zei Teddy die naast Lilo kwam zitten. ‘Waar zijn zij mee bezig,’ en hij wees naar Lilo en Vince die allebei met grote ogen naar elkaar zaten te staren.
‘Weet ik veel, ze zitten zo al vijf minuten te doen, hartstikke irritant. Een spelletje ofzo,’ mompelde Victoire die haar opstel voor Toverdranken aan het maken was.
‘Oeeh, oké, ik wed dat Vince gaat winnen!’ zei Teddy met een brede grijns op zijn gezicht. Lilo draaide zich met een blik vol ongeloof om. Wát zei hij nou?!
Toen besefte ze wat ze gedaan had en kreunde ze zachtjes terwijl ze haar gezicht in haar handen verborg. Vince en Teddy begonnen allebei te lachen en gaven elkaar de boks. Lilo keek ze boos aan en stond op.
‘Nou, ik denk dat ik hier niet meer nodig ben, ik ga!’ zei ze hooghartig en nadat ze haar boeken opgeraapt had liep ze met haar kin in de lucht weg.
Stelletje gemene gasten, ze namen haar gewoon in de zeik!
‘Hé, Lil! Wacht even!’ hoorde ze een lachende stem vanachter zich roepen. Hij durfde haar gewoon nog na te lopen! Lilo keek achter zich en zag het groene haar dichterbij komen. Een sneaky lachje besloop haar gezicht en ze zette het op een rennen.
‘LILO! Laat me niet achter je aan komen!’ riep hij nog maar Lilo begon harder te rennen. Kijken of hij haar echt achter haar aankwam. Ze rende de vijfde verdieping op en stond om een hoekje even hijgend stil. Ze hoorde voetstappen naderen en ze begon te lachen. Ze nam even een teug adem en rende toen weer verder.
‘LILO! IK KRIJG JE WEL!’ brulde Teddy door de gang en Lilo begon te sprinten.
Ze voelde het kloppen van haar hart en alle deuren kwamen in slowmotion langs. Ze zag een open deur en rende vlug de kamer in.
‘Jezus, waar ben ik beland?’ mompelde ze zachtjes en ze keek de zonovergoten kamer in. Een lange barre hing langs de muur en er waren overal spiegels. Twee grote stoelen sierde de hoek van de kamer.
‘Zie je, ik heb -, Jezus, waar zijn we?’ Teddy werd afgekapt en hij staarde met grote ogen rond.
‘Ik weet niet,’ mompelde Lilo zachtjes en ze liet haar tas en boeken vallen. Ze liep naar de barre toe en gleed er met haar hand overheen.
‘Het is een dansstudio,’ zei ze verbaasd. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 31, 2008 17:35 |
|
Helloeeww! Thanks to Ballerina Girl, BellatrixvanDetta, Addiiee, Duffie & mijn allernieuwste fan; LadyBird!! *Applaus* XD Maar, next hoofdstuk! En voor degene die een beetje dom zijn; de Dansstudio is natuurlijk in de kamer van Hoge Nood. Maarja, dat had wel duidelijk moeten zijn. Maar, next! Even lekker genieten van Teddy *kwijl* xD Enjoy!
HOOFDSTUK 5.
‘Een dánsstudio?’ klonk de ongelovige stem van Teddy. Lilo zuchtte even, pakte de barre beet, zakte even door haar knieën, kwam weer overeind en zwaaide haar been naar achteren – au, damn it, dat deed verdomde veel pijn!
‘Ja, een dansstudio,’ mopperde Lilo zachtjes terwijl ze naar haar been greep en zich langzaam omdraaide. ‘Alleen – besef ik nu – ben ik niet echt geweldig in dansen. Ohmyfuckinggod, en ik moet later gaan dansen in al mijn toekomstige clips, dat wordt een drama!’
Teddy had geen idee waar ze het over had maar hij zag wel dat ze behoorlijk veel pijn had. Hij snelde naar haar toe en liet haar leunen op haar schouder terwijl hij haar naar de stoel leidde.
‘Lil, waar the f*ck heb je het over?’ vroeg hij. Ze keek hem grinnikend aan en vertelde het hele verhaal, van top tot teen, puntje van de neus tot oogleden, kop tot staart, whatever. Hij ging na haar verhaal op de stoel zitten en staarde voor zich uit.
‘Jésus, dus, jij bent ongelofelijk beroemd en- en je moet later gaan acteren, dansen en zingen.. en je kan het geen van alle?’ verduidelijkte hij terwijl hij even diep zuchtte. ‘Nou, laten we dan maar beginnen!’
Lilo keek hem geschokt aan, waar had hij het over!?
‘Sta es op, hophop, omhoog!’ zei hij en Lilo stond op. Ze negeerde de pijnscheuten en na een tijdje op haar benen te hebben gestaan was de pijn weer over.
‘Oké, dus we beginnen met het dansen. Kan je echt niet dansen!?’ vroeg Teddy ongelovig en Lilo schudde beschaamd haar hoofd. Ze was een wrak wat dansen betrof, meestal stond ze maar een beetje heen en weer te deinen. ‘Apart, nou, kom eens hier,’ zei Teddy en Lilo keek hem vragend aan - wat moest ze doen? Hij wenkte haar en ze liep op hem af.
‘Oké, pak mijn hand,’ zei hij en hij stak zijn hand voorruit. Lilo had het gevoel alsof al haar dromen in één klap waren uitgekomen – dit kon hij niet menen, mocht ze zijn hand beet houden!? Ze pakte voorzichtig zijn hand en een geweldige stroomstoot vloog door haar arm heen.
Zijn hand voelde zacht aan en Lilo kwijnde weg door het gevoel. Hij had haar echter bij haar middel gepakt en ze keek hem geschokt aan. Hij- hij- hij pakte haar bij haar middel beet!
Hij glimlachte en begon met haar te draaien, ze legde haar hand vlug op zijn schouder en ze zweefde met hem mee.
Lilo voelde zich hemels, zijn schouder voelde zo warm, ze had zin om haar hoofd erop te leggen. Mhmm, ze keek omhoog – recht in zijn gezicht- en hij grijnsde naar haar terwijl hij zachtjes ‘rechts, links, twee stapjes, één stap, draai, zwaai, rechts, links’ mompelde.
Zijn wang zag er zo zacht uit, zou ze -? Ze beet even op haar lip om zich op de danspasjes te concentreren en na een tijdje zaten ze beide met een rood, bezweet gezicht in de stoelen.
‘Wow,’ hijgde Lilo zachtjes, ze had zich nog nooit zo zweverig gevoeld! Teddy grijnsde en zakte toen onderuit.
‘Oké dame, nu nog je.. ‘’hiphop’’ danstechnieken,’ zei hij en Lilo keek hem geschokt aan. Nee! Ze ging niet met haar reet staan te schudden voor zijn gezicht! Hij keek haar aan, begreep haar blik en schaterde.
‘Omyfuckinggod, dát bedoel ik niet! Whaha, je moet freestylen!’ lachte hij en ze haalde opgelucht adem, freestylen.. dat was - ze wist niet eens wat het was!
Hij stond op en trok haar omhoog. ‘Freestylen is een soort streetdance, breakdance en.. gewoon dansen door elkaar. Chayenne is er volgens mij best goed in. Maar zij komt ook uit een dreuzelfamilie, nou, probeer het is! Je moet je gewoon laten gaan op de muziek.’
Hij liep naar een soort magisch radiootje in de hoek en tikte er met zijn toverstok op. Eerst kwamen er allemaal harde en ruwe klanken, na nog een tik kwamen er zachte, zweverige klanken en na nog een tik kwam er hiphop.
Ze bewoog heen en weer op de muziek en zag hem kijken.
‘Ja, wat nou, wil je nu dat ik voor je gezicht een hele act opvoer ofzo!?’ zei ze en ze keek hem vragend aan. Hij grijnsde en haalde zijn schouders op.
‘Zeg jij het mij maar, ik ben geen danser ofzo, ik ken de hele dreuzeldanswereld niet. Doe maar jullie ‘‘clips’’ ofzo na,’ zei hij en hij ging in een stoel zitten.
Lilo knikte en luisterde even naar de muziek. Ze probeerde de clips van de dreuzels tevoorschijn te halen en bewoog wat meer heen en weer. Ze voelde de ogen van Teddy branden en keek hem zeurderig aan. Hij zuchtte, hief zijn handen en draaide zich om.
Ze glimlachte en begon met gesloten ogen een clip na te dansen uit de dreuzelwereld. Ze was helemaal in haar eigen wereld die bestond uit haar en de dans, ze liet zich helemaal gaan op de muziek en danste alsof haar leven ervan af hing, ze had nog nooit zo intens gedanst.
Toen ze hijgend haar ogen opende omdat de muziek over was zat Teddy met open mond naar haar te staren. Ze besefte dat hij alles had gezien en wees met grote ogen naar hem.
‘Nee – nee-, ‘ bracht ze uit, daarna pakte ze haar tas en rende vlug weg. Hij had alles gezien, alles! Ze hoorde achter haar nog haar naam maar rende vlug naar haar leerlingenkamer. Toen ze eenmaal in haar bed lag kon ze de slaap niet vatten. Hij had alles gezien, álles! Ze schaamde zich zo, ze had zich helemaal weg voelen drijven op de muziek, en hij had gezien hoe zich zo aanstelde met die muziek.
Ze maakte een wraaghh geluid en drukte haar hoofd in haar kussen. Nu zou ze hem nooit meer onder ogen komen! Ze trok een vreselijk dramatisch gezicht en staarde met dat lelijke gezicht haar kussen in, na tien minuten viel ze in slaap – met die lelijke uitdrukking nog op haar gezicht!
De volgende morgen liep Lilo met de grootste wallen die Zweinstein óóit had gekend de Grote Zaal in. Ze liet zich op de bank bij haar afdelingstafel ploffen en wreef even over haar gezicht voordat ze een stuk toast pakte en die naar binnen propte.
Ze wreef over haar dijen waar ze nog duidelijk de spierpijn voelde. Als ze dit later elke dag moest meemaken zou ze wel een zwerfster worden! Dat was tenslotte ook een ster.. zwerfSTER, begrijpen jullie? Lilo zuchtte even diep, rolde met haar ogen om haar eigen gedachten en pakte haar tas op terwijl ze nog een stuk appel in haar mond douwde voordat ze de zaal uitliep. Ze zwaaide nog even naar Victoire en Chayenne en liep toen de gang in.
‘Au! Jezus, kan je niet even - oh, jij bent het..’ mopperde Lilo toen ze tegen iemand aanknalde. Toen ze zag dat het Teddy was stond ze vlug op, maakte haar zin niet af en liep vlug naar buiten.
‘Lilo! Wacht nou even, wacht nou!’ riep Teddy nog maar Lilo rende vlug richting het meer.
Laat hem niet achter me aankomen, laat hem niet achter me aankomen, dacht ze verwoed maar het mocht haar niet baten, ze horode achter zich al vlugge voetstappen en toen ze zich liet zakken bij een boom ging een bekend persoon met wel heel bekend groen met geel haar naast haar zitten.
‘Lilo, ik- ik, ik bedoelde het niet om te kijken! Maar- maar, het ging vanzelf!’ riep hij uit en Lilo keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. Yeah right, als hij dacht dat ze dat geloofde was hij net zo gek als zijn haar. ‘Je gelooft me niet hé?’
‘Nope, wonderlijk hé?’ zei ze en hij grinnikte.
‘Oké, oké, I’ll admit, ik was behoorlijk nieuwsgierig en toen- toen kon ik niet meer ophouden met kijken, Jezus, kind, je kan écht wel dansen, ik heb volgens mij nog nooit zoiets prachtigs gezien, nog een keer?’ grijnsde hij en Lilo gaf hem een stomp op zijn arm. Eikel.
‘Doe normaal, maar vond je echt dat ik mooi danste?’ vroeg ze.
‘Girl, je danste me de hemel in!’ zei hij. Ze grijnsde breed en trok hem overeind.
‘Oké, ik ga mee. Maar! Je moet me beloven dat jij ook mee gaat dansen!’ Hij keek haar geschokt aan en liet zich meetrekken.
Toen ze bij de gang aankwamen zagen ze niks.
‘Waar is die kamer nou?’ mompelde ze zachtjes en zodra ze eraan dacht kwam er een deur tevoorschijn. Teddy keek haar geschokt aan en deed hem open. De kamer zag er net zo uit als gister alleen stonden er nu allemaal potjes met zalf.
‘Nou komop Teddy, dans mij maar eens de hemel in!’ grinnikte Lilo en na een tik op het radiootje trok ze hem mee. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 31, 2008 21:54 |
|
Haajjhaajj! Love to Addiiee & Duffie! Next hoofdstuk!
HOOFDSTUK 6.
Er was nu al een week verstreken sinds ze de dansstudio hadden ontdekt en ze kwamen er nu elke dag. Lilo was hele goede vrienden met Teddy geworden en ze zaten elke dag lachend in de dansstudio.
Lilo’s verliefdheid was echter nog lang niet over en ze moest zich nog elk moment beheersen om hem op zijn geweldige mond te zoenen, of het nou een fishlipmond was of een dunnelippe-mond. Het was Teddy’s mond en dat was al genoeg!
Ze zaten weer met zijn tweeën in de dansstudio te lachen.
‘Dus zij vroeg of ik al een vriendin had, ik zei tegen haar: ‘‘heb je belangstelling dan? Sollicitatie in tweevoud graag, met levensbeschrijving en opgave van redenen waarom je denkt dat je voor de functie in aanmerking komt. Als je bij de eerste drie kandidaten hoort kan ik nog een gesprek met je regelen.’’ Nou, ze keek me aan alsof ik van de pot afgerukt was. Toen heb ik maar besloten dat domme meisjes niks voor mij zijn. Volgens mij heb ik het niet echt getroffen met mijn smaak voor meisjes,’ zei Teddy terwijl hij nog een slok boterbier nam. Lilo was vanbinnen aan het gillen: ‘‘KIES MIJ SUKKEL, HIER! VOOR JE, KIES MIJ!’’
Ze lag op haar buik op de grond en Teddy zat in kleermakerszit. Na twee uur dansen hadden ze geen zin meer en gingen ze chocokikkers eten en boterbier zuipen.
‘Ghehe, leuk hoor,’ zei ze en ze dwong zichzelf te glimlachen. Het was leuk hoor, dat Teddy nu een hele goede vriend van haar was geworden, maar ze had zoveel zin om hem enorm op zijn bek te nemen dat het pijn deed!
Ze stopte nog een chocokikker in haar mond en staarde naar Teddy, zijn haar was nu zilver, zwart en blond. Hij zag er werkelijk niet uit, maar dat boeide hem niet. Dat maakte hem ook zo geweldig, dat hij zich nergens iets van aantrok!
Ze zwijmelde weg en liet per ongeluk haar chocokikker vallen die meteen een heel eind wegsprong en opgeslokt werd door de schaduw.
Ze staarde de kikker beteuterd na en staarde naar het bord met chocokikkers die leeg was. Ze zuchtte even diep en keek toen naar Teddy die rustig de wikkel van zijn kikker aan het afwikkelen was. Hij zag haar naar de kikker kijken en grijnsde.
‘Denk er niet eens even 1 seconde over na! Jij hebt er 6 op! Dit is pas mijn 4e!’ riep hij uit en hij begon sneller de wikkel eraf te halen. Lilo glimlachte sneaky en sprong op.
‘Geef hier,’ zei ze en ze sprong met een brede grijns bovenop hem. Na een lange worsteling zat ze triomfantelijk op zijn buik met de chocokikker in haar hand.
‘Ohhh! Geef hier!’ riep hij en hij duwde haar tegen de kussens op de grond aan. Hij pakte de kikker af en stopte hem vlug in zijn mond. ‘Probeer hem nu maar eens af te pakken!’ grijnsde hij met de chocokikker tussen zijn tanden en Lilo keek beteuterd naar zijn mond.
Dacht het toch effe lekker niet!’ zei ze beteuterd en ze ging met haar armen over elkaar op de kussens zitten. Hij grijnsde breed en ging op zijn rug liggen.
‘Lafaard,’ zei hij en hij grinnikte naar haar voordat hij opstond. Ze zwaaide met een betweterig vingertje naar hem.
‘Wat nou lafaard, ik ben niet degene die in zijn 5 jaren op Zweinstein nog nooit een vriendin heeft gehad!’ Hij grijnsde breed en fluisterde in haar oor: ‘misschien ben ik gewoon nog niet het geschikte meisje tegengekomen.’
‘Misschien moet je beter kijken,’ mompelde ze terug en ze glimlachte stiekem naar hem. Hij grijnsde en een moment dacht Lilo dat hij erop in zou gaan. Maar helaas, het mocht haar niet baten want hij liep naar de deur, wenkte haar en ze liepen tezamen richting hun leerlingenkamers.
Op een kruising moest Lilo naar links en Teddy naar rechts. Teddy wilde nog wat doen maar Lilo riep al dag en liep richting het schilderij terwijl ze Teddy eenzaam en beteuterd achterliet.
‘Gaan we vanmiddag weer naar de studio?’ hoorde Lilo achter zich en toen ze achter zich keek, keek ze in een stel bekende twinkelende groene ogen. Ze glimlachte en knikte. Hij ging naast haar aan de afdelingstafel zitten en keek naar haar ei op haar bord. ‘Eet je dat nog op?’ vroeg hij en ze schudde haar hoofd.
Ze had geen honger, ze had de hele nacht een beetje wakker gelegen. Dat deed ze tegenwoordig elke avond hoor, daar niet van, maar leuk was anders.
‘Hoe laat gaan we dan?’ hoorde ze een volle mond naast haar zeggen. Ze keek naast zich en trok geamuseerd een wenkbrauw op. Zijn haar was dit keer geel met roze en zat vreselijk in de war. Ze grinnikte zachtjes en dronk haar pompoensap op.
‘Ben je klaar?’ vroeg ze en toen hij knikte zei ze: ‘nou, dan gaan we nu. Het is tenslotte zaterdag. Maar ik ben dat dansen een beetje zat, zullen we nu een ander iets proberen?’ Hij trok grijnzend zijn wenkbrauw op en knikte toen.
‘Oké, kom, dan gaan we, ’ zei hij en hij stond op. Ze knikte en liep achter hem aan.
‘Hoe is het trouwens met Vic? Ik heb haar ook al een poosje niet meer gesproken,’ vroeg Lilo die de trap op liep en over een boobytrap stapte.
‘Goed hoor, ze heeft het behoorlijk druk, ik hoor het eigenlijk druk te hebben met leren voor SLIJMBALlen maar het valt eigenlijk best mee, het is makkelijker dan ik gedacht had!’ zei hij vrolijk en Lilo trok een wenkbrauw op. Het was wel duidelijk dat hij een klein beetje loog. Hij keek haar van opzij aan en zag haar wenkbrauw. Hij grijnsde en schudde zijn hoofd. ‘Voor jou kan ik ook werkelijk niks verborgen houden hé?’ Ze schudde grinnikend haar hoofd en hij haalde zijn schouders op. ‘Oké, het is moeilijker dan ik dacht, maar het leren gaat me op zich wel makkelijk af.’
Ze grinnikte en hij sloeg een arm om haar heen. ‘Maar dat betekent niet dat ik niet met jou meega naar de studio!’ zei hij opgewekt en Lilo voelde zich ongemakkelijk onder het gewicht van die sterke arm. Het was heerlijk hoor! Echt waar! Maar de blikken van de meisjes die langs haar heen kwamen – aardig is anders!
‘Waarom heb je nu al een hele poos niks meer gezegd?’ vroeg Teddy toen ze bij de vijfde verdieping waren aangekomen. Teddy’s arm was op de trap van de derde al van haar schouder afgegleden en Lilo voelde zich eenzaam zonder de arm. Wat ze eigenlijk heel vreemd vond, het was tenslotte maar een arm!
‘Hmm, weet niet, nou, we hebben een zangstudio nodig ofzo. Maar we moeten er nog wel kunnen dansen en zo, ‘ en terwijl ze dat zei verscheen er een deur in de muur.
Ze liepen de kamer in en zagen een magische microfoon en muziekinstrumenten staan. Lilo ging vlug achter de microfoon staan en begon te playbacken terwijl ze wild met de microfoon danste. Teddy grinnikte, pakte een gitaar en deed net alsof hij er op speelde. Lilo had de grootste lol die ze ooit gehad had en begon wild met haar hoofd te schudden terwijl ze het nieuwste nummer van haar vader begon te zingen.
Teddy deed gezellig mee met de gitaar en toen het nummer af was lagen ze slap van het lachen op de kussens op de grond.
‘Dat moet ik toch echt vaker doen,’ snikte Lilo lachend. Teddy grinnikte.
‘Moet je ook doen – want je kan fantastisch zingen. Wat voor nummer was dat?’ vroeg hij terwijl hij een diepe teug adem nam en op zijn rug ging liggen.
‘Nummer van papa,’ mompelde Lilo zachtjes en ze stond op om de instrumenten te bekijken.
‘Nou, zing nog eens wat - want dat moest je toch ook leren? Zingen?’ vroeg hij en ze knikte langzaam.
Ze hield niet van zingen, niet dat ze het niet kon, maar straks vonden degene die ernaar luisterden er niks aan. ‘Nou, doe dan!’
Ze keek hem geërgerd aan en hij grijnsde. Ze zuchtte en ging naast hem zitten.
‘Dat durf ik niet,’ mompelde ze terwijl ze aan de veters van haar Nikes pulkte.
‘Aaah, tjaa, wat moet ik daarop zeggen? Waarom durf je het niet?’ vroeg hij en ze haalde haar schouders op. Dat ze nu kon dansen betekende niet dat ze meteen álles kon hoor!
Hij stond op en ijsbeerde de kamer rond. Ze keek hem na terwijl hij van de ene kant van de kamer naar de andere liep. Hij zuchtte even diep en keek haar toen aan.
‘Ik heb het!’ riep hij triomfantelijk en Lilo had zin om hard en ergerlijk te zuchten, kon hij haar van haar faalangst afhalen, knap als hij dat kon!
‘Je gaat gewoon een keer met Vince uit!’ riep hij met een trotse glimlach. Lilo zat echter verstijfd op de grond en keek hem met grote ogen aan. Moest zij met Vince uit!? |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 13:32 |
|
Ojjojj! Heel veel liefs to Addiie, Ladybird & Duffie, mijn trouwe fans *proud* XD Dit hoofdstuk is behoorlijk verbazend, ik heb je gewaarschuwd, alles gaat veranderen honeys! Maar, veel plezier met lezen! xx
HOOFDSTUK 7.
Het was er al uit voordat hij er maar over na kon denken. Maar hij wist dat hij gelijk had. Vince kon elk meisje zelfverzekerd maken. Hoe hij het deed? Mysterie. Maar hij kon het wel. Daarom moest Lilo ook met hem uit.
Teddy wreef even door zijn haar en liet het veranderen terwijl hij naar het meisje voor hem op de grond zat. Haar blonde wenkbrauwen waren zo hoog opgetrokken dat ze bijna tot aan haar kruin kwamen en haar mond was open. Je kon zo zien dat ze een beugel had gedragen.
‘Wil je dat ik met Vince uitga, wil je dat echt!?’ vroeg ze ongelovig. Als ze eens wist wat hij echt wilde, dan zou ze pas geschokt en ongelovig zijn!
Hij ging naast haar op de grond zitten en staarde naar haar terwijl hij knikte.
‘Ja, Vince kan dat wel. Ik meen het Lil! Probeer het nou maar,’ zei hij terwijl hij opstond. Hij reikte haar zijn hand en trok haar overeind. Het topje van haar blonde hoofd kwam nauwelijks tot zijn kin, pretty sweet.
‘Kom Lil, we gaan naar de leerlingenkamer,’ zei hij en hij liep naar de deur.
‘Welke leerlingenkamer,’ hoorde hij haar verbaasd vragen en hij draaide zich grijnzend om terwijl hij naar zijn embleem wees.
‘Naar die van mij offcourse!’ zei hij en ze verlieten samen de kamer van Hoge Nood – zo had oom Harry het genoemd in de brief.
Lilo streek even door haar krullen voordat ze Teddy achterna liep. Ze vatte het nog steeds niet helemaal, wilde Teddy – haar allergrootste liefde – dat ze met zijn beste vriend uitging. Vince? Moest ze met Vince uit!?
Flirterige, playerige, blonde, rare, vreemde, Vince? Die Vince!? Lilo werd gek van haar gedachtes en volgde Teddy gedwee. Ze zag zijn zwart met witte blokjes haar en had zin om erdoorheen te strijken.
Ze zuchtte diep en hij draaide zich om.
‘Wat is er?’ vroeg hij en ze haalde haar schouders op. Moest ze hem nou gaan vertellen dat ze sinds de indelingsceremonie al gek op hem was? Vanaf het moment dat ze het knalroze haar zag zitten?
Hij stond stil en keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan.
‘Wat is er nou, niet liegen jij!’ zei hij en ze rolde met haar ogen. Liegen?! Tegen hem?! Ze zou niet dúrven! Humhum.
‘Er is niks, laat me nou maar,’ zei ze en ze mompelde binnensmonds: ‘sukkel.’
Hij haalde zijn schouders op en Lilo kon hem wel voor zijn kop slaan. Zag hij dan niks, wraaaghhh!
Toen ze bij een portret van een buitengewoon dikke en roze dame met een vreselijk lelijk, hooghartig gezicht stonden zei Teddy een of ander iets wat wel heel duidelijk was en het portret sloeg open. Een orkaan van geroezemoes vloog ze om de oren en voor Lilo het wist bevond ze zich in de leerlingenkamer van Griffoendor.
‘Ohh, dit is de leerlingenkamer van Griffoendor!’ riep ze bewonderend uit.
‘Ohh! Jaa, ohmygod! Dit is de kamer van Griffoendor, ik ga flauwvallen, vang me op, vang me op! Aahh!’ zei Teddy die zich met een dramatische uitdrukking en veel drama op een stoel liet vallen. Lilo gaf hem een stomp op zijn arm en keek hem boos aan. Teddy wapperde nog even met zijn handen voor zijn ogen alsof hij de tranen weg waaide en Lilo zuchtte diep en geërgerd.
‘Lil! Liloo! Wat doe jij hier joh?’ hoorde Lilo en toen ze omkeek zag ze een flits van zilverblond haar en toen werd ze uitgebreid geknuffeld.
‘Vic! Teddy heeft me meegenomen, om me hier vervolgens volkomen belachelijk te maken,’ ze zond een boze blik naar hem, ‘, maar, héé! Hoe is het met jou en Chayen?’ vroeg ze opgewekt.
‘Best hoor! Wat heeft Tedje nou weer gedaan?’ vroeg Victoire die naast Teddy neerplofte. Lilo voelde zich een beetje ongemakkelijk en ging op een andere stoel zitten.
Teddy keek haar grijnzend aan en sloeg zich arm om Victoire heen. Hij mompelde wat in haar oor en Victoire giechelde. Lilo voelde haar wangen rood worden en keek vlug weg. Ze wilde dus echt niet zien hoe Victoire en Teddy zo zaten te doen, zeker niet omdat –
‘Hé Lil! Wat doe jij hier joh?’ Vince liep op hen af en plofte naast Lilo neer in de stoel. Hij staarde even met opgetrokken wenkbrauwen naar Victoire en Teddy die ondertussen helemaal in hun.. ‘‘wereldje’’ opgingen en schudde toen afkeurend zijn hoofd.
‘Teddy nam me mee hierheen, hij wilde jou iets vragen ofzo, maar ondertussen is hij toch ietsje te druk bezig, dus ik denk dat ik maar weer ga,’ zei Lilo bruusk wiens lippen vertrokken waren tot één smalle streep.
‘Oké, nou, ik loop wel even een stukje mee!’ zei Vince opgewekt. Hij negeerde Victoire en Teddy die niet eens meer herkenbaar waren en liep met haar mee naar de lijst.
‘Wat wilde Teddy dan aan me vragen?’ vroeg Vince en Lilo voelde haar wangen branden.
‘Hij zei dat ik met je uitmoest,’ mompelde Lilo zachtjes. Vince trok een wenkbrauw op en begon toen te grijnzen.
‘Kom,‘ fluisterde hij zachtjes en voor Lilo ook maar ‘‘bah’’ kon zeggen voelde ze een hand om haar hand sluiten en werd ze in een flits meegetrokken van de trap af.
Toen ze aankwamen bij het meer stopte Vince en hij liep om het meer heen. Toen hij blijkbaar had gevonden wat hij zocht zakte hij neer en Lilo ging naast hem zitten. Ze hoorde geluiden vanuit het zwerkbalveld en keek naar Vince.
‘Zeg, Vince, moet jij niet trainen?’ vroeg ze en ze wees naar het veld. Vince –die zoeker was van het team van Griffoendor- schudde grijnzend zijn hoofd.
‘Nope, Zwadderich is op dit moment bezig met trainen. Wij zijn vanavond pas ofzo, boeit me niet eens eigenlijk,’ zei hij en hij scheerde met een steentje over het water.
‘Maar je bent een zoeker! Dan moet het je toch boeien?’ vroeg ze verbaasd en hij haalde zijn schouders op. Hij draaide zich om naar haar en grijnsde.
‘Op dit moment boeit niks me meer,’ zei hij en hij pakte nog een steentje. Lilo wist niet wat ze hiervan moest denken. Vince was knap, correctie, hij was heavenly. Hij was misschien ietsje minder knap dan Teddy, maar dat kwam omdat Teddy zijn gezicht knap kon maken. Vince kon dat echter niet en had gewoon zijn eigen blonde haar, blauwe ondeugende ogen en de hoge jukbeenderen. Lilo hield van hoge jukbeenderen, toegegeven.
Maar het was Vince, het was niet Teddy, het was Vince!
Ze pakte ook een steentje en gooide het met een plons in het water, scheren had ze nooit gekund. Vince begon te lachen en scheerde zijn steentje erachteraan.
‘Je moet een platte zoeken, een grote, nee! Dat is geen platte!’ riep hij uit toen ze een grote steen pakte. Ze grijnsde en gooide hem vlak bij hen in het water. Het water spatte hoog op en voordat Lilo en Vince konden wegrennen waren ze allebei kleddernat.
Vince keek haar met een opgetrokken wenkbrauw en een schuin hoofd aan.
‘Moest dat nou?’ vroeg hij zuchtend en Lilo grijnsde.
‘Ja, ik kon er niks aan doen!’riep ze uit, ‘je zei dat ik een grote steen moest pakken!’
Vince zuchtte even diep en keek haar beteuterd aan.
‘Dit waren mijn allerbeste schoenen,’ en hij staarde naar zijn afgetrapte Vans.
Lilo grinnikte en ging weer zitten terwijl ze haar ogen sloot, gewoon om even te genieten van het winterse zonnetje.
‘Dan heb je pech gehad,’ mompelde ze zachtjes. Ze voelde hoe Vince naast haar ging zitten.
‘Fijn hoor, zit ik hier met één van de mooiste meisjes van de school, altijd al gedroomd, altijd al gewild, en nu, nu ben ik nat en zie ik er niet uit!’ riep hij uit en Lilo grijnsde.
‘Ik ben niet één van de mooiste meisjes op school, en het was je eigen schuld!’ zei ze terwijl ze langzaam indommelde. Na een enkeltal minuten hoorde ze Vince zuchten.
‘Lilo?’
‘Mhmhm.’
‘Wat vind jij van Teddy?’
‘Gewoon,’ mompelde ze, ze opende haar ogen en keek naar Vince die tegen de stam aanleunde. ‘Hoezo dan?’ vroeg ze en hij haalde haar schouders op.
‘Gewoon, vraagje,’ zei hij en hij keek haar vragend aan. Zijn blonde haar was bijna opgedroogd en zijn ogen twinkelde niet meer.
Ze haalde haar schouders op, moest ze Vince vertellen dat ze al tijden verliefd op Teddy was terwijl ze Vince ook wel grappig begon te vinden?
‘Misschien, ik weet niet, nu hij met Vic zit enzo, ik weet niet, ik denk dat ik hem liever op dit moment heb als goede vriend in plaats van boyfriend.’ zei ze en Vince knikte.
‘Oké, dat begrijp ik nog wel, maar wat ik dan niet snap is dat je dan met mij uitmoest, niet dat ik dat zou erg zou vinden hoor,’ hij grijnsde ondeugend, ‘maar met jou is -‘
‘Ik snap het al, het is ook zo lastig om met mij uit te gaan,’ Lilo stond boos op, ‘om met die gekke Lilo uit te gaan, ooh, help, je reputatie!’ sneerde ze en ze wilde boos weglopen. Haar hand werd beetgepakt en ze werd teruggetrokken.
‘Doe niet zo gek mens, ik vind het juist leuk om met je uit te gaan, ik vind je wel gezellig, maar ik snap Ted dan niet helemaal,’ zei Vince die haar op haar kont plantte naast hem.
Lilo zuchtte even diep en had zin om een potje te janken, zij snapte het ook niet, wilde Teddy haar dumpen ofzo? Ze vond Vince echt leuk, maar hij was gewoon Teddy niet, maarja, als Teddy en Victoire elkaar ondertussen aan het opgeilen waren, hoe kon zij hem dan nog claimen?
Vince sloeg een arm om haar heen en Lilo glimlachte, Vince was echt zo slecht nog niet, echt niet. Hij had humor, was knap en was vreselijk lief, maar Vince was vast ook al op één of andere playgirl, dat kon hij met zijn uiterlijk echt wel voor elkaar krijgen.
‘Wat ben jij eigenlijk?’ vroeg Vince en ze keek hem vreemd aan, wát ze was? ‘Ik bedoel of je een volbloed bent, halfbloed of dat je een dreuzelkind bent,’ zei hij en ze glimlachte.
‘Ik ben halfbloed, mijn moeder was een heks en mijn vader is een dreuzel, maar wel een vreselijk beroemde,’ zuchtte ze geërgerd en Vince knikte.
‘Maar je moeder? Is ze dood?’ vroeg hij zachtjes en ze knikte.
‘Kanker,’ mompelde ze zachtjes en ze trok haar benen op. Ze sloeg haar armen om haar benen heen en leunde er met haar kin op.
‘Hoe was ze?’ vroeg hij zachtjes en ze zuchtte even diep.
‘Ze was de allerliefste vrouw die ik kende en ik mis haar nog elke dag,’ zei Lilo zachtjes en haar ogen werden nat. Ze had het nog nooit over haar moeder gehad, niet met haar vader, met niemand niet, en nu zat ze Vince alles doodleuk te vertellen?
Vince trok haar even tegen zich aan en liet haar toen los. Lilo ging in kleermakerszit zitten.
‘En jouw ouders?’ vroeg ze zachtjes en Vince haalde zijn schouders op.
‘Mijn moeder is net als de ouders van Teddy vermoord door de aanhangers van Voldemort en mijn vader leeft nog. Nou, leven, hij is een beetje zielig geworden, ziet geen nut meer in het leven, alleen maar om mij op te voeden. Hij was ook een zwerkballer vroeger hé, Olivier Plank - wachter, totdat mijn moeder stierf en hij brak van verdriet, nooit bovenop gekomen, de enige keren dat ik hem heb zien glimlachen was toen ik voor het eerst op een bezem zat en vliegen kon en toen ik vertelde dat ik zoeker was geworden. Zielig gewoon,’ mompelde Vince en hij liet zijn hoofd tegen de stam aan vallen.
Lilo wist niet meer wat ze moest zeggen en legde in plaats daarvan maar haar hand op de zijne. Hij keek naar haar en glimlachte.
‘Je bent de eerste tegen wie ik dit vertelde hé, wees er maar trots op,’ zei hij glimlachend en hij pakte haar hand beet. Hij stond op en trok haar ook overeind.
‘Komop Lil, we gaan weer terug naar het kasteel,’ zei en ze liepen hand in hand terug naar het kasteel.
Vince was in één gesprek meteen een hele goede vriend geworden, ze vertrouwde hem nu volledig, hij was net als een veilige basis aan wie ze alles kon vertellen. Ze voelde een kneepje in haar hand en ze glimlachte.
Vince gaf haar weer zelfvertrouwen, hij gaf haar het gevoel alsof ze het prachtigste meisje in het universum was.
Ze gaf een kneepje terug en legde er haar hele hart in.
Ze begon Vince heel erg leuk te vinden, maar ze wist niet of ze dat wel zo geweldig vond. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 16:03 |
|
Oyyyoyy, ik hou van Duffie en Addiiee voor hun reacties xD Enneh.. niet iedereen zal blij zijn met dit hoofdstuk.. ^^ XD
xx
HOOFDSTUK 8.
‘Hé Lil, hoe is het ermee?’ hoorde Lilo naast zich. Lilo zat langs het meer en was steentjes in het water aan het gooien. Toen ze naast zich keek zag ze Vince zitten die haar vrolijk aankeek.
‘Hé Vin, best hoor, en met jou?’ vroeg ze en hij haalde zijn schouders op. Hij pakte het steentje uit haar hand en scheerde het over het water heen.
‘Ook hoor, beetje irritant nu Victoire en Teddy iedereen zo opmerkelijk graag willen laten weten dat ze samen zijn, altijd maar dat gezoen en dat gedoe, daar heb ik echt geen zin meer in,’ zei hij en hij liet zich achterover vallen.
Lilo sloeg haar armen om haar knieën heen en staarde over het glinsterende meer heen.
Teddy en Victoire, Victoire en Teddy, Teddy en Victoire, dreunde er door haar hoofd heen en ze slikte even moeizaam. Ze moest zich eroverheen zetten - dat wist ze heus wel. Ze maakte echt geen kans meer. Ze liet zich naast Vince op de grond vallen en staarde naar de voorbijkomende wolken.
‘Kijk, dat is een schaap en dat een koe. Oeeh! Dat ben jij!’ wees Vince en Lilo barstte in lachen uit. Ze gaf Vince een duw en grijnsde breed. De wolk –die op haar moest lijken- was dik, groot en bobbelig, kortom, als zij die wolk was.. was ze vréselijk lelijk.
Lilo liep richting de studio. Het was nu al een maand geleden dat Victoire en Teddy iets hadden gekregen. De tijd vloog letterlijk voorbij, over een paar weken was het al kerstvakantie en moest Lilo weer terug naar LA.
Ze zou iedereen voor die paar weken wel missen, vooral Vince. Ze was hele goeie vrienden met hem geworden, Chayenne hing er ook wel eens bij maar die ging toch meer om met de meisjes uit haar eigen afdeling. Vince was echter heel vaak bij Lilo. Ze hadden de grootste lol met zijn tweeën en Lilo voelde zich prettig bij hem.
Ze nam hem nooit mee naar de studio, ze wilde het liefst in haar eentje zingen, ze zou hem wel eens meenemen, daar niet van. Ze had Teddy tenslotte ook meegenomen, right? Maar Vince moest nog even wachten.
Ze vond Vince ook steeds leuker. Maar dat kwam blijkbaar omdat ze zich behoorlijk goed over Teddy heen had weten te zetten. Het was niet zo dat ze Teddy niet meer leuk vond hoor, ze had nog steeds de kriebels voor hem.
Maar die kriebels verschenen ook wanneer ze met Vince rondhing. Alleen waren ze voor Teddy iets sterker. Maar wanneer ze Teddy zag rotzooien met Victoire verdwenen die falderalderiertjes en voelde ze zich leeggelopen.
Toen ze de studio instapte en de deur achter zich dichtdeed voelde ze zich meteen anders. Elke keer als ze ging zingen voelde ze zich anders dan normaal, alsof niks meer belangrijk was, behalve haar en de muziek.
Ze ging achter het magische bedieningspaneel zitten en drukte een paar knopjes in. Haar eigen verzonnen beat kwam tevoorschijn en op een magisch scherm kwam de tekst –die ze ook zelfverzonnen had- tevoorschijn. Ze ging achter de magische microfoon staan en begon te zingen. Ze knipte de maat met haar vingers en zong alsof haar leven ervanaf hing.
Toen ze klaar was ging ze achter het paneel staan en luisterde ze naar het opgenomen fragment.
Ze liet zich kreunend in de kussens vallen. Het was nooit perfect, ze durfde nooit de allerhoogste noten te halen die toch vreselijk belangrijk waren. Ze zong nog een paar toonladders maar bij de hoogste noten kwam er alleen gepiep uit haar mond. Ze durfde nooit haar kopstem op te zetten. Ze zuchtte en verliet toen maar de ruimte. Ze pakte haar tas en verliet met gebogen hoofd de ruimte.
Toen ze op de gang stond en de deur achter zich dichttrok keek ze weer omhoog en schrok zich dood. Recht voor haar stond Vince met zijn armen over elkaar tegen de muur geleund.
‘Hoi,’ mompelde ze en hij glimlachte.
‘Hallo, goed gezongen?’ vroeg hij en ze keek hem verschrikt aan, hoe wist hij –? ‘Van Teddy gehoord,’ verduidelijkte hij al snel en hij liep met haar mee. Lilo knikte begrijpend en voelde zich vreselijk klein naast Vince.
Ze liepen met zijn tweeën naar buiten en gingen op hun plakje naast het meer zitten.
‘Weetje Lil,’ begon Vince en hij hield al snel op. Lilo keek hem vragend aan en hij vetrok zijn mond even.
‘Wat is er?’ vroeg Lilo en ze scheerde met een steentje op het water. Toen ze zag wat ze gedaan had sprong ze gillend op en sprong hysterisch op en neer langs het water. ‘AAAH! ik scheerde! Ik scheerde!’ riep ze uit en hij grinnikte. Hij trok haar weer naast zich en ze gooide nog een steentje. Deze belande met een plons in het water en haar gezicht kreeg een beteuterde uitdrukking. Vince had zin om een heel klein -
Hij maakte een spastische beweging met zijn hoofd en liet die achterovervallen tegen de stam aan. Hij zuchtte diep en sloot zijn ogen.
‘Lil, hou eens op,’ mompelde hij met open ogen toen hij al 5 minuten achter elkaar plonsjes in het water had gehoord. Lilo draaide zich om en keek hem boos aan.
‘Het wilt maar niet scheren! Ik- ik- het scheerde denet! Echt waar! En nu niet meer!’ stamelde ze mopperend. Ze ging naast hem zitten en zuchtte diep en boos. Vince trok een wenkbrauw op en grinnikte.
‘Lil, kan je eens effe rustig doen?’ vroeg hij en ze knikte terwijl ze diep zuchtte en tegen hem aanleunde.
Na een kwartier werden ze wakker geschud.
‘Zeg tortelduifjes, wordt eens wakker joh!’ hoorde Lilo naast zich en ze keek loom op. Het hoofd van een grijnzende Victoire hing voor haar gezicht en Lilo glimlachte. Ze kwam overeind, rekt zich uit en stond op. Vince stond al rechtop en keek haar grijnzend haar terwijl hij door zijn warrige haar wreef.
‘Waarom sliepen jullie?’ vroeg Victoire nieuwsgierig die tussen hen instond en Lilo haalde grinnikend haar schouders op.
‘Vermoeidheid denk ik,’ zei ze en ze glimlachte naar Victoire.
‘Hé jongens!’ riep een bekende stem en Lilo kreeg vervelende vermoedens die meteen bevestigd waren toen Teddy aan kwam lopen en zijn armen om Victoire heensloeg. Ze zoende elkaar en Lilo wende haar blik af.
‘Wat deden jullie?’ vroeg Teddy en hij keek ze vragen aan terwijl hij een arm om Victoire heensloeg. Vince grinnikte.
‘Vraag maar aan Vic, wij gaan, hé Lil?’ zei hij en Lilo knikte. Ze was blij dat Vince begreep dat ze daar liever niet bij wilde zijn.
‘Ze lagen tegen elkaar aan te slapen, zag er heel snoezig uit, Vince had zijn arm om Lilo heen en ze lag met zo’n glimlach tegen zijn borst aan en het- het was gewoon zó lief!’ zei Victoire die breed glimlachte. Teddy’s glimlach bevroor echter en hij keek Vince woest aan. Lilo pakte Vince’ hand en trok hem mee.
‘Ja, ehh, maar wij gaan, hé Vince? Ehh, doegg!’ riep Lilo voor ze hand in hand met Vince verdween. Victoire keek Teddy stralend aan.
‘Lief zijn ze hé Ted! Ted?’ Victoire keek de boze Teddy aan en zuchtte. ‘Tedje, we begonnen nep, maar nu is het toch echt, toch?’ Victoire keek Teddy wanhopig aan. Teddy keek haar aan en haalde zijn schouders op.
‘Ik vind deze neppe verkering niet meer zo leuk, Vic’ |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 20:24 |
|
heeeejj! Ik hou van Addiiee, Ballerina Girl & Duffie voor hun reacties! En onder dwang van de eerste en de laatste: Next:
HOOFDSTUK 9
Lilo zat zuchtend in haar eten te prikken. Ze had nergens meer zin in, over een week was het al kerstvakantie en van papa mocht ze een paar vrienden uitnodigen. Moest ze nou Vic en Teddy uit gaan nodigen en dan zien hoe ze elkaar af zaten te lebberen?
Ze zuchtte diep en staarde naar de Griffoendor tafel. Teddy, Vince en Victoire zaten er allemaal een beetje lusteloos uit. Toen Vince opkeek en haar zag kijken zwaaide hij glimlachend maar toen Teddy hem boos aanstootte keek hij geërgerd om. Lilo zag ze opstaan en naar de gang lopen. Teddy zat Vince de hele tijd te duwen en Vince gaf Teddy een stoot tegen zijn arm. Toen ze in de hal waren verdwenen stond Lilo ook op. Ze zuchtte diep, hing haar tas over haar schouder en liep ze achterna. Toen ze de grote trap opliep hoorde ze geschreeuw.
‘GODVEREDOMME, EIKEL!’ brulde een bekende stem door de gang heen. Ze rende vlug de gang in en zag Teddy helemaal los gaan tegen Vince. Toen Teddy haar zag maakte hij een woest geluid en draaide zich om. Hij rende de gang uit en Vince bleef alleen achter. Vince zakte langs de muur naar beneden en begroef zijn hoofd in zijn handen. Lilo liep naar hem toe en ging naast hem zitten. Ze sloeg een arm om hem heen en keek hem vragend aan.
‘Sorry Lil, maar dat moet Teddy maar zelf vertellen, ik mag niet eens meer een meisje leuk vinden! Hoe diep ben je dan gezakt!?’ zei Vince wanhopig. Lilo had geen idee waar hij het over had maar ze vond hem zo zielig dat ze hem tegen zich aantrok en over zijn haar streelde. Het voelde zo zacht.. ze legde haar hoofd tegen de zijne en zo bleven ze een poosje zitten.
‘Lilo?’ Lilo keek om en zag Vince staan. Drie dagen waren er voorbij en Lilo snapte er nog steeds niks van, en dat zat in Ravenklauw! Gelukkig waren Teddy en Vince alweer vrienden en waren er nooit meer ruzies.
‘Hé Vinny, hoe is het met je?’ vroeg ze en ze grabbelde in haar tas. Ze wilde eigenlijk naar de studio maar als Vince erbij – waarom eigenlijk ook niet? Iedereen dacht tegenwoordig dat zij en Vince een stel waren, zelf begon ze het ook wel te denken. Maar hoe dacht Vince erover?
‘Goed hoor, waar ga je heen?’ vroeg Vince en Lilo glimlachte, ze slingerde haar tas over haar schouder en pakte zijn hand.
‘Naar iets geheims, wil je het zien?’ vroeg ze ondeugend en Vince grijnsde.
‘Deal,’ zei hij en ze trok hem mee.
‘Jezus, waar zijn we? Is dit wel Zweinstein?’ zei Vince verbijsterd toen ze bij de studio aankwamen. Lilo grinnikte en knikte.
‘Jep, dit is mijn studio! Teddy weet er ook van hoor,’ zei Lilo glimlachte en Vince grijnsde.
‘Hij zei al zoiets, maar dit had ik nooit gedacht,’ zei Vince en hij streek met zijn vinger over het bedieningspaneel. ‘Zing je hier?’ vroeg hij en ze knikte.
‘Ik kan ook dansen, alleen nog zingen, catwalklopen en acteren en dan ben ik zo ongeveer klaar,’ zei ze glimlachend en Vince ging op een kussen zitten, hij vouwde zijn benen onder zich en keek haar verwachtingsvol aan.
Lilo zuchtte en draaide aan wat knopjes. Ze ging achter de microfoon staan, haalde diep adem en toen de beat op het goede punt was begon ze met zingen. Ze hield haar ogen dicht en lette alleen op de beat.
Toen ze klaar was deed ze haar ogen open. Ze had weer die hoge noten niet gehaald, ze had het weer niet gedurfd. Ze schudde treurig haar hoofd. Dit ging nooit lukken.
Vince keek haar bewonderend aan.
‘Goed, maar niet perfect, dat had je zelf denk ik ook wel gemerkt?’ zei hij en ze knikte.
‘Ik durf die hoge noten niet te halen,’ zei ze en ze keek beteuterd naar het scherm.
‘Waarom niet?’ vroeg hij en hij ging achter het paneel zitten. Hij keek er bewonderend naar en ze haalde haar schouders op.
‘Gewoon niet, misschien klinkt het – nou gewoon niet,’ besloot ze maar en hij wenkte haar. Ze ging bij hem staan en hij trok haar op zijn schoot.
‘Lil, je kan het echt wel, gewoon proberen, probeer is?’ zei hij en ze haalde even diep adem. Ze keek Vince aan en glimlachte, ze zou het proberen – voor hem.
‘Ik kon het gewoon! Vin, ik kon het gewoon!’ Lilo rende hyper met Vince aan haar hand door de gangen heen. Vince grijnsde breed en sloeg zijn arm om haar heen.
‘Lil, je bent geweldig,’ zei hij en hij drukte een zoen op haar haar. Lilo draaide zich om, glimlachte en keek naar de jongen die had gezorgd dat ze de hoge noot kon halen. Ze pakte hem bij zijn hoofd en drukte haar lippen op de zijne. Hij kon echt fantastisch zoenen. Hij sloeg zijn armen om haar heen en drukte haar tegen zich aan.
‘What-‘ hoorde Lilo achter zich en ze draaide zich vlug om. Achter haar stonden Victoire, Chayenne en een verbijsterende Teddy. Haar wangen werden rood en toen ze achter zich keek zag ze dat Vince ook behoorlijk rood werd, best schattig stond het hem eigenlijk.
Victoire stond verheugd te kijken, rende naar Lilo toe en trok haar vlug mee. Chayenne volgde hen gedwee en ze lieten Vince en Teddy alleen achter.
Vince zag hoe zijn beste vriend rood van woede werd. Zijn haar werd een vreselijke kleur.
‘Ted, je hebt zelf ook een vriendin, wordt nou niet boos omdat ik toevallig ook eens verliefd ben,’ zei Vince die ook aardig boos werd.
Teddy keek hem minachtend aan.
‘Je wist van alles, je wist het en toch- ?’ zei hij boos. Vince lachte schamper.
‘Teddy, je bent de grootste sukkel ooit, serieus, ik heb nog nooit zo’n domme dumbass gezien als dat ik nu zie, je hebt je kans laten vervliegen! Teddy, je hebt hem laten VERVLIEGEN! Pindakaas met Boter, ik walg van je, iemand jaloers maken door met een vriendin van haar te nemen, schaam je diep sukkel, schaam je heel diep. Ik troostte haar alleen, kan ik er dan wat aan doen dat ik verliefd op haar wordt? What does it matter anyway? Je hebt nu al met Victoire.. maak er maar wat van want voorlopig zal je Lilo niet krijgen!’ zei Vince boos en hij liep weg. |
I can't forget you.
Laatst aangepast door Linnie* op Zo Feb 17, 2008 0:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 21:43 |
|
HAAAYY!! I lovee Duffie, Addiie, Jilly-ann & Sweet14. Stelletje dwingers dat jullie zijn! En als je een fan bent; pas op voor Duffie! XD Maar een stukje verhaal dat toch echt niet mag ontbreken in dit hele verhaal! xx
HOOFDSTUK 10
‘Lilo, besef wel dat je nu met Vince hebt gezoend, je – hebt – met – Vince – gezoend! HALLOOO! JE HEBT MET VINCE GEZOEND!’ brulde een panische Victoire die voor Lilo stond in een leeg lokaal. Lilo stond met een angstige trek op haar gezicht naar de trippende Victoire te kijken.
‘Vic –‘ probeerde Lilo ertussen te brengen maar ze werd al snel onderbroken.
‘NEE! Ohmyfuckinggod, je hebt met Vince gezoend, hij is populair Lil! Hij is populair, hij heeft- hij heeft, hij heeft vriendinnetjes gehad, HIJ IS POPULAIR GODVEREDOMME!’ Victoire ging helemaal uit haar bol en Lilo moest onbewust lachen.
‘Victoire, jij hebt ook met een populaire hé, dus je moet eventjes niks zeggen en ik vertrouw Vince,’ zei ze en ze glimlachte naar Victoire.
‘MAAR JE VINDT TEDDY LEUK GODVEREDOMME!’ brulde Victoire ,’het is trouwens uit, godveredomme.’
Lilo trok een wenkbrauw op en besloot dat zoveel godveredommes niet goed waren voor Victoire. Blijkbaar had ze nog nooit zoveel keer godveredomme in een gesprek gezegd. Hoe wist Victoire trouwens dat ze Teddy leuk vond?
‘Vic?’ Ik denk dat het maar beter is als jij naar bed gaat ofzo,’ zei Lilo die grijnzend een hand op Victoires schouder legde.
Victoire zuchtte even en glimlachte toen.
‘Ik denk het ook, heb ik serieus zo vaak-‘ vroeg ze en Lilo knikte voordat ze haar zin af kon maken. Victoire snoof even grijnzend en liep toen het lokaal uit.
‘Maar ik meen het Lil, Vince is een schatje, echt waar, maar vergeet niet waar je hart zit,’ zei Victoire die naar Lilo glimlachte. Vervolgens liep Victoire weg.
Lilo zuchtte even diep en keek naar de donkere lucht buiten. Ze liep naar beneden en sneakte het terrein op. Ze liep langs het meer richting een donker plekje en ging daar zitten. Ze luisterde naar het zachte geruis van de struiken en staarde naar de weerkaatsing van de volle maan in het meer.
Een lang en diep gehuil van een wolf liet haar opschrikken. Het klonk vervaarlijk dichtbij. Ze stond op en keek angstig rond. Toen het gehuil dichterbij kwam zette ze het op een lopen. Het gehuil stopte en het enige wat ze nog hoorde was het geluid van rennende en ploffende poten. Ze rende alsof haar leven ervanaf hing maar zag de uitstekende boomstronk op de grond niet..
Teddy rende het kasteel uit naar het meer. Hij haatte Vince, hij haatte Victoire, hij haatte Lilo, of hield hij nou van haar? Hij wist het niet meer, hij haatte ze allebei. Ze zoende met hem, ze zoende gewoon met hem!
Hij had het beeld van de zoenende Lilo en Vince nog op zijn netvlies branden. Vince’ handen lagen zelfs op Lilo’s kont! Ik zeg je, haar kont!
Teddy keek naar de volle maan, hij moest snel zijn om nog op tijd in het krot aan te komen. Hij rende vlug door maar midden in het bos voelde hij al het vreselijke gevoel. Hij begon harder te rennen, hij sprintte door het bos naar het einde van het bos waar het krot lag. Nog 20 meter en dan was hij er. Zijn voeten werden al poten, er kwam een waas door zijn ogen – hij had het niet gered. Hij keek naar het huis maar draaide zich al om, zichzelf was hij allang niet meer. Hij stootte een lang en diep gehuil uit en rende door het bos heen.
Vince hoorde het gehuil al in de verte. Hij keek uit het raampje van de Griffoendortoren en keek uit over het terrein. Hij had best medelijden met Teddy, dat die altijd in een wolf veranderde enzo, maar nu was hij echt boos op zijn beste vriend, mocht hij niet eens verliefd zijn?!
Want, toegegeven, hij was gek van Lilo, ze was zo geweldig, knap, lief, ze was gewoon zijn droommeisje! Hij zuchtte even diep en zag haar gezicht voor zich. Hij voelde haar zachte lippen op de zijne en glimlachte. Ze was zo onzeker geweest toen hij haar net leerde kennen, maar nu was ze echt lief.
‘AAAHHHH!!’ Vince hoorde de languitgerekte gil en keek vlug naar beneden, hij zag een klein, bekend, blond persoontje over het terrein rennen. Achter haar aan rende een groot beest. Vince’ ogen werden groot toen hij zag dat Lilo struikelde over ene boomstronk en dat het beest steeds dichterbij kwam. Hij schreeuwde en rende de slaapzaal uit, de leerlingenkamer door en de trappen af, toen hij naar buiten was gerend zag hij een hyperventilerende Lilo zitten en een jankende wolf verdween net het bos in. Hij zakte bij Lilo neer en keek haar met grote ogen aan.
‘Wat in vredesnaam bezielde je?’ vroeg hij hijgend en ze keek hem angstig aan.
‘Ik zat gewoon-, daar, omijngod, what the hell wat was dat,’ zei ze zachtjes en hij wist niet of hij wel de aangewezen persoon was om Teddy’s geheim te vertellen.
‘Dat was een weerwolf schat, kom, sta op,’ zei hij en hij trok haar aan haar hand overeind. Ze keek hem angstig aan en rilde van de kou.
‘Hoe weet jij dat dat-,’vroeg ze maar hij liet haar niet uitpraten.
‘Ik ben niet het goeie persoontje om je dat te vertellen, kom nou maar, jij moet je bed in!’ zei hij lief en ze leunde tegen hem aan.
Hij zag hoe moe ze was en tilde haar op. Ze zou het vast niet erg vinden als ze dit keer in zijn bed wakker werd ofzo.
Hij nam haar mee de trappen op, de lijst door en zijn slaapzaal in. In de slaapzaal was het zachte gesnurk van de andere te horen en Vince grinnikte. Hij keek naar het prachtige slapende meisje in zijn armen en legde haar in haar bed. Hij staarde naar Teddy’s lege bed en schudde zijn hoofd. De sukkel dat die gast was.
Hij gooide alle kleding van de stoel in de slaapzaal en ging daar inzitten. In een oncomfortabele houding viel hij in slaap.
Lilo werd de volgende morgen tussen de warme lakens van een onbekend bed. Ze knipperde even met haar ogen en keek de kamer rond. Alles was rood en goud. Ze glimlachte en staarde naar Vince die in een rode stoel in slaap was gevallen. Ze stapte uit bed en schudde hem wakker.
‘Mhhmm?’ zei hij onduidelijk en Lilo drukte een kus op zijn voorhoofd.
‘Ik ga naar mijn eigen slaapzaal lekker ding, doegg, nog bedankt voor vanavond,’ zei ze en ze liep de zaal uit. Vince mompelde nog wat en viel weer in slaap. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 12:34 |
|
Helloeew! Ik hou van Duffiee, en hier is een nieuw hoofdstuk! Ik vind het echt killerslecht, maar helaas.. jullie zullen het ermee moeten doen! xx
HOOFDSTUK 11.
Lilo rende door de gangen richting de Grote Zaal. Het laatste diner voordat ze op vakantie gingen. Lilo had ze allemaal uitgenodigd: Victoire, Chayenne, Teddy en Vince. Iedereen had meteen ja gezegd. Lilo glimlachte terwijl ze door de gangen rende. Ze had gewoon vrienden gekregen. En het liefste vriendje ooit.
Ze rende hijgend de Grote Zaal in en voelde de ogen al. Ze rende met rode wangen richting haar tafel maar stootte ondertussen tegen de Huffepuftafel. Lekker, had zij weer. Iedereen lachte en Lilo ging met een beschamend glimlachje aan haar tafel zitten.
‘Dank u, juffrouw Adams! Voortaan op tijd alstublieft,‘ zei Anderling en Lilo werd nog roder. ‘Het eerste deel van het jaar is voorbij mensen! Ik heb mijn zegje al gedaan, eet nu en ga morgen veilig op weg!’ riep Anderling en al het lekkere eten verscheen op de tafels.
‘Waar was je?’ vroeg een meisje uit Lilo’s jaar. Lilo kende het kind wel, was ook niet echt populair ofzo, maar ze moest wel lief zijn.
‘Ik kon niet kiezen wat ik aanmoest,’ zei Lilo en het meisje barstte in lachen uit. Lilo mocht het kind wel.
‘Ohmygod, je bent wel humoristisch, ik ben Savannah trouwens,’zei het meisje en ze stak haar hand uit. Lilo nam die aan en ze glimlachte.
‘Ik ben Lilo,’ zei Lilo en het meisje knikte.
‘Dat weet ik schat, iedereen kent het vriendinnetje van Vince, iedereen zegt dat je veranderd bent enzo, maar ik vind je wel aardig,’ zei het meisje en Lilo kreeg een harde blik in haar ogen. ‘Ik bedoel niet dat ze gemeen over je doen ofzo, maar ik wilde gewoon even weten of je echt zo aardig bent.’
Lilo glimlachte naar Savannah die nu blosjes op haar wangen had. Lilo vond haar wel aardig. Het was ook wel fijn om iemand binnen je eigen afdeling te kennen.
‘Oké, nou, here I am,’ glimlachte Lilo en Savannah grijnsde.
Toen Lilo klaar was met eten stond ze op en zei ze Savannah gedag. Ze had leuke gesprekken met Savannah gehad, ze vond haar wel aardig. Lilo vond het vooral leuk dat ze nu een vriendin binnen Ravenklauw had.
‘Lilo! Oh, meisje, ik heb je gemist!’ zei haar vader toen Lilo in zijn armen sprong. Lilo knuffelde haar vader uitgebreid en sloeg haar benen om zijn smalle taille.
‘Papa, ik heb u zo gemist,’ mompelde Lilo in haar vaders schouder en hij vader streelde haar haar. Toen liet hij haar zakken en keek naar de jongens en meisjes die met Lilo waren meegekomen. Die ene had wel heel vreemd haar… ‘Papa, dit zijn Vince, Teddy, Victoire en Chayenne,’ zei Lilo die ze aanwees. Haar vader glimlachte en schudde de handen van de kinderen.
‘Hallo! Ik ben James Adams, maar noem me maar Jamie ofzo,’ zei hij en Lilo trok een wenkbrauw op.
‘Zijn artiestennaam,’ mompelde ze tegen haar vrienden die grijnsde.
‘Nou komop Lil, de limo staat al klaar, ik heb 2 weken vrij maar dat betekent niet dat ik dan meteen uitgebreid alles kan doen hé,’ zei haar vader en Lilo rolde met haar ogen.
‘Best, kom jongens, we moeten gaan voordat we ‘‘Jamie’’ van zijn werk afhouden,’ zei ze en haar vader grijnsde.
‘Nog even bijdehand als altijd Lils?’ Lilo kon haar vader wel slaan.
‘Oom Harry!’ hoorde ze achter zich. Ze keek om en zag hoe Teddy een jonge man omhelsde. Zijn haar was zwart en warrig en op zijn voorhoofd zat een stoer litteken.
‘Maman! Papa!’ hoorde ze Victoire ook zeggen en ze zag hoe een oogverblindende vrouw en een man met een verweerd gezicht waar allemaal littekens op zaten Victoire knuffelde. Vince en Chayenne hadden hun ouders ook al gezien en alle ouders werden aan elkaar voorgesteld.
Vince’ vader en de oom van Teddy kenden elkaar blijkbaar al en Chayennes moeder keek met grote ogen naar Lilo’s vader.
James had dat blijkbaar ook al gezien dus hij schraapte zijn keel.
‘Lil, ik denk toch dat we moeten gaan,’ mompelde hij en Lilo knikte. Alle kinderen namen afscheid van hun ouders en verdwenen samen met Lilo en haar vader.
Toen ze in haar huis in Londen waren stond daar de privéjet van haar vader.
Vince, Teddy en Victoire keken met open mond toe.
‘What the hell is dat grote ding?’ vroegen ze geschokt en Lilo grinnikte.
‘Dat is een vliegtuig, dreuzels hebben geen bezems dus hebben ze.. vliegtuigen,’ zei ze en de jongens renden ernaartoe.
‘Maar waar gaan we dan heen?’ vroeg Victoire verbaasd.
‘Naar mijn huis, in Beverly Hills. Papa heeft geen zin om in Londen te blijven, en ik mis mijn kast. Maar we kunnen ook naar Jamaica, Mallorca, Miami, New York, wat jullie maar willen.’
‘Nee, laat ons maar naar Beverly Hills gaan, dat is al spannend genoeg, en ik wil je kast zien!’ zei Victoire en Lilo grijnsde.
‘Maar ik heb in elk huis zo’n kast hoor,’ lachte Lilo en ze liep naar het vliegtuig toe.
‘Elk huis?’ vroeg Victoire verbaasd aan Chayenne die grinnikte.
‘Komop nou! We moeten echt weg, ik heb nog een script thuis liggen!’ schreeuwde James over het geluid van het vliegtuig heen.
‘Is dit jouw huis?’ Lilo keek naar de geschokte gezichten en onderdrukte een grijns. De jongens waren nog lang niet over het vliegen heen, ze keken met grote ogen rond en Lilo liep haar huis in.
‘Jep, moet ik jullie rondleiden?‘ vroeg ze en iedereen knikte verwoed. Lilo liet ze alles zien maar bij haar kamer hield ze even stil. Iedereen keek haar vragend aan en toen opende ze de deur maar.
‘Dit is mijn kamer.. en dit is mijn inloopkast,’ zei ze terwijl ze de deur open deed.
‘Lil, dit is geen kast… Dit is een- een- een hele zaal,’ stamelde Victoire die de hemel had ontdekt. De jongens keken wel verbaasd maar ze vonden de grote ruimte beneden waar je kon vliegen toch interessanter.
Lilo grinnikte naar Victoire en deed de deur van haar zaal weer dicht.
‘Later Vic, we gaan eerst wat eten beneden,’ zei Lilo en ze liep naar beneden. De vlucht had 8 uren geduurd, ze hadden toch echt wel recht op eten. Het was 6 uur ’s avonds!
Toen iedereen eenmaal lag te slapen in één van de bedden in Lilo’s kamer was alleen Lilo nog wakker. Ze had meestal last vreselijk last van jetlag.
‘Lilo?’ hoorde ze zachtjes mompelen en toen ze opkeek zag ze de twee jongens op haar bed zitten. Allebei in een short. Lilo’s adem stokte in haar keel toen ze die sterke bovenlijven zag. Het was nog beter dan die nepgebruinde bovenlijven van die soapies. Dit was gewoon echt, dat echte bruin en dat echte spier. Lilo zuchtte zachtjes maar kwam toch overeind. Ogen dicht beval ze zichzelf en ze grinnikte onbewust om haar domme acties.
‘Ja,’ vroeg ze en Vince keek van Teddy naar haar en glimlachte beschamend.
‘hebben we je wakker gemaakt?’ vroeg hij en toen ze haar hoofd schudde zuchtte hij opgelucht. ‘Goedzo, kan jij ons vertellen waarom we niet kunnen slapen?’
Lilo grinnikte en ging tegen het hoofdeind van haar bed zitten.
‘Dat heet jetlag lieverds, ik kan er ook niet door slapen, maar die andere twee lukt het volgens mij behoorlijk goed,’ zei ze en ze keek naar de plukjes haar van Chayenne en Victoire die boven de dekens van hun bedden uitkwamen. ‘Wacht, kom, we gaan naar beneden.’
Lilo sloop uit bed in haar slipje en topje en trok vlug een joggingsbroek aan voordat de jongens in het donker haar felgekleurde slipje konden zien.
Aan het gesnuif te horen was ze al te laat. ‘Kom nou,’ zei ze en de jongens kropen van haar bed af. Toen ze naast haar stonden moest Lilo even slikken van al het mannelijke gedoe om haar heen. Jesuschristhallelujah, makkelijker gezegd dan gedaan!
‘Jullie hebben toch zo’n.. bad, zwembad, whatever?’ vroeg Teddy en Lilo knikte. Toen ze doorhad wat hij dan wilde doen grinnikte ze.
‘Deal, wacht even, even een bikini pakken,’ zei ze zachtjes en ze liep haar kast in. Ze griste de Pradabikini van de plank en sloop achter de jongens aan naar beneden.
Toen ze in de kerker over het tropische zwembad uitkeken –geluidsdichte muren natuurlijk- sloop Lilo naar de omkleedschermen, toen ze klaar was liep ze snel om de schermen heen en sprong ze in het zwembad. Ze keek met opgetrokken wenkbrauwen naar de jongens, die nog aan de kant stonden, en grinnikte.
‘Durven jullie niet?’ grijnsde ze en de jongens keken haar met open mond aan, voordat ze het wist kreeg ze een enorme golf water over haar heen en verschenen de hoofden van Teddy en Vince naast de hare. ‘Stelletje,’ mopperde ze en ze liep het bad uit. Ze staarde naar de verborgen glijbaan en glimlachte ze ondeugend.
De jongens waren elkaar nat aan het spetteren en ze sprintte naar de neppe struikjes. Ze was al verdwenen toen de jongens opmerkte dat ze weg was.
‘Lil? Lilo!!’ riepen ze en Lilo grinnikte bovenaan de glijbaan, knap als ze de glijbaan konden vinden. Ze liet zich in de pijp zakken en gleed met een enorme vaart naar beneden. Ze gilde de longen uit haar lijf en kwam met veel gespetter in het water terecht. Ze kwam boven en keek recht in har gezicht van Teddy. Ze grijnsde naar hem en spetterde water naar hem.
‘Hoe- hoe deed je dat!’ sputterde Vince en ze wees naar de glijbaan. Vince klom uit het bad en staarde naar de grote struik, toen hij doorhad dat het een glijbaan was verdween hij ook. Met een luid geschreeuw kwam hij ook in het water terecht.
Toen ze uitgezwommen waren klommen ze op de rand en liepen ze naar boven in badhanddoeken. Victoire en Chayenne sliepen nog steeds. Lilo grinnikte, kleedde zich om en kroop in haar bed. Teddy en Vince zeiden welterusten en gingen ook slapen. Na een kwartier voelde Lilo hoe iemand in haar bed kroop. Ze draaide zich om en keek recht in het gezicht van Vince.
‘ik kon niet slapen, vind je het erg?’ vroeg hij zachtjes en ze schudde haar hoofd. Hij sloeg zijn armen om elkaar heen en in ze vielen in slaap. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 13:21 |
|
Haaayy! Onder dwang van Ballerina Girl, Jilly-ann & Duffie heb ik het volgende hoofdstuk! Maar ik hou wel van ze hoor xD xx
HOOFDSTUK 12.
‘Aaah, moet je kijken hoe lief! Teddy, waarom deden wij dat nooit?’
‘Shut up, Vic, je weet waarom wij dat nooit deden!’
‘Ja, omdat je zonodig –‘
‘Hou je mond dicht!’
‘Rustig aan, ik hou al op, ga je nu de hele vakantie boos tegen me doen?’
‘Alleen als je het verdient!’
‘HOU NOU EENS OP!’ Lilo opende geërgerd haar ogen en voelde twee sterke armen om haar heen die opzijschoven. Blijkbaar was Vince ook wakker geworden. Toen ze de schorre stem hoorde brullen keek ze op. Chayenne stond woest naar Victoire en Teddy te kijken.
‘Jullie maken alleen nog maar ruzie! Ik ben het zat! Altijd maar dat gezeik van jullie! Victoire, als je Teddy leuk vind, ZEG HET HEM GEWOON! Teddy, please.. vertel haar over je gevoelens, want ik ben het zat dat jullie ruzie maken, jullie maken alleen nog maar ruzie sinds jullie nep verkering hadden! IK BEN HET ZAT!’ brulde Chayenne door de kamer heen en toen verdween ze met een woest geluid in de badkamer.
Lilo zat verstijfd tegen het bedeinde aan. Nep verkering, nep verkering, nep verkering. Ze kroop uit bed, keek Teddy en Victoire minachtend aan en verdween toen naar beneden.
‘Zijn jullie nu blij?’ vroeg Vince geërgerd terwijl hij de slaap uit zijn ogen wreef. ‘Altijd maar dat geruzie van jullie, ik ben het volkomen met Chayenne eens, ik ben het ook zat! Lekker zeg, deze vakantie wordt echt geweldig.. bedankt!’
Teddy en Victoire keken hem zwijgend aan. Teddy maakte een vreemd geluid en rende toen ook de kamer uit. Vince liet zich kreunend opzij vallen en de tranen stroomden over Victoires wangen heen.
‘Ik kon er niks aan doen Vince, het- het, sorry,’ stamelde Victoire en Vince haalde zijn schouders op.
‘Leg dat maar aan Lilo uit, niet aan mij,’ zei Vince en hij kroop het bed uit. Victoire knikte en liep toen de kamer uit, op zoek naar Lilo.
‘Lilo?’ vroeg ze zachtjes en ze liep de keuken in, daarna keek ze naar de open deur in de gang. Ze liep die in en kwam bij een groot zwembad. Ze zag Lilo langs de kant zitten. Toen ze dichterbij kwam zag ze Teddy naast Lilo zitten.
‘Ik- Lilo! Luister nou eens!’ zei Teddy wanhopig maar Lilo keek niet op of om, ze staarde naar de glinstertjes in het water en trok haar knieën op.
Victoire staarde naar ze en moest slikken. Ze zagen er zo perfect uit. Allebei vreselijk knap, blond, bruin. Lilo was ook vreselijk slank, net een model. En Teddy was juist gespierd en breed. Victoire kon zich wel voor haar kop slaan. Wat had ze gedaan!?
De tranen bleven over haar wang stromen. Ze keek nog één keer naar ze en draaide zich toen om. Ze had een perfect stel uit elkaar gedreven. Ze hadden niet eens een kans gehad om er wat van te maken.
‘We gaan!’ brulde James door het huis heen. De kinderen waren nu al een week in zijn huis en ze waren wel heel erg rustig geweest, ze hadden ruzie ofzo. Daarom nam hij ze mee naar een feestje.
‘We komen!’ hoorde hij zijn dochter brullen en toen ze van de trap afkwam glimlachte hij. Hij had een prachtige dochter op de wereld gezet.
Achter haar kwamen de jongens in smoking en de meisjes hadden prachtige jurken aan.
‘Over een halfuurtje begint het feestje, dus we moeten snel zijn!’ zei hij en hij liep de deur uit. Lilo pakte Vince’ hand en liep haar vader achterna. Ze had een goudkleurige jurk aan die tot op haar knie kwam. Teddy had zijn haar voor een keer zwart en plat op zijn hoofd. Hij staarde met een verbeten trek de wereld in.
Toen ze vorige week aan het zwembad zaten was Lilo boos geworden en had ze geschreeuwd dat het haar geen flikker boeide. Hij had haar treurig aangekeken en was toen weggelopen. Ze had hem niet eens uit laten praten, maar het boeide haar ook geen flikker!
Lilo was echt smoorverliefd op Teddy, echt waar, maar ze wilde niet met een bedrieger ofzo. Vince was even goed en ze was ook heel verliefd op Vince. Jammer genoeg niet zoveel op Vince als op Teddy.
De rest van de week hadden ze alleen maar gezwommen en gevlogen. Ze hadden niet eens fatsoenlijke gesprekken gehad. Lilo wist dat haar vader ze hiermee wilde opvrolijken, maar Lilo betwijfelde of het hem ook ging lukken.
Toen ze op het feestje waren aangekomen liepen ze vlug over de rode loper heen de zaal in. Het feest was van één of andere collega van haar vader, het boeide haar niet eens zoveel.
De laatste dagen boeide niks haar meer. Ze miste de vriendschap die er op Zweinstein was geweest.
‘Lil? Wil je dansen?’ vroeg Vince en ze glimlachte naar hem terwijl ze knikte. Gelukkig had ze Vince nog, die lieve, schattige Vince.
‘Lil! OhmyfuckingGod, Lil!’ hoorde Lilo naast zich. Ze keek naast zich en zag hoe Victoire haast op en neer sprong van de opwinding.
‘Wat is er Vic?’ vroeg ze grijnzend en Victoire wees naar een stelletje dat aan het dansen was.
Lilo keek naar het stelletje en zag Chayenne samen met een vreselijk knappe jongen dansen.
‘OmyfuckingGod,’ mompelde ze. ‘Dat is Olly Tornes! Dat is.. ehh.. ehh.. even denken. Hij is van.. ehh.. ik weet het alweer! Hij is van Three years in the bushbush! Dat is zo’n populaire serie waarbij knappe tieners een jaar naar Australië gaan. Ik ben ook gevraagd maar ik had er geen zin in.’
Victoire keek haar met open mond aan.
‘Lil! Die jongen is de meest sexy jongen die ik naast Teddy en Vince ooit gezien heb! LIL! HIJ IS GODDELIJK!’ brulde Victoire nu haast. Lilo keek beschaamd naar de mensen om haar heen en toornde Victoire mee naar de wc.
‘Vic, doe normaal joh! Iedereen keek je aan, maar je hebt gelijk, hij is echt de hemel,’ zei Lilo en ze keek door het kiertje van de deur naar Olly en Chayenne. ‘Ik vraag me af hoe ze hem gestrikt heeft, iedereen zegt namelijk dat hij homo ofzo zou zijn. Maar dat geloof ik niet echt, maar hij heeft niet zo heel vaak een vriendinnetje.’
Victoire keek haar met open mond aan.
‘Lil, ik wil ook een ster! Regel voor mij ook eens zo iemand!’ zei ze en Lilo keek haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. Wilde Victoire dat ze een ster ging uitzoeken. Dat ze naar iemand zou toestappen en zou zeggen: ‘‘haay! Ik heb jou geselecteerd om met Victoire te dansen, veel plezier!’’
‘Vic, ben je gek?’ vroeg ze maar Victoire was al verdwenen. Toen ze de wc uitliep en naar het zilverblonde haar zocht zag ze Victoire dansen met een van de beroemde zangers van Hollywood. Lilo grinnikte en liep weer naar Vince. Kijken hoelang Victoire het met die gast zou overleven.. aangezien die gast elk weekend een feestje gaf in zijn huis waarbij wel heel veel.. ehh.. uitgeklede dames kwamen. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 09, 2008 18:57 |
|
Helloo Hellooo! Annelinde heeft voor een poosje niks gepost omdat ze vond dat dat niet altijd nodig was! Maar omdat ik het na een poosje toch wel zielig vond: Here it is! Ik wil.. oGod, ff denken.. BellatrixvanDetta, Duffie, Addiiee, Ballerina Girl, JustxMe, Jilly-ann bedanken. En iedereen die in het reactietopic heeft gepost; (maar waarvan ik helaas de naam niet meer weet *SCHAAM*) DANKJEE!
HOOFDSTUK 13.
De vakantie was eindelijk over, ze hadden echt heel veel lol gehad na het feestje, Lilo was blij dat haar vader ze meegenomen had want ze hadden naderhand hartstikke lol gehad door allemaal dreuzeldingen te doen.
‘Lil! Heb je mijn badpak gezien!?’ schreeuwde Chayenne door het huis heen. Lilo was er nog steeds niet aan gewend dat Chayenne praatte. Sinds Chayenne en Olly iets definitiefs hadden -wat Lilo ook nog steeds niet snapte- was ze veel vrolijker en spraakzamer geworden.
‘JA! Bij het zwembad!’ brulde Lilo terug en ze zakte weer tegen Vince aan.
‘Waarom zijn wij als eerste klaar?’ zuchtte ze en Vince grijnsde terwijl hij zapte met de afstandbediening.
‘Lil, ik hou van die telovosu!’
‘Het heet een televisie, Vin.’
‘Televiso dan.’
‘Televisie.’
‘Talevisie?’
‘Televisie!’
‘Hé, rustig! Televisie, ik heb hem al door!’ zei hij grinnikend en ze grijnsde loom naar hem.
‘Lil! Vince! Help eens mee!’ schreeuwde Teddy vanboven. Lilo zuchtte geërgerd en stond op.
‘Nooit kunnen ze iets zelf, dan is het weer te pijnlijk voor meneertje en mevrouwtje, stelletje dat het zijn,’ mopperde ze en Vince gaf haar een duwtje.
‘Komop Lil, laten we ze eens zien hoe het echt moet?’ vroeg Vince en Lilo grijnsde.
Ze rende de trap op naar haar kamer waar ze moesten opruimen en zette ondertussen de radio aan.
Ze keek naar haar kamer waar Teddy, Victoire en Chayenne als kippen zonder koppen rondrende. Lilo rolde met haar ogen en zette de radio harder. Ze danste de kamer in en begon dansend alles op te ruimen. Victoire grijnsde en begon mee te dansen. Toen de tekst kwam begonnen Chayenne en Lilo keihard mee te brullen met de tekst uit het dreuzelnummer.
‘ WE’RE LIVING TOGETHER. BUT STILL IT’S FAREWELL. AND MAYBE WE’LL COME BACK, TO EARTH, WHO CAN TELL? I GUESS THERE IS NO ONE TO BLAME WE’RE LEAVING GROUND, WE’RE LEAVING GROUND. WILL THINGS EVER BE THE SAME AGAIN? IT’S THE FINAL COUNTDOWN, THE FINAL COUNTDOWN!
Toen het lied voorbij was en ze klaar waren vielen ze met zijn allen lachend op Lilo’s bed neer.
‘Lil?’
‘Ja Vince?’
‘Gaan we weer talavise kijken?’
‘TELEVISIEE!’
‘Doei Lils! Ik zal je missen!’
‘Dag papa, ik ga jou meer missen!’
Lilo hing uit de trein en gaf haar vader een kus op zijn voorhoofd. Hij verdween door de muur heen en zwaaide nog één keer.
Chayenne zat chagrijnig in de coupé en staarde Lilo woest aan.
‘Chayenne, ik kan er niks aan doen dat hij niet mee mag het hek door!’ zei Lilo en Chayenne maakte een schamper geluidje. Lilo had Olly verboden om mee te gaan omdat hij dat niet mocht weten. Komop, stel je voor dat hij tijdens zijn show hyperventilerend in het beeld stond: ‘‘TOVERNAARS BESTAAN! TOVEREN BESTAAT! MIJN VRIENDIN IS EEN HEKS!’’ Dat zou echt een ramp zijn, hij zou zijn baan kwijt zijn en Chayenne zou dieptreurig zijn. BAD IDEA!
‘Je lult gewoon Lil, zoiets doet Ol niet!’ zei Chayenne boos. Lilo trok een wenkbrauw op, Ol?
‘Oh, hoe zou jouw ‘’Ol’’ dan reageren, hé?’ vroeg Lil uitdagend en Chayenne maakte een boos geluid.
Lilo grinnikte en zakte tegen Vince aan. Vince sloeg zijn arm om haar heen en legde zijn hoofd op de hare.
‘Lil, zullen we weer last van jatleg krijgen?’ vroeg hij en Lilo grinnikte.
‘Jetlag schat, jetlag,’ zei ze grinnikend en hij haalde zijn schouders op.
‘Whatever, maar zullen we er last van krijgen?’ vroeg hij en Lilo haalde ook haar schouders op.
‘Ik weet het niet,’ zei ze en ze zuchtte diep. Victoire lag luidruchtig te snurken tegen de zijkant van de bank en Teddy zat te lezen. Vince en Chayenne waren ook binnen no time aan het slapen en Lilo kwam overeind. Ze ging naast Teddy zitten en pakte het boek af.
Ze las de voorkant en keek hem grijnzend aan.
‘Jij leest?’ vroeg ze lachend en Teddy grijnsde.
‘Van me tante gekregen, een of ander boek ofzo, weet niet- ik dacht- ik zal eens gaan lezen,’ stamelde Teddy en Lilo grinnikte. Hij was zo schattig als hij stamelde. Ze trok haar benen op en begon de achterkant te lezen.
‘Leuk hoor,’ zei Lilo en ze gaf het boek terug.
‘Tsjaa, ik vind er niks aan, maar om indruk te maken ben ik erin aan het lezen, het is echt een flutboek,’ zei hij. Lilo barstte in lachen uit en gooide het boek op de bank tegenover haar tussen Vince en Chayenne in. Ze zakte tegen de kussens aan en zuchtte diep.
‘Lilo?’
‘Ja?’
‘Het spijt me.’
‘Oh?’
Hier had Lilo geen zin meer in. Ze wist dat het hem speet maar ze had meer tijd nodig, Hij had haar er gewoon ingeluisd door met Victoire te nemen. En waarom? Lilo had vermoedens, maar ze wilde het eigenlijk niet eens weten. Ze had toch niks met die vermoedens te maken. Waarom zou hij met Victoire nemen om haar jaloers te maken. Ze staarde naar Chayenne die tegenover haar lag en staarde toen naar Teddy die haar treurig aankeek.
Het ging om, het was door-
‘Ik ga naar de wc!’ zei Lilo en ze sprong op. Ze liep vlug de gang op en negeerde Teddy die haar naam nog riep. Toen ze een stuk verder was leunde ze tegen de muur aan.
Chayenne en Teddy. Ze was er nog steeds niet overheen, ze was nog steeds niet over die eikel heen.
‘Hé, moet je kijken, daar hebben we dat vriendinnetje van die zoeker,’ hoorde ze iemand naast zich zeggen. Ze sprong opzij en keek recht in een paar arrogante groene ogen.
‘Wat moet je Danson?’ mompelde ze zachtjes en ze keek de persoon tegenover haar met een haatvolle blik aan. Toby Danson was dé jongen uit Zwadderich. Zo’n knappe maar vreselijk arrogante gast, zat in het jaar van Teddy en Vince.
Toby trok een wenkbrauw op en lachte schamper.
‘Niet zo bijdehand doen hé, Adams,’ zei hij grijnzend en zijn vrienden grinnikte domzinnig. Lilo rolde met haar ogen en wilde weglopen. ‘Hé, wacht eens effe!’ riep hij nog en ze trok een wenkbrauw op. Toby zei wat tegen zijn vrienden waardoor die verdwenen en hij keek haar grijnzend aan.
‘Nu zijn we alleen,’ zei hij en Lilo lachte schamper.
‘En daar zou ik blij mee moeten zijn? Ga je Zwadderichwijven aflebberen ofzo, die vinden dat vast wél leuk!’ zei ze en ze wilde weglopen.
‘Maar niet zo leuk als jij dat zou vinden,’ riep hij haar nog na.
Ze draaide zich met open mond om en keek hem verbijsterd aan. Een hooghartige grijns verscheen op zijn gezicht en Lilo had zin om die eraf te slaan.
‘Ja, vast, ik heb er zoveel zin in!’ zei ze sarcastisch en Toby grinnikte. Hij liep naar haar toe en streek met een vinger over haar wang.
‘Admit it kleine, je zou het wel leuk vinden,’ mompelde hij. Lilo’s ogen vernauwde en blies in zijn gezicht.
‘Forget it,’ zei ze woest en ze liep weg.
‘Ik zie je nog wel terug!’ schreeuwde Toby haar na.
Lilo liep woest haar coupé in en ging briesend naast Teddy zitten. Hij keek haar vragend aan en ze maakte een woest geluid.
‘Die eikel, hoe kon hij, hoe kon hij dat doen!’ brieste ze woedend en Teddy schoof een stukje bij haar vandaan. Op dit moment leek het hem niet zo slim om naast haar te zitten. ‘Zomaar denken dat ik één of andere sloerie ben, NOU DAT BEN IK NIET!’ brulde ze door de coupé heen. Teddy zat nu half op de muur.
Dor Lilo’s gebrul werden de anderen ook wakker.
‘Wat is er Lil?’ vroeg Vince slaperig.
‘Die- die- die- AAARGGHH!!’ schreeuwde ze.
‘Aaaah!’ hoorde ze opeens. Ze keek naast zich en zag Teddy verdwaasd buiten op de gang liggen. |
I can't forget you. |
|
|
|
Linnie*
1e jaars
Verdiend:
150 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 10, 2008 15:18 |
|
Haaayhaaay! Thanks to LadyBird, Annaaa & Duffie! Love y'all!
Whaha, iedereen vind Toby stom, maar ik vind Toby juist geweldig! Toby is zo'n jongen die eigenlijk niet bestaat, zo'n jongen waar elk meisje van droomt, mysterieus, gevaarlijk, ondeugend, goddelijk knap en zo.. oGod, ik hou al op XD Next hoofdstuk!
HOOFDSTUK 14.
‘Lil. Wat is er nou gebeurd?’ vroeg Victoire benieuwd maar het enige wat ze kreeg was een woedende blik.
‘Ik wil er niet over praten,’ mopperde Lilo boos. Toen Vince een arm om haar heen sloeg sloeg ze die weg.
‘Laat me nou even met rust!’ zei ze boos en ze schoof dichter naar Teddy’s kant. Vince keek meteen weg en Lilo zakte boos neer in de kussens.
Stomme jongens, eikels, sukkels, haat aan jongens, BURN THEM!
Toen ze bij het station aankwamen sprong Lilo boos de trein uit. De rest volgde haar zuchtend en steunend.
‘Lil, waarom vertel je het niet?’ vroeg Vince zachtjes wat hem een boze blik opleverde.
‘En hier zijn we weer mensen! We hopen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, maar nu is het weer tijd voor boeken, leren en de rest! Maar voor nu; eet smakelijk!’ riep Anderling en het eten verscheen op tafel.
Lilo prikte er maar een beetje in en staarde in gedachte voor zich uit. Ze voelde hoe iemand keek en toen ze opkeek zag ze de twee groene ogen die ze het meest haatte. Nou, de grijns haatte ze nog meer. Die arrogante, zelfingenomen, hooghartige, irritante-
‘Lilo? Waarom knijp je dat aardappeltje fijn, het ziet er een beetje goor uit,’ zei Savannah die naast haar kwam zitten. Lilo keek verschrikt om en staarde vol afgrijzen naar het gore moesje in haar handen.
‘Bléh, gatveredamme,’ mopperde ze terwijl ze haar handen afveegde aan een servetje.
Savannah grinnikte en drinkte wat sap.
‘Hoe is je vakantie geweest?’ vroeg ze en ze glimlachte.
‘Best hoor, jouwes?’ bromde Lilo chagrijnig en Savannah knikte.
‘Ja hoor! Waarom kijk je eigenlijk zo boos naar mijn broer?’
Lilo keek geschokt naar Savannah.
‘IS DAT JOUW BROER!’ riep ze verbaasd en iedereen keek om. Ze zag Toby grinniken en werd weer boos. Ze dempte haar stem en vroeg het nog één keer maar dan zachter. Savannah knikte verbaasd en wees naar haar haar.
‘Ik heb toch hetzelfde haar als hij heeft?’
Lilo keek haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. Er waren wel vijftig blondjes op deze school en dan moest zij zonodig ontdekken dat Toby’s en Savannahs haar dezelfde kleur hadden? Jemig, die Savannah was ook niet de slimste. Alsof Lilo naar Toby liep en dan uitgebreid zijn haar ging bekijken om te zien of het dezelfde kleur had als dat van Savannah.
Te gek voor woorden gewoon.
‘Ah, ja, ik zie het al,’ mompelde Lilo en ze begon weer in haar eten te prikken. Savannah glimlachte opgewekt en at verder.
‘Toby vindt het niet leuk dat ik in Ravenklauw zit weetje, hij vindt dat ik in Zwadderich hoor. Hij is wel erg knap hé? Hij past wel bij jou eigenlijk!’ zei Savannah vrolijk maar Lilo verstijfde.
‘Sav, hou alsjeblieft je mond eens,’ mompelde Lilo boos en Savannah keek haar verontwaardigd aan.
‘Nou ja zeg! Mijn broer is heus zo erg nog niet! Je zou blij moeten zijn als je ook maar één woord met hem wisselt!’ riep ze boos door de zaal hem en Lilo werd boos.
‘Ojaa!?’ riep ze boos en ze stond op.
‘JAA!’ schreeuwde Savannah die ook opstond. Iedereen staarde hen ondertussen aan maar Lilo besefte dat niet.
‘Nou, zeg dat maar tegen die PERFECTE broer van je dat hij- hij- hij’ hakkelde Lilo en Savannah keek haar arrogant aan.
‘Dat hij WAT? Dat hij toevallig knapper is dan jouw vriendjes, ik heb je wel naar hem zien kijken! JE VIND HEM GEWOON LEUK LILO ADAMS! GEEF HET NOU MAAR GEWOON TOE!’ brulde Savannah door de zaal heen en Lilo werd lijkbleek.
‘DAT IK – WÁT! Dat is zo niet waar! Ik keek alleen maar omdat hij keek! Zeg dan maar tegen hem dat hij moet ophouden met staren! En dat hij knapper is dan Teddy en Vince is gewoon onvoorstelbaar!’ brulde Lilo erachteraan en Savannahs mond viel open.
‘Mijn broer is toevallig vreselijk knap! Jij moet gewoon je mond houden, dat jij nou zo’n beroemd kindje bent uit Beverly Hills wilt niet meteen zeggen dat je over MIJN broer mag oordelen! Hij is hartstikke knap! Veel knapper dan die- die- die kameleon en die Zoeker!’
‘Je bent gewoon jaloers!’
‘Mocht je willen!’
‘Savannah, je bent echt vreselijk, ik vind jou broer dus zo NIET leuk!’
‘Waarom begin je er dan nu weer over terwijl we het toevallig over iets anders hebben?’ zei Savannah triomfantelijk en Lilo keek haar geschrokken aan. Ze had zo’n zin om dat kloteblondje een enorme mep in haar gezicht te verkopen!
‘Weetje, als jij je broer zo geweldig vind, neem dan zelf met hem, beter kan hij toch niet krijgen!’ siste Lilo zachtjes en iedereen die meeluisterde –de hele zaal dus- maakte een verschrikt geluidje.
Savannah keek woest de zaal rond, maakte een verstikt geluidje en rende de zaal uit. Lilo keek Savannah moe na en zakte neer op de bank. Die rotSavannah moest gewoon haar mond houden over Teddy.. kameleon, hoe durfde ze.
Iedereen was ondertussen aan het roezemoezen over de ruzie van Savannah en Lilo en Lilo voelde zich vreselijk alleen. Ze zuchtte diep en ging verder met het prikken in haar eten. Ze ging dus echt niet meer opkijken, dan zag ze al die ogen weer. Die stomme Savannah, hoe had ze geweten dat ze uit Beverly Hills kwam?!
Toen er al mensen verdwenen verdween Lilo ook. Ze slenterde wat over de gangen en ging in een verre gang op de grond zitten. Ze staarde naar de ruiten tegenover haar waar uilen voorbij vlogen. Ze zuchtte even en draaide haar toverstok door haar vingers heen.
‘Tjonge, je kan wel ruzie maken,’ hoorde ze een stem naast zich en ze keek verschrikt op. Ze sprong op en keek woedend naar de persoon die tegenover haar zat. ‘Wat? Ik doe toch niks meer, mijn toverstok is ver weggestopt hoor, maak je niet zo druk.’
Lilo ging een eindje bij Toby vandaan op de grond zitten.
‘Wat moet je?’ mopperde ze. Hij grijnsde.
‘Dat is al de tweede keer dat je het vraagt hé!’ zei hij grinnikend en ze wierp een dodelijke blik naar hem, als blikken konden doden.. whoe!
‘Doe niet zo bijdehand mannetje, ik heb nog wel mijn toverstok,’ zei ze boos en hij barstte in lachen uit.
‘Alsof ik een toverstok nodig heb!’ zei hij grinnikend en Lilo negeerde dat maar. ‘Ik kwam alleen maar even zeggen dat ik wel bewondering voor je heb, ruzie maken met mijn halfzusje, niet veel mensen durven dat. Maar je had wel gelijk aan het einde, ze is helemaal gek van me! Maar ik kan heus wel beter krijgen dan dat mormel dat denkt dat we hetzelfde haar hebben, ik heb goudblond haar en dat kind heeft vuilblond haar, ze mocht willen dat ze op me leek,’ grijnsde hij en Lilo onderdrukte een lachje. Ze had het kunnen weten.
‘Ik betwijfel nog steeds of je beter kan krijgen,’ grinnikte ze en Toby grijnsde.
‘Moet ik het aan je laten zien?’ vroeg hij grijnzend en Lilo keek hem verschrikt aan. ‘tenminste, als jij vind dat jij beter bent,’ mompelde hij zachtjes voordat hij naar haar toekwam.
‘Toby?’
‘Mhmmhm.’ Hij was nu echt heel dichtbij, ze zag de twinkeltjes in zijn ogen. Mooiere twinkeltjes dan die van Vince, dacht ze bij zichzelf. Ze sloeg zichzelf bijna voor haar hoofd, mooier dan Vince, wat had ze!? Was ze één of andere ordinaire slet geworden ofzo!?
Oké, nu was hij te dichtbij, ze kon nu zijn wimpers tellen, zijn lippen zagen er zo- LILO KAP! ‘Ik heb met iemand hé?’
‘Oh?’
‘Ga je me nu zoenen terwijl ik al van iemand ben?’
‘Ik denk het eigenlijk wel,’ mompelde hij zachtjes en hij drukte bijna zijn lippen op de hare, ze sprong vlug op en liet hem tegen haar knieën aankomen.
‘Toby, nee, ik- ik- ik- dit- ik moet weg!’ stamelde ze voordat ze wegrende. Toby grijnsde breed en verdween grinnikend. Dit ging hij erg leuk vinden! |
I can't forget you. |
|
|
|
|
|