Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fobieën & Irrationele Angsten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 21:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou .. ik kan het me ergens wel voorstellen. Die kleine rothondjes bijten veel sneller heb ik het idee. Ik heb gewoon angst voor honden en dan vooral zwarte honden. Op een of andere manier vinden die mij niet zo lief.
Verder heb ik een fobie voor .. uhm .. hoe zeg ik dit netjes ... achterstevoren eten. kotsen dus
Ik vind het zooo goor. Ik heb het altijd al gehad en ik weet niet waar het vandaan komt maar het is er en het gaat denk ik ook niet meer weg.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 21:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Nou .. ik kan het me ergens wel voorstellen. Die kleine rothondjes bijten veel sneller heb ik het idee. Ik heb gewoon angst voor honden en dan vooral zwarte honden. Op een of andere manier vinden die mij niet zo lief.
Verder heb ik een fobie voor .. uhm .. hoe zeg ik dit netjes ... achterstevoren eten. kotsen dus
Ik vind het zooo goor. Ik heb het altijd al gehad en ik weet niet waar het vandaan komt maar het is er en het gaat denk ik ook niet meer weg.

Ik kan me de angst voor kleine honden ook wel voorstellen. Zelf heb ik een grote, zware hond. (Jaaaa, Helen, pas maar op XD Nee hoor, hij is heel lief.)

En ik vind overgeven ook niet zo lekker. Als ik echt ziek ben en het dus moet doen, dan... ieuw... nou, ik snap het iig xD

En ik heb ook een hekel aan... dobermannen. Dat zijn honden die eigenlijk wel wat van mijn eigen hond weg hebben. Ik heb een rottweiler en dit is een doberman.
Serieus, deze honden vind ik eng. En ook niet mooi of elegant ofzo... Te dun en... nja, die kop, die blik, hun hele bouw vind ik behoorlijk eng xD

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Okay, mijn ouders zijn allebei aan het werk en ik kan nu dus niet slapen, en ik heb een nieuwe angst ontmoet ... ik ging dus even m'n badjas halen, kijk ik het donkere kamertje van mijn moeder binnen en word haast panisch!
Okay, ik had me al lang over die angst heengezet, maar nu is ie weer terug, yippie. =.='

eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 08, 2008 21:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

brr ik ben ook bang van overgeven ,dat word echt mijn dood O_o
als 't moet sla ik helemaal in paniek en het is zo goor, je kan ni ademen..

oke, smakelijk blijven...
ik ben ook bang van alles dat meer dan 4 pote heeft..
ik durf echt geen insect aan te raken, heel flauw vinden jullie mss. maar 't is een angst die gegroeid is, ik durf zelfs geen lieveheersbeestje te pakke,..
gwn als ik het voel sla ik in paniek en moet 't dier er koste wat kost af.. en als da niet lukt begin ik te brullen.. raar, ik weet het.. ik kan er ook niet aan doen ..

sweeney todd XD
Melissa_sluipvoet
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Melissa_sluipvoet is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 0:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens de school maatschappelijk werkster (of hoe dat ook heet) heb ik een angststoornis, een sociale stoornis aangezien angststoornis een groot begrip is. Dat houdt in dat ik bang ben vooral alles wat met sociale dingen te maken heeft ontwijk 'bellen, naar verjaardagen gaan etc.' Ik weet dat ik dat zoveel mogelijk doe, maar ik ervaar het niet echt als een grote angst. Ik ben er dan wel een soort van bang voor, ik voel het alleen niet meer.

Waar ik wel ongeloofelijk bang voor ben is kanker. Mijn vader is eraan overleden en nu ik van dichtbij gezien heb wat er met je gebeurt erdoor vind ik het echt ongeloofelijk eng. Elk bobbeltje of iets dergelijks zorgt er al voor dat ik weken in de stress zit. Het rare is dat ik niet bang ben voor de dood, integendeeel...

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 18:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Evanna: dat overgeven dat ken ik ja, was afgelopen weekend zo bezopen dat ik 3 emmers vol gekotst had en kan er zelf ook heel slecht tegen, vind het een afschuwelijk gevoel.
al weet ik er nog weinig meer van aangezien ik zo dronken was maar ik heb me wel voorgenomen om noooooooit meer zoveel te drinken, en dat gebeurd ook niet meer.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Hermeline57
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 23 Sikkels

Hermeline57 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oké, het klinkt misschien raar, maar ik ben bang voor kippen! En niet vogels in het algemeen, enkel kippen, we hebben een parkiet als huisdier.
Waarom? Geen idee, misschien ben ik als kind wel eens gepikt of zo door een kip, maar dat weet ik niet zeker.

no member
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

no member is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had een fobie voor muggen, daarom heb ik nu een klamboe =] Als ik ook maar een mug hoorde zoemen schrok ik en raakte ik in paniek, dat was echt verschrikkelijk! Nu ik weet dat die klamboe alle muggen weg houd kan ik zomers weer rustig slapen. Het idee dat zo'n beestje mijn bloed zuigt,, dat is gewoon heel eng.

Ik hou van spinnen <3 spinnen eten muggen <3

Verder haat ik bijna alle insecten, en zeker degen waarvan ik weet dat ze bijten, steken of bloed zuigen of wat die vieze beesten verder ook kunnen doen. Van de zomer in Oostenrijk was ik geprikt door een beestje, ik weet niet wat voor beest, ik zat gewoon buiten en deed mijn haar even achter mijn oor, opeens werd ik in mijn vinger gestoken :S ik raakte helemaal in paniek en ging rondjes rennen, toen heeft Angela (stiefmoeder) me naar de kraan gebracht. Ik was echt heel erg bang. Angela, die in Oostenrijk geboren is, vond mij best wel een watje -.- zij is opgegroeid met een oma die bijen hield en is veel vaker door veel meer insecten gestoken dan ik, en dan raak ik in paniek door een zo'n klein lulling insectje.. Het deed trouwens wel echt pijn! Maar,, achteraf kon ik wel toegeven dat het toch wel te belachelijk was dat ik zo enorm in paniek raakte.

Verder durf ik eten niet meer te eten als het over de houdbaarheidsdatum heen is, zelfs al is het nog gewoon goed, en ben ik nogal kieskeurig met eten op die manier. Zie ik iets dat niet goed lijkt aan eten dan weiger ik het te eten, op de een of andere manier ben ik gewoon te bang voor voedselvergiftiging, of kotsen [Kotsen doet pijn, ik haat het] en dat dat bepaalde eten voor de rest van mijn leven verpest is. Eten is heerlijk, zo wil ik het graag houden.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 12:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iehhh ik ben nu zo bang he O__o
Gisterenavond zat er een spin in mijn bed. Ongeveer ter grootte van een kruisspin, alleen dan pikzwart. IN MIJN BED! Vreselijk. Nu ben ik 16, bijna 17, maar ik word gewoon helemaal panisch als ik zo'n ding zie, vooral als hij in mijn bed zit.
Nou, ik dus mijn moeder roepen dat ze hem weg moest halen..Was die spin verdwenen! O__o Mijn moeder het hele bed overhoop gehaald, matras eruit en al..Nergens meer te vinden. En ze was zo pissig dat ze zei dat ze nooit meer spinnen voor me wil weghalen =.=
Toen heb ik mn vader opgehaald, die nog een keer gecheckt heeft voor me. Nog steeds pleite. Ik heb echt een kwartier zitten dralen naast mn bed voordat ik er uiteindelijk toch maar in ging liggen, maar dan wel het uiterste randje met een deken strak over me heen.

Ik wil gewoon van die fobie af, dit is ook niet leuk meer..Ik durf gewoon nauwelijks mn bed meer in, want dit is opgeteld van over anderhalf jaar al de 5e spin ofzo in mn bed. Ik lig soms wel uren wakker en schrik op van elk kriebeltje nadat ik er weer 1tje gezien heb. Heeft iemand die fobie ook gehad maar is er toen ook vanaf gekomen?

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat voor mij pas echt eng is, een ontmoeting met me ex. Hij kwam vandaag mijn spullen terug brengen en ik was bloednerveus. Had hem al 3 weken niet meer gezien en we wisten totaal niet hoe we met elkaar om moesten gaan. Het was erg oncomfortabel en de spanning hing overal in de lucht. Nu voel ik me gestresst, verdrietig en ellendig.

Sawyer
Miss Zwarts
2e jaars
2e jaars

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger was het heel erg, nu valt het wel mee.
Toen ik klein was gilde ik al om kleinste spinnetjes, nu pak ik ze nog niet graag op, dat doet mijn vader maar Razz maar niet dat ik nou keihard ga gillen. Bij grotere exemplaren wel, of dikbehaarde, als je die goed ziet, en dan zo snel lopen daar krijg ik gewoon de kriebels van. Ze zeggen wel dat dat beestje banger is voor jou dan jij voor hem. Maar dan nog... ze zeggen wel meer. Wink
Vroeger was het ook nog hoogtevrees, nu valt het wel mee.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

francaatjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben als de dood voor spinnen..echt als ik er al eentje zie (ookal is hij klein) dan gil ik al..Ik vind niet erg om in een kamer met spinnen te slapen want die zitten hier toch..maar als ik er een zie dan begin ik te gillen..ook heb ik dat met insecten..

Ik ben ook erg bang voor de zee..en dan wel de zee in nederland..Ik ben ooit in slaap gevallen in de zee en klapte toen hard tegen de palen in het water..Ik schrok wakker en dacht dat er een beest aan mun benen zat..sindsdien moet ik de zee in nederland niet meer zo..in kreta duurde het trouwens ook wel eventjes voordat ik de zee inging..maar het was zo warm dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb..

Ik ben ook bang voor de dood..Bang voor wat er hierna gaat gebeuren..Bang dat ik alles achter me moet laten en nooit meer krijg te zien..dierbaren enzo..

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 21:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is niet zo gek dat je bang bent voor de dood, we zijn er denk ik allemaal wel een beetje bang voor, bewust of onbewust. Omdat we niet weten wat er gaat komen, we weten niet waar we terecht komen en hoe het daar gaat zijn. Daar word bijna iedereen wel eens bang van en we denken daar allemaal wel eens overna als we in bed liggen te piekeren.
Persoonlijk denk ik niet zovaak na over doodgaan, het leven is daar te kort voor. Als het mijn tijd is ga ik toch wel.

Sawyer
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 23, 2008 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger was ik best wel bang voor de dood, maar nu niet meer. Ik zie wel wat er komt denk ik dan maar.

Maar zoals zo velen ben ik heel erg bang voor spinnen. Gisteravond ging ik ook nog even naar beneden om weltrusten te zeggen tegen mijn ouders en ik kwam de kamer binnen liep er echt een mega spin oer de vloer.
Nou ik kon echt even niet meer ademen zo bang was ik. Gelukkig heeft mijn vader hem weggehaald, maar toen ik op mijn kamer zat vond ik het nog echt eng ook al zat die spin beneden.

En het is ook zo fijn, want ik ben postbode en dan heb je rond deze tijd echt zo veel spinnen in heggen dus ik moet ze steeds weghalen met de post. En soms komen ze op me ik begin gelijk te zweten en kan niet goed meer ademen.
Heel vervelend

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
hezter
2e jaars
2e jaars

hezter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 19, 2008 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt echt echt heel erg bang voor spinnen. Nou oke, vroeger was het nòg veel erger. Maar het is gewoon echt niet leuk. En ik weet ook wel dat het echt nergens op slaat, ik bedoel, wat kunnen die beesten me nou doen? Maar ik ind ze zo eng gewoon!

Verder ben ik ook bang voor naalden (prikken). Brrrrrr, nee. Echt een hekel heb ik aan die dingen. Alleen nooit echt handig. Maar nee, die dingen moeten echt niet in mijn buurt komen als ik weet dat ze mij ermee gaan prikken. Rotdingen zijn het!

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp