Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Faalangst Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 23:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Jemig als er iemand hier is met faalangst ben ik het wel. Ik moet morgen namelijk 10 heel onbekende leerlingen les geven Rolling Eyes
Het zal misschien wat minder zijn geweest als je het samen met een klas genoot kon doen en sommige leerlingen kende Confused
*Gaat in faalangst staking*

Ik denk dat iedereen dat wel heel eng vind, en het niet zozeer te maken heeft met faalangst. Ik vond de eerste keer voor in de klas staan ook redelijk eng. Dat is eigenlijk wel heel gewoon. Het zou juist raar zijn als je juist niet zenuwachtig was voor zoiets. Voornamelijk als je het nog niet eerder gedaan hebt. ^^

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 79 Sikkels

Cupcake is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb je faalangst of heb je het gehad?
Ja ik heb faalangst, ik heb ooit een keer een training ervoor gevolgt om er mee om te kunnen gaan maar daar kon ik totaal niks mee.
Ging alleen maar over rustig ademen blahblahblah maargoed daar had ik niks aan aangezien in mijn faalangst ik daar nooit last van had.

Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullei er aan gedaan?
Wat ik eraan doe? Eigenlijk niks, zoals hierboven staat heb ik wel een keer een training ervoor gehad maar dit heeft niks geholpen. Ik ben eigenlijk nog steeds bezig mijzelf er over heen te helpen, alleen nu met de examens wordt het eigenlijk alleen erger. Daarom heb ik nu ook kalmeringsmiddelen (homeopatisch) en ik hoop dat die zijn werk gaan doen.

Kennen jullie mss iemand met faalangst?
Ik ken eigenlijk alleen mezelf met faalangst.

Hoe komen jullie aan faalangst?
Ik heb sterk het vermoeden dat het komt omdat ik al mijn hele leven gepest wordt. Mensen mogen mij niet enz, waarom dat weet ik echt totaal niet! Maargoed ik denk dat daardoor gewoon mijn zelfvertrouwen veels te laag is.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Whitelighter
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 23:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jullie faalangst hebben of hebben gehad?
Ik heb wel faalangst. Maar niet echt overdreven. Volgens mijn ouders alleen maar sociale faalangst en cognitieve faalangst.
Dat is heel duidelijk bij het feit dat ik geen IQ-test wil laten uitvoeren. Mijn moeder wil dat heel graag maar ik wil dat niet. Ik wist heel lang niet waarom maar toen heeft iemand me laten inzien dat dit faalangst was.
Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik doe er eigenlijk niks aan. Ik zit er gewoon mee. En soms is dat niet altijd even leuk. Vooral sociaal niet. Je weet vaak niet wat te zeggen in moeilijke situaties en daardoor zien ze dat je zwak staat en gaan ze daarvan profiteren.
Ik denk mijn vader, maar ik weet het niet zeker.
Waarschijnlijk ken ik wel iemand met faalangst maar weet ik niet dat die faalangst heeft. Alleen mijn moeder en vader weten dat ik faalangst heb.
Ik zou het niet weten. Misschien maakt het gewoon deel van mij uit. En kan ik er niks aan doen. Bij mij is het niet overdreven zodat het heel mijn leven beïnvloed.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

lijpeloena is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf faalangst ik sla dicht bij m'n se's en normale toetsen vooral bij natuurkunde en wiskunde maar het gebeurt ook wel bij andere vakken. Ik praat daardoor met een counseler en doe oefeningen om de slechte gedachten om te zetten in de goeie. ook leer ik om afbeeldingen in je op te nemen waarvan je rustig wordt. dat werkt opzich wel maar jammer genoeg niet altijd.
Hoe ik eraan kom weet ik niet, maar er wordt gezegd dat het komt omdat ik erg onzeker ben, en de angst voor het eindexamen.

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jullie faalangst hebben of hebben gehad?
Ik heb faalangst. Het is nu een stuk minder en ik weet nu door welke factor het kwam: De leraar. Misschien is het stom om door een leraar faalangst te krijgen, maar ik zal het uitleggen:

De leraar wiskunde, daar draait het om.
Ik ben nooit een ster geweest in wiskunde. Ik kan het, maar ik ben geen uitblinker erin. Ik haal 6-en 7-ens, prima dus. Tot de overgang kwam naar vwo4 (doe ik nog een keer, ben op een paar tekorten door wiskunde blijven zitten). Het was opeens anders en er werd meer verwacht. Je moest meer zelfstudie doen.
De leraar in kwestie zelf vond alleen dat wij alles zélf moesten doen. Hij legde niets uit. Als je hem om uitleg vroeg, dan zei hij klakkeloos het antwoord en hij dreunde op wat er in het antwoordenboek stond. Hij kon het op geen andere manier uitleggen, zei de hele tijd: "En het is nog wel zo makkelijk?"
Daarnaast begon hij ook van die gemene opmerkingen te maken. Ik had bijv. voor mijn vorige wiskunderepetitie een 3 gehaald. En we hadden hem tijdens een proefwerkweek als 'oppassen' bij de Franse rep. Zei hij aan het einde: "Nou, ik hoop dat je hem beter hebt gedaan dan wiskunde, anders heb je een probleem."
Hij ondermijnde mijn zelfvertrouwen verschrikkelijk en ik begon steeds meer aan mijzelf te twijfelen. Daarnaast gaf hij repetities die nergens op sloegen. Hij verzon de sommen zelf en ze paste totaal niet bij het hoofdstuk. Dan hadden wij het over kansberekening en dan begon hij vragen te stellen over een heel ander onderwerp. Praten met hem hielp niet.
Ik werd daardoor van tevoren al enorm zenuwachtig voor de repetities. Ik ging ze maken met het idee: "Ik kan ze toch niet maken." Daardoor heb ik ze allemaal verpest, zelfs toen ik bijles kreeg. Die man zorgde er gewoon voor dat het onmogelijk voor mij was om voldoendes te halen.
Dit jaar doe ik nog een keer over en ik heb tot nu toe nog één onvoldoende gehaald voor het moeilijkste hoofdstuk. Ik zit beter in m'n vel en ik heb er steeds minder last van. Maar faalangst zal nooit weggaan.

In mijn geval, blijven zitten door de leraar Razz Ik heb het nog steeds, maar nu een stuk minder.

Nee.

Het is gewoon het zenuwachtige gevoel dat mijn zelfvertrouwen weghaalt. Dan ga ik aan mijzelf twijfelen en dan gebeurt het. Ik weet niet hoe het komt, maar ja. Het maakt niet uit. Het zorgt er vaak ook voor dat ik iets juist héél goed doe, omdat ik mij rot ervoor werk om de angst weg te halen.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 1:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Narcissa schreef:
Jemig als er iemand hier is met faalangst ben ik het wel. Ik moet morgen namelijk 10 heel onbekende leerlingen les geven Rolling Eyes
Het zal misschien wat minder zijn geweest als je het samen met een klas genoot kon doen en sommige leerlingen kende Confused

Ik denk dat iedereen dat wel heel eng vind, en het niet zozeer te maken heeft met faalangst. Ik vond de eerste keer voor in de klas staan ook redelijk eng. Dat is eigenlijk wel heel gewoon. Het zou juist raar zijn als je juist niet zenuwachtig was voor zoiets. Voornamelijk als je het nog niet eerder gedaan hebt. ^^

Nauw geloof me, als je helemaal geen faalangst heb, dan heb je er echt wel veel minder moeite mee. Dat heb ik wel gezien en zelf gemerkt. Ik ben er van 100% overtuig dat als je geen faalangst hebt dat een heel stuk beter af zal gaan. Al is het altijd wel voor iedereen een beetje eng als je voor een groep staat. ^^ Wink

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Witch_Eva schreef:
Narcissa schreef:

Nauw geloof me, als je helemaal geen faalangst heb, dan heb je er echt wel veel minder moeite mee. Dat heb ik wel gezien en zelf gemerkt. Ik ben er van 100% overtuig dat als je geen faalangst hebt dat een heel stuk beter af zal gaan. Al is het altijd wel voor iedereen een beetje eng als je voor een groep staat. ^^ Wink

Klopt, OP de basisschool gingen presentaties me makkelijk af. Ik vond het wel spannend maar als ik eenmaal bezig was vond ik jammer dat het was afgelopen.

Als ik nu een presentatie moet doen, ben ik er al 2 weken van te voren zenuwachtig voor. Op de dag zelf ben ik meestal duizelig, bang. Als ik er sta gaat het eigenlijk automatisch omdat ik de weken de voor elke avond in mijn bed tig die die presentatie in mijn hoofd aan het herhalen was.

Eenmaal gedaan heb ik een dubbel gevoel. De ene kant zegt van NEVER NOOIT MEER. Ik meld me wel ziek of ik spijbel. De andere helft denkt : Ach, niemand lachte me uit, het ging minder erg dan verwacht Neutral

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 26 Sikkels

LauraLeeuwenhart is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 19:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb je faalangst of heb je het gehad?
Ja, ik heb er op training voor gezeten maar dat maakte het alleen erger

tje de training ^^
maar verder kan je er niet veel aandoen (denk ik)

Een vroegere vriendin

Ik ben vaak gepest/uitgelachen daarom ben ik sneller bang iets fout te doen

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

^^ natuurlijk is er wel wat aan te doen, alleen dat ligt diep.
Die cursus kan heel handig zijn en ook nuttig, alleen moet je er wel even doorheen, ja ze vragen best veel van je en ja, sommige dingen zijn moeilijk, maar het helpt wel,uiteindelijk.
Ik heb t ook gedaan. Alleen het punt was dat ik er in dat soort groepjes totaal geen moeite mee had. Ik had het meer op stage en ik had ontzettend de neiging om te denken voor anderen dus; "als ik dit zeg zeggen zij vast dat" terwijl ik dat natuurlijk helemaal niet zeker wist.
Ik ging die moeilijke gesprekken dus ook uit de weg met als gevolg dat ze inderdaad geirriteerd waren maar alleen omdat ik niets gevraagt had.
Ik ben een gevoelig type en trok me snel dingen aan van anderen.
Inmiddels gaat het een stuk beter. (heeft er ook mee te maken dat ik inmiddels volwassen ben, al is het geen garantie)
Ik vind het nog steeds moeilijk om kritiek te krijgen en klap nog makkenlijk dicht. Ik werk hieraan.
Kritiek geven gaat al beter. Ik voel me zelfverzekerd in mijn werk en het kan me niets meer schelen wat vreemden van me vinden, ik ken ze niet dus hun mening is niet interresant.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp