Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kunst! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey!
Ik ga in dit topic niet kiezen want ik houdt van te veel verschillende soorten kunst.
Bijvoorbeeld pop-art. De kleuren, ik vind het leuk, en aantrekkelijk.
Maar ook Mondriaan. Esher, Dalí, Picasso, maar ook Da Vinci of Rembrandt. Heel varieërend dus.
Ook fotografie vind ik heel mooi.
Ik koop de laatste tijd ook de Vogue wat vaker, daar staan vaak hele mooie foto's in. Het hangt dan niet in een museum, voor mij is dat ook kunst...
Verder vind ik theater ook kunst. Of dans.
Kunst hoeft voor mij niet mooi te zijn. Of misschien wel,maar het is voor iedereen persoonlijk wat mooi dan wel is. Dus moet je daar heel voorzichtig mee zijn volgens mij.
En sommige muziek vind ik ook kunst. Niet veel moderne muziek, maar liedjes van Jimi Hendrix, Tina Turner, Van Morrison, maar ook klassieke muziek. (Nouja, niet helemaal klassiek, ik bedoel bijvoorbeeld Kabelevski.)

Allemaal heel gevarieerd dus. (Hoe schrijf je gevarieerd?)

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 22:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Subtiel kuchje. Ik veronderstel dat je het dan niet ook met pennetjes en latje hebt moeten omlijnen, en alles tot op de millimeter hebt moeten meten. Hmm?
Ik zeg niet dat ik z'n werk mooi vind, maar daarom is het nog niet gemakkelijk. Er is een verschil tussen iets dat je mooi vind, en iets dat goed gemaakt is.

Eigelijk wel, een precieze replica. Is me prima gelukt, alleen heeft Mondriaan dat werk met een kwast met 1 haartje gedaan. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, je ziet er in het eindresultaat toch geen verschil in.

Ik vind het relatief geen kunst, want vergeleken met schilders als Da Vinci en Rembrandt heeft Mondriaan naar mijn mening geen complexe werken. Maar goed, dat ligt voor iedereen dus anders.

@Josse: Jep, volgens mij schrijf je het zo goed Wink

Ketenvuur
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 22:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
Citaat:
Subtiel kuchje. Ik veronderstel dat je het dan niet ook met pennetjes en latje hebt moeten omlijnen, en alles tot op de millimeter hebt moeten meten. Hmm?
Ik zeg niet dat ik z'n werk mooi vind, maar daarom is het nog niet gemakkelijk. Er is een verschil tussen iets dat je mooi vind, en iets dat goed gemaakt is.

Eigelijk wel, een precieze replica. Is me prima gelukt, alleen heeft Mondriaan dat werk met een kwast met 1 haartje gedaan. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, je ziet er in het eindresultaat toch geen verschil in.

Ik vind het relatief geen kunst, want vergeleken met schilders als Da Vinci en Rembrandt heeft Mondriaan naar mijn mening geen complexe werken. Maar goed, dat ligt voor iedereen dus anders.

@Josse: Jep, volgens mij schrijf je het zo goed :wink:

De defenitie van Kunst is niet complexheid. ;]
En oh, we hebben al zoveel discussies over niks gehad, maar ik geloof eerlijk geen woord van wat je zegt over wat je hebt moeten doen.
Dan zou ge niet zeggen dat het gemakkelijk is.

she loves breakcore but she has no legs

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 22:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het de kunst om wat te bedenken, het uit te werken en het aan de man te brengen.
Naast mijn werk zit een gallerietje en daar zie ik dingen staan waarbij ik denk dat kan ik ook. Een foto van schapenwolkjes maar dan wat groener gemaakt. Gewoon met de pc bewerkt en dat heet dan kunst.
Je moet het bedenken. Dat is ook kunst ... nadat je het hebt uit gewerkt.
Dat is dus mijn mening he.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

PixieFilth schreef:
XilonaX schreef:
Citaat:

@Josse: Jep, volgens mij schrijf je het zo goed Wink

De defenitie van Kunst is niet complexheid. ;]
En oh, we hebben al zoveel discussies over niks gehad, maar ik geloof eerlijk geen woord van wat je zegt over wat je hebt moeten doen.
Dan zou ge niet zeggen dat het gemakkelijk is.

Haha, zal ik het dan maar fotograferen en de foto uploaden? Wink Het was een dossieropdracht, dus ik mag em niet mee naar huis nemen.

Ik ben zelf trouwens ook bezig met een kunstwerk, weer voor school. Ik moet zeggen, het beste dat ik ooit heb gemaakt Surprised

Ketenvuur
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat vinden jullie van kunst? Waarom?
Ik vind het iets aparts, iets moois, iets wat voor ieder uniek is. Iedereen ziet het anders.

Welke kunstvormen vinden jullie mooi?
Ik heb persoonlijk meer met de schilder- en tekenkunst dan met andere soorten. Maar ik heb ook wel wat met beeldhouwkunst.

Hebben jullie een favoriete kunstenaar en / of stijl? Of periode? En waarom juist deze?
Ik heb niet echt een favoriet, maar de beeldhouwkunst in de Griekse en de Romeinse tijd zijn heel mooi. En de schilderijen uit de tijd van de Franse Revolutie. <-mijn kunstgeschiedenis onderwerpen.

O jee!! Ik vergeet helemaal de danskunst!! Dat is voor mij eigenlijk het allerbelangrijkst! Waarom? Ik ben ermee opgegroeid.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 16:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Momenteel vind ik Trent Parke nog steeds erg goed.
Hij heeft meerdere prijzen gewonnen.

Image

Image

Image

Image

Zijn zwart-wit foto's spreken mij vooral heel erg aan. De duistere toon maakt iets in me los. Ik word er stil van en het ontroert me.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels
Woonplaats: Daarbuiten in de wind tussen de klanken van de natuur.

J.J.D. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 12:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Persoonlijk ben ik niet zo voor de Pop art. Geef mij ook maar een Dali of een Escher....
Daarnaast vind ik Andy Goldsworthy ook zeker de moeite!
Dit zijn een paar werken van hem (gemaakt in de natuur en met elementen van de natuur...

Image
Gewoon takken in de bodem van het meer steken, de weerspiegeling in het water laat het op een echte cirkel lijken.

Image

Image

Verder vond ik nog foto's van deze persoon op Deviantart:
http://ahermin.deviantart.com/

(quote: Leo Tolstoy)
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 20:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind kunst echt hip! En dan bedoel ik met kunst ook redelijk veel, niet alleen tekeningen/schilderijen.
Ik ben niet zo kapot van beeldhouwen, maar fotografie vind ik wel weer leuk. Ook podiumkunsten.
Maargoed, om toch even over tekeningen verder te gaan.
Ik vind het werk van Escher heel erg leuk. Het onrealistische in zijn werk, nouwjah, eig. kan ik het niet goed omschrijven, maar ik vind ze wel mooi.

Ik vind ook Luis Royo heel erg mooi. Méer dan heel erg mooi. Ik vind zijn tekeningen geweldig <3333.
Ik merk dattie in mijn vriendegroep/klas niet echt bekend is, dus post ik ffe wat tekeningen van hem.

Ik weet niet of ze het forum zouden vervormen, dus voor de zekerheid toch maar gewoon de link.

http://www.blogigo.de/mein_leb.....ntment.jpg
http://www.udistrital.edu.co/c....._royo6.jpg
http://www.vampirevisions.de/Proyo/Bilder/luis_royo_p2_caress_jpg.jpg
http://www.egrupos.net/albumPhoto/1719218/photo_4.jpg

Ik kan er niet gewoon de mooiste uithalen, want ik vind ze bijna allemaal even leuk ^^.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp