Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken : Feist. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 21:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees zijn boeken nu een jaar of 2,5 Ik ben dol op nakur en ik vind de laatste 2 delen van de oorlog van de grote scheuring, robbie de hand en Conclaaf der Schaduwen,De Saga van de duistere oorlog het leukst om te lezen.
er zijn er in totaal 25 verschenen ik heb er 6 nog niet gelezen van 3 ben ik het ook niet van plan namelijk het keizerrijk trilogie dat trekt me niet zo.
De Keizerrijktrilogie

Dochter van het keizerrijkMara, een dochter van Heer Sezu, leider van het huis Acoma, verandert door de dood van haar vader van een dienaresje uit een Kelewanese Tempel in de leidster over haar Huis. Plotseling moet ze honderden zaken regelen, en zich tegelijkerdtijd verzetten tegen het gekonkel in het meedogenloze Spel van de Raad, de regeringsmethode in Keizerrijk Tsuranuanni. Vooral de sadistische Jingu van de Minwanabi is uit op Mara's bloed, en is helaas een machtige vijand...

Dienaar van het keizerrijk
Mara, Regerende Vrouwe van het Huis Acoma, verkrijgt door haar relatie met een Midkemische slaaf een hoop nieuwe inzichten, waarvan sommige totaal tegen het Tsuranese concept van eer indruisen. Haar nieuwe manieren van denken, en haar nieuwe emoties, helpen haar echter in de bittere strijd met het Huis Minwanabi, die steeds gemenere vormen aanneemt...

Vrouwe van het keizerrijk
Mara, Regerende Vrouwe van het Huis Acoma, heeft een schitterende overwinning behaald, maar maakt door bitter, blind verdriet een nieuwe vijand. Bovendien ontdekt het verbond van Tsuranese tovenaars, de Assemblee der Magiërs (wiens woord létterlijk wet is), dat Mara een bedreiging vormt voor hun eeuwenoude macht...

Verhalen van de Oorlog van de Grote Scheuring

De houtjongen Tijdens de Oorlog van de Grote Scheuring achtervolgt een jongen de moordenaar die alle bewoners van zijn boerderij heeft gedood.

De boodschapper
Terrance, boodschapper in dienst van het Koninkrijk, krijgt opdracht om naar het front te reizen en de troepen op te dragen zich terug te trekken voor de komende winter. De opdracht blijkt meer moeilijkheden met zich mee te brengen dan waarop hij zich had voorbereid.

Reis door de nacht
Nog niet uitgegeven in het Nederlands. Verwacht begin januari 2007.

*rood heb ik nog niet gelezen en de boeken die nog moeten komen natuurlijk.
@Skay De boeken Legenden van de Oorlog van de grote scheuring Zijn door meerdere co schrijvers geschreven en dat merk je wel ja. Ik vond de eervolle vijand wel mooi.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Sofie
Oude Forumnaam: Fietje Music Addict
Music Addict

Verdiend: 123 Sikkels

Sofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 21:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons beneden staan ze op één na allemaal in de boekenkast. Mijn broer leest ze namelijk allemaal en is best wel fan. Zn verzameling is bijna compleet (:

Ik heb eigenlijk alleen Magiër (half) gelezen, een enorm dik boek =P. Ik ben niet zo'n fantasy fan [/zegt iemand op een harrypotterforum ^^''] enja. Het trekt me niet zo aan. Maargoed, ik ben dus best ver geraakt in Magiër, maar toen was ik het zat. Maarja, zoals ik zei, het genre ligt me niet echt.

Maargoed, zijn schrijfstijl was wel hip enzo.

ik vond jullie geweldig! <3
    &hearts;
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar de Keizerrijktrilogie is juist wel leuk! Eindelijk eens boek uit een vrouwelijk standpunt. Maar ook omdat je dus het andere kant van de oorlog te weten komt. Het ligt daar heel ingewikkeld en de politiek daar is eigenlijk wel fascinerend neergezet. Maarja ieder zijn eigen keus.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Schaduwmeisje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Schaduwmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 14:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

HEeyy hallooww

.. ben ik in de traan der goden bezig.. weet ik niet meer waar ik dat boek heb neer gelegd * sniff * nu moek zo eerst dat boek gaan vinden.. ( heb me kamer al op de kop gehad.. + woonkamer) ben benieuwd maar die ligt..
ik vind persoonijk Boekanier des Konings een mooi boek.. ik houd wel van water ne boten enzo.. en dat vind ik zeer Chill.. Valentijn vind ik in de boek zeer stoer.. Very Happy maar I LOVE ROBBY DE HAND:D hij is zoooo zeksie..

Schaduwmeisje

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey ik zou wel iets willen lezen over een vrouwelijk standpunt maar ik heb niet zoveel met de tsurani wel zou het me leuk lijken als er over een vrouw uit kesh word geschreven. Ik vond dat volk waar klaus vandaan kwam wel heel erg leuk echt indiaan achtig.
Maar zo kun je alle vilkeren vergelijken met dat wat er nu ook op de aarde leeft en heeft geleefd is best wel leuk en herkenbaar.

Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 16:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Schaduwmeisje schreef:
ik vind persoonijk Boekanier des Konings een mooi boek.

Vond ik ook, leuk dat je eens een verhaal had over de kleinste broer vind je niet? Hij is zo anders dan die andere 2.

nirphania schreef:
@Skay De boeken Legenden van de Oorlog van de grote scheuring Zijn door meerdere co schrijvers geschreven en dat merk je wel ja. Ik vond de eervolle vijand wel mooi.

JA, Eervolle vijand vond ik ook het mooiste boek uit de Legenden serie.

eilonwy
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

eilonwy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Feist is briljant!! Ik heb nu 4 boeken van hem gelezen en ben net begonnen in Boekanier des konings...

Ik vind zijn schrijfstijl heel fijn om te lezen,.. het leest lekker makkelijk. En het zit gewoon briljant in elkaar,.. heel de oorlog van de grote scheuring, de galerij der werelden (zo heette het toch?) en en.. gewoon alle magie die erin zit, en dan toch al het menselijke, zoals de liefde enzo... briljant!!

Oh... en stiekem ben ik natuurlijk wel een beetje verliefd op Arutha haha

boekenwurm
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 63 Sikkels

boekenwurm is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 23:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben sinds een tijdje ook helemaal weg van zijn boeken. Een hele tijd geleden heb de Keizerrijk triologie gelezen, en ik was gelijk verkocht. Maar ik dacht dat, dat de enige 3 waren die hij had geschreven. Kom ik bij Donner, zie ik stápels liggen. Leuke verassing Very Happy .

Ik heb maar 4 boeken van hem in m'n eigen boekenkast staan, de Keizerrijk triologie en Duisternis over Sethanon. (Die echt héél cool is). Van de bieb heb ik er nog wel meer gelezen, en de voorraad is nog lang niet op. Smile . Ik ben nu Robbie de Hand aan het lezen, maar ik ben nog niet zo ver.

Eén klein nadeel. Als ik weer een boek van Feist in handen krijg, moet ik het in één keer uitlezen, anders word ik gek.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 12:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben pas begonnen in het eerste boek van Feist, de Magier. Ik vind hem op zich wel leuk (de scheuring vind ik interessant), maar kan me niet heel erg interesseren in de hoofdpersonages Puc en Thomas. Ik vind ze een beetje jong. Daarom een vraag aan de Feist lezers: Bij de andere boeken, komen daar ook oudere hoofdpersonages in voor?

16-08-2005 ~ 31-12-08
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 12:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ha x] Ik merk dit topic nu pas, aangezien ik nooit heb geweten dat Feist dus de schrijver was van Magiër. Die naam ontglipte me steeds ^^

Ik heb het eerste boek gelezen, op aanrader van mijn nicht. Ik vond het wel een goed boek maar ik hoef de vervolgen niet te lezen. Een vriend van me doet dat maar die is er helemaal fan van : ) Ik vond 1 zat.
Het is best een goed boek, maar ik zou hem niet zo snel aanraden. Ik vind hem wat te verwarrend af en toe, en je moet echt je aandacht erbij houden anders mis je belangrijke dingen. 1 keer lezen was wel leuk, maar ik zou hem niet nog een keer lezen ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp