Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

hoog sensitief Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: ben jij hoog sensitief?

ja..
30%
 30%  [ 43 ]
hoog watte?? *kuch*
25%
 25%  [ 35 ]
neen
16%
 16%  [ 23 ]
ik DENK het wel..
14%
 14%  [ 20 ]
weet ik niet! *doe een test! (als je wil)*
13%
 13%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 140

Auteur Bericht
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 20:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij heb ik wel een vrij hoog sensitief. Ik ben altijd al heel gevoelig geweest enzo en ik dacht dat hier in dit topic ook een link was naar een site waar je dat kon testen. Uit die test bleek dat ik inderdaad een hoog sensifief heb. Maar ik ga die vraagjes hier eerst eens invullen:

1) Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
Goh, over het algemeen kijk ik toch veel naar films waar toch wat geweld in voorkomt, maar ik hou zelf nu niet zoveel van actiefilms.
2) Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
Ja, er moet nooit teveel rond me heen gebeuren.
3) Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratievermogen of humeur.
Ja, als ik honger heb, dan begin ik meestal te zeuren. xD Mijn concentratievermogen gaat dan ook achteruit.
4) Veranderingen in mijn leven brengen me van stuk.
Ja, er moet nooit veel in mijn leven veranderen.
5) Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet ervan.
Jep
6) Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
Ja
7) Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
Het is wel zo dat ik er absoluut niet tegen kan als iemand langdurig naar me zit te staren of altijd maar op mijn vingers zit te kijken, maar daardoor worden mijn prestaties niet slechter door.
8 ) Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden.
Da's waar. Het heeft vaak in mijn rapport gestaan in het lager dat ik vaak in mijn eigen wereldje zat en ik sprak toen nooit veel in de klas, ik was daar altijd heel stil. Ik was toen ook heel verlegen, dus dat is waar.
9) Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
Ja
10) Ik word beinvloed door de stemmingen van anderen.
Ja, als een vriendin ofzo slechtgehumeurd is, dan ben ik ook niet zo vrolijk meer.
11) Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
Ja
12) Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
Dat is wel waar, maar ik ga dan niet naar een donkere kamer ofzo, dan ga ik eerder iets anders doen.
13) Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeine.
Ik drink zelf nooit koffie ofzo, dus ik zou niet weten of ik daaraan gevoelig ben.
14) Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren of harde sirenes.
Ja, dat heb ik wel. Ik weet nog dat ik bij een vriendin bleef slapen en toen ze het rolluik van haar kamer weer opendeed en er fel licht doorkwam, duurde het eventjes eer ik dat licht gewoon was. xD
15) Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld.
Jep
16) Ik voel me niet op mijn gemak met harde geluiden.
Ja, voor mij moet de muziek nooit te hard staan. Als ik nu op een concert ben ben ik dat na een tijdje wel gewoon, maar in het begin kan ik er even niet tegen.
17) Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek.
Ja
18 ) Ik schrik gemakkelijk.
Ja, amai nog niet. xD
19) Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd.
Ja, bij mij moet alles op het gemak gebeuren.
20) Ik raak geirriteerd als mensen proberen me teveel dingen tegelijk te laten doen.
Ja
21) Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet.
Ja
22) Groepsgevoel.
Ja
23) Nadenken
Ja
24) Instutie
Ja
25) Fantasie
Ja
26) Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen.
Jep
27) Communicatief
Ja
28 ) Intens.
Ja
29) Nieuwsgierig.
Ja, heb ik soms erg! ^^
30) Opmerkzaam
Jep

I'll do anything for you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lijstjes! Ik ben zeker niet Hoog Sensitief maar ik houd van lijstjes. xD

x Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows
Nee, ik vind daar niets aan en ik snap niet dat mensen dat leuk vinden om naar te kijken. ^^'
x Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt
Nee niet echt. :') Ik doe zelf ook veel dingen tegelijk.
x Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur
Nee, ik kan erg goed tegen honger.
x Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk
Nee, ik kan daar erg goed tegen en vind het vaak juist prettig.
x Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan
Dat is wel zo over het algemeen.
x Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit
Daar ben ik dus echt niet mee bezig. ^^
x Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk

Geen last van.
x Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden
O nee echt niet. :') Als er iemand niet verlegen was ben ik dat. xD
x Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving
Dat hangt er maar vanaf hoor. xD
x Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen
Dat is wel zo. Als iemand zich down voelt ofzo, kan ik me ook rot voelen. Maar een sigaretje en dan kalmeer ik wel. xD
x Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
Nee. Geen last van. xD
x Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn)
Niet echt, ik wil dan wel even wat mooie muziek luisteren maar dan hoef ik niet per se alleen te zijn.
x Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes

Nope.
x Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld
Dat is wel waar. ^^
x Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden
Nope, geen last van. xD
x Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek
Dat is wel enorm waar.
Ik schrik gemakkelijk
Uhu, meestal ben ik dan enorm in gedachten en dan schrik ik me lam. :')
x Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd[/b
Niet echt, dat hangt er vanaf hoor. ^^
x [b]Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen

Nope, dat lukt me meestal wel.
x Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet
Ja, ik ben enorm perfectionistisch. Maar dat heeft meer met mijn hoogbegaafdheid te maken is mij verteld. ^^'

Groepsgevoel
Ja, zeer zeker! Als ik bij lieve mensen ben voel ik me thuis, waar ik ook ben.
Nadenken
Yep, heeft met bovenstaande te maken.
Intuïtie
Dat hangt er maar vanaf, maar ik denk het wel
Fantasie
Yeah, zie bovenstaande.
Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen
Uhu, ik kan me (soms te) goed inleven.
Communicatief
Niet echt, ik heb vaak het gevoel dat mensen me niet begrijpen.
Intens
Zeker, als ik iets doe wat me boeit.
Nieuwsgierig
O zeker!
Opmerkzaam
Ja. ^^

Zoals ik zei: ik ben niet Hoog Sensitief. xD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 5:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
ik had er nog nooit van gehoort...

Inderdaad. ^^

x Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows
Meestal kijk ik er niet naar, maar als ik er ééntje zie en het is niets anders op T.V. durf ik er wel even naar kijken.
x Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt
Nee, niet echt.
x Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur
Nope. ^^
x Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk
Nee, daar kan ik goed mee overweg.
x Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan
Ik geniet wel van geuren enzo maar een neus heb ik er niet echt voor...
x Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit
Soms, valt te zien.
x Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk

Ja dat wel. Ik kan er niet tegen dat ze op mij staan kijken en dan mislukt alles, maar ook echt alles! Omdat ik er zo nerveus van word.
x Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden
Verlegen ja, maar dat heeft met Faalangst te maken. ^^
x Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving
Hnagt ervan af.
x Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen
Af en toe wel ja, niet altijd.
x Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
Nee, niet erg.
x Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn)
Nee, ik kan er wel tegen.
x Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,

Nope. XD
x Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld
Ja dat is waar.
x Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden
Nee
x Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek
Muziek wel, kunst niet.
x Ik schrik gemakkelijk
Ja, slecht geweten zeggen ze. LOL
x Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd
Nee
x Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen
Nee, niet echt
x Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet
Valt nog goed mee.

Groepsgevoel
Niet echt...
Nadenken
Ja.
Intuïtie
Ja
Fantasie
Heel erg!!
Soms
Communicatief
Nee, helemaal niet.
Intens
Ja
Nieuwsgierig
Jaa!!!
Opmerkzaam
Soms denk ik.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.

Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Di Apr 15, 2008 17:39; in totaal 1 keer bewerkt
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows
    Ja, ik hou niet van gewelddadige films en al helemaal niet van oorlogfilms. Maar ik kijk dan wel weer graag naar thrillers/horror.

Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt
    Ja.

Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur
    Ja, beide.

Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk
    Ja, ik hou niet zo van verandering. Het is eigenlijk raar, maar bij het vertrouwde heb ik een 'veilig gevoel'.

Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan
    Niet speciaal, volgens mij.

Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit
    Ja, ook al is dat niet altijd de beste oplossing.

Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,

Ja.

Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden
    Nee xD

Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving
    Hmm..

Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen
    Ja. Dan kan ik nog zo blij/hyper zijn, mijn stemming kan op slag veranderen als ik iemand verdrietig zie ofzo.

Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
    Ja, nogal. Heel irritant.

Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn)
    Ja, want dan kan ik 'tot rust komen'. Als ik dat niet doe, dan krijg ik hoofdpijn of word ik meestal slechtgezind/kortaf.

Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,

Ja. Onlangs nog toen ik op weg was naar mijn college en de brandweer langskwam met oorverdovende sirenes. Ik kan daar inderdaad niet zo goed tegen. Bij sterke geuren begin ik meestal te niezen xD

Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld
    Hmm.. denk het wel.

Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden
    Ja, inderdaad. Zoals ik hierboven al zei.

Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek
    Ja, meer door muziek eigenlijk.

Ik schrik gemakkelijk
    Ja, heel erg makkelijk. Als er iemand onverwacht achter me staat, schrik ik me al dood *rolls eyes*

Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd
    Ja. Zelfs als ik me moet klaarmaken voor school ofzo, wil ik meer dan genoeg tijd hebben. Want anders begin ik zenuwachtig te worden dat ik niet op tijd zal komen.

Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen
    Ja, dan reageer ik ook meestal geïrriteerd :')

Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet
    Ja, klopt.

Groepsgevoel
    Ja.

Nadenken
    Ja, veel.

Intuïtie
    Uhu.

Fantasie
    Ja.

Ja.

Communicatief
    Jep.

Intens
    Ja, eigenlijk wel.

Nieuwsgierig
    Ja.

Opmerkzaam
    Ja.

Zowat overal ja. Ik weet wel dat ik heel gevoelig ben, en ik heb dit topic al eens gezien. Maar ik had hier nog niet gepost. Eigenlijk vind ik dit voor mij wel een 'nadeel'. Ik reageer bijvoorbeeld heftig op dingen die voor anderen niks betekenen. Achja.. ik betwijfel of je daar iets aan kan veranderen.

will hold
no member
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

no member is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een aantal dingen spreken me aan, het keuzes maken met het hart, dus niet met logica, dat past denk ik wel. Na het vmbo T besloot ik een vervolgopleiding te gaan doen, ik had die opleiding ALLEEN gekozen vanuit het oogpunt dat het een goede voorstudie zou zijn voor het hbo dat ik daarna wilde doen. ..het was een flop! Maar het is me vaker overkomen, het voelt alsof de moeilijke weg voor mij de goede is. Ik doe nu trouwens weer Havo. Nu word het ingewikkeld, ik leg het even uit. Havo1, Havo2, VmboT3, VmboT4, hbo opleiding SPW4, nu weer Havo.

Verder weet ik van mezelf dat ik een redelijk groot fantasie gevoel heb en ik droom ook heel vaak weg, ik word al mijn hele leven een dromer genoemd (ik moet zeggen dat ik daar best trots op ben). Toen mijn ouders gingen scheiden (ik was 7) kreeg ik slaapproblemen, dat loste ik op door mezelf van toen af aan elke avond een verhaaltje te vertellen, eigenlijk bedenken, zodat ik alles voor mijn ogen ZAG gebeuren en er aan meedeed. Dat doe ik nog steeds. Verder heb ik mijzelf rond die tijd, toen alles weer een beetje geregeld was want ik schijn nogal secundair te reageren, de ziekte van Pfeiffer soort van gegeven, ik zeg gegeven omdat het een ziekte is waarbij dat inderdaad kan, niet bewust dan. Ik hou van mijn fantasie, dat is waarom ik ben begonnen met schrijven.

Een keer, al bijna 3 jaar geleden, had ik in de zomer een voorgevoel dat er wat ging gebeuren en ik kreeg een paniekaanval terwijl er zo voor het oog niks aan de hand was. Toen belde ik een vriendin en we gingen een wandeling maken, zo kalmeerde ik. Die nachtmerrie kreeg ik een nachtmerrie dat ik en die vriendin alsnog aan het lopen waren, alleen waar we eerst rechtdoor liepen gingen we nu naar rechts om de weg over te steken, richting het kleine kerkhof. Dat is het kerkhof waar het zusje van mijn stiefvader ligt (die op 9 jarige leeftijd is gestorven). Het kerkhof was best wel mistig maar ik zag een schim, ik pakte het metalen hek vast en het voelde alsof al het bloed en al de energie uit mijn lichaam getrokken werd, de schim kwam wel steeds dichterbij. De vriendin die naast me stond trok me van het hek weg net voordat ik de persoon die het was kon zien. Dat was heel erg vreemd. Mijn (stief)oma overleed een paar dagen later midden in de nacht. Ze werd later begraven op dat kerkhof. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, en ik hoop eerlijk gezegd dat dat soort dingen me niet meer overkomen. Dat moet niet te voorspellen zijn, wat moet je doen als je weet dat iemand dood gaat? 0.o

[Ik ga zo die tests invullen, dan edit ik het wel in deze post, maar ik moet nu eten]

Ik ben gestopt met de test, het zou een test moeten zijn die mij een soort van uitslag kon geven over of ik dat HSP nou heb of niet maar ze gingen er al gelijk van uit dat je het was. T.T dat was frustrerend, dus ik ben gestopt. (test van 100 vragen ofzo, ergens aan het begin..)

Ik denk niet dat ik zoveel gevoeliger ben dan andere mensen, en als het al zo is dan zeker niet op alle vlakken.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. - Nee, niet echt.
  2. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. - Ja, ik kan em echt niet concentreren dan.
  3. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. - Ja, ik word meestal chagrijnig.
  4. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. - Nee, ik kan wel goed tegen veranderingen. Ik hou er wel van. ^^
  5. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. - Nee.
  6. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit. - Nee, ook niet.
  7. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
    word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
    - Ja, ik voel me dan echt opgelaten.
  8. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. - Nee, tegenovergestelde juist. angel
  9. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. - Ja
  10. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen. - Ja, echt heel erg.
  11. Ik ben nogal gevoelig voor pijn. - Nee.
  12. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). Ja, dan heb ik tijd nodig om na te denken.
  13. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeïne. - Mwa, niet echt.
  14. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
    sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes.
    - Ik kan echt niet tegen sirenes.
  15. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. - Ja.
  16. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. - Mwa, valt mee.
  17. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. - Soms. Meestal als ik meezing met een nummer.
  18. Ik schrik gemakkelijk. - Ja
  19. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. - Ja
  20. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. - Ja
  21. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. - Ja
  22. Groepsgevoel - Ja
  23. Nadenken - Ja
  24. Intuïtie - Ja, ik probeer er zoveel mogelijk naar te luisteren.
  25. Fantasie - Ja
  26. Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen - Ja
  27. Communicatief - Ja
  28. Intens - Nee, niet echt
  29. Nieuwsgierig - Ja
  30. Opmerkzaam - Ja

Nou, 20 van de 30 Ja.
Ben ik nu Hoog Sensitief?

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 12:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou dan ga ik het lijstje ook eens in vullen, want ik verveel me. xD Bovendien zie ik er stiekem best wel wat dingen bij staan die heel erg op mij slaan, dus ik ben wel benieuwd wat mijn score is.

Nee ik kijk daar nooit naar. Ik vind het niet leuk, en ik word er gewoon niet blij van.

Ja, daar voel ik me meestal niet fijn bij. Sowieso drukte in het algemeen vind ik niet zo fijn. Even kan ik daar wel tegen, maar het liefst niet te lang.

3) Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratievermogen of humeur.
Helemaal waar. Ik word daar vaak chagrijnig van, en kan me dan minder goed concentreren.

Ja, dat is gewoon zo. Als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het (grote) veranderingen.

5) Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet ervan.
Niet dat ik weet. xD

6) Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
Hmm, hoge prioriteit klinkt wel meteen heel ernstig, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zulke situaties wel zoveel mogelijk probeer te vermijden.

7) Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
Ja dat is waar. Ik merk het alleen al in de bloemenwinkel waar ik werk. Als ik gewoon een boeket maak, dan gaat dat veel beter als dat ik een boeket moet maken voor een klant die op mijn vingers staat te kijken. Ook op school gingen presentaties nooit goed bij mij, terwijl ik wel goed was in werkstukken en gewone toetsen.

Nee niet waar. Ik was vooral op de basisschool overal haantje de voorste, en ik was ook echt niet flauw.

Ja, over het algemeen wel. Meestal wel meer met mensen die ik ken dan in situaties met mensen die ik niet ken. Maar dat lijkt me logisch. xD

10) Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen.
Ja absoluut. Wel ook weer vooral mensen die ik wat beter ken.

Dat is gewoon waar. Ik ben een watje wat dat betreft. Punt. [a]

12) Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
Nou geen donkere kamer, zo erg is het niet. xD Maar ik heb wel heel erg dat ik me terug wil trekken. Als er hier een verjaardag is ook, voor een uurtje vind ik dat niet erg, maar daarna ga ik meestal weer graag naar mijn eigen kamer.

13) Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne.
Nou eigenlijk drink ik dat nooit, dus ik zou het niet weten. xD

14) Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren of harde sirenes.
Ja absoluut. Vooral die harde geluiden, daar kan ik absoluut niet tegen. Ook plotseling fel licht kan me irriteren.

Valt wel mee volgens mij. xD

Helemaal waar. Als mijn moeder boven de wasmachine aanzet, dan word ik daar al gek van. Ik doe dan ook alle deuren dicht, om hem maar niet te moeten horen. Van plotselinge harde geluiden flip ik helemaal, ik zit dan meestal ook stijf van de schrik.

Muziek wel, kunst niet.

Ja, dat is zo.

Ja, zeker als het meerdere dingen tegelijk zijn, dan ga ik echt stressen. Ik raak dan soms ook het overzicht kwijt, en dan flip ik helemaal.

20) Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me teveel dingen tegelijk te laten doen.
Ja, beetje hetzelfde als hierboven. Ik raak het overzicht kwijt en mijn hoofd raakt vol, en ik ga dan alleen maar meer stressen.

Ja, meestal wel.

22) Groepsgevoel
Absoluut.

23) Nadenken
Soms te veel over nutteloze dingen. xD

24) Intuïtie
Nee niet echt.

25) Fantasie
Ja daar heb ik genoeg van. [a]

Ja vaak wel, ik kan me dat wel aantrekken.

27) Communicatief
Ja.

28 ) Intens
Nee niet echt.

29) Nieuwsgierig
Hier heeft ontkennen geen zin, dat is gewoon zo. [a]

30) Opmerkzaam
Nee niet echt.

23/30

Wow, ik heb hier 23 stellingen die wel op mij slaan. o_O Dat is eigenlijk best wel veel. xD Nou herkende ik ook al wel sommige dingen. Vooral harde geluiden, snel schrikken, niet tegen veranderingen kunnen. Dat zijn dingen die gewoon heel erg op mij slaan. Maar ook een hekel hebben aan drukte, niet zo goed tegen werkdruk over het algemeen kunnen, en stressen als mensen je opjagen om meerdere dingen tegelijk te doen is heel herkenbaar voor mij.

Wie weet ben ik dus wel hoog sensitief. Of misschien niet, maar heb ik toevallig veel van deze eigenschappen. ^^"

All good things come to an end... Goodbye HPF.
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Well, laat ik het ook maar eens invullen ^^ Ik heb er nog nooit van gehoord en ik ben stiekem wel een beetje benieuwd!

Nee, dat doe ik niet. Het is absoluut niet mijn genre, maar ik stoor me er niet echt aan ofzo.

Daar heb ik absoluut geen moeite mee. Ik kan er best tegen als iedereen om me heen aan het kleppen is.

Absoluut. Als ik honger heb ga ik andere mensen echt afsnauwen. Ik word daar echt goed chagrijnig van.

Kort maar krachtig: Ja. En niet zo'n beetje ook.

Nou ik hoor het wel heel snel als een geluid zacht is. Maar om nou te zeggen dat ik er een neus voor heb.. Misschien xD.

Nee hoor. Als het moet, dan kan het niet anders. Klaar uit.

Niks er van xD. Ik word daar niet zo zenuwlappig van, alleen maar meer zeker.

Ja. Op de basisschool absoluuut. Nu niet meer angel

Ja. Dat merk ik onmiddellijk.

Ja.

Nee absoluut niet. Ik kan aardig wat hebben en ik geef me niet over aan pijn.

Nou nee hoor... Dat valt eigenlijk wel mee, ik voel alleen dat ik dan even een kleine pauze tussendoor wil.

Nee, ik ben niet gevoelig voor dat Golden Power.. Ik word er alleen iets energieker van, maar niet zo hyper.

Heb ik geen moeite mee..

Nou als je HP complex noemt xD.

Ik vind het niet zo fijn, maar ik irriteer me er ook weer niet zo aan.

Muziek wel. Ja dus..

Nee.

JA. Absoluut.

20) Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me teveel dingen tegelijk te laten doen.
Ook een absolute ja.

Natuurlijk.

22) Groepsgevoel
Absoluut.

23) Nadenken
Jep.

24) Intuïtie
Ook.

25) Fantasie
Natuurlijk.

Jep.

27) Communicatief
Absoluut.

28 ) Intens
Nou, nee. xD

29) Nieuwsgierig
Jaaaa!

30) Opmerkzaam
Soms..

Nou oke, ik heb 18/30. Dat valt nog best wel mee. Ik weet dat ik af en toe een enorme stoïcijn kan zijn..

Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Licht eraan wat je gewelddadig noemt. Ik hou wel niet zo van echte vechtfilms en horrorfilms.

Ik vind het vooral irritant als ik het niet kan volgen, dan word ik echt heel erg wanhopig.

Ja, ik móet dan gewoon iets eten.

Licht eraan. Binnenin mezelf brengt het me van m'n stuk, maar van buiten laat ik dat niet zo zien.

Uuh. I don't know. Ik hou er wel van om naar mooie dingen te kijken en lekkere dingen te ruiken enzo, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Liever niet, maar soms kun je dat soort dingen niet vermijden. Dan doe ik ze ook gewoon.

Als een leraar achter me staat als ik een SO aan het maken ben, dan word ik daar best zenuwachtig van.

Uhm, ja. xD

Jep.

Ja, als iemand changrijnig of juist heel blij is, word ik daar toch wel door beïnvloed.

Ja, maar ik probeer het een beetje te negeren.

Zoals ik hierboven al ergens zei, als er teveel dingen om me heen gebeuren dan word ik een beetje wanhopig en wil eigenlijk dan gewoon weg.

Ik drink nooit iets met cafeïne.

Ik kan er wel tegen, als het maar niet te lang en niet te hard is.

Zeker waar.

Dat valt wel mee.

Ja, soms moet ik wel eens bijna huilen als ik een liedje aan het zingen ben. Dat klinkt stom, maar goed.

Soms denk ik wel eens, té gemakkelijk.

Wie niet?

Ja. Laat mij het nou maar op mijn eigen manier doen, dan komt het wel goed.

Heel erg.

22) Groepsgevoel

Heel erg.

23) Nadenken
Ja. Te veel soms. Denk ik.

24) Intuïtie
Eehm. Ja.

25) Fantasie
Te veel. Soms sla ik daar echt helemaal in door.

Ja, ik pas me daar wel een beetje naar toe aan.

27) Communicatief
Jazeker.

2Cool Intens
Ja.

29) Nieuwsgierig
Forgive me, voor al die dingen die ik heb ingekeken waar ik niet in mocht kijken. [a]

30) Opmerkzaam
Uhu.

26/30 Hmm.. Dat was niet mijn bedoeling, maar goed. Ik denk niet dat ik echt hoog sensitief ben ofzo hoor. Ik ben gewoon in de pubertijd en erg gevoelig voor dingen. ^^

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp