Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Faalangst Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 9:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt vaak last van faalangst aloewel dat ik me soms wel in iets heel druk kan maken.
Ik heb een vriend die altijd zo precies is en altijd perfecte cijfers haalt dat je begint begint te deken dat je zelf lomp bent. Ik ben slordig en nogal nonchalant in het leren, maar in het kort samengevat: het is een zeer vervelend gevoel om zo, net de dommerik te lijken. maar ik heb mij neergelegd bij wie ik ben. slordigheid enzo zitten in de genen...
Ik ben ook niet de slimste maar ik ben er geraakt in het aso.
Dus waarom zou ik mij druk maken.
Wanneer je een maand krijgt voor een presentatie of opstel of weetikveel te maken begin ik er ook juist de laatste dagen aan, ik denk altijd dat ik tijd genoeg heb, maar dan sta je daar over twee dagen voor de klas. en dan kan ik soms wel faalangst hebben. of als er een moeilijk examen of toets moet gemaakt worden, bij mij wiskunde, dan geef ik altijd als middelste af zodat de leerkracht zeker mijn test niet als eerste zal verbeteren. soms ben ik zelf zo zenuwachtig dat ik pijn in mijn buik begin te krijgen of misselijk word. dit is dan wel op lange termijn maar erg stresserend. Ik ga nu een richting doen waar ik aanleg voor heb en dan hoop ik dat die stress enzo er wat af gaat. want ik ben nu eenmaal geen kei in leren maar heb mijn andere talenten, dus voor alle mensen die zo ongeveer hetzelfde als mij hebben, geloof in wat je zelf goed kunt.

sweeney todd XD
Profiel bekijkenStuur privébericht
princess__
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 174 Sikkels

princess__ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb last van enorme faalangst, want ik denk direct aan het ergste... Meestal uit zelfbescherming. Als je het slechtste bedenkt kan het natuurlijk niet erger.
Tegen mijn faalangst neem ik druppeltjes, zeker tijdens de examen dan ben ik gekalmeerd en gaat alles veel beter & vlugger Smile

valckie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

valckie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

vroeger had ik weleens last van faalangst maarja toen zat ik in aso
en leerde niet voor de examens en dan stond ik daar die dag zo van owow^^
maar nu in het bso is het veel makkelijker dus ik heb dat niet meer Very Happy

Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 15:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij mij lag het eigenlijk niet aan mijn klas, of aan de school. Ik had een hersenschudding opgelopen, maar ben veel te snel weer aan de slag gegaan. Daardoor had ik geheugenverlies, ik kon mezelf niet eens fatsoenlijk aankleden, maar ja. Ik leerde erg veel, maar ik kon het gewoon niet onthouden. Toen die hersenschudding over was, werd ik zo zenuwachtig door al die onvoldoendes omdat ik goed moest presteren, anders ging ik niet over. Daarom had ik het ook alleen bij vakken waar ik onvoldoende voor stond. Nu heb ik het niet meer, omdat ik niet meer in die onzekerheid zit of ik het wel ga redden, want ik red het nu met gemak. Ik heb mijn geheugen nu ook weer helemaal terug, dat is ook wel zo prettig.

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 21:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk ben ik nog sto bezig ook. Ik wéét van mezelf dat ik faalangst heb, maar laat me er op school niet mee helpen, maar dat hebben ze al wel eens aangeboden. Maar ik wil het gewoon niet, omdat faalangst me op een één of andere reden stimuleert goed te leren.
Mijn grootste probleem is dat ik een piekeraar ben.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Heer
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Heer is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 0:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik heb geen faalangst.

Ik ken wel genoeg mensen met faalangst en ook mensen met een ernstige vorm van faalangst. Die soms 's nachts moeten braken omdat ze zich niet goed voelen door de zenuwen etc.

superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 11:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Raddy schreef:
Eigenlijk ben ik nog sto bezig ook. Ik wéét van mezelf dat ik faalangst heb, maar laat me er op school niet mee helpen, maar dat hebben ze al wel eens aangeboden. Maar ik wil het gewoon niet, omdat faalangst me op een één of andere reden stimuleert goed te leren.
Mijn grootste probleem is dat ik een piekeraar ben.

Hier herken ik me wel in. Ik ben er wel mee geholpen maar het heeft vooral op korte termijn geholpen. Ik pieker ook veel. Eigenlijk heeft het bij mij dit jaar meer invloed dan vorig jaar. Ik heb nu een kleine klas en qua cijfers gaat het niet heel geweldig. Ik wil me er nu niet voor laten helpen omdat ik daar te koppig voor ben. Ik wil het gewoon alleen kunnen!

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

Nienn is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook heel erg faalangst. Ik zit nu in 6 vwo en ben vorig jaar door heel veel praten van mijn mentor, op het nippertje overgegaan. Driekwart jaar lang ging het goed, totdat ik een aantal onvoldoendes haalde. De laatste toetsweek was ik daardoor zo ontzettend zenuwachtig dat ik niet hoger heb gehaald dan een 5. Hierdoor stond ik ineens voor drie vakken een onvoldoende (twee in mijn profiel). Maar ik was wel heel blij dat ik over was en dacht er nooit bij na dat dit wel eens faalangst kon zijn. Op de basisschool heb ik altijd al heel erg faalangst gehad, maar ik dacht dat ik er wel over heen was gegroeid, niet dus.

Toen we dit jaar op vakantie weer naar een camping gingen kon ik ook totaal mijn draai niet vinden. Ik ben van me zelf al wel verlegen, maar nu ook nog eens ontzettend onzeker. Hierdoor begon ik weer te stotteren (wat ik sinds mijn 5de niet meer heb gedaan), en had ik niet veel vrienden op de camping. TOen ik de laatste avond helemaal brak ben ik samen met mijn ouders hulp gaan zoeken.

Ik ben op die manier bij een kinderpsycholoog terecht gekomen. Ik ben daar nu 6 sessies geweest, en het heeft me heel goed gedaan. Ik sta veel steviger in mijn schoenen, ben minder onzeker geworden en weet dat ik niet alles helemaal goed hoef te doen.
En ja hoor, afgelopen toetsweek, één 5,1 en de rest een 6,0 of hoger! Very Happy

Ik zal dus echt iedereen aanraden om hulp te zoeken als je echt faalangst heeft, het heeft mij ook echt heel erg geholpen! Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt, maar wie niet waagt, wie niet (over)wint! Wink

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb al faalangst van toen in in de kleuterklas zat.
Als iedereen speelde zat ik in een hoekje maar niemand wist waarom ik altijd alleen zat en zo stil was. Later is gebleken dat het komt omdat ik faalangst heb.
In groep ofzo val ik altijd stil omdat ik angst heb om af te gaan en vernederd te worden voor de mensen. Ook als ik ergens sta en iedereen is aan het praten klap ik dicht en weet ik niet eens meer wat te zeggen. Dan ben ik gewoon inspiloos en kan ik niets meer zeggen.
En achteraf denk ik dan van: 'Ohh... Dat had ik nog kunnen zeggen en dat ook...' Dan ben ik vastberaden om de volgende keer iets te vertellen, heb ik er op geoefend en dan sta ik daar en klap ik weer dicht...
Voor de klas een spreekbeurt houden ofzo gaat dan wel weer. Dan sta ik vooraan de klas en kijk gewoon op mijn blad en het zweet breekt me uit. Maar je zal me nooit naar de mensen zelf zien kijken. Al die blikken... Gewoon vreselijk!
Ook in de klas zelf ben ik zeer stil. Ik weet dat ook niet meer wat te zeggen, een second eerder nog wel maar daarna als ik aan woord ben lijkt alles gewoon verdwenen. Ik ben dan ook superzenuwachtig. Voor een groep van een paar mensen praten is gewoon een hel.
Ik weet nu dat ze me niet gaan uitlachen en dat er niets gaat gebeuren maar als ik daar sta heb ik het gewoon weer. Echt raar...
In een één op één gesprek ben ik echt een meisje dat erop los praat maar vanaf als er iemand bij komt staan klap ik weer dicht.
Vroeger had ik het wel veel erger als nu, nu durf ik ook al meer. Ik denk dat het komt dor ouder te worden. Razz
Mijn ouders hadden me nooit vertelt dat ik faalangst had tot een paar maanden geleden. Hun reactie was van: 'Dat wist je nu toch al. Je ziet toch zelf ook wel wat er aan de hand is. We hadden het toch ook al verteld.' Niet dus...
Blijkbaar waren ze er al jaren van op de hoogte en dachten ze dat ik het ook wist op één of andere manier.
Eindelijk een antwoord op al die vragen. Iedere keer vroeg ik me af waarom mij dat moest overkomen. Ik dacht dat ik gewoon stil was van nature uit en er gewoon niets aan wou doen. Wat dus niet waar was.
Gelukkig heb ik het nu bijna niet meer, dat is al een hele opluchting. Al zul je me nooit voor een groep mensen of een klas horen praten, dan sta ik er de helft van de tijd muistil bij. Rolling Eyes

Wikipedia schreef:
Sociale faalangst

Deze faalangst komt veel voor bij kinderen die problemen hebben met de interactie met medeleerlingen. Zij zijn bang om af te gaan voor hun klasgenoten (en worden daardoor bij bijvoorbeeld spreekbeurten geblokkeerd van angst.) Dit heb ik dus niet zo erg. Eenmaal als ik begonnen ben gaat het weer.

Edit: Dit ben ik nog vergeten vertellen. ^^
Ook in een café naar het wc gaan of alleen over de speelplaats van school lopen doe ik niet graag.
Het klinkt misschien erg raar, maar als ik ergens waar het erg druk is alleen door moet stappen voel ik me echt bekeken en heb ik echt het gevoel dat mensen denken van 'Wat is dat nu weer een rare?' of 'Die weet niet hoe belachelijk ze is zeker.'
Ik kan gewoon niet normaal stappen als ik dit moet doen, dan loop ik zo verkramt als iets waardoor mensen weer gaan denken dat ik een stijf iemand of een stoefmadam ben, maar ik kan er gewoon niets aan doen.
Dit heb ik nu nog steeds, en ik verzeker je dat het niet erg prettig is...

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.

Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Zo Jan 27, 2008 1:02; in totaal 2 keer bewerkt
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hebben jullie faalangst of hebben gehad?
Ja, ik denk dat ik wel een soort van faalangst heb ja. Voor proefwerken, toetsen, werkstukken etc. maak ik me absoluut niet druk - wel soms een beetje gezonde spanning, maar dat is heel natuurlijk. Nee, ik denk dat ik last heb van sociale faalangst. Ik word zenuwachtig als ik voor de klas moet staan - erg zenuwachtig, kan soms niet uit mn woorden komen etc. nog wat dingen. Ben zéér terughoudend in de klas, stel vrijwel geen vragen tenzij het echt moet. Geef mn mening niet, praat niet graag mee, vertel absoluut niet graag. Dit is niet om desinteresse, maar ik hou gewoon liever mn mond.

Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik probeer rustig aan de dingen toch een beetje op te bouwen. Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat ik niet bang hoef te zijn, dat ze me heus niet uit zullen lachen. Ik probeer heel soms eens wat te zeggen, gewoon oppervlakkige dingen. Ik probeer rustig te blijven etc. Ik ga mezelf niet pushen, want ik weet dat dit niet helpt - ik probeer het rustig bij mezelf op te bouwen, te kijken hoe andere mensen het doen enal.

Kennen jullie misschien iemand met faalangst?
Ja.

Hoe komen jullie aan faalangst?
Dat is in de loop der tijd ontstaan. Vroeger had ik het absoluut niet - ik stond niet dolgraag voor de klas ofzo, maar ik had gewoon wat gezonde spanning - verder niet. Het is een lang verhaal, maar het is met de tijd gekomen. Ik vind het écht heel vervelend en het weerhoudt me echt van veel dingen. Ik zit er wel mee, maar ik doe mn best en ik hoop dat het beter gaat komen weer (:

17.04.05 ~ 31.12.08
magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb best wel faalangst, voor dingen die ik doe waarvan ik weet dat het goed is gegaan maar nog steeds bang ben dat ik dingen fout heb gedaan en dat men daar commentaar op geven gaat. Daarom dat ik dus ook liever alleen werk en niet in groep. Dus er hoort ook angst om anderen teleur te stellen bij.

Verder heb ik het ook voor proefwerken, examens, spreukbeurten, ect. Het komt gewoon in me op en ik hou me er constant mee bezig, en dan blijft het door mijn hoofd spoken en daardoor zeg ik vaak iets dat eigenlijk niet helemaal klopt, of raar klinkt.. Terwijl ik toch goed weet dat het niet nodig is dat ik me zorgen maak. Maar toch komt het steeds opnieuw en opnieuw.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 23:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb faalangst gekregen doordat ik mede dankzij m'n stoornissen vaak keihard ben aangepast vroeger. Tegenwoordig is het al heel erg minder, maar vind het nog steeds moeilijk, om het idee dat ik dingen verkeerd zal doen uit me hoofd te zetten.

Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 7:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook faalangst, maar op school hebben wij een soort training waardoor je iets meer boven je faalangst staat. En het helpt ook nog eens! Dat is best wel fijn.

Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb helemaal geen faalangst... Misschien zou ik wat beter m'n best doen als ik het wel had -_-' x3 Ik ken vast wel mensen met faalangs, soms heb ik iig het idee dat sommige klasgenoten dat wel een zouden kunnen hebben enzo Razz

FanFic
FanArt
PC-Crea
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 22:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jemig als er iemand hier is met faalangst ben ik het wel. Ik moet morgen namelijk 10 heel onbekende leerlingen les geven Rolling Eyes
Het zal misschien wat minder zijn geweest als je het samen met een klas genoot kon doen en sommige leerlingen kende Confused
*Gaat in faalangst staking*

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp