Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 14, 2006 20:45 |
 |
Lupos-freak schreef: | Ik denk er plots aan, dat Vilder zei : "Die verdwijnkast was peperduur!"
Hoe zou Voldemort hem daar dan kunnen gezet hebben, als Vilder hem gekocht heeft... |
Vilder moet die kast heus niet zelf gekocht hebben om te weten dat hij peperduur is hoor. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 14, 2006 20:59 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Lupos-freak schreef: | Ik denk er plots aan, dat Vilder zei : "Die verdwijnkast was peperduur!"
Hoe zou Voldemort hem daar dan kunnen gezet hebben, als Vilder hem gekocht heeft... |
Vilder moet die kast heus niet zelf gekocht hebben om te weten dat hij peperduur is hoor. |
Door wie zou hij dat dan weten?? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 14, 2006 21:06 |
 |
Lupos-freak schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Lupos-freak schreef: | Ik denk er plots aan, dat Vilder zei : "Die verdwijnkast was peperduur!"
Door wie zou hij dat dan weten?? |
Hij kan erbij zijn geweest toen hij aangekocht werd ofzo eh.
En trouwens, (een stom voorbeeld maar ik denk wel dat het mijn bedoeling duidelijk maakt) jij weet toch ook welke dingen in je huis duur zijn en welke niet. Jij moet niet bij de aankoop ervan geweest zijn en je moet ook de precieze prijs niet weten. Je weet het gewoon, omdat het waardevol is. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
amneris
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 16, 2006 16:03 |
 |
mij was precies hetzelfde opgevallen toen ik pas nog deel 6 las
maar ik dnek niet dat het dezelfde is |
_________________ "Yes", said Harry stiffly.
"Yes, sir."
"There's no need to cal me sir, professor." |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 16, 2006 16:13 |
 |
amneris schreef: | mij was precies hetzelfde opgevallen toen ik pas nog deel 6 las
maar ik dnek niet dat het dezelfde is |
Denk j edat de verdwijnkast van deel 6 een andere is dan die in deel 2 die foppe laat kapot vallen? |
Paul Claudel
 |
Malfoi
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 10, 2006 10:09 |
 |
Ik denk niet dat Voldemort zoiets weg zou zetten op Zweinstein, want hij weet dat Perkamentus dat wel door zou hebben. Wat zou Voldemort ook met zo'n kast moeten doen? |
_________________ Wie een kuil graaft voor een ander, is in elk geval geen egoïst  |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 11, 2006 0:15 |
 |
Malfoi schreef: | Ik denk niet dat Voldemort zoiets weg zou zetten op Zweinstein, want hij weet dat Perkamentus dat wel door zou hebben. Wat zou Voldemort ook met zo'n kast moeten doen? |
Perkamentus weet heus niet alles van zijn kasteel af. Hij wist zelfs niet eens af van de kamer van Hoge Nood. Hoe moet hij dan weten welke dingen er allemaal in zijn (?) kasteel staan?
Voldemort kan zo zijn dooddoeners Zweinstein binnensmokkelen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 12, 2006 10:28 |
 |
Lupos-freak schreef: | Malfoi schreef: | Ik denk niet dat Voldemort zoiets weg zou zetten op Zweinstein, want hij weet dat Perkamentus dat wel door zou hebben. Wat zou Voldemort ook met zo'n kast moeten doen? |
Perkamentus weet heus niet alles van zijn kasteel af. Hij wist zelfs niet eens af van de kamer van Hoge Nood. Hoe moet hij dan weten welke dingen er allemaal in zijn (?) kasteel staan?
Voldemort kan zo zijn dooddoeners Zweinstein binnensmokkelen... |
De kamer van Hoge nood wist Perkamentus misschien el van.
Harry denkt namelijk ook zelf in deel 5 dat Perkaments dat met reden had gezegd tijdens het bal.
Zodat Harry wist dat er zo een soort kamer op Zweinstein is. |
Paul Claudel
 |
daniel lovaa
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 06, 2006 16:04 |
 |
ja ik vind dat wel raar..
dan heeft hij eigenlijk als het de zelfde verdwijn kast is niks tegen perkamentus gezegd?
en dat vind ik wel een beetje raar..
je zou tog denken dat vilder dat wel tegen perkamentus zegt.
ik denk niet dat voldemort die kast daar heeft neergezet hoor..
want toen had hij nog niet het plan lijkt me om na zijn tijd op zweinstein en dan 7 jaar later ff op zweinstein binnen te komen. |
_________________ H: your a wizard harry!
H: i'm a what? |
|
  |
 |
Fawkes_the Phoenix
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 06, 2006 19:48 |
 |
Natuurlijk wist Perkamentus van die verdwijnkast af. Ik zou er niet van verschieten dat hij hem zelf in die kamer van hoge nood geplaatst heeft, want de kast bleek gevaarlijk te zijn (van beest die erin verdwaalde). En Malfidus wist gewoon dat die kast op school was, dus heeft hij hem gewoon opgezocht, en aan de hand van de aanwijzingen van mr. Oorlof hem gemaakt. Malfidus vroeg wel (geloof ik) aan mr. Oorlof om de andere zeker niet te verkopen, dit omdat hij wist van de connectie tussen de 2 verdwijnkasten. Van Beest had hem dit zelf verteld!!!! Alleen wist Perkamentus niet dat er een 2de verdwijnkast was, waar de verdwijnkast op school mee in contact stond (als je het zo zou kunnen zeggen tenminste). Maar Perkamentus wist heus wel dat Malfidus iets van plan was, dit lees je op het einde van het boek, in het hoofdstuk 'the lightning struck tower'.
Greetz
Fawkes |
_________________ * I solemnly swear that I am up to no good *
- In everything I do, there's a little bit of you- |
|
  |
 |
club_brugge1991
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 07, 2006 11:24 |
 |
ik denk niet dat voldemort die verdwijnkast heeft achergelaten op zwijnstein ik denk dat die der al van veel vroeger staat |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 07, 2006 13:21 |
 |
club_brugge1991 schreef: | ik denk niet dat voldemort die verdwijnkast heeft achergelaten op zwijnstein ik denk dat die der al van veel vroeger staat |
Mja dat leek mij de enige zinnege verklaring waarom er een verbinding zou zijn tussen de kast in Zweinstein en die in Odius en OOrlof.
Of weet iemand een andere (betereç verklaring? |
Paul Claudel
 |
lauie
2e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 20, 2008 17:24 |
 |
ik denk dat Voldie idd wist dat die verdwijnkast bestond, maar niet dat hij hem daar heeft neergezet. Want Vilder zegt het zelf : "Die verdwijnkast was peperduur!" dus de school zal hem wel aangekocht hebben, hou zou Vilder dat anders weten? |
_________________ 'Waar mijn schat is, zal ook mijn hart zijn...' |
|
  |
 |
|