Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe doodt de goede kant? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals eerder gezegd denk ik door het hart te verlammen met Paralitis ofzo... en MrM@tthijs heeft ook gelijk, ze gaan vast niet zomaar doden. Ze steken ze vooral in Azkaban, lijkt me. Maar AK gebruiken ze volgens mij niet omdat het een Onvergeeflijke Vloek is.

'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
CharlieWemel
Murderer
Murderer

CharlieWemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij doden ze liever niet en sturen ze de DD liever naar Azkaban. Al lijkt het me wel dat op sommige momenten het niet anders kan dan iemand te doden als je bevoorbeeld zelf bijna word vermoord.

Zoals aan het eind van boek 7, het gevecht tussen Molly en Bella, kan de Paralitis spreuk iemand doden als je geraakt word op de plek waar je hart zit.

Gryffspammer van het jaar!
Severus Sneep
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 60 Sikkels

Severus Sneep is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 18:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je hoeft niet per se de Vloek des Doods te gebruiken om iemand kassiewijle te krijgen. Inderdaad zoals voorheen is gezegd: toen in (ik meen) deel zes Anderling werd bevuurd met vijf verschillende spreuken, was het ook net op het nippertje.

Goede mensen gebruiken verlammingsspreuken of in geval van nood de AK. Of ze leveren ze uit aan de Dementors (al zijn ze dan niet dood maar zijn ze hun ziel kwijt).

Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Severus Sneep schreef:
Je hoeft niet per se de Vloek des Doods te gebruiken om iemand kassiewijle te krijgen. Inderdaad zoals voorheen is gezegd: toen in (ik meen) deel zes Anderling werd bevuurd met vijf verschillende spreuken, was het ook net op het nippertje.

Goede mensen gebruiken verlammingsspreuken of in geval van nood de AK. Of ze leveren ze uit aan de Dementors (al zijn ze dan niet dood maar zijn ze hun ziel kwijt).

Dat was in deel 5 ^^

Ik denk niet dat de goede kant zo snel de Dementors zou gebruiken. Ik denk eerder anders om. Eigenlijk zal de goede kant denk ik ook wel 'ns AK of Crucio gebruiken. Ik bedoel; het is oorlog! Zelfs de goede kant geruikt dan AK. En zeker als je die persoon echt haat.

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Severus Sneep
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 60 Sikkels

Severus Sneep is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Emma Roos schreef:
Severus Sneep schreef:

Dat was in deel 5 ^^

Ik denk niet dat de goede kant zo snel de Dementors zou gebruiken. Ik denk eerder anders om. Eigenlijk zal de goede kant denk ik ook wel 'ns AK of Crucio gebruiken. Ik bedoel; het is oorlog! Zelfs de goede kant geruikt dan AK. En zeker als je die persoon echt haat.

Ik ben een beetje moe! Maar inderdaad, deel vijf. Want toen was Omber nog aan de 'macht'. En toen hadden ze Atronomie-examen..

BellatrixvanDetta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

BellatrixvanDetta is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 17:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

De goede kant is veels te slap, gebruik gewoon adava kedavra, het is niets voor niets een strijd. Verlammen is zo zielig. Als dooddoeners zou ik de schouwers uitlachen als ze zoiets doen. Wink

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

BellatrixvanDetta schreef:
De goede kant is veels te slap, gebruik gewoon adava kedavra, het is niets voor niets een strijd. Verlammen is zo zielig. Als dooddoeners zou ik de schouwers uitlachen als ze zoiets doen. Wink

Er is een rede waarom de AK verboden is. En dat is omdat het te gevaarlijk is. Het zou toch wat worden dat iedereen maar AK aan het roepen is?

De goede kant heet de goede kant, omdat ze goed zijn (lekkere zin xD) en dat betekend dus dat ze niet zomaar een moord plegen. Als je iemand kunt verlammen is dat toch ook goed?

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
BellatrixvanDetta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

BellatrixvanDetta is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 18:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jessica. schreef:

Er is een rede waarom de AK verboden is. En dat is omdat het te gevaarlijk is. Het zou toch wat worden dat iedereen maar AK aan het roepen is?

De goede kant heet de goede kant, omdat ze goed zijn (lekkere zin xD) en dat betekend dus dat ze niet zomaar een moord plegen. Als je iemand kunt verlammen is dat toch ook goed?

je hoeft toch niet altijd nobel te gedragen en al helemaal niet tegen over de kwade kant. vecht er gewoon op los zou ik zeggen.

Rolling Eyes

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jessica. schreef:

je hoeft toch niet altijd nobel te gedragen en al helemaal niet tegen over de kwade kant. vecht er gewoon op los zou ik zeggen.

Rolling Eyes

Ja, maar dat maakt jou dan toch net zo slecht als de Dooddoeners? Als iedereen maar gaat moorden is er toch geen onderscheid meer.
En dat is niet nobel , maar dat zijn regels. Want, believe it or not, regels zijn nodig.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Fairy
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Fairy is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2008 22:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar ben ik het niet mee eens, als de goede kant bedreigd wordt door dooddoeners die hen naar het leven staan, dan vind ik het maar logisch dat ze niet 'alleen maar' gaan verlammen... Het gaat dan om het overleven, en de drang daartoe... Of zij gaan eraan, of de dooddoeners, dan is de keuze snel gemaakt denk ik, en zou het voor mij best logisch zijn dat AK toegelaten is in zo'n omstandigheden, al is dat vast niet zo xD

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhm .. er is op het ministerie toch een kamer met dat gordijn. Mieteren ze daar de dooddoeners niet gewoon achter/in?

Eerst vangen, dan veroordelen en dan achter het gordijn. Sirius achterna.

Of denk ik te simpel?

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Euh, waarom heb je dan een gevangenis als Azkaban als je ze allemaal achter het gordijn gooit?

Ok, je kan zeggen dat je dat enkel met de dode dooddoeners doet, maar ik had toch ook ergens gelezen dat er op Azkaban ook een kerkhof was.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

De vraag was "Hoe doodt de goede kant" dus daar gaf ik antwoord op.
Je hoeft ze niet allemaal achter dat gordijn te gooien. Alleen de echt slechte en sja, er zullen ook doodoeners gewoon doodgaan.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ah, nu begrijp ik het. Je bedoelt dat ze de dooddoeners dood doen door ze achter het gordijn te gooien.

Mag ik daar nog even een bedenking bijzetten. Sorry als ik lastig doe, Helen Smile
Sirius Zwarts is gedood door een Avada Kedavra en toen pas achter het gordijn gevallen, dus ik weet niet of je dood gaat door enkel achter het gordijn te vallen. Het zou natuurlijk wel kunnen uiteraard^^

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

@SVP:
Dat is toch alleen in de film? In het boek wordt Sirius niet eerst gedood door een Avada Kedavra vloek. Dus dan heb je het probleem niet. Je gaat dus wel dood door alleen in het gordijn te vallen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp