Auteur |
Bericht |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 30, 2008 11:17 |
 |
Moment dat ga ik even opzoeken.
EDIT: Slechts twee mensen duelleerden nog en beseften blijkbaar niet dat Perkamentus er was. Harry zag hoe Sirius een rode lichtstraal van Bellatrix ontweek en haar uitlachte.
'Kom op, je kunt wel beter!' riep hij. Zijn stem galmde door de holle ruimte.
De tweede lichtstraal raakte hem in zijn borst.
De lach was nog niet helemaal van zijn gezicht verdwenen, maar hij sperde geschokt zijn ogen open.
Harry liet Marcel los, al besefte hij dat zelf niet. Hij sprong de treden af en trok zijn toverstok, terwijl Perkamentus zich ook naar het podium wendde.
Het was alsof Sirius er een eeuwigheid over deed om te vallen; in een sierlijke boog tuimelde hij achterover door het rafelige zwarte gordijn dat voor de stenen poort hing.
Fragment uit Orde van de Feniks, hoofdstuk 35: Achter het donkere gordijn.
Het is inderdaad voor discussie vatbaar, maar ik heb die tweede lichtstraal steeds als een Avada Kedavra geïnterpreteerd. En dan ga ik er dus ook van uit dat hij op het moment dat hij zijn ogen open spert, dood is. Dus voor dat hij in het gordijn terechtkomt. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Serius Sluipvoet
2e jaars

Verdiend:
94 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 22:09 |
 |
Ik denk niet dat ze een Avade vloek gebruiken (de goede mensen). Ik denk eerder dat ze een ander soort (legale) vloek of spreuk gebruiken waarmee je ook iemand aardig me kan verwonden of misschien zelfs doden als het krachtig genoeg is. Ook lees je in boek 3 (dacht ik) dat ze vaak Vleeschhouwer (de beul van het ministerie) gebruiken om hoofden af te hakken. da's mijn theorie  |
_________________ 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb'.
De heren Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel groeten u. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 23:12 |
 |
@SVP:
Ik heb hier denk ik altijd een beetje over heen gelezen. Ik denk dat je gelijk hebt dat Sirius toch met een AK vloek is overleden. Het kwam vooral door de smeekbedes van Harry erna dat ik dacht dat Sirius door het gordijn was overleden. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 11:28 |
 |
Zoals Dumbledore ergens zegt: "de dood is niet het ergste wat er is!"
Natuurlijk doden ze wel. Als ze moeten, maar ik denk dat de meeste anderen er voor kiezen om de 'vijand' op te laten sluiten, etc.
Maar, in de belangrijke gevechten gebruiken ze gewoon 'Avada Kedavra'.
Een mens is toch ook nooit door en door goed. Je hebt niet alleen goede mensen en dooddoeners ^^ |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
|
| |