Poll :: Wat vind je van hiphop/R&B muziek? |
Geweldig!!! *Is GROOT fan* |
|
23% |
[ 19 ] |
Leuk, ik heb wel een paar cd's met dat soort muziek |
|
22% |
[ 18 ] |
Nah, heb er niet zo veel mee... |
|
25% |
[ 21 ] |
Ik vind het vreselijke muziek! |
|
28% |
[ 23 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 81 |
|
Auteur |
Bericht |
lieske90
7e jaars
Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 01, 2007 11:12 |
|
Ik vind het wel leuke muziek. Ook al luister ik liever naar andere muziek, dit vind ik ook lekker om naar te luisteren. Ik luister het meestal als ik in een "blije" bui ben. Als ik zin heb in een feest bijvoorbeeld.
Rap vind ik iets minder, ook al vind ik Eminem en 50cent ook wel goed.
Ik luister liever naar HipHop of R&B, want ik vind dat daar vaak een lekker ritme in zit. De clips van zulke muziek vind ik inderdaad minder. Al die vrouwen die daar met hun kont lopen te schudden. Dat vind ik zelf niet helemaal normaal ofzo.
Er zijn wel goede R&B artiesten. Zo vind ik Rihanna, Sean Paul en wel meer van die artiesten echt goed. Sommige muziek van bijvoorbeeld Snoop Dogg en Jay-Z vind ik ook goed.
Het enige nadeel vind ik dat de inhoud van de teksten nergens over gaat. Sommige zijn echt verschrikkelijk. Het gaat vaak alleen maar over seksistische dingen. Een goed voorbeeld van goede R&B vind ik Gangsta's Paradise van Coolio. Dat nummer heeft in ieder geval wel inhoud. |
|
kellydfelaat
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 20:23 |
|
Ik luister heel graag naar hip hop en rap maar niet enkel voor de muziek maar ook voor de lyrics ze zijn echt diep en hebben een doel ze praten niet allemaal over seks zoals mijn moeder denk ze gaan ook over liefde, een verloren persoon, een innerlijke strijd... ik luister naar bijna nix anders soms wel naar techno, jump ofzo maar naar hiphop gaat mijn voorkeur vooral Eminem heb ik graag luister maar eens naar de lyrics van liedjes als Mockingbird of like toy soldiers en je zult mijn passie begrijpen |
|
|
|
|
NiCoLe_eLoCiN
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 18, 2008 22:44 |
|
Ik luister veel R&B . Ik vind het echt goed muziek. HipHop luister ik wat minder. Ik vind Rythmn & Blues gewoon geweldig, ik vind dat dit muziek is met veel gevoelens, met mensen die echt kunnen zingen (okeej soms niet, maar dat is bij elke muziek)
Ik luister vooral naar:
Alicia Keys (zij klaart de boel!!)
Kelly Rowland
Cassie
Bow wow
Ciara
Kayne West
Salt n Pepa (echte jaren tachtig groep:P)
TLC
Chris Brown
Usher
Puff Daddy
|
|
|
|
|
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 11:05 |
|
Ik heb er niet echt veel mee ^^
De enigste naaraar ik luister zijn zo'n liedjes van Step Up ofzo . =D
Ik heb liever rock
Vroeger luisterde ik er wel graag naar .
Het is gewoon niet echt mijn stijl.
Alicia Keys heeft verder wel leuke liedjes |
|
avadanick
4e jaars
Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 20:16 |
|
Ik hoor sommige nummers wel graag... Vooral degene die in de Ultratop 50 staan. Ik vind het heerlijke dansmuziek. De deuntjes blijven gewoon door je hoofd spoken... Momenteel ben ik weg van het nummer 'My Body' van Hadise... Maar ze is niet zo bekend in Nederland denk ik...
http://www.youtube.com/watch?v=BgrNHvJugZk |
|
|
|
Neleke
5e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 20, 2008 14:51 |
|
Ik ben geen grote fan, maar ik kan er wel naar luisteren. Enkel tegen de clips heb ik iets... altijd zo halfnaakte vrouwen en idd de "bling-bling"... vind ik wel arrogant overkomen. Maar er bestaat nog zo iets als een radio, dus luister ik daar gewoon naar, dan moet ik die zever niet zien =D |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 21, 2008 18:53 |
|
Dat ik hier nog niet gereageerd heb! : O
Ik luister altijd graag naar Hip-Hop, liever Hip-Hop/Rap dan R&B. Ik vind dat er tegenwoordig heel veel betekenisloze R&B/Rap/Hip-Hop is, maar ook zo veel goede artiesten.
Mijn favorieten zijn Eminem, Bushido en Samy Deluxe. Verder luister ik ook graag naar andere Duitse rappers zoals Kay-One, Azad en Chakuza.
Veel mensen zeggen "die hip-hop is alleen gezeik over vrouwen en drugs en de muziek is geen muziek te noemen".
Dat soort artiesten zijn er zeker wel, maar artiesten als Eminem, Bushido en Samy Deluxe (Dynamite Deluxe!) zal je daar niet op betrappen.
Bushido schrijft altijd hele bijzondere teksten, over ghetto's, drugsproblemen, relaties, verkrachting, scheidingen, zelfmoord, sociale statusproblemen. Bovendien heeft Bushido hele bijzondere beats, zelfs een nummer met een beat van Amélie, echt prachtig. «3
Eminem en Samy Deluxe rappen ook wel over drugs en vrouwen, maar toch hebben ze vind ik altijd een bijzondere beat en een sterke tekst. De hooks zijn heel goed opgebouwd, niet dat standaard ge'appeltaart-me/Apfelkuche-mich.
Ik las dat Irene (en vast meer mensen ook) zei dat rappen gewoon praten op muziek is, en lang niet zo moeilijk als zingen, daar ben ik het helemaal niet mee eens!
Om te beginnen is rappen helemáál niet makkelijk, mijn ouders wonen in Venlo en als je naar al die crap luistert die ze hier rap noemen merk je wel dat rappen helemaal niet makkelijk is. Je moet heel goed een strak ritme kunnen houden (veel meer dan bij zang, je kan nog op de melodie mee gaan) en je moet heel duidelijk kunnen praten, het liefst een beetje op tempo. Als je zingt kan je nog rustiger/zachter zingen, rap moet duidelijk zijn anders is de hele boodschap van het nummer naar de kolere. Omdat je met rap de boodschap van het nummer niet door kan geven met de instrumenten, is de druk op de stem en hoe deze over komt, heel groot.
Ik zeg niet dat rappen of zingen makkelijker is, maar het is allebei heel moeilijk! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
|
|