Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat voor type mens ben jij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welk type mens ben jij?

Water
23%
 23%  [ 14 ]
Wind
16%
 16%  [ 10 ]
Vuur
28%
 28%  [ 17 ]
Aarde
11%
 11%  [ 7 ]
Hemel
20%
 20%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Auteur Bericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Hemel past heel goed bij mij. Ik ken het verschil tussen realiteit en fantasie hoor maar ik geloof ook maar al te graag in mijn "eigen" wereld. Al is het maar voor even.
Open voor spirualiteit = Ja. Ik geloof gewoon dat er echt iets meer is enzo. Spiritualiteit dus. ^^
Maar hetgene wat totaal niet bij mij past is spontaan en snel contact maken. Ik ben eerder iemand die zich terugtrekt en wacht tot iemand contact met mij zoekt.
Maar toch past De Hemel het beste bij me van allemaal. Al komt Aarde ook dicht in de buurt. Razz

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Eva...

Hemel/Ether/etc/etc/etc is het vijfde element. het komt neer op een element dat niet aards is. Dus buiten de dampkring... of in sommige geloven verbonden aan het hiernamaals. Lucht of wind is voelbaar, duidelijk aanwezig. De hemel, de atmosfeer, ether is niet waarneembaar met menselijke zintuigen. Het niet bereikbare dus...

Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?

Waarom is er dan geen Heaven-Thee hoor ik je denken. Nou, die is er wel, maar die is niet met menselijke zintuigen waarneembaar... xD daarvoor moet je eerst in de hemel zijn. Wink

We all Love HPF, don't we?
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jemig ik zal me mischien het beste kunnen indelen bij Water en Hemel. Het pas ook nog eens mooi bij mijn sterrenbeeld. Maar eigenlijk heb ik van alles wel een klein beetje erbij zitten. Dat heeft ieder mens. Alleen sommige eigenschappen ( Bij mij het geval Water en Hemel ) bezit je sterker dan de andere eigenschappen.

Al had ik wel altijd gedacht dat het Lucht, Water, Aarde en Vuur was.
Persoonlijk zal Ik hemel bij Water neer zetten en Wind zal ik bij lucht neer kunnen plaatsen. Al is dit wel erg intressant, ben wel een beetje weg van dit soort dingentjes Wink

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mijn sterrenbeeld ben ik een Vuur-mens. Ik herken er wel wat van mezelf in, ook bij Hemel.
Ik droom behoorlijk veel, en als ik niet op de PC zit, ben ik bezig met allerlei dingen; Tekenen, schrijven, zingen, toneel, dat soort dingen. En ze zeggen ook best wel vaak tegen me dat ik open sta voor alles. Dat ik ook geloof in alles, zolang het - naar mijn maatstaven - niet bewezen is dat het niet kan x.D
In de andere dingen herken ik ook wel iets van mezelf, maar Hemel is gewoon bijna het totaalplaatje, samen met Vuur. Want vuur klopt ook wel. Ik ga best wel op in wat ik doe, en als ik je ken, zal ik ook zeggen wat ik van je denk. Ik zal wel niet in een totaal vreemde groep iets gaan zeggen ofzo, als je snapt wat ik bedoel. Ach, overde rest heb ik geen zin meer om uit te wijken ^^.

kirrsten
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 76 Sikkels

kirrsten is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben eeen wind/water. Maar dan het meeste wind denk ik

Volgens mijn sterrenbeeld ben ik vuur, dat ben ik niet xD
maar ik las een eens iets over je chineze element. dat heeft te maken met je geboort jaar. maar toen hadden ze in plaats van hemel en lucht , metaal en hout.
ik was water geloof ik.

edit: ik heb het even ge-googled, en ik heb een site gevonden,(niet de site waar ik het vandaan had) daar kun je je geboorte datum invoeren en krijg je te zien wat je bent( er bestaan geen aarde dieren, je kan wel in het aarde-element jaar geboren zijn) ook kun je het element van je chineze dier zien (haan in mijn geval) daar ben ik dus metaal bij
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/element.htm

Laatst aangepast door kirrsten op Vr Feb 08, 2008 17:36; in totaal 2 keer bewerkt
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok. Hier had ik een paar minuten geleden nog nooit van gehoord. Kan iemand me uitleggen waar dit vandaan komt?
Het doet me een beetje horoscoop achtig aan. Want in elk stukje zit wel iets wat bij elke mens past.

Maargoed, ik denk dat ik een mix van wind en vuur ben..
Toevallig ben ik ook een boogschutter en dat hoort blijkbaar weer bij vuur, dus dat komt wel overeen. Ik kan het moeilijk zeggen, daarvoor moet ik me hier eerst wat meer in verdiepen. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zo heel erg in 'soorten' mensen op deze manier. Natuurlijk is iedereen anders, maar met vuur/wind/water enzo? Hmm..

Ohja, en wat die site betreft.

Het element metaal geeft een onbuigzame en resolute inborst. Dit element wordt gedreven door sterke gevoelens en een groot doorzettingsvermogen. Het streven is gericht op onafhankelijkheid, niet zozeer op materiële zaken.

Wanneer je jaardier een waterdier is versterken deze elementen elkaar. Metaal werkt hout tegen.

Metaal is gerelateerd aan: het westen, de kleur wit en de planeet Venus.

I'm with you so far..

xD
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wind en hemel valt toch samen onder het element 'lucht'?

Anyway, ik ben van het element Water, en hoewel ik me er lang niet heb thuis gevoeld, klopt het toch. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik Vuur was, omdat ik zeer passioneel [obsessief] ben. Ik ben gedreven en heb altijd een grote mond gehad. Ik hou van het mysterieuze, ik ben vaak overenthousiast volgens vrienden.
Maar toen ging ik Water eens wat beter bekijken, en ik merk dat ik er in zekere zin zeer goed mee overeenkom. Ik ben altijd een zeer gevoelig en emotioneel persoon geweest, trek me alles aan... Empathisch enz... Maar het belangrijksyte element van Water staat er niet bij: Durf. Het elemant Water staat bekend om de moed gevoelens, creatieviteit te tonen, maar ook zelfopoffering en vastberadenheid.

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben van sterrenbeeld een kreeft maar mijn ascendant is een leeuw en ik merk dat ik toch ook wel veel leeuw trekjes heb, een kreeft is water en een leeuw is vuur en ik herken me in beide wel erg. Ik kan heel erg lief en emotioneel zijn ( water ) maar ook heel gepassioneerd, fel en tempramentvol.
Ook herken ik veel van de hemel in mezelf, ben wel een dromer.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens de horoscopen ben ik een Ram, en dat zou dus vuur betekenen. Maar eigenlijk trekken alle elementen mij wel aan :') Als ik de beschrijvingen lees herken ik overal wel íets in, net als Josse. Maar als ik echt moest kiezen, zou het waarschijnlijk water worden. Ik ga heel erg op mijn gevoel af en ben ook ontzettend (over)gevoelig voor allerlei dingen - ik neem snel andermans humeur over en mijn eigen humeur wordt beïnvloed door ongeveer alles xD
Ik ga dus voor water, terwijl mijn horoscoop vuur zegt xD Ah, well.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoor denk ik het meest bij vuur.
Ik heb absoluut geen blad voor de mond. Ik zeg alles wat ik denk...
Ook ben ik wel een doorzetter, ik geef niet snel op. Als ik ergens aan begin wil ik het ook afmaken.
Dus ik denk dat ik het meest bij vuur thuis hoor Wink

Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2008 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whaaa, hoeveel tests ik ook neem, mijn uitslag is constant anders. Al is volgens mijn astrologische teken-gedoe wind die bij mij hoort.
Ik vind in alles wel wat bij mij hoort.

Vuur: houd van intriges, 'mysterieus'
Water: verhalen vertellen, emotioneel
wind: nieuwsgierig, vernieuwend
Aarde: nuchter, houdt van de natuur
Hemel: dromer, creatief.

Elke dag ben ik weer een ander element. XD

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 09, 2008 20:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een 100% Vuurmens!
Ik gooi mezelf zo op tafel, ben een levensgenieter, trek m'n mond overal voor open en ben best wel uitdagend. Verder ben ik erg gepassioneerd enzow ..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 14:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben voornamelijk een vuur type. Ik heb een duidelijk doel voor ogen en ik laat mij daar niet van af brengen. Ik ben enorm gedreven in wat ik wil. Ik ben ook iemand die heel afstandelijk is als je mij niet kent. Ik ben een kat-uit-de-boom kijker, dus ik leg inderdaad mijn ziel niet meteen op de tafel neer.
Daarnaast ben ik ook een wind type. Ik sta voor veel dingen over en ik kan van mijzelf zeggen dat ik een vrij persoon ben. Ik kan uitbundig lachen en als je mij goed kent, dan ben ik volgens mij wel gezellig. Ik hecht mij ook niet snel aan mensen, maar als ik er eenmaal aan gehecht ben, dan ben ik enorm trouw. Ik ben enorm nieuwsgierig en geïnteresseerd in allerlei dingen. Dat heb ik al van kleins af aan. Ik ben ook iemand die graag praat en in discussie gaat met mensen. Ik heb het ook van de logica. Gevoelens vind ik inderdaad moeilijke dingen.
Maar ergens heb ik ook iets van de aarde weg. Ik sta stevig op beide benen, ben niet snel van mijn stuk te brengen. Ik heb een groot doorzettingsvermogen en ik ben redelijk nuchter.
Daarnaast ben ik, meestal, vriendelijk tegen mensen en ik hou van orde, al kan ik er best een puinzooi van maken. Ik ben heel betrouwbaar en geheimen vertel ik nooit aan iemand anders door.

Ik ben een vuur/wind/aarde mix.

Toch herken ik ook dingen in de andere. Ik ben flexibel, ik ben creatief etc..

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb toch op water gestemd, dat is écht alles wat ik heb :'D grappig. Maar er zit ook een combinatie voor me tussen vuur, aarde & hemel.. Wind ook wel een beetje.

Waarom vuur?
Ik heb ook een doel, en laat me ook sturen door mijn enthousiasme en intuïtie.

Waarom aarde?
Ik moet zeggen dat ik ook heel erg betrouwbaar ben, als iemand mij iets verteld zal ik dat nooit maar dan ook nooit aan iemand vertellen. Tenzij dit persoon het niet erg vind, maar daar zou ik wel eerst naar vragen. En ik geef niet zomaar op.

Waarom hemel?
Ik ben echt een dromerig type, en leef af en toe ook wel in mijn eigen wereld. -lol

Wind.. ja, ik bedenk ook wel veel nieuwe dingen dat vind ik leuk. Maar vooral water slaat op mij, omdat ik heel emotioneel ben en gevoelig. Ik voel vaak mensen ook aan en help hun vaak met hun problemen & dat vind ik zelf ook erg prettig. Dus dat slaat heel erg op me ^^' Vandaar heb ik tóch op water gestemd.

Miseria
Spookjager
Spookjager

Miseria is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 20:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik weet het niet. Volgens mijn sterrenbeeld (Schorpioen) ben ik een water-type (overigens ook volgens Feng Shui) maar als ik naar de eigenschappen ervan kijk... dan herken ik mezelf er niet heel erg in. Ik bén niet heel erg gevoelig. Ik heb eigenlijk maar één keer bijvoorbeeld echt gehuild bij een film, en dat was bij de Leeuwenkoning. Maar kom op, elk kind van vijf doet dat de eerste keer! (/- eerste paar maanden *fluit*) Qua gevoel ben ik meer een vuur-type, omdat ik van mysterie houd en men mij wel mysterieus kan noemen. Omdat niemand mij gewoon snapt xD

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp