Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Filosoferen... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Denk je, dat ik weet, wat jij denkt, nadat je dit weet?

Daar snap ik echt niks van, hoor...
7%
 7%  [ 18 ]
Ja, jij weet dat...
28%
 28%  [ 68 ]
Neen, jij weet dat niet...
48%
 48%  [ 118 ]
Hoe moet ik nu weten wat jij denkt?
15%
 15%  [ 37 ]
Totaal aantal stemmen : 241

Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

huffelpuf_girl schreef:
Ik vind van mezelf dat ik een rotjeugd heb: ik heb weinig vrienden (en de vrienden die ik heb ben ik erg dankbaar, want ik kan soms een zeer irritant mens zijn Confused )(en als toedoen daarvan zit ik in geen jeugdbeweging), ik ga nooit op reis (op z'n hoogst naar Bellewaerde; Waar ik maandag naartoe ga Razz ), ik zit me vaak te vervelen op mijn kamer, ik denk soms aan zelfmoord of van huis weglopen (niet dat ik het overweeg, maar ik denk er wel aan),...

Maar gelukkig heb ik nog iets om mij aan vast te houden: boeken, films en de leuke dingen die ik met mijn vrienden doe en bespreek en mijn nieuwsgierigheid naar de wereld buiten dit saaie huis.

P.S. Ik ben niet bang voor de dood, ik zie het slechts als een nieuw begin. Smile angel Razz

Je moet absoluut geen zelfmoord overwegen, helemaal niet voor die redenenen. Je hebt toch niet een heel slecht leven, je hebt in ieder geval vrienden. En misschien moet je zelf een keer op reis gaan, als je oud genoeg bent. Maar wat je zegt over de dood. Niemand weet precies hoe het is, dus ik zou niet dood willen gaan. Ik wil juist zo lang mogelijk leven en hier genieten, watn je weet met zekerheid dat je hier in ieder geval kunt leven. Ik denk niet dat we een ziel hebben die op aarde blijft of die naar de hemel gaat. Ik denk dat als je dood gaat, dan ga je dood. Ik geloof dat mensen alle verhalen over de hemel of een zielenwereld hebben verzonnen om niet vang te hoefen zijn voor de dood. En ik zeg niet dat je bang moet zijn voor de dood, ik zeg alleen dat je het leven moet waarderen zoalng je het hebt. En zelfmoord is natuurlijk nooit een oplossing, ik vind het laf. Zo los je niks op.

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga niet in op het onderwerp zelfmoord want dat moet iedereen zelf maar weten.

Ik kan ook niet zeggen dat ik een geweldige jeugd heb gehad maar mijn zus en moeder hebben mij wel altijd gestuind. En ja ik heb ook een dip gehad (om het zo maar te noemen) maar zelfmoord nee nooit aan gedacht.
En ik ken erg veel mensen die ook een moeilijke jeugd hebben gehad,
maar zeggen hoe je wel moet leven? hoe moet dat dan? wat is goed en wat is fout?
Wat is dan het uiteindelijke doel in je leven?
voor de oude grieken was het geluk (toch?)
maar in de middeleeuwen was het doel het paradijs na de dood bereiken.

Ik vind het ook altijd raar als mensen zeggen, ja maar ik heb veel meer meegemaakt ik ben zieliger.
Nee je hebt niet meer meegemaakt maar andere dingen.
En de een kan daar beter mee omgaan dan de ander.

Hem/haar gerust laten voor hij/zij jouw irriteerd?
Neen natuurlijk niet iedereen heeft op een bepaald moment steun nodig, ik ook en dan wil ik ook dat iemand mij dit biedt.

De persoon helpen? Waarom en hoe?
Ik wil altijd helpen maar ik zou dus echt niet weten hoe.

Ja ik probeer wel altijd solidair te zijn.
Maar ja dan kan je ook weer zeggen wat is soladariteit?

Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2007 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben je zelf zo'n iemand? Ken je zelf zo'n iemand? Die een rotjeugd gehad heeft, bedoel ik.
Ik zit nog in mijn jeugd. Ik heb wel een onrustige jeugd (gehad), laten we het daar op houden, maar daar wil ik verder niet echt op in gaan.

En wat doe je als je zelf zo'n iemand bent/kent?
Als diegene me dierbaar is, dan steun ik hem/haar als ik dat kan.
Soms is dat verschrikkelijk moeilijk. Meestal vraag ik dan ook maar gewoon: ''Kan ik iets voor je doen?''
Ik praat wel vaak met mensen als ze niet lekker in hun vel zitten, en vaak komen mensen ook wel spontaan naar me toe als ze zoiets hebben.
Dat vind ik erg aardig, eigelijk.

Hem/haar bij brengen hoe het werkelijk moet?
...Sander, dat is pas echt filosofisch zwaar. ''Hoe het werkelijk moet?''
Hoe moet het werkelijk? Wat moet werkelijk? Kan iets werkelijk moeten? Kun je iets op een bepaalde manier doen? Kan iets maar op één manier?
Is dat de enige juiste? Pff, nu ben ik echt aan het denken gezet. ^^

Hem/haar gerust laten voor hij/zij jouw irriteerd?
Irritatie hoort bij elke relatie. Je kan niet alles aan iemand leuk vinden.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sweet Hermione schreef:
Hem/haar bij brengen hoe het werkelijk moet?
...Sander, dat is pas echt filosofisch zwaar. ''Hoe het werkelijk moet?''
Hoe moet het werkelijk? Wat moet werkelijk? Kan iets werkelijk moeten? Kun je iets op een bepaalde manier doen? Kan iets maar op één manier?
Is dat de enige juiste? Pff, nu ben ik echt aan het denken gezet. ^^

Vragen leveren antwoorden en soms méér vragen op. Blijkbaar leveren vragen soms ook meer vragen op...!

Kan iets werkelijk moeten?
Kun je iets op een bepaalde manier doen?
Kan iets maar op één manier?
Is dat de enige juiste?

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk van niet. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen plichten en dergelijke, maar als je wil, kan je er altijd tegenin gaan. Jij bent toch alleen je eigen boos, niemand kan je echt verplichten om iets te doen. En regels zijn er om gebroken te worden. ^^

Zeker. Er zijn steeds verschillende manieren om iets uit te voeren, je kan het volgens een standaartmodel doen, op de manier van iemand anders of er je eigen, unieke draai aan geven.

Er zullen waarschijnlijk dingen zijn waar steeds maar 1 uitweg voor is. Bij wiskunde kom je dat soort dingen tegen. Sommige zaken behoren zo te gaan, en niet anders.

Is dat de enige juiste?
Wie zal het zeggen? Zolang er maar 1 uitkomst voorkomt, hebben wij niet de mogelijkheid om te zeggen welke beter is. Maar ik ben ervan overtuigd dat elk iets een nut heeft, positief al dan niet negatief.

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 15:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben je zelf zo'n iemand? Ken je zelf zo'n iemand?
Nee, ik heb een fijne jeugd achter de rug dankzij mijn familie. Vrienden had ik op de basisschool niet. Ik werd tot zekere mate zelfs gepest,
Had soms ook blauwe plekken op m'n benen en als m'n ouders vroegen waardoor het kwam, verzon ik de smoes van gym. Daar deden we tenslotte ook dingen die ik niet zo goed kon. Achteraf stom geweest natuurlijk en uiteindelijk kwamen m'n ouders tot de conclusie dat er wel iets fout moest zijn. Maar doordat m'n ouders en familie zo voor mij klaar stonden enzo, heb ik er eigenlijk geen nare gedachte aan. Ik vind dat het iets is geweest waar ik sterker door ben geworden. Ik ga écht niet meer over mij heen laten lopen zoals eerst.

Ik ken iemand die een rotperiode had, tenminste, dat zei ze altijd.

En wat doe je als je zelf zo'n iemand bent/kent?
Helpen. Luisteren, laten weten dat ik voor die persoon klaar sta. Steunen, moed in praten. Het is fijn om in zo'n tijd iemand bij je te hebben.

Nee, dat denk ik niet. Iedereen geeft zijn eigen aanvulling. Er is geen vaste manier die weg is gelegd. Hetzelfde als met leren; Iedereen heeft zijn eigen manier van leren. Wat bij de een werkt, hoeft niet bij de andere te werken. Sommige personen vinden het fijn als er iemand is die luistert, andere mensen lossen het liever zelf op. Je kunt nooit van tevoren weten of je het goed aanpakt.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 0:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee. Ja. Beide. Weet ik niet.

Ik weet niet precies wat ik met deze vraag bedoelde, eigelijk. xD

Nee, in dingen als relaties en levensovertuigingen helemaal niet.
In de wetenschap zijn er wel zaken die maar op één manier kunnen... zoals met cijfers en wiskunde. Dan is er vaak sprake van ''altijd'' of ''nooit'', wordt mij dan altijd verteld.

Is dat de enige juiste?

Soms wel, als er dus maar één oplossing is. Soms ook niet. Ik geloof in alternatieven - er zijn meestal verschillende manieren.
Goethe heeft gezegd: ''Aan alles is al een keer gedacht, de kunst is alleen er opnieuw aan te denken''. Ik ben bang dat ik het met hem eens ben, maar aan de andere kant vind ik het te negatief. Tegenwoordig heb je ook zaken als technologie en moderne apparatuur... Is dat nieuw? Of is dat, ergens, ook oud?

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp