Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Huiselfen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg me af hoe huiselfen zich voortplanten. Huiselfen dienen hun meester hun hele leven lang, tenzij ze een kledingstuk krijgen. Ze voeren ook enkel de karweitjes uit die hun meester hen opdraagt? Geeft hun meester hen dan de opdracht om zich voort te planten, of doen ze het vanzelf zonder medeweten van hun tovenaar?

Ook vroeg ik me af hoe oud huiselfen kunnen worden. Knijster lijkt me stokoud. Hij diende immers al verschillende generaties Zwartsen.

En ten slotte vroeg ik me af hoe een tovenaar in bezit kan komen van een huiself. Moet hij ze vangen, op een huiselfenmarkt kopen,...? Leven huiselfen in het wild?

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor zover ik weet hoort een huiself ook vaak bij een huis en niet bij een baas. Je kan dus een huis kopen waar al een huiself in zit in plaats van dat je een huiself koopt. Vaak zijn huiselfen ook meer gehecht aan het huis dan aan hun baasjes. Volgens mij heeft JKR dit wel een keer gezegt.

Daarbij hebben de huiselfen op Zweinstein natuurlijk wel de mogelijkheid om zich voort te planten. Niet alle huiselfen hebben dat, maar ik denk toch wel dat er ergens een mogelijkheid is dat huiselfen zich zelf kunnen voortplanten, want dat zou toch ook wel op een manier gedaan worden, want anders zouden er ook geen nieuwe huiselfen erbij moeten komen. Daarbij heb je ook echt een verschil tussen de mannetjes en de vrouwtjes.

Kreacher was zelf een paar honderd jaar oud volgens mij. Het lijkt mij dus ook dat ze veel ouder kan worden dan Dreuzels en zelfs ouder dan sommige tovenaars. Hoe oud dat is in ieder geval nooit bekend gemaakt.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 21:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat huiselfen gekocht worden op bepaalde plaatsen en daar kweken ze dan huiselfen . Ik denk als een huiself eenmaal gekocht is, hij zich niet meer voortplant. Dus je hebt huiselfen waarmee je kweekt en huiselfen die je verkoopt. Ik zou anders niet weten hoe het gaat. Maar als je het zo bekijkt is het echt wel geen fijn leventje dat ze hebben.
Volgens mij worden huiselfen heel oud. Ouder dan tovenaars. Maar ik zou echt niet weten hoeveel precies.
Over dat in bezit komen van een huiself, een soort markt denk ik. Zie voor meer uitleg boven in mijn post.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 12:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigenlijk geen idee, ik geloof wel dat ze net zo oud kunnen worden als een tovenaar. En dat ze denk ik wel op de zelfde zich voortplanten hoe wij dat doen ...Tenminste dat lijkt mij dan.
Helaas hebben we nergens kunnen lezen hoe je aan een huiself kan komen. Vast wel ergens, dat moet wel. Maar ik denk niet dat ze gekweek zullen gaan worden. Dat lijkt mij wel heel erg onwaarschijnlijk.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Jesper
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Jesper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat er zoiets is als een huiselfenkweekerij. Het idee alleen al vind ik absurd. Ik ben het grotendeels met Witch Eva eens, dat huiselfen zich wel voort kunnen planten. Ik denk dat dit gewoon op de mensen manier gaat.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is wel bekend dat de moeder van winky ook de familie krenk diende. Dus in dit geval is de dochter daar gebleven toen moeder overleed. (denk ik). Ik denk dat tovenaars er ook toestemming voor geven. Zij zijn ook afhankelijk van die voortplanting. Als hun huiself sterft, hebben ze anders geen opvolger meer. Daarnaast denk ik dat een elf wel gebonden is aan familie. Knijster ging naar Narcissa toe, toe sirius hem "het huis uit stuurde". En knijster had veel leiver naar bella of narcissa gegaan, dan naar harry. Maar harry erfde alles. In dit geval is harry de erfgenaam van de laatste zwarts.

Voor knijster waren er een heleboel andere huiselven. Elladora zwarts startte de traditie om huiselven te onthoofden als ze geen dienbladen meer kon vast houden. Er hangen aardig wat hoofden op grimboudplijn. Dus ik denk dat er wel enigzins iets van voortplanting in zit.

De leeftijd weet ik niet. Elven zijn kleiner, sneller gerimpeld, en misschien ook sneller grijs. Dus wie weet lijken ze veel ouder dan ze zijn. Aan de andere kant leven tovenaars ook langer dan dreuzels, dus waarom huiselven niet.

HPF we will miss you.
ginny weasle
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

ginny weasle is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat ze er gewoon stiekem tussen uitknijpen als hun meester niet kijkt of.. ze gebruiken de voortplantings mogelijkheid uit de oudheid, namelijk een stukje vanzichzelf loslaten waar dan een elfje uitgroeit

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 20:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

ginny weasle schreef:
ik denk dat ze er gewoon stiekem tussen uitknijpen als hun meester niet kijkt of.. ze gebruiken de voortplantings mogelijkheid uit de oudheid, namelijk een stukje vanzichzelf loslaten waar dan een elfje uitgroeit

Huiselven zijn extreem loyaal, kijk maar naar Dobby. Die was relatief heel onloyaal en kon nog steeds weinig doen.

Hoe kom je trouwens bij dat laatste? Heeft Rowling dat in een interview gezegd?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 14:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij horen ze bij een huis en kunnen ze enkel gekocht worden bij een huis volgens mij kunnen ze ook niet sterven tenzij ze worden gedood of zelfmoord plegen ofzo denk ik en dat voortplanten daar heb ik ook een thoerie voor:

kijk bv naar het tweede boek/film daar kan dobby harry waarschuwen als hij zich maar straft volgens mij kunnen ze dan ook gewoon stiekem uitstapjes maken en zich ff gaan voortplanten als ze hun handen maar strijken ofzo

Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
lauie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

lauie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 20, 2008 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

huiselfen worden ouder dan tovenaars, dat is zeker. maar om ze te verkrijgen, denk ik dat idd er een 'markt' bestaat of zo waar tovenaars huiselfen verkopen aan andere tovenaars, en dat er 'huiselfen-fokkers' zijn ofzo, en dat die er dan voor zorgen dat ze voortplanten

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Emalisse Timperly is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Of misschien wordt er automatisch een nieuwe huiself geboren als de vorige in het huis sterft maar dat zou ook wel raar zijn waarom er dan mannetjes en vrouwtjes zijn. Tja het is echt een mysterie. Oh misschien kunnen de mannetjes hun zaadcelletjes opsturen naar een vrouwtje en geraakt ze zo zwanger. ... hmm slaagt op ni veel :s
Over hoe oud ze worden. Ik denk dat ze 2 of 3 keer zo oud worden dan een mens.

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 5:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whitelighter schreef:
Ik denk dat huiselfen gekocht worden op bepaalde plaatsen en daar kweken ze dan huiselfen . Ik denk als een huiself eenmaal gekocht is, hij zich niet meer voortplant. Dus je hebt huiselfen waarmee je kweekt en huiselfen die je verkoopt. Ik zou anders niet weten hoe het gaat. Maar als je het zo bekijkt is het echt wel geen fijn leventje dat ze hebben.
Volgens mij worden huiselfen heel oud. Ouder dan tovenaars. Maar ik zou echt niet weten hoeveel precies.
Over dat in bezit komen van een huiself, een soort markt denk ik. Zie voor meer uitleg boven in mijn post.

Ja dat dacht ik ookal. ^^
En als je het de huiself huis neemt raakt het erg gehecht aan het huis en zijn/haar baas!
Geen prettig leven. Goh... Huiselfen dienen héél graag hé! Ze wouden zelfs de toren van Griffoendor niet meer kuisen toen er mutsen en sokken van Hermelien lagen. Dan willen ze toch niet weg. Dus dan zullen ze er wel blij zijn. Knijster is zelfs blij bij de Black family dus...
Alleen ligt het voor sommige anders zoals Dobby. Die haten hun familie, maar de meeste niet!

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Rstoffers
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

Rstoffers is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 11:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgensmij zijn ze niet inbezit van het huis en ook niet gehecht aan het huis.
Maar aan de familie.
Want harry erft alles en ook de huiself.

Ik heb geen idee hoe ze zich voortplanten.
Ik denk toch kweeken...
Want een zwangere huiself lijkt me niet handig als je hem nodig hebt heh...

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp