Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tienerzwangerschap Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, dat is waar. 24 weken is echt heel laat Confused Ik snap ook niet dat mensen dat doen. Serieus, ik ben er best wel stil van. Want net wat je al zegt: het kind is bijna levensvatbaar.
Dat vind ik dan wel weer moord (maar wat ik in me vorige post zei: abortus opzich vind ik niet regelrechte moord, maar deze late abortussen wel).
Ik vind dat als je abortus gaat plegen je het zo snel mogelijk moet doen. Misschien dat bij sommigen het beslissen niet zo makkelijk is, maar toch. Meer dan 18 a 20 weken vind ik gewoon erg lang...

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dragongirl Leenz
Oude Forumnaam: dragongirl 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Dragongirl Leenz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ehmz... Kijk, mag ik even vragen wat het in hemelsnaam uitmaakt of je kind 14 of 24 weken is? Het is en blijft een wezen, dat, hoe je het ook bekijkt, niet echt volledig helemaal leeft, want in je buik krijgt het nog altijd voeding van de moeder enz.
En als je het na 20 weken niet wilt, dan moet je het toch lekker weg laten halen? Daar moet je toch zelf over beslissen. want misschien lijk ik nu een b*tch of whatever, maar dat kind heeft geen leven, kent niemand, het zit in je buik. En dan kan je je wel beseffen dat er een hartje klopt, maar ik zou niet weten wat ik op 14 jarige leeftijd met een kind moet, en als ik er dan pas na 20 (ik zeg maar wat) weken achter kom dat ik zwanger ben, dan laat ik hem weghalen.

Just for a minute,
Just for a minute more...
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 17:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dragongirl Leenz schreef:
Ehmz... Kijk, mag ik even vragen wat het in hemelsnaam uitmaakt of je kind 14 of 24 weken is? Het is en blijft een wezen, dat, hoe je het ook bekijkt, niet echt volledig helemaal leeft, want in je buik krijgt het nog altijd voeding van de moeder enz.
En als je het na 20 weken niet wilt, dan moet je het toch lekker weg laten halen? Daar moet je toch zelf over beslissen. want misschien lijk ik nu een b*tch of whatever, maar dat kind heeft geen leven, kent niemand, het zit in je buik. En dan kan je je wel beseffen dat er een hartje klopt, maar ik zou niet weten wat ik op 14 jarige leeftijd met een kind moet, en als ik er dan pas na 20 (ik zeg maar wat) weken achter kom dat ik zwanger ben, dan laat ik hem weghalen.

Omdat een kind met 24 weken levensvatbaar is. Dan zou het "geboren" kunnen worden en het misschien nog kunnen overleven. Een kind van 14 weken is nog te klein.

Als ik nou zwanger zou raken dan zou ik zeker weten mijn kind houden. Ook al is de kans klein dat ik snel zwanger raak. [a] Niet dat ik tegen abortus ben. Ik vind dat als je te jong bent, of als je verkracht bent of als er op een andere manier een kind geen gelukkig leven kan lijden op de wereld dat je best abortus mag plegen. Al moet je natuurlijk zelf ook altijd nagaan dat als je seks hebt dat er dan altijd een kans kan zijn dat je zwanger kan worden. Het blijft natuurlijk ergens ook je eigen verantwoordelijkheid. [a]

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik zwanger zou worden, ik weet niet wat ik zou doen. Langs de ene kant kan je het geboren laten worden en afstaan voor adoptie, maar dat afstaan lijkt me erg moeilijk. Als je abortus pleegt, daar blijf je toch mee bezig.
Nuja, de kans dat ik zwanger wordt is klein, om niet te zeggen onbestaand.
Als iemand abortus wilt plegen, is dat diens keuze. Ik vind niet dat anderen het recht hebben zich daarmee te bemoeien, het is iets heel persoonlijks.
Toch is het wel even schrikken als je hoort dat er in België ongeveer 40 abortussen per dag worden gepleegd en dat dat er in totaal 800 meer zijn dan het jaar voorheen. Het ligt iig zeker niet altijd aan de moeder die onverantwoordelijk is; vb. bij een verkrachting kan dat meisje er ook niet aan doen.
Wat ik altijd wel een beetje vreemd vind is als iemand bewust tienermoeder wordt omdat ze zo graag kinderen wilt. Je kan nu zeggen wat je wilt, de kans dat je met je partner samen blijft als tiener dan als volwassene is kleiner. En om dat kindje dan alleen op te voeden... de ouders staan niet altijd klaar voor je. En je hebt nog al die tijd om kindjes te krijgen, dat kan toch wel even wachten? Maar zolang de moeder weet waar ze aan begint en het kindje een goed leven kan geven, is er in feite geen probleem.

'Til we meet again, HPF'ers.
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 18:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

het maakt heel veel uit, maar dat heeft Eva al uitgelegd.
En ja, natuurlijk moet je dat zelf weten, maar; 'Als je het na 20 weken niet wilt moet je het toch lekker weg laten halen" vind ik een beetje nare zin. het is geen blouse die je terug brengt naar een winkel omdat hij toch niet zo bevalt...
Jij schrijft dit volledig zonder rekening te houden met het gevoel. Als je zwanger bent voel jij het kindje ook en zie je het ook bewegen op de echo. Je kunt dit nu heel makkenlijk zeggen maar het is niet zo makkenlijk om het zo even weg te laten halen.
En idd, als je 14 bent hoor je niet zwanger te zijn, maar dat is iets waar je over na moet denken voor je seks gaat hebben, dit geld natuurlijk niet als je verkracht zou zijn.
het is vrij sterk dat je er pas na 20 weken achter komt, (al was dat een voorbeeld) want normaal gesproken blijft je menstruatie uit en wordt je natuurlijk dik.

Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wanneer ben je eigenlijk nog een tienermoeder?
Mijn meder was zwanger van mij op haar 18e. Maakt haardat ook nog een tienermoeder? Of juist niet? Het is nog steeds heel jong, en eigenlijk was ze nog steeds bezig met haar jeugd.
Ik was dan ook een abortus-optie Crying or Very sad gelukkig heeft ze me gehouden. Maar daarmee heb ik wel haar studie verstoord, daar baal ik wel van, al kan ik er persoonlijk natuurlijk niets aan doen. Wink

Persoonlijk ben ik onder sommige omstandigheden voor abortus.
Als de ouder(s) niet, of niet goed, voor het kind kunnen zorgen, ben ik voor. Het kan later vast wel goed komen, ik heb het bijvoorbeeld lekker! Maar anderen zitten met economische, sociale, lichamelijke problemen wat schadelijk kan zijn voor de opvoeding van het kind.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 18:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

@skay; ik denk dat dat niet persé afhankelijk is van of je al dan niet een tienermoeder bent. Er zijn genoeg gezinnen die al wat ouder ouders zijn geworden en toch aan 'de rand van de samenleving' leven (zoals dat genoemt wordt) dat houdt in, een achterstandwijk, veel werkloosheid, slechte scholing, vaak een beperkte intelligentie.
Natuurlijk werken juist dat soort omstandigheden juist tienerzwangerschappen in de hand. En 18 is inderdaad een randgeval. Gelukkig is het goed gekomen met jullie.
Dat brengt me meteen bij een ander probleem, mensen met een beperking (een verstandelijke handicap)Dit vind ik namelijk heel treurig, als zij kinderen krijgen. Vaak ook al op jonge leeftijd.
Ik werk met een aantal van deze moeders en geen van allen hebben ze zelf hun kinderen opgevoed (kinderen want meestal hebben ze er een stuk of wat).
Toch ben ik er tegen om deze vrouwen verplicht te laten steriliseren. Wel is het belangrijk, net als bij tieners, dat je ze goed voorlicht en misschien wel zo'n fake baby geeft die echt huilt en ook moet voeden.
Uiteraard ben ik voor de prikpil. Alleen moet daarbij (indien mogenlijk) wel gesproken worden met de vrouw.

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 19:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik persoonlijk vind 14 jaar ook nog te jong om seks te hebben, maar dat is een ander verhaal. Op je 14e moet je gewoon oppassen. Ik ken een meisje dat ook op haar 14e is ontmaagd en ze heeft bijna trots verteld dat ze het onveilig heeft gedaan. En haar excuus was toen dat het ''haar eerste bijzondere keer was''. Als je dan zwanger wordt, is het toch echt je eigen schuld. Als ik zwanger zou zijn geweest op mijn 14e had ik het waarschijnlijk niet weggehaald, al is het wel heel jong.
Over wat het verschil is,is al gezegd en ik hoop dat je dat ook begrijpt, want het is toch wel een heel groot verschil.
Een levensvatbaar kind weg laten halen vind ik gewoon niet kunnen en moord.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Potterfreaky schreef:

het maakt heel veel uit, maar dat heeft Eva al uitgelegd.
En ja, natuurlijk moet je dat zelf weten, maar; 'Als je het na 20 weken niet wilt moet je het toch lekker weg laten halen" vind ik een beetje nare zin. het is geen blouse die je terug brengt naar een winkel omdat hij toch niet zo bevalt...
Jij schrijft dit volledig zonder rekening te houden met het gevoel. Als je zwanger bent voel jij het kindje ook en zie je het ook bewegen op de echo. Je kunt dit nu heel makkenlijk zeggen maar het is niet zo makkenlijk om het zo even weg te laten halen.
En idd, als je 14 bent hoor je niet zwanger te zijn, maar dat is iets waar je over na moet denken voor je seks gaat hebben, dit geld natuurlijk niet als je verkracht zou zijn.
het is vrij sterk dat je er pas na 20 weken achter komt, (al was dat een voorbeeld) want normaal gesproken blijft je menstruatie uit en wordt je natuurlijk dik.

Ik ben het er mee eens wat Potterfreaky zegt, je kan een kind niet zomaar lekker weg laten halen. Volgens mij is dat een heel erg emotionele periode waar je doorheen gaat.
Als de moeder nog naar school gaat, krijgt het kind niet de aandacht die het verdient. Stopt de moeder met school heeft het kind een grote kans op te groeien in een gebroken gezin met heel erg weinig geld. Jongeren moet eerst van hun eigen jeugd kunnen genieten en het gebruiken om te studeren. Ookal is het heel erg moeilijk om aan een bepaalde leeftijd te binden, maar je moet het kind wel een goede en eerlijke kans kunnen geven en daarvoor moet je volwassen zijn en een goede stevige relatie hebben. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Ik heb Juno gezien, gaat over een tienerzwangerschap, heel erg apparte film, hoe dat meisje er mee omgaat. Heel erg 'emotieloos' tot op het einde als ze het kind heeft afgestaan voor adoptie.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

NiCoLe_eLoCiN is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een klasgenoot van mij en een vroegere vriendin (ze is veranderd) is nu ook zwanger. En ik vind het echt stom van haar, want het was haar eigen schuld. Omdat ze 'Problemen' had die best wel meevielen ging ze drinken en daarna met een jongen naar bed die ze nauwelijks kent. Nu blijkt dat ze waarschijnlijk zwanger is, niet echt slim van haar vind ik.

Maar het lijkt me wel erg als je het echt veilig hebt gedaan en je toch zwanger bent geraakt, vooral op een hele vroege leeftijd.

Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 10:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

NiCoLe_eLoCiN schreef:
Maar het lijkt me wel erg als je het echt veilig hebt gedaan en je toch zwanger bent geraakt, vooral op een hele vroege leeftijd.

Dan is het nog je eigen schuld vind ik.
Zoals je zei ; Als het op een vroege leeftijd is.
Ik bedoel, zolang niemand haar dwingt het op zo'n jonge leeftijd te doen, moet ze zich ook niet haasten.
Ze zal nog wel alle tijd van de wereld hebben.
Mocht ze nu zwanger zijn, nadat ze het veilig heeft gedaan is het haar fout vind ik.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het over het algemeen toch je eigen schuld (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals verkrachting). Jij bent degene die riskant bezig geweest, niet een ander (oke, de jongen ook, maar het blijft ook jouw fout) Ik vind wel dat als je een kind gewoon nog niet kunt opvoeden, dat je dan zeker de combinatie condoom/de pil moet gebruiken. Dan moet er wel heel veel mis gaan mocht je toch zwanger raken.

En over abortus: Ik denk ook dat voor mij echt de grens ligt bij 20 weken ligt. Ik snap best dat je in paniek kan raken en alleen zo snel mogelijk van je kind af wil. Maar toch vind ik het zeker na 20 weken gewoon moord. Ik ben zelf ook met 24 weken geboren, en met mij is alles helemaal goed gekomen. En dan was dat nog 14 jaar geleden, nu zijn ze al weer verder.

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor de mensen die dit trouwens interessant vinden. Elke dinsdagavond is er op SBS6 een documentaire over tienermoeders. Er is net een serie erop geweest dat over Nederlandse tienermoeders ging, en nu gaat het over Britse tienermoeders. Ik vind het altijd wel heel interessant om te kijken eigenlijk.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp